AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #1 Del Skrevet 5. mars 2016 Var på venninnetreff og en kom tydelig preget av å ha blitt satt ut: hun skulle hente sønnen (4) hos faren, de har delt omsorg, og faren hadde klappet til henne i ansiktet foran barnet. Dette fordi han var sint og anklaget henne for "du har ingen venner, folk vil ikke være dammen med deg" og "du er ond". Sønnen oppfattet alt og da "pappa slo mamma på kinnet". Sjokkerende! Ingen av oss på treffet med barn har erfaring fra noe lignende. Dessuten er både mammaen og pappaen ålreite personer. Vi er litt satt ut. Hva er egentlig et godt råd?... Anonymkode: 29beb...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 5. mars 2016 #2 Del Skrevet 5. mars 2016 Her trengs profesjonell hjelp, og sannsynligvis en politianmeldelse. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 5. mars 2016 #3 Del Skrevet 5. mars 2016 Det beste rådet jeg har fått er følgende: Ta vare på tennene dine og ikke gift deg ung. Kan ikke komme på noen bedre råd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #4 Del Skrevet 5. mars 2016 Dette er både psykisk og fysisk vold. Dette er drøyt. At det skjedde foran dette barnet er også helt hinsides. Denne faren høres ikke ut som en ålreit person etter min mening. Å vise at dere er der og bryr dere er vel det beste dere kan gjøre. Dere bør også passe på at hun forstår at dette ikke er greit. Det er mange kvinner som blir behandlet på den måten som unnskylder oppførselen og bagatelliserer det. Hun må forstå alvoret. I tillegg ville jeg ha vært bekymret for barnet. Hvordan er det hun ser på fordelingen? Er hun trygg med å la barnet være hos faren? Har hun blitt fysisk og psykisk mishandlet før av denne mannen? Hvordan var forholdet deres? Hvorfor gikk de fra hverandre? Det er flott at hun har åpnet seg til dere hvertfall. Håper dere klarer å gi den støtten hun trenger. Anonymkode: 07e31...a3d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #5 Del Skrevet 5. mars 2016 Hva gjorde mor for å fremprovosere en slik handling? Her må vi få begge sider av saken. Anonymkode: bb1b8...890 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #6 Del Skrevet 5. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er både psykisk og fysisk vold. Dette er drøyt. At det skjedde foran dette barnet er også helt hinsides. Denne faren høres ikke ut som en ålreit person etter min mening. Å vise at dere er der og bryr dere er vel det beste dere kan gjøre. Dere bør også passe på at hun forstår at dette ikke er greit. Det er mange kvinner som blir behandlet på den måten som unnskylder oppførselen og bagatelliserer det. Hun må forstå alvoret. I tillegg ville jeg ha vært bekymret for barnet. Hvordan er det hun ser på fordelingen? Er hun trygg med å la barnet være hos faren? Har hun blitt fysisk og psykisk mishandlet før av denne mannen? Hvordan var forholdet deres? Hvorfor gikk de fra hverandre? Det er flott at hun har åpnet seg til dere hvertfall. Håper dere klarer å gi den støtten hun trenger. Anonymkode: 07e31...a3d Hun har fortalt at han oppførte seg ikke holdbart i forholdet - de er da godt voksne - men han har aldri slått, sa hun. Hun har aldri opplevd det før og ble sjokkert. Ingen av oss på treffet har opplevd noe slikt. Politianmeldelse blir sannsynligvis henlagt, så hvorfor anbefale det? Såvidt vi andre vet har de hatt det bra (inntil bruddet) og de er "venner" og samarbeider bra om barnet. Anonymkode: 29beb...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #7 Del Skrevet 5. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun har fortalt at han oppførte seg ikke holdbart i forholdet - de er da godt voksne - men han har aldri slått, sa hun. Hun har aldri opplevd det før og ble sjokkert. Ingen av oss på treffet har opplevd noe slikt. Politianmeldelse blir sannsynligvis henlagt, så hvorfor anbefale det? Såvidt vi andre vet har de hatt det bra (inntil bruddet) og de er "venner" og samarbeider bra om barnet. Anonymkode: 29beb...00d Jeg har ikke anbefalt politianmeldelse. Anonymkode: 07e31...a3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #8 Del Skrevet 5. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er både psykisk og fysisk vold. Dette er drøyt. At det skjedde foran dette barnet er også helt hinsides. Denne faren høres ikke ut som en ålreit person etter min mening. Å vise at dere er der og bryr dere er vel det beste dere kan gjøre. Dere bør også passe på at hun forstår at dette ikke er greit. Det er mange kvinner som blir behandlet på den måten som unnskylder oppførselen og bagatelliserer det. Hun må forstå alvoret. I tillegg ville jeg ha vært bekymret for barnet. Hvordan er det hun ser på fordelingen? Er hun trygg med å la barnet være hos faren? Har hun blitt fysisk og psykisk mishandlet før av denne mannen? Hvordan var forholdet deres? Hvorfor gikk de fra hverandre? Det er flott at hun har åpnet seg til dere hvertfall. Håper dere klarer å gi den støtten hun trenger. Anonymkode: 07e31...a3d Hun og barnets far har delt bosted og barnet bor en uke hos hver. Hvis vi skal råde henne til å lese på KG vil hun nok fort se at man ikke får endret på delt bosted og 50-50 basert på et slag i ansiktet. Tror ikke de har tid til rettsak, hun har i alle fall nok i livet sitt fra før av (hun er leder og jobber mye). Anonymkode: 29beb...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #9 Del Skrevet 5. mars 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjorde mor for å fremprovosere en slik handling? Her må vi få begge sider av saken. Anonymkode: bb1b8...890 Kjære vene. Det er da ingenting utenom selvforsvar eller i andre situasjoner der liv står på spill som rettferdiggjør vold. Anonymkode: 07e31...a3d 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #10 Del Skrevet 5. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun har fortalt at han oppførte seg ikke holdbart i forholdet - de er da godt voksne - men han har aldri slått, sa hun. Hun har aldri opplevd det før og ble sjokkert. Ingen av oss på treffet har opplevd noe slikt. Politianmeldelse blir sannsynligvis henlagt, så hvorfor anbefale det? Såvidt vi andre vet har de hatt det bra (inntil bruddet) og de er "venner" og samarbeider bra om barnet. Anonymkode: 29beb...00d Politianmeldese for å få det dokumentert i tilfelle dette eskalerer og i tilfelle det kommer dit at far må vekk fra ungen. Anonymkode: 40381...53a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 5. mars 2016 #11 Del Skrevet 5. mars 2016 Råd? Her har 4-åringen vært vitne til krangel og at moren ble slått. Det er jo ikke bra i det hele tatt. Alle skjønner jo det. Hvis barnet går i barnehage og forteller dette,kan det vel hende det blir å få råd til foreldre fra en helt annen kant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #12 Del Skrevet 5. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun og barnets far har delt bosted og barnet bor en uke hos hver. Hvis vi skal råde henne til å lese på KG vil hun nok fort se at man ikke får endret på delt bosted og 50-50 basert på et slag i ansiktet. Tror ikke de har tid til rettsak, hun har i alle fall nok i livet sitt fra før av (hun er leder og jobber mye). Anonymkode: 29beb...00d Man leser mye rart på KG, og i slike situasjoner som dreier seg om fordeling av omsorg er ikke KG den beste kilden på nøytral og god informasjon. Det er flere som gir kjempegode råd, men fordømmende, nedlatende og uvitene brukere trer jo alltid inn i slike tråder. Det er uansett ikke det jeg spør om. Jeg spør om hun trives med denne fordelingen og om hun føler seg trygg med å la barnet være hos faren. Dette er jo et av de mest essensielle spørsmålet. Og: "Tror ikke de har tid til rettsak". Hva i alle dager er dette for et utsagn? Det er ikke tiden man har som avgjør om man skal gjennomføre en rettsak eller ei. Anonymkode: 07e31...a3d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 5. mars 2016 #13 Del Skrevet 5. mars 2016 Jeg tror jeg ville rådført meg med politiet hvis jeg var blitt slått av min eks foran vårt barn. Eventuelt søke råd på familievernkontoret. Jeg forsvarer på ingen måte vold, og i særdeleshet ikke foran barnet, men det er fullt mulig at far er noe mer provosert enn det hennes versjon av historien forteller. Man slår altså ikke, men til og med jeg kan se at det kan finnes situasjoner der det er mulig å forstå hvorfor det skjedde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #14 Del Skrevet 5. mars 2016 1 time siden, petterm skrev: Her trengs profesjonell hjelp, og sannsynligvis en politianmeldelse. Jeg har fått flere SMS fra henne i dag. Hun er en oppegående og sterk person...jeg foreslo at hun politianmeldte men da skrev hun at politiet ville le det bort og henlegge: et slag i ansiktet foran barnet: "ja vel, også". Får ingen konsekvenser mente hun. Ja ja...blir ikke overrasket lengre! Anonymkode: 29beb...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #15 Del Skrevet 5. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man leser mye rart på KG, og i slike situasjoner som dreier seg om fordeling av omsorg er ikke KG den beste kilden på nøytral og god informasjon. Det er flere som gir kjempegode råd, men fordømmende, nedlatende og uvitene brukere trer jo alltid inn i slike tråder. Det er uansett ikke det jeg spør om. Jeg spør om hun trives med denne fordelingen og om hun føler seg trygg med å la barnet være hos faren. Dette er jo et av de mest essensielle spørsmålet. Og: "Tror ikke de har tid til rettsak". Hva i alle dager er dette for et utsagn? Det er ikke tiden man har som avgjør om man skal gjennomføre en rettsak eller ei. Anonymkode: 07e31...a3d Hun har vært komfortabel som oftest, han drivast en god far. Hun har riktignok nevnt at han har "slitt litt", uten at vi helt vet hva det dreier seg om. Anonymkode: 29beb...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #16 Del Skrevet 5. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg spør om hun trives med denne fordelingen og om hun føler seg trygg med å la barnet være hos faren. Dette er jo et av de mest essensielle spørsmålet. Anonymkode: 07e31...a3d Har inntrykk av at hun trives med ordningen de har hatt i over to år. Hun sa på treffet at hun nå er litt bekymret for sønnen i årene framover pga farens manglende selvbeherskelse. Anonymkode: 29beb...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #17 Del Skrevet 5. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Politianmeldelse blir sannsynligvis henlagt, så hvorfor anbefale det? Hvis en person er anmeldt fra før, er det større sjanse for at han får sin straff om noe lignende skjer igjen med annen dame senere. Det føles bare ekstra belastende å anmelde uten at stort skjer, men fyren har gjort noe ulovlig og bør anmeldes. Om mange dropper anmeldelse når de er utsatt for noe galt, vil det sørge for mindre rettferdighet for dem selv og andre. Anonymkode: 11a9c...a96 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #18 Del Skrevet 5. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis en person er anmeldt fra før, er det større sjanse for at han får sin straff om noe lignende skjer igjen med annen dame senere. Det føles bare ekstra belastende å anmelde uten at stort skjer, men fyren har gjort noe ulovlig og bør anmeldes. Om mange dropper anmeldelse når de er utsatt for noe galt, vil det sørge for mindre rettferdighet for dem selv og andre. Anonymkode: 11a9c...a96 Hm. Mulig. Fikk en melding fra henne der hun skrev "vil ikke at han skal vite om at han blir anmeldt". Ikke vet vel jeg om han automatisk får vite om det ved at han får brev i posten el.l. Dette får hun finne ut av selv...både hun og ex.mannen er forøvrig lokalt profilerte så spørs om hun tør den anmeldelsen. Anonymkode: 29beb...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #19 Del Skrevet 5. mars 2016 Blir man anmeldt, får man vel vite det. Politiet vil jo høre hans forklaring osv. Anonymkode: 11a9c...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #20 Del Skrevet 6. mars 2016 Hun var fortvilt og hadde opplevd noe sånt før så hun vet ennå ikke om hun tør å anmelde slaget. Hun var redd for at navnene deres ble registret i systemene og at de jurister etc.som behandler saken skal "se hvem de er" og at det er flaut osv. Mitt råd ble at hun får tenke etter om hun er bekymret for at barnets far (som har sønnen 50%) vil miste beherskelsen også overfor sønnen og at hun isåfall bør bestille time ved Familievernkontoret. Samtidig tenker jeg: hva er det egentlig verdt? En anmeldelse og en familievernkontortime: alt blir jo som før etterpå uansett. Anonymkode: 29beb...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå