AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #41 Skrevet 5. mars 2016 Hadde godtatt det på ett premisse. At de skulle sponse min ute av huset tid. Middag ute, kino eller teater, konsert, massasje etc. Om ikke kunne de gått og tatt seg en bolle. Anonymkode: 6f49f...04a 1
Gulesko Skrevet 5. mars 2016 #42 Skrevet 5. mars 2016 Jeg er enig med flertallet her. Det er ikke riktig at du skal skvises ut av ditt eget hus. At de spiser sammen for ungene er vel og bra, men de burde heller dra ut av huset enn at du gjør det. Og kanskje er det på tide å vurdere en ny tradisjon, at du og kjæreste/samboer til mor også inkluderes i de middagene i blant. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #43 Skrevet 6. mars 2016 Ts, oppdater oss! Anonymkode: 0dbfd...854 1
Silfen Skrevet 6. mars 2016 #44 Skrevet 6. mars 2016 Hva slags signaler sender det egentlig til ungene? De må jo bli fullstendig forvirret. 1
EvaLena Skrevet 6. mars 2016 #45 Skrevet 6. mars 2016 Jeg hadde sagt at jeg var syk en av de dagene og lagt meg på sofaen eller senga. Hadde ikke sagt ifra før 2 timer før de skulle treffes. Samtidig ville jeg gått på kjøkkenet og hentet meg drikke/mat mens de var der. Rett og slett en liten demonstrasjon for å vise at du bor der også. Hadde nektet plent å forlate mitt eget hjem. Hun ekskona har nok plass til 1 person ekstra hjemme hos seg, så den unnskyldningen ville jeg ikke godtatt heller 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #46 Skrevet 6. mars 2016 Hei igjen, og tusen hjertelig takk for alle svar. Jeg har vært inne å lest alt sammen selvom ikke jeg har kommet med noen oppdatering eller svar. Det har vært veldig godt å se så mange som sier at jeg ikke skal finne meg i dette og forstår min situasjon, det ga meg ett spark bak og jeg snakket med samboeren min igjen ordentlig en gang til i går kveld. Det gikk så inn på meg dette at jeg begynte å gråte noe jeg svært sjeldent gjør, han forstod da hvor frustrerende denne situasjonen er for meg. Han lovte at han skulle ringe eks kona ikveld og finne frem til en løsning uansett hvor mye hun satt foten ned på det, at da enten han kommer til de eller at de spiser ute. Som jeg sa til han, at jeg vil jo at de skal spise middag med barna, men jeg orker ikke det at jeg ikke får lov å være hjemme de timene hver eneste mandag lenger. Av mange av de pratene vi har har hatt om dette så er dette er den beste til nå Anonymkode: e2bde...5eb 10
Polly Ester Skrevet 6. mars 2016 #47 Skrevet 6. mars 2016 Så bra at dere fikk pratet ut om dette TS. Jeg håper samboeren ringer og får en løsning på det. Og at eksen ikke setter seg helt på bakbena. Hun burde forstå at det ikke går an å drive på samme måte nå som dere er samboere.
lingua franca Skrevet 6. mars 2016 #48 Skrevet 6. mars 2016 Flott at foreldrene er venner, men jeg synes egentlig sånne faste treff, så ofte, er en uting. Det kan gi barna falske forhåpninger, og gjøre ting verre for dem. Dersom mamma og pappa er så gode venner, hvorfor kan de ikke bo sammen da? Vi må huske på at barn ikke forstår forskjellen på gode venner og kjærester. At TS kastes ut av huset flere timer en gang i uken, er jo hårreisende. Enten får TS være med, eller de får gå ut og spise, eller spise hos mor, dersom de skal fortsette med dette. Barna har garantert ikke noe problem med å forstå at det er kjipt for stemor å bli kastet ut av sitt eget hjem en gang i uka... 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #49 Skrevet 6. mars 2016 Stakkar deg, TS! Jeg synes det er veldig viktig å føle seg hjemme i sitt eget hjem. hvordan kan man det når samboer og eksen hans bestemmer at du ikke får lov til å være der visse tider i uka? Dette skal du ikke finne deg i! De får finne en løsning på det som innebærer at ingen blir kastet ut av sitt eget hjem! Eks glemmer hvem som er gjest her! Jovisst kan fruen i huset stikke på restaurant selv, men fordi hun vil, ikke fordi hun ikke får lov til å være hjemme! Anonymkode: 273be...43b 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #50 Skrevet 6. mars 2016 Den 03.03.2016 at 20.57, AnonymBruker skrev: Jeg vil gjerne høre deres mening, uansett hva dere mener. Greia er at jeg er samboer med en flott kar, men jeg har ett lite problem. Eks-kona hans kommer til oss hver mandag og spiser middag sammen med han og fellesbarn. De ønsker ikke at jeg da er tilstedet under middagen, fordi de gjør dette for jentene sine. Det er jo en fin ting sånn sett, men jeg føler det blir litt rart å fortsette med dette når han har fått ny samboer. Jeg synes det er litt trist at jeg alle mandagene ikke kan være i mitt hjem de timene hun er her. Jeg har forslått at de kan holde det til annenhver uke foreksempel, men det er ikke greit for eks-kona spesielt. Eks-kona har forresten ny kjæreste så det virker da som hun har kommet videre. Er jeg dum som reagerer på dette? Anonymkode: e2bde...5eb Du er ikke dum som reagerer - men det ville være dumt av deg å ikke respektere dette. Husk at dette pleide være en familie. Barna har en mor og en far! Denne fine gesten disse to foreldrene gjør for sine barn er enestående - alle burde gjøre tilsvarende! Denne middagen er en hellig stund for de 4. en bør de få holde på i fred så lenge barna bor hjemme! Applaus til foreldrene! Anonymkode: f5ae6...c3d 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #51 Skrevet 6. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke dum som reagerer - men det ville være dumt av deg å ikke respektere dette. Husk at dette pleide være en familie. Barna har en mor og en far! Denne fine gesten disse to foreldrene gjør for sine barn er enestående - alle burde gjøre tilsvarende! Denne middagen er en hellig stund for de 4. en bør de få holde på i fred så lenge barna bor hjemme! Applaus til foreldrene! Anonymkode: f5ae6...c3d Og du hadde syntes det var helt greit å bli kastet ut av ditt eget hjem i flere timer hver eneste mandag dersom du var i TS sine sko? Jeg tviler. Anonymkode: 30329...961 5
GørilB Skrevet 6. mars 2016 #52 Skrevet 6. mars 2016 (endret) 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke dum som reagerer - men det ville være dumt av deg å ikke respektere dette. Husk at dette pleide være en familie. Barna har en mor og en far! Denne fine gesten disse to foreldrene gjør for sine barn er enestående - alle burde gjøre tilsvarende! Denne middagen er en hellig stund for de 4. en bør de få holde på i fred så lenge barna bor hjemme! Applaus til foreldrene! Anonymkode: f5ae6...c3d Jeg hadde ikke respektert å bli kastet ut av mitt eget hjem hver mandag. Det tviler jeg på at du også hadde gjort. Skal de fortsette med familiemiddagen hver mandag får de finne andre løsninger. Forstår heller ikke hvorfor TS ikke får være med, hun er tross alt en del av barnas liv. Endret 7. mars 2016 av GørilB Leif 4
lingua franca Skrevet 6. mars 2016 #53 Skrevet 6. mars 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke dum som reagerer - men det ville være dumt av deg å ikke respektere dette. Husk at dette pleide være en familie. Barna har en mor og en far! Denne fine gesten disse to foreldrene gjør for sine barn er enestående - alle burde gjøre tilsvarende! Denne middagen er en hellig stund for de 4. en bør de få holde på i fred så lenge barna bor hjemme! Applaus til foreldrene! Anonymkode: f5ae6...c3d Helt uenig. Barn forstår ikke forskjellen på gode venner og kjærester. Når foreldrene er så gode venner, hvorfor kan de ikke bo sammen da? Blir barns tanker. Bare hør med psykologer som jobber med relasjoner... Flott å være venner og ha et godt samarbeid, men det kan bli for godt også, noe slike møter er et eksempel på.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #54 Skrevet 7. mars 2016 Nei hjelpes! Har selv barn med eksen min og ny samboer, dette hadde vært for mye for min del. Hvis de skal spise middag sammen HVER uke så kan nye samboere også være der - eller kanskje de bare bør bli sammen igjen for barnas del (hvis denslags er det beste for barna?) Anonymkode: ef8c1...254 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #55 Skrevet 7. mars 2016 Sukk.. Det er så utrolig mye "respekter den håpløse situasjonen de befinner seg i (de med barn fra før)". De menneskene som orker å være en del av livet til disse menneskene: Kudos! Anonymkode: ef8c1...254
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #56 Skrevet 7. mars 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke dum som reagerer - men det ville være dumt av deg å ikke respektere dette. Husk at dette pleide være en familie. Barna har en mor og en far! Denne fine gesten disse to foreldrene gjør for sine barn er enestående - alle burde gjøre tilsvarende! Denne middagen er en hellig stund for de 4. en bør de få holde på i fred så lenge barna bor hjemme! Applaus til foreldrene! Anonymkode: f5ae6...c3d Tull... Om du hadde hatt et snev av pedagogisk tankegang ville du sett at dette ikke er bra for barna. Ja, foreldre som har gått fra hverandre skal kunne ha en god tone og samarbeide bra for barnas skyld. Kanskje ta en kaffe ved levering eller sitte sammen på kamper/akiviteter. Men å spise sammen i ett av hjemmene hver mandag kan faktisk være skadelig for barnas psyke. Barn er annerledes på forhold enn det voksne gjør, hvor barn da ikke vil forstå hvorfor mamma og pappa ikke er sammen. Og at samboeren skal kastes ut av huset uten å eventuelt bli inkludert i dumskapen forstår jeg virkelig ikke... TS, flott at du fikk sagt fra, for det er flaut at dette i det hele tatt har funnet sted. Å leke familie med eksem er veldig stygt gjort ovenfor barna!!! Anonymkode: f0cf2...497 1
Raven Emerald Skrevet 7. mars 2016 #57 Skrevet 7. mars 2016 Ryddet for spekulasjoner. Raven Emerald, mod.
Illuminatum Skrevet 7. mars 2016 #58 Skrevet 7. mars 2016 Den 3.3.2016 at 20.57, AnonymBruker skrev: Jeg vil gjerne høre deres mening, uansett hva dere mener. Greia er at jeg er samboer med en flott kar, men jeg har ett lite problem. Eks-kona hans kommer til oss hver mandag og spiser middag sammen med han og fellesbarn. De ønsker ikke at jeg da er tilstedet under middagen, fordi de gjør dette for jentene sine. Det er jo en fin ting sånn sett, men jeg føler det blir litt rart å fortsette med dette når han har fått ny samboer. Jeg synes det er litt trist at jeg alle mandagene ikke kan være i mitt hjem de timene hun er her. Jeg har forslått at de kan holde det til annenhver uke foreksempel, men det er ikke greit for eks-kona spesielt. Eks-kona har forresten ny kjæreste så det virker da som hun har kommet videre. Er jeg dum som reagerer på dette? Anonymkode: e2bde...5eb Nei, du er ikke dum. Dette hadde ikke jeg tolerert. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #59 Skrevet 7. mars 2016 Ex-kvinner bør byttes til HEKS-kvinner. Jeg er kvinne selv, men jeg har ikke sett maken til hvor dårlig mennesker noen kvinner blir etter et brudd. Eksen til samboeren din bruker barna sine å fortsette med å kontrollere han, som mange kvinner gjør etter et brudd. Så bra at du tok opp tema og at han har lyttet til deg. Detter lover godt for din forhold. Anonymkode: ffb70...b4b
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2016 #60 Skrevet 8. mars 2016 Det er flott at du fikk tatt den samtalen med han:) Men jeg må jo si at det fremdeles er rart at du ikke blir inkludert i middagene. Jeg synes det er naturlig at du blir med, du er jo en del av familien. Hvorfor skal barna tro noe annet? Anonymkode: 72719...989
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå