Gå til innhold

Venninne som spiser opp mye av maten min. Frekt å si ifra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Joda, jeg prøvde å si ifra på en ordentlig måte i går. At jeg ikke har så god råd og det er veldig dumt du spiser så mye mat. Du skal selvfølgelig få mat hvis du er sulten , men hadde satt pris på du ikke gikk igjennom skuffer og skap hjemme hos meg. 

Vel, hun ble veldig fornærmet og bare gikk. Har ikke hørt noe mer fra henne. Hun får være så sur hun bare vil. Jeg måtte si ifra. 

Anonymkode: 911da...8b3

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, jeg prøvde å si ifra på en ordentlig måte i går. At jeg ikke har så god råd og det er veldig dumt du spiser så mye mat. Du skal selvfølgelig få mat hvis du er sulten , men hadde satt pris på du ikke gikk igjennom skuffer og skap hjemme hos meg. 

Vel, hun ble veldig fornærmet og bare gikk. Har ikke hørt noe mer fra henne. Hun får være så sur hun bare vil. Jeg måtte si ifra. 

Det synes jeg var litt dumt av henne, for du er slik jeg leser det du skriver, en god venninne.

Hun ble sikkert fornærmet ja, men ikke alle vennskap er like gjensidige og verd å legge seg helt flat for.

Jeg synes du gjorde det veldig pent og veldig riktig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

syns du sa fra på en bra måte hvertfall. du la ikke noe under en stein, men du var ikke stygg heller. hun har tid til å bli blid igjen :)

Anonymkode: f0f12...5fb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får spille: nei så tjukk du er blitt på full guffe, så tenker jeg hun blir litt fornærmet og lar maten være i fred

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synd hun ble fornærmet, men det var på sin plass at du sa i fra. Jeg har aldri møtt noen som går igjennom skuffer og skap hjemme hos andre og forsyner seg av ting, så dette er verken sosialt akseptabelt eller normalt. Du har i grunn gjort henne en tjeneste ved å si i fra, for dersom hun oppfører seg slik hos andre blir hun raskt uglesett. 

Anonymkode: 526ce...4bf

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om hun kutter deg som venn fordi du ikke vil at hun skal tømme skapene dine, er hun ingen god venn. Men gi henne noen dager på å furte ferdig i hvert fall...

Anonymkode: 842fc...555

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at du sa ifra. Så får hun furte  litt da. Enten går det over og hun  kommer tilbake, eller så var hun ingen god venn i utgangspunktet. 

Og hvis hun kommer tilbake og later som ingenting og går gjennom skapene dine igjen, så er det bare å si ifra på nytt. Håper de andre vennene deres også tør å si ifra. 

Enig med ab...4bf - Det er ikke vanlig å gå gjennom skaper og spise maten til folk man er på besøk hos. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra du fikk sagt i fra. Du får gi henne et par dager å roe seg ned på. Selv om hun ikke har noen grunn til å være sur. Det er faktisk din mat som har blitt spist opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt en sånn venn :P Men i mye mindre grad! Så lurer på hva dere tenker om mitt tilfelle: jeg går på vgs (så penger er liksom litt viktig... hehe), og hver gang vi spleiser på ting, nøtter eller smågodt eller idk, så spiser jeg mye mer enn den andre.

Jeg bruker å trykke posen oppi ansiktet deres og bare: Du må ta da, herregud jeg spiser jo opp hele :O Så tar de sånn 1, og jeg er sånn: ta mer! så tar de kanskje en til. Så sier jeg: men jeg får dårlig samvittighet når jeg spiser opp hele posen da, du må ta mye mer enn det! Også sier de: "neida det går bra, bare spis du ;)" så da spiser jeg jo da... Også spør jeg igjen etter 5 min om hun ikke vil ha litt mer likevel da.

Hva tenker dere om mitt tilfelle?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, helloAdele skrev:

Jeg er litt en sånn venn :P Men i mye mindre grad! Så lurer på hva dere tenker om mitt tilfelle: jeg går på vgs (så penger er liksom litt viktig... hehe), og hver gang vi spleiser på ting, nøtter eller smågodt eller idk, så spiser jeg mye mer enn den andre.

Jeg bruker å trykke posen oppi ansiktet deres og bare: Du må ta da, herregud jeg spiser jo opp hele :O Så tar de sånn 1, og jeg er sånn: ta mer! så tar de kanskje en til. Så sier jeg: men jeg får dårlig samvittighet når jeg spiser opp hele posen da, du må ta mye mer enn det! Også sier de: "neida det går bra, bare spis du ;)" så da spiser jeg jo da... Også spør jeg igjen etter 5 min om hun ikke vil ha litt mer likevel da.

Jeg hater sånne mennesker. Dere spleiser på noe også skal liksom ingen ha så da tør ikke jeg heller. Så syns egentlig bare det er kult at du gjør det slik. 

Vitsen med å kjøpe noe digg og så skal alle sitte der og SE på det? 

Anonymkode: 7d139...fe0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det jeg reagerer på er at det virker som venninnen din har en spiseforstyrrelse. Jeg er ganske overvektig og jeg er IKKE så sulten... kunne ikke falt meg inn å spise andre ut av hus heller. :( Jeg tror dette er noe hun bør ta tak i. Det er ikke sunt. 

Du kan ikke spørre om dere skal kjøpe noe i lag da? Liksom "hei, vil du komme til meg? Vi kan lage pizza." Og så deler dere regningen.

Anonymkode: feda5...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, helloAdele skrev:

Jeg gjør akkurat det samme :fnise: Jeg hater når folk knapt rører det når jeg ikke klarer å begrense meg!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rose11

For en frekk venninne du har TS!  Man går ikke gjennom skuffer og skap når man er på besøk hos andre. Til og med tantebarna mine gjør ikke det. 

Men bra du sa i fra. Hun får bare være fornærmet. Man kan ikke spise opp andres mat! :nei: 

Endret av Rose11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, helloAdele skrev:

Jeg hadde blitt stresset av slik oppførsel. Du kan begrense deg i stedet for å gjøre et stort nummer ut av at du spiser mest. Har du så dårlig samvittighet, klarer du å stoppe. Men du har ikke egentlig det, har du? Det er bare noe du sier så de andre skal "gi deg lov" til å fråtse.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det at man ikke åpner skapdører når man er på besøk. Har og en veninnekvelder som hele tiden spør om mat hos meg, ikke om hun kan få ei skive, men "JEG EG ER SULTEN." Hun er ikke her på besøk så mye lenger. Hun kunne fint begynne å finne fram mat fra kjøleskapet som var middag til dagen etter, ble jo sur når jeg sa I fra, men jeg kunne jo ikke la henne spise opp middagen! Det er noen mennesker som ikke har grenser, da må man bare være klar på hva som er sine grenser i sitt eget hjem! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, super-s skrev:

Jeg gjør akkurat det samme :fnise: Jeg hater når folk knapt rører det når jeg ikke klarer å begrense meg!

Må man på død og liv trykke i seg alt så fort som mulig, da? Det er du og dine likesinnede som må lære å begrense seg!

Endret av Arabella
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest C'est la vie:)
7 minutter siden, melatonin skrev:

Jeg mener det at man ikke åpner skapdører når man er på besøk. Har og en veninnekvelder som hele tiden spør om mat hos meg, ikke om hun kan få ei skive, men "JEG EG ER SULTEN." Hun er ikke her på besøk så mye lenger. Hun kunne fint begynne å finne fram mat fra kjøleskapet som var middag til dagen etter, ble jo sur når jeg sa I fra, men jeg kunne jo ikke la henne spise opp middagen! Det er noen mennesker som ikke har grenser, da må man bare være klar på hva som er sine grenser i sitt eget hjem! 

Jeg forstår ikke hvorfor noen går i andre sine skap generelt. Det er virkelig en uting. På samme måte har jeg hatt besøk som har gått inn på toalettet og kommet ut med parfymelukt, min parfyme (!), som har ligget inne i skapet. På lik linje som jeg setter ut snacks/noe å spise når jeg får besøk, har jeg tilgjengelig håndkrem o.l. dersom gjester skulle ha behov for det.

Å gjøre som ts sin venninne gjør er jo horribelt! Samtidig kan det fort endres om man på forhånd planlegger om det er kaffebesøk, lunsj eller middag gjesten kommer over for. Da kan en si "Kan du ta med/kjøpe xxx og xxx på veien hen, så ordner jeg resten?". For ei venninne pleide jeg alltid å ha appelsiner og annen frukt jeg visste hun likte tilgjengelig. Det ble rimeligere enn å skulle diske opp med flotte måltid hver gang hun kom over. Og det fungerte.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, C'est la vie:) skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor noen går i andre sine skap generelt. Det er virkelig en uting. 

Ja ikke sant. Skap har en hensikt, det er å skjule det som ikke skal være tilgjengelig for en hver tid og det som ikke står framme er ikke tilgjengelig og fritt fram for gjester. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 08/03/2016 at 9.28, AnonymBruker skrev:

Man kan vel bare håpe at hun tok det til seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.3.2016 at 9.28, AnonymBruker skrev:

Jeg må bare spørre, er denne venninnen litt tilbakestående ettersom hun fullstendig mangler normal folkeskikk?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...