Gå til innhold

Han hadde penger jeg ikke visste om

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er dame og skjønner godt at han ikke har sagt noe om pengene, men det er jo en stor tilittserklering til deg at han forteller deg om pengene. Jeg kommer selv til å ha en god del penger på konto fremover. Dette er penger som skal brukes tii kjøp av bolig, men selv om jeg kommer til å ha mye penger på konto ønsker jeg ikke å bruke disse pengene på forbruksting. Dette har jeg fortalt til kjæresten min. Han har innvenstert i andre ting og det er ikke mine penger.

Anonymkode: 7b188...003

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så rart han har holdt det hemmelig... Første tanken din er jo forbruk... 

Anonymkode: 71617...5c1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er økonomisk og vet hvordan man håndterer penger og du ser bare nye møbler og reiser?

Det er vel ikke viktig for han og det er faktisk hans penger.

Mennesker har en tendens til å endre seg når det kommer til penger, noe du for så vidt viser her.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lur mann det der. Det som er "vitsen" med så mange penger er vel at han har en fremtid han vil skal være uten økonomiske problemer 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Høres ut som en kompis av meg, han satt også med mellom 5-7 mill på bok, kjæresten fikk ikke høre om dette før de skulle kjøpe leilighet sammen, han ville være sikker på at hun ikke tok han for pengene og at det var seriøst først. Hans penger, hans valg. Hvorfor føler du dette ble galt, hva ville vært anderledes om han hadde sakt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for en mann. 7 millioner på konto som han vil bruke på å investere, og han har ikke fortalt det til deg..... :bryllup: deg med han. Han har økonomisk sans. Hvorfor har du mindre tillit til han? Fordi det gjelder penger? Dere planlegger å gifte dere, med andre ord så er forholdet deres nå veldig seriøst. Jeg regner med at det er derfor han har fortalt det til deg nå. 

For alt vi vet så har han kanskje brent seg tidligere, ved å fortelle kjæresten sin om pengene. Altså, sin eks. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og en ting til; hvrfor tviler du på tilliten hans til deg? Han har fortalt det til deg! Se på det som stor tillit. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Brob skrev:

Herregud, for en mann. 7 millioner på konto 

Bevis på at kvinner tenker penger.

Anonymkode: 234fb...f15

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man må da kunne bruke LITT, på en fin ferie eller nye møbler.

Anonymkode: 2b451...7cb

Dette er vel grunnen til at han ikke har sagt noe til deg. Fordi du da vil begynne og mase og pese om at han skal bruke av dem, først til det ene, så til det andre, og hele tiden forvente at HAN skal betale."For han har jo penger". Med så mye penger vil du straks begynne og forvente stadig mer fra han økonomisk sett, at han skal sponse feriene deres osv osv.

De pengene har han ikke lenge om han hele tiden skal bruke av de. Han ønsker kanskje å spare de da! Han var etter min mening smart som ikke utbasunerte dette for deg tidligere. Nå vet han ditt sanne jeg, vet at du ikke tok han for pengenes skyld, og han har lært deg å kjenne ordentlig godt først. Nå spørs det da, om du forandrer deg etter å ha fått vite at han har penger og hva du begynner å forvente.... Det kan hende han ikke liker den forandringen i så fall.

Jeg er helt enig med typen din, jeg. Hadde jeg hatt 7 mill på konto, hadde det sittet langt inne å fortelle det til noen. Hadde tatt meg god tid og ikke spredd det til hvem som helst, før jeg stolte ordentlig på dem.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bevis på at kvinner tenker penger.

Leste du hele innlegget mitt?  Tydeligvis ikke, så det var et dumt  spørsmål. Men etter å ha lest innlegget mitt. som jeg regner med at du gjør etter å ha lest dette, så svar meg på følgende: hva i alleste  dager har dette å gjøre med at KVINNER tenker penger? 

Endret av Brob
Skrivefeil
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært sammen i 2 1/2 år nå, jeg er 24 og han er 27. Vi flyttet sammen etter kun 1 år, og har delt på utgifter og diverse som resultat av det. Vi bor også i utkanten av Oslo i en middelmådig firemannsbolig. Vi har ofte snakket om giftermål, ambisjoner og ønsker for livet, og slike ting. I går derimot, fortalte han meg at han hadde omtrent 7 millioner kroner på konto i en annen Norsk bank enn den vanlige jeg visste han brukte. 

Jeg føler at tilliten han har for meg må være ganske liten ettersom han først forteller meg om dette så langt inn i forholdet. Vi har også levd ganske lavt (fokus på å kjøpe billig mat, kjøpe brukte møbler, ingen kjøp av nye mobiler eller annen elektronikk han mener er unødvendig), feriene vi har dratt på har vært ganske gjennomsnittlig, men langt under det folk som har 7 millioner gjør. Han sier han tar ut penger fra den kontoen kun når han skal investere eller ser muligheter, men hva er vitsen med å ha så mye om det eneste man bruker det til er å skaffe mer penger?? Man må da kunne bruke LITT, på en fin ferie eller nye møbler.

Jeg liker han veldig godt, men vet ikke om han stoler på meg...

Han ville vel vente med å si det til han følte at forholdet var godt og stabilt. Men jeg skjønner deg jeg likevel. Det føles jo ikke ok at partneren holder ting skjult. Han burde kanskje vite at du er til å stole på før nå. 

Han er vel den økonomiske typen. For min del hadde det vært vanskelig med en som levde SÅ sparsommelig når det ikke er påkrevd. Kjedelig. Men dette handler om personlighetstyper. Jeg sløser ikke vilt med penger,men jeg bruker dem: -) Vi er ulike som mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare måten du vil sløse med pengene hans sier meg at han aldri burde fortalt deg om dette en gang. Grunnen til at han har de pengene er jo fordi han ikke har brukt de på tull. 

Anonymkode: 517c0...cf6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Brob skrev:

Leste du hele innlegget mitt?  Tydeligvis ikke, så det var et dumt  spørsmål. Men etter å ha lest innlegget mitt. som jeg regner med at du gjør etter å ha lest dette, så svar meg på følgende: hva i alleste  dager har dette å gjøre med at KVINNER tenker penger? 

Du skriver for en mann fordi han har 7 millioner. Ville du skrevet det om han hadde hat 70.000 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver for en mann fordi han har 7 millioner. Ville du skrevet det om han hadde hat 70.000 ?

Jeg leste det som noe a la for en mann, tenk så flink, smart og fornuftig han er som har klart å spare og investere slik at han har endt opp med den summen! Denne mannen har mange kvaliteter jeg setter pris på så han kan jeg trygt planlegge resten av livet mitt med.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, ambivalentReaction skrev:

Den reaksjonen din. Her har han penger han ikke vil ødsle bort på fjas, og din første reaksjon er å begynne å sløse dem bort.

Alle fornuftige menn er tilbakeholdne med sin økonomi til nye partnere, man har ingenting å tjene på å fortelle for mye. Hva er da vitsen? Og så slipper man usikkerheten om at hun kun er ute etter penger, og man slipper maset om hvordan man skal bruke dem.

Det at han har dem i en konto er idiotisk da, han kan jo få 4% over inflasjon ved å investere i fond, hvorfor gjør han ikke det?

Vet ikke helt hvordan det fungerer, men han sa de var fordelt på fond, obligasjoner, og vanlig sparekonto.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker han har holdt det hemmelig for å finne ut av forholde. Nå er han trygg på deg, og føler han kan fortelle det.

Anonymkode: 8dc91...b6a

Enig! Ellers kan det være vanskelig for han (og andre i hans situasjon) å vite om partneren vil ha han kun for pengene

Anonymkode: cc1a7...ac7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skriver:

20 minutter siden, Brob skrev:

Herregud, for en mann. 7 millioner på konto som han vil bruke på å investere, og han har ikke fortalt det til deg..... :bryllup: deg med han. Han har økonomisk sans. Hvorfor har du mindre tillit til han? Fordi det gjelder penger? Dere planlegger å gifte dere, med andre ord så er forholdet deres nå veldig seriøst. Jeg regner med at det er derfor han har fortalt det til deg nå. 

For alt vi vet så har han kanskje brent seg tidligere, ved å fortelle kjæresten sin om pengene. Altså, sin eks. 

La meg forklare: Herregud, for en mann. (Jeg mener at han er en bra mann) 7 millioner på konto osv ..fram til brudeparet( dette er fakta, TS skriver det selv i HI.) Brudeparet og utover( dette er ment som at han er en klok mann og at hun burde gifte seg med en mann som er økonomisk. ØKONOMISK, ikke fordi han har masse penger på konto. Mannen vil jo investere, og det er klokt. ) 

om jeg ville ha skrevet det samme om han hadde 70 00? Noe ALA det samme, men også sagt at mannen må fortsette å spare, for det er ikke mye han kan investere i med 70 000!

Og jeg må igjen spørre deg om hva dette har med at KVINNER tenker penger? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt hvordan det fungerer, men han sa de var fordelt på fond, obligasjoner, og vanlig sparekonto.

TS

Da høres han jo genial ut, men da bør de jo ikke røres i det hele tatt. Dette betyr at han har inntekt på 280 000 bare på sine oppsparte midler, hvert år. Hvis han bare sparer litt til kan han jo pensjonere seg.

Kanskje du også burde begynne å spare litt slik at du også kan pensjonere deg?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, peppermyntete skrev:

Jeg leste det som noe a la for en mann, tenk så flink, smart og fornuftig han er som har klart å spare og investere slik at han har endt opp med den summen! Denne mannen har mange kvaliteter jeg setter pris på så han kan jeg trygt planlegge resten av livet mitt med.

Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herlighet, dere kan da ikke si meg at man trenger å leve så sparsommelig når man har 7 millioner på bok...

Det er snakk om små summer også. La oss si at vi brukte 30 tusen på å oppgradere huset (innkjøp av nye møbler, tv, osv), rundt 5-7 tusen på div klær (jakker, sko og vesker) og kanskje 20-30 tusen på en fin ferie i sommer, det vil kun utgjøre mindre enn 1% av hele formuen. Dette er kun småting vi burde få unne oss.

Syntes jo vi burde bo i et litt bedre strøk når man har de pengene, men skal ikke presse han til det selvfølgelig.

Penger er ment til å brukes en gang iblant, man kan ikke bare gjemme dem vekk og leve et miserabelt liv sånn uten videre...

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...