Gå til innhold

Hva skal jeg ha paa meg paa jobben?


Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som journalist, men er mest paa kontor foran en pc. I skapet hjemme har jeg mest olabukser og uformelle klaer, og selv om det er ganske uformelt paa jobben foeler jeg at jeg maa dresse meg opp littegranne. Har en sort bukse som jeg bruker mye, men begynner aa bli lei av den. Har ikke lyst til aa gaa rundt i kort-korte skjoert da jeg kun har mannlige kolleger. Noen som har forslag til en basisgarderobe? Er relativt slank - 174 cm hoey og str. 38-40. Har litt mage og ridebukselaar... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann :)

Nå har ikke jeg allverdens peil på klær, spes. ikke til jobbbruk, men hva med en slags dress ? Enten grå eller sort eller beige ? Med enkelt snitt og som lett kan kombineres med topper/skjorter e.l. ? Det tror jeg at jeg hadde prøvd om jeg var deg. Nå vet jeg ikke om du trives med dresser da. Snakker selvfølgelig om en i feminint snitt og som er litt elegant. Alternativt en "vanlig" bukse og en litt fin blazer, som jeg ser en del gå med nå. Et frescht skjerf inntil og en topp/skjorte/bluse under blazeren ?

Eksempel 1

Eksempel 2

Eksempel 3, ikke dress, men kanskje aktuelt likevel?

Eksempel 4

Tok bare eksempler fra webshopen til H&M, siden de viser ganske mye forskjellig tøy.

Nå kjenner jeg ikke stilen din, har jo bare sett deg i brudekjole :)

Håper dette var til bittelitt hjelp...

Skal forresten sende deg CD med bildene så fort som sambo får i gang dataen, jeg venter i spenning....sukk.

Håper du har det bra ellers ;)

Klem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Diva - takk for svar! Har tenkt aa kjope meg en drakt/dress hvis/naar jeg faar fast ansettelse - da blir det kanskje mer ut og treffe intervjuobjekter etc.

Men naa har jeg kjopt meg et svart, a-linjeformet cord-skjoert fra Hennes! Det gaar til rett over knaerne og var stilig uten aa vaere altfor pyntet. Kjopte en lilla v-genser ogsaa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et par dressjakker, og kanskje et matchende skjørt og en bukse? Dressjakke kan du jo også bruke med en olabukse, og kjøre på med litt smykker og tilbehør for en litt mer oppdresset, men samtidig uformell look...

Sats på litt innsvingede klær på overdeler, så kan du vise frem en midje selv om du har litt mage.

Prøv å finne en eller to nøytrale basisfarger som du kan kombinere med hverandre, og sats heller på mer farger og mønster om du liker det i tilbehøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...