Gå til innhold

Barn uten oppsyn i barnehagen - ok?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Husker vi var 5-6 stykker som tok en utflukt fra barnehagen en gang da jeg var barn. Forskjellen var at da vi kom tilbake hadde ingen merket at vi var borte, så det ble ikke noe oppslag i media den gangen. Vi sa ikke noe heller siden vi visste vi hadde gjort noe galt. :P

Anonymkode: 49dc2...7c0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde og det når jeg gikk i barnehagen. trodde det var vanlig :vetikke:

Det var kun en mann som kunne ta meg igjen da :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde foreldre mistet barna sine ville vel politiet rutinemessig koble inn barnevernet. Jeg forventer at vår barnehage har bedre sikkerhet enn dette. Liv kan gå tapt. Jeg hadde ikke sluppet min datter tilbake i barnehagen hvis noe sånt hadde skjedd i hennes barnehage. 

Anonymkode: 45c7e...9eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://mobil.ba.no/nyheter/barn/barnehager/to-sma-gutter-stakk-av-fra-barnehagen-politiet-startet-leteaksjon/s/5-8-296236

Er ikke dette fullstendig galskap og utilgivelig? 

Det skal da alltid ha minst ett sett øyne på alle barn? 

Skal man ha ett sett øyne på hvert barn trengs det fler ansatte i barnehagene.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjer. Noen barn er rett og slett eksperter på å snike seg unna. I barnehagen vår har det hendt at noen barn har tatt seg utflukter i utetida. I min tid med barn der (7 år) har det hendt 2 ganger. 

Anonymkode: a8f23...079

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimums voksentettheten skal være 1 voksen pr 6 barn.

De fleste barnehager har tellerutiner i utetida.

De voksne skal i en veldrevet barnehage plassere seg i utetida sånn at en har oversikt over hele utearealet.

De voksne skal også gi beskjed til hverandre om noen må inn et ærend slik at en ikke plutselig er 2 voksne ute og 40 unger.

Så barnehager skal ikke rote bort unger om de har gode rutiner etc.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Det skal da alltid ha minst ett sett øyne på alle barn? Det er jo ikke mulig.  Det vil si, 18 ansatte på 18 barn? Barn forflytter seg, fort. Men de fleste barnehage har vel rutiner på dette, men de er bare mennesker, om det skulle vært 100% safe, så måtte man låst barna inne bak høye gjerder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mammabamma skrev:

De voksne skal i en veldrevet barnehage plassere seg i utetida sånn at en har oversikt over hele utearealet.

De voksne skal også gi beskjed til hverandre om noen må inn et ærend slik at en ikke plutselig er 2 voksne ute og 40 unger.

Korrekt. Barn i barnehage skal ikke være uten tilsyn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette  kunne gått skikkelig galt. Hull i gjerdet ble ikke reparert!

Anonymkode: dfa3f...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette  kunne gått skikkelig galt. Hull i gjerdet ble ikke reparert!

Bildene av små fotspor på syltynn is ga meg et sug i magen. Fy søren for en flaks de barna hadde! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bildene av små fotspor på syltynn is ga meg et sug i magen. Fy søren for en flaks de barna hadde! 

Ja, det var et sterkt bilde. Flaks ja, men vi kan ikke basere våre barns sikkerhet på flaks. Dette hullet hadde de visst om lenge i barnehagen og ingenting ble gjort. Men de var raske til å reparere det etterpå. Så det må være viljen det står på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest C'est la vie:)
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker vi var 5-6 stykker som tok en utflukt fra barnehagen en gang da jeg var barn. Forskjellen var at da vi kom tilbake hadde ingen merket at vi var borte, så det ble ikke noe oppslag i media den gangen. Vi sa ikke noe heller siden vi visste vi hadde gjort noe galt. :P

Anonymkode: 49dc2...7c0

Akkurat det samme skjedde her og. Vi var 4 stykker som klatret over gjerde og inn i skogen. Det var IKKE lov, så vi sa ikke noe når vi kom tilbake. Men vi ble ikke oppdaget heller. Dette gjorde vi flere ganger, da de voksne satt og drakk kaffe og kjaset. Vil ikke si at det var veldig bra oppsyn til en hver tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper barnehagen merket at barna var borte, noe annet er dårlige rutiner. Men jeg forventer ikke at noen følger min 4-åring med øynene hele tiden. Når jeg henter, vet de alltid ca hvor han er, riktignok, og det virker som de har oversikt. Men i vår bhg er uteområdet ikke helt oversiktlig, dvs det er uteområde rundt hele huset, med trør og skråninger. Jeg syns det er et gode, framfor at alle må være i sandkassa hele tiden, for å sette det på spisseb. Men jeg forutsetter jo at det ikke er hull i gjerder og sånt, da.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, morhjertegod skrev:

Det skal da alltid ha minst ett sett øyne på alle barn? Det er jo ikke mulig.  Det vil si, 18 ansatte på 18 barn? Barn forflytter seg, fort. Men de fleste barnehage har vel rutiner på dette, men de er bare mennesker, om det skulle vært 100% safe, så måtte man låst barna inne bak høye gjerder. 

Det er selvfølgelig høye gjerder ved barnehager? Er det ikke det alle steder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest morhjertegod
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er selvfølgelig høye gjerder ved barnehager? Er det ikke det alle steder? 

Men glipp kan jo skje, ser i bhg til min datter, der svimete foreldre glemmer lukke porten etter seg osv. I denne bhg er ikke gjerdene så høye at en femåring ikke kan klatre over, men aldri hørt dette har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror alle barnehager opplever at barn stikker av. Det kjipe her er jo at de ikke har klart å se det idet det skjedde. Kravet til gjerdet rundt barnehager er at det skal være 120 cm mener jeg. (jobber i bhg). Men det finnes jo også barnehager uten gjerder uten at det er et problem. 
Ift til at alle barn skal ha øyne på seg til enhver tid, så er ikke det spesielt realistisk når normen er 6 barn pr voksen, og ofte er ikke alle voksne tilstede samtidig ol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mammabamma skrev:

Det er faktisk ikke mulig i alle barnehager, her har flere av barnehagene uteplass som går rundt hele bygget.

2 timer siden, Vera Vinge skrev:

Jeg håper barnehagen merket at barna var borte, noe annet er dårlige rutiner. Men jeg forventer ikke at noen følger min 4-åring med øynene hele tiden. Når jeg henter, vet de alltid ca hvor han er, riktignok, og det virker som de har oversikt. Men i vår bhg er uteområdet ikke helt oversiktlig, dvs det er uteområde rundt hele huset, med trør og skråninger. Jeg syns det er et gode, framfor at alle må være i sandkassa hele tiden, for å sette det på spisseb. Men jeg forutsetter jo at det ikke er hull i gjerder og sånt, da.

Det står at de oppdaget det raskt og at politiet også ble varslet raskt. De var bare 500 m unna barnehagen.

Anonymkode: fc912...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde foreldre mistet barna sine ville vel politiet rutinemessig koble inn barnevernet. Jeg forventer at vår barnehage har bedre sikkerhet enn dette. Liv kan gå tapt. Jeg hadde ikke sluppet min datter tilbake i barnehagen hvis noe sånt hadde skjedd i hennes barnehage. 

Tror du helt seriøst barnevernet blir kontaktet bare fordi et barn kommer bort fra foreldrene sine en liten stund?\

Anonymkode: fc912...8e6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...