Jerry Lee Skrevet 4. mars 2016 #1 Skrevet 4. mars 2016 .....fiskeboller. I tidligere tider turte man ikke innrømme at man likte det. Man ble ertet av de som sikkert sjøl..innerst inne..likte det. Hvordan er det i dag? Historier, tanker, oppfatninger, minner og varianter mottas med takk. 😀
Jerry Lee Skrevet 4. mars 2016 Forfatter #2 Skrevet 4. mars 2016 Grmf. ..! Nei... fiskeboller snakkes visst fortsatt ikke om... 😉
Fantastica Skrevet 4. mars 2016 #4 Skrevet 4. mars 2016 Det er fest i heimen når mor lager fiskeboller. Gubben elsker det over alt på jord og jaggu har ikke ungene tatt etter. 2
Jerry Lee Skrevet 4. mars 2016 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2016 1 minutt siden, Viking1980 skrev: Kjeder du deg ? Eh... nei. Som i F&D tråden er jeg her oppriktig interessert i folks erfaringer med en spesifikk rett. Trøblete for deg?
Jerry Lee Skrevet 4. mars 2016 Forfatter #6 Skrevet 4. mars 2016 2 minutter siden, Fantastica skrev: Det er fest i heimen når mor lager fiskeboller. Gubben elsker det over alt på jord og jaggu har ikke ungene tatt etter. Fantastisk, Fantastica! 😀 Noen spesiell måte du lager det på? Tilbehør?
Salka Skrevet 4. mars 2016 #7 Skrevet 4. mars 2016 Vi ble aldri ertet for å like fiskeboller. (Er i starten av 30-årene) Man skulle liksom ikke like fisk, gjorde man det var man teit og ble ertet, men fiskeboller var greit. Barn erter for så mye rart. Liker fiskeboller enda, men ordentlig fisk er mye bedre. Men godt med fiskeboller av og til med potet, hvit saus og selvfølgelig masse karri. Ketchup er fyfy! Som å banne i kjerka. Hehe, har en litt artig historie fra da jeg var kanskje 12 år og hadde vært i stallen og derfor spiste litt senere enn mamma og pappa. Ordnet meg selv og trodde jeg tok på karri, men de jeg tok på var kajennepepper. I rikelige mengder. Det ble STERKT! Verste av alt var at det var digg også selv om jeg ikke har prøvd det siden. 1
Jerry Lee Skrevet 4. mars 2016 Forfatter #8 Skrevet 4. mars 2016 2 minutter siden, Salka skrev: Vi ble aldri ertet for å like fiskeboller. (Er i starten av 30-årene) Man skulle liksom ikke like fisk, gjorde man det var man teit og ble ertet, men fiskeboller var greit. Barn erter for så mye rart. Liker fiskeboller enda, men ordentlig fisk er mye bedre. Men godt med fiskeboller av og til med potet, hvit saus og selvfølgelig masse karri. Ketchup er fyfy! Som å banne i kjerka. Hehe, har en litt artig historie fra da jeg var kanskje 12 år og hadde vært i stallen og derfor spiste litt senere enn mamma og pappa. Ordnet meg selv og trodde jeg tok på karri, men de jeg tok på var kajennepepper. I rikelige mengder. Det ble STERKT! Verste av alt var at det var digg også selv om jeg ikke har prøvd det siden. Hehe. Enig med deg her, ja. Godt med karri. ☺ I min ungdomstid var fiskeboller noe man risikerte å bli mobbet for om man turte si man likte det.
Fantastica Skrevet 4. mars 2016 #9 Skrevet 4. mars 2016 8 minutter siden, Jerry Lee skrev: Fantastisk, Fantastica! 😀 Noen spesiell måte du lager det på? Tilbehør? Nå er vi så heldige at vi får hjemmelagde fiskeboller av min far, som fisker mye selv, og jeg lager alltid en tykk, deilig saus - ofte med en fløteskvett eller to. Kokte gulrøtter hører med, og en sjelden gang steker jeg bacon ved siden av. 2
Salka Skrevet 4. mars 2016 #10 Skrevet 4. mars 2016 1 minutt siden, Jerry Lee skrev: Hehe. Enig med deg her, ja. Godt med karri. ☺ I min ungdomstid var fiskeboller noe man risikerte å bli mobbet for om man turte si man likte det. Jepp, karri må man ha! Kanskje det ble sett på som fattigmannskost eller noe? Men som sagt, barn mobber for så mye rart. 1
Jerry Lee Skrevet 4. mars 2016 Forfatter #11 Skrevet 4. mars 2016 1 minutt siden, Fantastica skrev: Nå er vi så heldige at vi får hjemmelagde fiskeboller av min far, som fisker mye selv, og jeg lager alltid en tykk, deilig saus - ofte med en fløteskvett eller to. Kokte gulrøtter hører med, og en sjelden gang steker jeg bacon ved siden av. OMG!!! Hehe. Når kommer jeg...? 😉 1
Jerry Lee Skrevet 4. mars 2016 Forfatter #12 Skrevet 4. mars 2016 3 minutter siden, Salka skrev: Jepp, karri må man ha! Kanskje det ble sett på som fattigmannskost eller noe? Men som sagt, barn mobber for så mye rart. Greia var vel mer at fiskeboller var TEIT. MEN de som mobba andre for å like det likte det sjøl. Det ble innrømmet mange år senere. Hehe.
Fantastica Skrevet 4. mars 2016 #13 Skrevet 4. mars 2016 4 minutter siden, Jerry Lee skrev: OMG!!! Hehe. Når kommer jeg...? 😉 Nå måtte jeg virkelig ta meg sammen for ikke å tenke koffert... 2
Jerry Lee Skrevet 4. mars 2016 Forfatter #14 Skrevet 4. mars 2016 Et øyeblikk siden, Fantastica skrev: Nå måtte jeg virkelig ta meg sammen for ikke å tenke koffert... Å, faan. Så det ikke før du sa det. For det var jo ikke DET jeg mente. Teiten! 😀 En gang til..når kommer jeg...til fiskebollemiddag? 😜 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #15 Skrevet 4. mars 2016 Fiskeboller! Det har jeg ikke tenkt på på mange år. Vokset opp med det på 70 tallet, det var jo godt med litt karri på og raspet gulerøtter til, nam nam! Men nei, har ikke hatt det selv i voksen alder. Kan ikke huske noen ble mobbet for dette, kan ikke huske noen ble mobbet for hva hverdags middagen hjemme var i det hele tatt. Anonymkode: dfeac...eb9 1
Librarian Skrevet 4. mars 2016 #16 Skrevet 4. mars 2016 Fiskeboller er en av favorittene fra barndommen :D Var veldig vanlig å spise det i min omgangskrets før, så ingen ble erta for å like det så vidt jeg vet. Var standard "kosemat". Må innrømme jeg ikke spiser det så mye nå lengre da, men liker fortsatt smaken godt. Og ja, masse karri måtte selvfølgelig på! 1
Jerry Lee Skrevet 4. mars 2016 Forfatter #17 Skrevet 4. mars 2016 2 minutter siden, Librarian skrev: Fiskeboller er en av favorittene fra barndommen :D Var veldig vanlig å spise det i min omgangskrets før, så ingen ble erta for å like det så vidt jeg vet. Var standard "kosemat". Må innrømme jeg ikke spiser det så mye nå lengre da, men liker fortsatt smaken godt. Og ja, masse karri måtte selvfølgelig på! Flott. Takk for innspill. 😀
Jerry Lee Skrevet 4. mars 2016 Forfatter #18 Skrevet 4. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fiskeboller! Det har jeg ikke tenkt på på mange år. Vokset opp med det på 70 tallet, det var jo godt med litt karri på og raspet gulerøtter til, nam nam! Men nei, har ikke hatt det selv i voksen alder. Kan ikke huske noen ble mobbet for dette, kan ikke huske noen ble mobbet for hva hverdags middagen hjemme var i det hele tatt. Anonymkode: dfeac...eb9 Takk for svar. ☺
Gundel Gaukeley Skrevet 4. mars 2016 #19 Skrevet 4. mars 2016 Fiskeboller er digg. Saus på helmelk, litt fløte og fiskekraft. Krydrer med salt, hvit pepper og litt muskat. La fiskebollene trekke i sausen til de er varme. En neve nypillede reker i på slutten. Serveres med poteter og rå gulrot. 1
Jerry Lee Skrevet 4. mars 2016 Forfatter #20 Skrevet 4. mars 2016 Et øyeblikk siden, Gundel Gaukeley skrev: Fiskeboller er digg. Saus på helmelk, litt fløte og fiskekraft. Krydrer med salt, hvit pepper og litt muskat. La fiskebollene trekke i sausen til de er varme. En neve nypillede reker i på slutten. Serveres med poteter og rå gulrot. Ååeehh! Muskat og reker. Endelig nevnte noen det! 😀 Tusen takk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå