AnonymBruker Skrevet 9. mars 2016 #101 Del Skrevet 9. mars 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor mener du at de lever som om de har dårlig råd? De drar på gjennomsnittlige ferier, er nøysomme med mat og møbler, og kjøper ikke unødvendig elektronikk. Dette er jo bare fornuftig, og det er ved å leve på denne måten man ender opp med mye penger på bok. Jeg har møtt flere millionærer som alltid kjøper FirstPrice og handler møbler på finn, det er gjerne slik de startet opp og vedlikeholder formuen sin. Siden dette er mannen sine penger står han fritt til å velge sin livsstil. At han har ventet med å fortelle det var vel for å unngå golddiggere, og når har han tabbet seg ut, siden TS er nettopp dette. Frem til de gifter seg, får barn eller kjøper felles bolig har ikke hun noe med hans penger å gjøre. Hadde de levd under fattigdomsgrensen og knapt hatt penger til mat hadde det vært en annen sak, eller dersom han ga inntrykk av æ være fattig og lot TS betale mest, men dette er jo ikke tilfelle. Har du råd til å ferier lever du faktisk helt greit. Anonymkode: aa0e9...633 Jeg skrev jeg ikke visste om de levde som om de hadde dårlig råd. Man kan absolutt dra på en enkel ferie og fortsatt leve som om man har dårlig råd. Anonymkode: 302a5...989 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 9. mars 2016 #102 Del Skrevet 9. mars 2016 Det er hans penger. Og han har ikke gått bak ryggen din, han fortalte deg jo dette nå. Slik som du reagerer så kan jeg skjønne at han ikke har sagt det før. Han har vel ønsket å se om du liker han for den han er eller om det er pengene. Det er tydelig at dette er penger han ønsker å investere og han vel spart en del. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 9. mars 2016 #103 Del Skrevet 9. mars 2016 Den 5. mars 2016 at 19.12, AnonymBruker skrev: Herlighet, dere kan da ikke si meg at man trenger å leve så sparsommelig når man har 7 millioner på bok... Det er snakk om små summer også. La oss si at vi brukte 30 tusen på å oppgradere huset (innkjøp av nye møbler, tv, osv), rundt 5-7 tusen på div klær (jakker, sko og vesker) og kanskje 20-30 tusen på en fin ferie i sommer, det vil kun utgjøre mindre enn 1% av hele formuen. Dette er kun småting vi burde få unne oss. Syntes jo vi burde bo i et litt bedre strøk når man har de pengene, men skal ikke presse han til det selvfølgelig. Penger er ment til å brukes en gang iblant, man kan ikke bare gjemme dem vekk og leve et miserabelt liv sånn uten videre... TS Anonymkode: 2b451...7cb Ønsker du å leve et liv med større forbuk, så får du jobbe mer/tjene penger selv. Det er hans penger, ikke dine. Dessuten små summer til oppgradering av hus, klær, ferier o.l. blir fort en stor sum tilsammen. Hvis du mener du er unnet å kunne bruke mer penger på ferie, klær, oppussing o.l. så får du gjøre deg fortjent til det ved å tjene penger selv. Det er faktisk ikke bare hans økonomi som skal sørge for dere, det er din også. Dersom din økonomi ikke er tilstrekkelig nok til å kunne gjøre det du ønsker, så er du eneste person som kan gjøre noe med det. Enten tjene mer selv eller leve livet ut fra hvilken økonomi du har. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 9. mars 2016 #104 Del Skrevet 9. mars 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Kragebein, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå