Leia Skrevet 21. februar 2002 #1 Del Skrevet 21. februar 2002 Jeg og min kjære gifter oss i sommer, og drømmer om en fin bryllupsreise. Vi har ikke bestemt oss, siden mye er for dyrt... Kanskje noen andre har noen fine erfaringer som kan få oss på nye ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bria Skrevet 21. februar 2002 #2 Del Skrevet 21. februar 2002 Hvis dere har tenkt å feriere i en by så vil jeg anbefale Praha. Fabelaktig by, hvis en passer seg for lommetyver og uærlige drosjeselskaper. Mange billige steder å bo og spise. Skal dere ha en sydenferie så vil jeg anbefale Portugal, Algarvekysten. Ikke reis der i august for da er det altfor mye folk der. Juni er en fin måned. Lei dere en bil og se det ekte portugisiske. Litt dyrt er det blitt mer årene, men langt billigere enn i Spania. Hilsen Bria 1212[ Dette Innlegg er endret av: Bria den 2002-02-22 00:29 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 23. februar 2002 #3 Del Skrevet 23. februar 2002 Paris er også ein vakker og romantisk by. Med masse små kaféar og nydelige kirker og museum. *sukk*12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bria Skrevet 24. februar 2002 #4 Del Skrevet 24. februar 2002 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2002 #5 Del Skrevet 24. februar 2002 Hva med Geiranger. Natur,fjord og fjell. Må oppleves. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyren Skrevet 27. februar 2002 #6 Del Skrevet 27. februar 2002 Helt enig med Anonym, geiranger må bare oppleves!! Vi var der på ferie i sommer (bilferie) og det er noe av det flotteste vi har opplevd! I tillegg så var vi heldige med været, strålende sol hele tiden og alt blir enda flottere med så fint vær... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2002 #7 Del Skrevet 27. februar 2002 Jeg henger meg på Paris. vi var der for to uker siden og fikk oppleve masse masse. Skopelos var også en kjempeflott plass. Det er ikke så enkelt å plukke ut den flotteste plassen eller den beste ferien. Sevilla er også kjempeflott .)12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2002 #8 Del Skrevet 27. februar 2002 Freiburg i syd Tyskland kan varmt anbefales. Det er en liten by (200 000 innbyggere) som har alt. Romantisk - bindingsvevhus, brostein i alle gater med små bekker Kultur - mange flotte museer og kunstgallerier. Det arrangeres lysfestival og vinfestival der i august hvert år. Natur - du kan ta gondolbanen opp på fjellet å gå en tur i den flotte naturen Sentralt - kort vei til både Sveits og Frankrike (tog er billig) Bade - rett i utkanten av byen er det bygget en kunstig liten innsjø med flotte sandstrender. Shopping - nok butikker til at du blir kvitt noen kroner. Øl - man kan ikke dra til Tyskland uten å smake på ølet, byen har mange "ølhager" hvor man kan sitte å nyte et lite glass. Byen er absolutt verdt et besøk, en liten uke er akkurat passe. Benny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CEL. Skrevet 27. februar 2002 #9 Del Skrevet 27. februar 2002 Min beste ferieopplevelse er Roma! Byen er så utrolig fin og det er veldig mye å se på. Vi var der fra torsdag til søndag og personlig syntes jeg det var litt i minste laget. Man trenger litt flere dager enn det, for det er så utrolig mye å se på. Vi forelsket oss helt i Roma og vi kommer nok til å dra tilbake flere ganger. _________________ ¤CEL¤1212[ Dette Innlegg er endret av: CEL. den 2002-02-27 12:56 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leia Skrevet 27. februar 2002 Forfatter #10 Del Skrevet 27. februar 2002 Cinqueterra/e i Italia: Fem små superromantiske steder langs havet, forbundet med små gangstier ved klippefjell... En liten ministrand, klar stjernehimmel, romantiske lokale sjømatrestauranter, smalebrosteinsgater oppover klippene mellom terracottafarvede små hus. Men stemningen var det beste, og den må jo bare oppleves! San Torini; gresk vulkanøy som strekker seg rakt opp i steile klipper. På toppen pynter hvite rader av murhus som skinner i sola. Praha; å sitte på den historiske Karlsbrua sammen med spennende mennesker fra alle verdenshjørner. Dele en flaske vin og en gitar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 2. mars 2002 #11 Del Skrevet 2. mars 2002 Disse landene/stedene jeg har vært i/på: *Tsjekkia(Praha)-Anbefales! *Spania(Marbella/Mallorca/Lanzarote)-Marbella anbefales *Marokko-Anbefales IKKE! *Tyrkia-Alanya anbefales! *Kypros-Joda *Hellas(Kos)-helt ok... *Danmark *Sverige *Tyskland *Gibraltar(Stor.Brit).hvis du skal til Spania(Marbella),dra dit! *Portugal(Albuferia)-Anbefales! Hilsen meg........:12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zena Skrevet 3. mars 2002 #12 Del Skrevet 3. mars 2002 Hva er "for dyrt" og hva ønsker dere (sol, varme, paraply-drinker, kultur, historie, shopping)? Min absolutte favoritt er Italia!!! Der finner du alt!!! Roma, Frascati, Toscana, Venezia, Milano: shopping, kultur, historie, fantastisk arkitektur, nydelig mat, herlige viner, sol, varme, strender, temperamentsfulle mennesker, lidenskap, romantikk.....*sukk*.... Praha er en flott og romantisk by, London er spennende, en billig charter-tur til Hellas kan være en bra alternativ, hva med sykkelferie i Provence, en weekend på Island..... Men er det bryllupsreise ville jeg nok styrt unna Gran Canaria, Alanya og andre turistmaskiner! Igjen; oppdag Italia!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leia Skrevet 5. mars 2002 Forfatter #13 Del Skrevet 5. mars 2002 Drømmen hadde nok vært en spennende sydhavsøy med hvite strender, kombinert med noe spennende oppdagelsesferder innover i jungel eller ørken... Men det koster ca 10 000 per pers. Sukk... Får nok råd til det seinere, men det hadde jo vært romantisk med slike minner fra bryllupsreisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mita Skrevet 7. mars 2002 #14 Del Skrevet 7. mars 2002 Min beste ferieopplevelse er Hawaii! Det er virkeli så fint som det ser ut til og! Palma og sol, deili varme og yrande natteliv, av alle variantar! Luau! Nydelige strender! I Waikiki er shopping muligheitene store, og på andre sida av Oahu har du fine lange strender. Maui er nok kanskje litt meir roli og avslappande, passar nok bedre til en romantisk bryllaupsreise!! Lykke til og gratulerer! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glede Skrevet 10. mars 2002 #15 Del Skrevet 10. mars 2002 Mine beste ferieopplevelser er vel disse * new zealand *Tunisia *Wales *England *Australia *Fiji Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia Skrevet 11. mars 2002 #16 Del Skrevet 11. mars 2002 Disse plassene har jeg noe og si om: danmark. alle har vel vært der sverige- tyskland- tyrkia- nei ikke reis ditt mallorca- masse fine plasser,men bryllupsreise nei santorini- anbefales portugal- helt fantstisk, god mat,drikk topp vær ikke for varm(vi var der i juli)vi bodde i albufeira gamle delen vil reise der igjen naxos- helt topp der og lykk til med valget,men for og si det dere får det topp uansett på en bryllupsreise.Dere er i den syvende himmel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2002 #17 Del Skrevet 11. mars 2002 Hmmm... "Romantikkens Navle", Paris, er etter min mening svært overdrevet. Greit, det er en masse fine cafeer, men når er de IKKE overfylte? Forurensning, masse turister... Nei, likte meg ikke. Dyrt er det også. Men det kan vel ha noe med reiseselskaper å gjøre Den fineste byen jeg har vært i, er Edinburgh. Fantastisk by, rett og slett. Luxemburg står på en nydelig andreplass. Begge mye mer romantiske enn Paris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest line Skrevet 12. mars 2002 #18 Del Skrevet 12. mars 2002 Min beste ferie: Bryllupsreisa vår til Hawaii,Maui og Los Angeles. Kjempe opplevelse. _________________ Line Lykkelig gift siden 16 juni 20011212[ Dette Innlegg er endret av: line den 2002-03-12 21:31 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambrosia Skrevet 17. mars 2002 #19 Del Skrevet 17. mars 2002 Hallo!! Min beste ferieopplevelser må ha vært da vi var på sarari i Kenya.Var med på Tema reiser med med Star Tour.Denne turen var arrangert sammen med dansker og svensker.Og halvparten av de som var med var på bryllupsreise.Turen kosta ca.15000 pr. stk. Men den første uka var alle måltidene innkludert og den andre uka da vi hadde solferie ved Mombasa hadde vi gratis 2 måltider. Så de 15000,- dekket egentlig mye.Første uka med safari var utrolig flott. Kom ganske nærme dyr som eks. løve, giraff,neshorn.Det var bare helt fantisk.Og den andre uka bodde vi på et flott hotell ved de lekre strendene og bare koste oss i solen.Det er synd at vi ikke har råd til å reise på en slik tur igjen..... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda Skrevet 17. mars 2002 #20 Del Skrevet 17. mars 2002 Min absolutt beste ferieopplevelse var når vi reiste til Portugal. Vi lå på hotell i den gamle delen av Albufeira, på Algarvekysten. Et must er å leie bil slik at man får reist rundt og opplevd naturen. Det er flott der!!! En annen ting å anbefale er å reise på båttur langsmed kysten. Flotte grotter og natur!!! Klems fra,12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå