Gå til innhold

Venninne som spiser opp mye av maten min. Frekt å si ifra?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er smålig TS

Anonymkode: 53e00...7a9

Nei, hun er tafatt. Hun skulle gitt venninnen beskjed med en gang at det der er ikke greit og at hun kan ete hjemme hos seg selv, istedet for å snoke i skapene til andre. Når hun ikke har sagt noe så tror jo den andre at det er greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er smålig TS

Anonymkode: 53e00...7a9

Må jo være venninnen som har skrevet dette.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, karlakarl skrev:

Må jo være venninnen som har skrevet dette.

Trur heller det er en som er stoppet i å tømme venners kjøleskap... 

Anonymkode: 842fc...555

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt unormalt! At det går an! "Ops, jeg drakk visst opp brusen din mens du ikke så det!" Seriøst? Også deler hun ikke noe selv. Makan til frekkhet! Jeg hadde sagt det rett ut! Men kanskje mer underholdende og gjemme all mat før hun kommer... 😜

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.3.2016 at 14.28, AnonymBruker skrev:

Vekt spiller ingen rolle i problemstillingen. Hvis venninnen hadde stjålet sminke eller penger, hadde det vært et poeng å nevne vekta da?

Anonymkode: f2770...8b5

Jo det har noe å si i denne settingen fordi det handler om  å måtte si fra til ei som er overvektig at du synes hun spiser for mye av maten. Jeg hadde vært ekstra skeptisk til å si fra da ja....man vil jo ikke direkte såre noen heller. Forstår hvorfor hun nevnte det i problemstillingen jeg.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Liljano skrev:

Jo det har noe å si i denne settingen fordi det handler om  å måtte si fra til ei som er overvektig at du synes hun spiser for mye av maten. Jeg hadde vært ekstra skeptisk til å si fra da ja....man vil jo ikke direkte såre noen heller. Forstår hvorfor hun nevnte det i problemstillingen jeg.  

Det skulle ikke hatt noe å si fordi hun sier ikke ifra om maten sin fordi venninna er overvektig eller ikke. Det er hennes mat uansett. Hun sier ikke i fra fordi venninna er overvektig, men fordi hun vil ha sin egen mat i fred. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Polly Ester skrev:

Det skulle ikke hatt noe å si fordi hun sier ikke ifra om maten sin fordi venninna er overvektig eller ikke. Det er hennes mat uansett. Hun sier ikke i fra fordi venninna er overvektig, men fordi hun vil ha sin egen mat i fred. 

Nei men en venninne som er overvektig kan ta seg mer nær av en konfrontasjon enn ei som ikke er det. Jeg har vært overvektig å flere kommentarer ang mat sårer mer når man er stor enn når man er liten. Jeg bare sier jeg forstår at hun tok det med i problemstillingen, jeg tror ikke hun insinuerte til at hun tar for mye mat fordi hun er  overvektig men at det kan være vanskeligere å si fra da. jeg oppfattet noen av kommentarene slik da det ble rettet mot henne som noe negativt at hun hadde dratt det inn. jeg tror ikke hun mente det sånn bare.....:-)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, Liljano skrev:

Nei men en venninne som er overvektig kan ta seg mer nær av en konfrontasjon enn ei som ikke er det. Jeg har vært overvektig å flere kommentarer ang mat sårer mer når man er stor enn når man er liten. Jeg bare sier jeg forstår at hun tok det med i problemstillingen, jeg tror ikke hun insinuerte til at hun tar for mye mat fordi hun er  overvektig men at det kan være vanskeligere å si fra da. jeg oppfattet noen av kommentarene slik da det ble rettet mot henne som noe negativt at hun hadde dratt det inn. jeg tror ikke hun mente det sånn bare.....:-)

Enig. Bra sagt :)

Anonymkode: 911da...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får besøk av henne i morgen og da må jeg si det. Jeg vil jo ikke såre henne, men har ikke råd til at hun spiser opp maten min! Hun gjør sånn hos andre,  men de tør ikke å si ifra. 

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Liljano skrev:

Det kan nok hende. Jeg er overvektig, men om ei venninne hadde sagt at jeg ikke kunne spise hos henne fordi hun ikke har råd til det hadde jeg ikke koblet det til overvekten min. 

Jeg tror uansett at denne venninnen kommer til å ta seg nær av det uansett. Kanskje fordi hun er overvektig, jeg vet ikke, men kanskje fordi hun blir flau. 

Og det er nok det som bør være fokuset også TS. At du rett og slett ikke har råd til at hun spiser opp maten din. Så vil hun bli snurt og si at du er lite gjestmild som ikke kan dele, men da tror jeg det er viktig å bare holde på at det har med din økonomi å gjøre, ikke blande inn noen andre eller at hun ikke deler når du er hos henne. Så lenge du kun holder på at det har med din økonomi å gjøre så kommer hun ikke til å ha argumenter mot. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker litt rart at du må si til en voksen person at stjeling av mat ikke er greit. Så da lurer jeg på om det i det hele tatt fungerer å si i fra. Jeg tenker at hun vil bli fornærmet og gjøre seg selv til offeret. Når man er så lite oppegående så er det ikke så mye å gjøre. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får besøk av henne i morgen og da må jeg si det. Jeg vil jo ikke såre henne, men har ikke råd til at hun spiser opp maten min! Hun gjør sånn hos andre,  men de tør ikke å si ifra. 

Ts

Hold oss oppdatert!

Anonymkode: c4d5d...a72

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde hatt problem med å sette fram brus til meg sjøl utan å sette fram til gjesten også. Og alle gjestar i mitt hus får mat i ei eller anna form. Om det ikkje er ønskelig å ha skap og skuffer gjennomsøkt, er det enklaste å sette fram noko å ete. Frukt på bordet er nok.

Dessuten hadde eg sikkert gøymt vekk lageret mitt med kjeks/sjokolade/potetgull, gjerne i klesskapet om det må til.... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvordan er hun rundt mat ellers? Er hun av typen som MÅ spise tomt så lenge det er noe tilgjengelig? Og har kanskje et unormalt spisemønster? Siden hun ikke evner å dele heller.

Anonymkode: 842fc...555

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Polly Ester skrev:

Nemlig, har ingenting med overvektighet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, Fjaselina skrev:

Eg hadde hatt problem med å sette fram brus til meg sjøl utan å sette fram til gjesten også. Og alle gjestar i mitt hus får mat i ei eller anna form. Om det ikkje er ønskelig å ha skap og skuffer gjennomsøkt, er det enklaste å sette fram noko å ete. Frukt på bordet er nok.

Dessuten hadde eg sikkert gøymt vekk lageret mitt med kjeks/sjokolade/potetgull, gjerne i klesskapet om det må til.... 

Satt ikke fram brus. Den sto i kjøleskapet. Har alltid nøtter og sånn fremme, men det er ikke nok. Hun må ha mat hele tiden hun.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som venninnen sliter med overspising. 

Synes ikke dette er normal oppførsel. Du kan si i fra på en pen måte?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Satt ikke fram brus. Den sto i kjøleskapet. Har alltid nøtter og sånn fremme, men det er ikke nok. Hun må ha mat hele tiden hun.

Ojsann, dette er på linje med ein 9-åring vi har besøk av ganske ofte. Der skuldar eg på dårlig oppdragelse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5. mars 2016 at 5.12, Insanomanical skrev:

Så egoistisk av deg å ikke ville dele.

Eh, lest tråden? Handler ikke om at TS ikke vil dele, men at venninnen spiser opp matbudsjettet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hvordan gikk det i dag? Fikk du tatt det opp med venninna di?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...