AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #1 Del Skrevet 5. mars 2016 Vi har vært sammen i 2 1/2 år nå, jeg er 24 og han er 27. Vi flyttet sammen etter kun 1 år, og har delt på utgifter og diverse som resultat av det. Vi bor også i utkanten av Oslo i en middelmådig firemannsbolig. Vi har ofte snakket om giftermål, ambisjoner og ønsker for livet, og slike ting. I går derimot, fortalte han meg at han hadde omtrent 7 millioner kroner på konto i en annen Norsk bank enn den vanlige jeg visste han brukte. Jeg føler at tilliten han har for meg må være ganske liten ettersom han først forteller meg om dette så langt inn i forholdet. Vi har også levd ganske lavt (fokus på å kjøpe billig mat, kjøpe brukte møbler, ingen kjøp av nye mobiler eller annen elektronikk han mener er unødvendig), feriene vi har dratt på har vært ganske gjennomsnittlig, men langt under det folk som har 7 millioner gjør. Han sier han tar ut penger fra den kontoen kun når han skal investere eller ser muligheter, men hva er vitsen med å ha så mye om det eneste man bruker det til er å skaffe mer penger?? Man må da kunne bruke LITT, på en fin ferie eller nye møbler. Jeg liker han veldig godt, men vet ikke om han stoler på meg... Anonymkode: 2b451...7cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 Populært innlegg #2 Del Skrevet 5. mars 2016 Hans penger og hans valg. Skjønner at du har lyst på din del av kaka, men det er helt opp til han. Anonymkode: d99a8...d46 67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 5. mars 2016 #3 Del Skrevet 5. mars 2016 Han har sine ønsker med disse pengene, det må du bare respektere. Skjønner godt at han har holdt de hemmelig, når det første du ønsker, er å bruke dem, til ting han ikke ønsker å bruke dem til. Kanskje han tenker mer langsiktig enn en fin ferie og nye møbler? Ta en diskusjon rundt, hvorfor han ikke har nevnt disse pengene før. Er kanskje så enkelt at han visste at da ville du begynne å mase om å bruke dem. Kanskje greit at du også får info om hvordan han har tjent disse pengene. 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 5. mars 2016 #4 Del Skrevet 5. mars 2016 Du har ingen rett på hans penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 Populært innlegg #5 Del Skrevet 5. mars 2016 Tenker han har holdt det hemmelig for å finne ut av forholde. Nå er han trygg på deg, og føler han kan fortelle det. Anonymkode: 8dc91...b6a 67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterkåpe Skrevet 5. mars 2016 #6 Del Skrevet 5. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har vært sammen i 2 1/2 år nå, jeg er 24 og han er 27. Vi flyttet sammen etter kun 1 år, og har delt på utgifter og diverse som resultat av det. Vi bor også i utkanten av Oslo i en middelmådig firemannsbolig. Vi har ofte snakket om giftermål, ambisjoner og ønsker for livet, og slike ting. I går derimot, fortalte han meg at han hadde omtrent 7 millioner kroner på konto i en annen Norsk bank enn den vanlige jeg visste han brukte. Jeg føler at tilliten han har for meg må være ganske liten ettersom han først forteller meg om dette så langt inn i forholdet. Vi har også levd ganske lavt (fokus på å kjøpe billig mat, kjøpe brukte møbler, ingen kjøp av nye mobiler eller annen elektronikk han mener er unødvendig), feriene vi har dratt på har vært ganske gjennomsnittlig, men langt under det folk som har 7 millioner gjør. Han sier han tar ut penger fra den kontoen kun når han skal investere eller ser muligheter, men hva er vitsen med å ha så mye om det eneste man bruker det til er å skaffe mer penger?? Man må da kunne bruke LITT, på en fin ferie eller nye møbler. Jeg liker han veldig godt, men vet ikke om han stoler på meg... Anonymkode: 2b451...7cb Og det har du grunnen til at han har holdt den hemmelig for deg. Du beviser at du ikke er tilliten verdig. 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #7 Del Skrevet 5. mars 2016 Det er ikke rart at han har holdt dette skjult for deg når det første du tenker er forbruk når han forteller deg det. Anonymkode: 2cc05...169 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
icom Skrevet 5. mars 2016 #8 Del Skrevet 5. mars 2016 bare vær glad han har såpass god økonomi og samtidig så god kontroll på økonomien. Nå vet ikke jeg om han har arvet dette, men virker som om han prøver å bygge opp formuen. Bedre å leve kjipt noen år, bygge seg opp og så heller høste litt av fruktene sine. Sikkert mye lettere for han å fokusere på økonomien, uten at du skal begynne å mase om det ene og andre. Blir ikke rik av å bruke pengene.. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #9 Del Skrevet 5. mars 2016 Så du er irritert og sur på ham, fordi han ikke fortalte deg om penger som han selv har tjent opp? I tillegg til at han ikke har lyst til å bruke opp dette på dyre ferieturer og ting til deg... Anonymkode: cf2fa...5ed 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #10 Del Skrevet 5. mars 2016 Du burde være sjeleglad for at han har klart å beholde pengene i banken, og har et nøkternt forbruk. Anonymkode: 442c0...72e 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poserose Skrevet 5. mars 2016 #11 Del Skrevet 5. mars 2016 Skjønner godt at han ikke har sagt noe. Det er lett å bli paranoid når man har så mye penger. Og det er hans penger, om han ikke vil bruke de på ferier og ting er det hans valg. At du vil bruke de viser at han gjorde rett i å holde det skjult. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 5. mars 2016 #12 Del Skrevet 5. mars 2016 (endret) Viss du hadde eid disse pengene hadde ikke du heller latt kjæresten din bruke de opp på tull.. det vet du selv. Husk at han har jobbet og slitt for pengene. Ikke bare funnet en partner med mye penger. Endret 5. mars 2016 av Macro 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #13 Del Skrevet 5. mars 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har vært sammen i 2 1/2 år nå, jeg er 24 og han er 27. Vi flyttet sammen etter kun 1 år, og har delt på utgifter og diverse som resultat av det. Vi bor også i utkanten av Oslo i en middelmådig firemannsbolig. Vi har ofte snakket om giftermål, ambisjoner og ønsker for livet, og slike ting. I går derimot, fortalte han meg at han hadde omtrent 7 millioner kroner på konto i en annen Norsk bank enn den vanlige jeg visste han brukte. Jeg føler at tilliten han har for meg må være ganske liten ettersom han først forteller meg om dette så langt inn i forholdet. Vi har også levd ganske lavt (fokus på å kjøpe billig mat, kjøpe brukte møbler, ingen kjøp av nye mobiler eller annen elektronikk han mener er unødvendig), feriene vi har dratt på har vært ganske gjennomsnittlig, men langt under det folk som har 7 millioner gjør. Han sier han tar ut penger fra den kontoen kun når han skal investere eller ser muligheter, men hva er vitsen med å ha så mye om det eneste man bruker det til er å skaffe mer penger?? Man må da kunne bruke LITT, på en fin ferie eller nye møbler. Jeg liker han veldig godt, men vet ikke om han stoler på meg... Anonymkode: 2b451...7cb Hvis det hadde vært du, som hadde sittet på så mye penger. Ville du ha beholdt disse pengene i banken, og satset på å øke disse pengene? Eller ville du ha brukt dem om på ferie, elektronikk og dyre ting? Anonymkode: cf2fa...5ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #14 Del Skrevet 5. mars 2016 2 minutter siden, Poserose skrev: Skjønner godt at han ikke har sagt noe. Det er lett å bli paranoid når man har så mye penger. Og det er hans penger, om han ikke vil bruke de på ferier og ting er det hans valg. At du vil bruke de viser at han gjorde rett i å holde det skjult. Enig. Du har jo helt misforstått TS, tror du de superrike her i verden jobber for pengene sine? Nei, det er pengene deres som skaper mer penger. Anonymkode: 66fa6...9f5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nikee Skrevet 5. mars 2016 #15 Del Skrevet 5. mars 2016 (endret) Jeg kan forstå at du blir litt paff av å finne ut nå, såpass langt ute i forholdet at han har en del penger. 7 millioner er ikke akkurat lite. Men det er hans penger, han har gjort et klokt valg! Du reagerer jo med å tenke på hvor lite penger dere har hatt men dere har jo hatt nok til å klare dere. ferieturer, mat på bordet osv. Du kan ikke forvente at han skal bruke de på deg når han mest sannsynlig har spart dette opp (i alle fall store deler) før deg. Du kan snakke med ham om hvilke planer han har med dem, hvor du kommer inn i dette sparebildet, osv. Han trenger ikke å samle på dem hele tiden. Og jeg er til dels enig med deg at om dere sparer sammen fra nå av kan dere bruke litt på unne dere en bedre ferie i ny og ne. Men ikke gå helt amok. Snakk med ham og finn ut. Endret 5. mars 2016 av Nikee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linituss Skrevet 5. mars 2016 #16 Del Skrevet 5. mars 2016 Han har vel holdt det hemmelig for å være sikker på at du er på hans bølgelengde når det gjelder sparing, unngå sløsing og dyre ferier. Skjønner han godt. Det første du vil er jo å oppgradere boligen, møblene og ta dyre luksusferier. Den riktige reaksjonen fra deg burde vært å berømme han for hans økonomiske sans og fornuftige forbruk. Er jo en grunn til at han har så mye penger i utgangspunktet, fordi han har spart og levd et liv uten unødvendige oppgraderinger og å kaste bort penger på ferier og fasade. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 5. mars 2016 #17 Del Skrevet 5. mars 2016 Den letteste måten til 1 million er å starte med 2! Med såpass mye penger har han holdt det skjult for å sikre seg at du liker han for slik han er og ikke for pengene han har på konto. Han kan ha brent seg før og deler dette med deg når han føler seg trygg i forholdet. Imidlertid viser du en umoden holdning til andres valg og prioriteringer, og de bærer preg av misunnelse og din egoisme. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #18 Del Skrevet 5. mars 2016 Men har du ikke merka at han ikke har lån på sin del av boligen? Aldri sett selvangivelsen hans? Anonymkode: e5ecb...791 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mae1234 Skrevet 5. mars 2016 #19 Del Skrevet 5. mars 2016 Kanskje han bare ville være sikker på at det var han du ville ha, å ikke pengene hans? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 5. mars 2016 #20 Del Skrevet 5. mars 2016 Den reaksjonen din. Her har han penger han ikke vil ødsle bort på fjas, og din første reaksjon er å begynne å sløse dem bort. Alle fornuftige menn er tilbakeholdne med sin økonomi til nye partnere, man har ingenting å tjene på å fortelle for mye. Hva er da vitsen? Og så slipper man usikkerheten om at hun kun er ute etter penger, og man slipper maset om hvordan man skal bruke dem. Det at han har dem i en konto er idiotisk da, han kan jo få 4% over inflasjon ved å investere i fond, hvorfor gjør han ikke det? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå