AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #1 Skrevet 4. mars 2016 Ja jeg vet jeg bør gå til legen... Har gjort det, fått time til gyn. Kluet er at legen ikke vet grunnen... jeg blør fra underlivet så og si heletiden. Kan ha "mensen" i 4 uker, for så å ha pause 7 dager, før det er på an igjen. Går ikke på p piller. Har også slitt med vond lysk ca 6 mnd. Føler også at det lukter ekkelt fra underlivet! Hva kan dette være? Når jeg Googler dukker ordet kreft opp heletiden. Jeg er drit redd. .. Er "bare" 25 år. Kan det være livmorhalskreft? Anonymkode: fe482...545
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #2 Skrevet 4. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg vet jeg bør gå til legen... Har gjort det, fått time til gyn. Kluet er at legen ikke vet grunnen... jeg blør fra underlivet så og si heletiden. Kan ha "mensen" i 4 uker, for så å ha pause 7 dager, før det er på an igjen. Går ikke på p piller. Har også slitt med vond lysk ca 6 mnd. Føler også at det lukter ekkelt fra underlivet! Hva kan dette være? Når jeg Googler dukker ordet kreft opp heletiden. Jeg er drit redd. .. Er "bare" 25 år. Kan det være livmorhalskreft? Anonymkode: fe482...545 Det trenger det ikke være. Du kan ha hormonforstyrrelser av alle mulige årsaker. Anonymkode: 1632c...7cc 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #3 Skrevet 4. mars 2016 Har opplevd dette ved Bakteriel Vaginose, er du heldig kan det fikses med en kur Flagyl. Anonymkode: ab6d0...f90
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #4 Skrevet 4. mars 2016 Er det antibiotika som brukes isåfall? Med bakteriell vaginose ? Anonymkode: fe482...545
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #5 Skrevet 4. mars 2016 Du kan ikke få noe svar på hva du evt. feiler her. Bestill time hos legen og vit helt sikkert. Anonymkode: ffb79...b94
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #6 Skrevet 4. mars 2016 Jeg blødde/småblødde i 11 uker. Det var en cyste på eggstokkene som forårsaket et hormonforstyrrelse. Det må ikke alltid være så farlig Anonymkode: e3bfc...a9b
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #7 Skrevet 4. mars 2016 Ikke stol på Google og alt som kommer opp der.Livmorhalskreft i din alder er sjelden,mens hormonforstyrrelser er ganske vanlige. Det går nok bra,men ikke Google mer nå.Dra heller til legen. Anonymkode: f42e8...4d5 1
Gjest chisandra Skrevet 4. mars 2016 #8 Skrevet 4. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg vet jeg bør gå til legen... Har gjort det, fått time til gyn. Kluet er at legen ikke vet grunnen... jeg blør fra underlivet så og si heletiden. Kan ha "mensen" i 4 uker, for så å ha pause 7 dager, før det er på an igjen. Går ikke på p piller. Har også slitt med vond lysk ca 6 mnd. Føler også at det lukter ekkelt fra underlivet! Hva kan dette være? Når jeg Googler dukker ordet kreft opp heletiden. Jeg er drit redd. .. Er "bare" 25 år. Kan det være livmorhalskreft? Anonymkode: fe482...545 Google er sjelden i tvil om diagnoser - spesielt de farlige, så derfor sliter det psyken vår helt ut når vi begynner å google symptomer. Mest sannsynlig en eller annen hormonforstyrrelse eller noe, men viktig å få sjekket.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #9 Skrevet 5. mars 2016 Takk for svar :-) Hadde time hos gyn. Men måtte avbestille pga blødning. Huff kjenner jeg gruer meg... Anonymkode: fe482...545
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #10 Skrevet 5. mars 2016 Gynekologer har sett det meste. Om du skal til en gynekolog på grunn av blødning, så behøver du ikke å avbestille timen på grunn av blødning. Ring henne/ han og forklar at du blør, så er det opp til gynekologen om du skal vente eller ikke. Anonymkode: e1125...e02 2
Dolly-Duck Skrevet 5. mars 2016 #11 Skrevet 5. mars 2016 Bestill ny time. Du trenger ikke avbestille pga blødning. Det er helt sikkert ikke så farlig som du frykter:) 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #12 Skrevet 5. mars 2016 Uansett hvilke symptomer man søker på google, så kommer kreft opp som alternativ. Ikke google mer, gå til legen. Er mest sannsynlig noe helt annet enn kreft. Anonymkode: c4fca...004
PhilosopherSe7en Skrevet 5. mars 2016 #13 Skrevet 5. mars 2016 Enig med de over her. Uansett hvilke symptomer en har og bruker google så er jo svaret kreft. Selvdiagnose gjør folk sykere, så slutt med det!
EvaLena Skrevet 5. mars 2016 #14 Skrevet 5. mars 2016 Nå er jeg en del eldre enn deg, men for noen pr siden blødde jeg omtrent hele tiden. Da jeg ikke blødde hadde jeg kraftige menssmerter. En gynekolog fant ut at jeg hadde muskelknuter i livmoren som gjorde at jeg blødde så mye. Jeg fikk også Flagyl, husker ikke nå hvorfor. Jeg valgte å fjerne livmor da jeg uansett er ferdig med barn. Kanskje du har muskelknuter og det er ikke farlig. Jeg har også vært hos gynekolog mens jeg blødde. Det var jo pga blødninger jeg dro dit. Var ikke pinlig i det hele tatt og en gynekolog ser dette hver eneste dag. Bestill ny time og dra uansett hvor mye du blør.
Wisket Skrevet 5. mars 2016 #15 Skrevet 5. mars 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Gynekologer har sett det meste. Om du skal til en gynekolog på grunn av blødning, så behøver du ikke å avbestille timen på grunn av blødning. Ring henne/ han og forklar at du blør, så er det opp til gynekologen om du skal vente eller ikke. Anonymkode: e1125...e02 Skal man ta celleprøve kan man ikke ta den om man blør.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #16 Skrevet 5. mars 2016 12 timer siden, EvaLena skrev: Nå er jeg en del eldre enn deg, men for noen pr siden blødde jeg omtrent hele tiden. Da jeg ikke blødde hadde jeg kraftige menssmerter. En gynekolog fant ut at jeg hadde muskelknuter i livmoren som gjorde at jeg blødde så mye. Jeg fikk også Flagyl, husker ikke nå hvorfor. Jeg valgte å fjerne livmor da jeg uansett er ferdig med barn. Kanskje du har muskelknuter og det er ikke farlig. Jeg har også vært hos gynekolog mens jeg blødde. Det var jo pga blødninger jeg dro dit. Var ikke pinlig i det hele tatt og en gynekolog ser dette hver eneste dag. Bestill ny time og dra uansett hvor mye du blør. Nå er ikke jeg ts og mener ikke å avspore tråden, men måtte du fjerne livmor, eller kunne du unngått det? Har hørt at urter kan redusere muskelknuter. Hvor store muskelknuter hadde du? Hvor gammel var du da du fjernet livmor og har du hatt noen plager i ettertid? Å fjerne livmor høres jo skummelt ut... Anonymkode: 74925...0b0
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #17 Skrevet 5. mars 2016 Den Friday, March 04, 2016 at 20.29, AnonymBruker skrev: Ja jeg vet jeg bør gå til legen... Har gjort det, fått time til gyn. Kluet er at legen ikke vet grunnen... jeg blør fra underlivet så og si heletiden. Kan ha "mensen" i 4 uker, for så å ha pause 7 dager, før det er på an igjen. Går ikke på p piller. Har også slitt med vond lysk ca 6 mnd. Føler også at det lukter ekkelt fra underlivet! Hva kan dette være? Når jeg Googler dukker ordet kreft opp heletiden. Jeg er drit redd. .. Er "bare" 25 år. Kan det være livmorhalskreft? Anonymkode: fe482...545 Den Friday, March 04, 2016 at 20.29, AnonymBruker skrev: Denne tråden har jeg unngått å klikke meg inn på fordi jeg trodde det var nok en overengstelig bruker med tenkte symptomer. Så feil kan man ta, beklager. Sannsynligheten for at du har kreft med disse symptomene er forsvinnende lite. Sannsynlighetene for at du har kluss i hormonsystemet ditt er dog stor. Dette vil en lege enkelt finne ut av ved å ta blodprøve på deg og sende inn til undersøkelse på et større laboratorium. Det kan og være stoffskiftet ditt eller andre prosesser i kroppen som er kommet "på villspor". Så gå til fastlegen din, forklar problemet og få hjelp før du blir blodfattig i tillegg. Dette er ikke noe du skal gå med lengre, og heller ikke noe som skal få deg til å tenke kreft. - dersom du vil ta imot? Anonymkode: 2525d...d31 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #18 Skrevet 5. mars 2016 46 minutter siden, Wisket skrev: Skal man ta celleprøve kan man ikke ta den om man blør. Nei helst ikke men det er faktisk mulig å ta celleprøve om blødningene er små. Det gjorde jeg en gang (jeg var hos gynekolog av andre grunner og ba om å få tatt celleprøve når jeg først var der) og selv om jeg ble advart om at testen mest sannsynlig kom til å bli ubrukelig og kanskje måtte tas på nytt, gikk det faktisk bra. Uansett skal jo ts dit for å få sjekket opp blødningene sine og da er det både greit og normalt å møte til time med blødninger. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er ikke jeg ts og mener ikke å avspore tråden, men måtte du fjerne livmor, eller kunne du unngått det? Har hørt at urter kan redusere muskelknuter. Hvor store muskelknuter hadde du? Hvor gammel var du da du fjernet livmor og har du hatt noen plager i ettertid? Å fjerne livmor høres jo skummelt ut... Anonymkode: 74925...0b0 Jeg er ikke den du spør men tillater meg å svare og avspore litt videre: Man må ikke fjerne livmoren men det er det mest vanlige inngrepet og mange leger er i overkant ivrige på å anbefale det som løsning. Det finnes flere nye og mindre drastiske behandlingsmetoder å velge mellom, til og med tabletter. Ikke alt fungerer for alle men det er da verdt å prøve før man røsker ut livmoren. Jeg hadde en stor muskelknute som vokste ganske fort men valgte å prøve flere alternative behandlinger (tetting av blodårer til muskelknuten og tablettkur med Esmya) før jeg til slutt endte opp med å operere ut bare selve muskelknuten. Til ts: jeg har hatt en del hormonkrøll de siste årene og har både småblødd konstant, småblødd av og til, og vært helt uten blødninger i månedsvis. Gynekologen finner ingen grunn og foreslår bare p-piller eller hormonkur (Provera) for å prøve å kickstarte systemet. Ingen grunn til panikk og kreftangst før du får snakket med gynekologen, det finnes mange mer ufarlige ting som kan gi deg blødningetull! Anonymkode: b5138...2d5
EvaLena Skrevet 6. mars 2016 #19 Skrevet 6. mars 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er ikke jeg ts og mener ikke å avspore tråden, men måtte du fjerne livmor, eller kunne du unngått det? Har hørt at urter kan redusere muskelknuter. Hvor store muskelknuter hadde du? Hvor gammel var du da du fjernet livmor og har du hatt noen plager i ettertid? Å fjerne livmor høres jo skummelt ut... Anonymkode: 74925...0b0 Jeg dro til gynekolog i håp om å få p-piller for å prøve å stoppe blødningene, men pga alder og str på knutenr fikk jeg ikke prevensjon. Jeg ble veldig fortvilet i noen minutter da, helt til hun anbefalte å fjerne livmor. Jeg bar 43 år da og var kjempeglad for å få slippe mensen og smertene, så jeg takket ja til fjerning. Har ikke hatt noe plager i ettertid, vil vel heller si at alt har blitt bedre. Knutenr jeg hadde var fra 5-10 cm i diameter, spør meg ikke hvor stor en livmor er 😳 Jeg hadde ikke mulighet til å kunne operere den ut vis skjeden, så måtte skjæres opp som til keisersnitt og ta det ut den veien. Livmoren min var like stor som om jeg var 3 mnd gravid. Jeg har aldri angret på operasjonen, men det ville jo stilt seg annerledes hvis jeg hadde vært feks 25 og ikke ferdig med å få barn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå