Polly Ester Skrevet 4. mars 2016 #21 Skrevet 4. mars 2016 Henger meg på og sier akkurat som alle de andre her. Det er jo helt hisides at du skal ut fordi eksen skal komme og spise middag der en gang i uka. Da får de dra seg på restaurant som @O.G sier, eller så får de dra til eksen i stedet. Tror jeg muligens hadde revurdert hele samboerskapet og sagt at dersom han skal be meg gå hver mandag så hadde jeg heller gått for alltid. Jeg håper dere får til en løsning. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #23 Skrevet 4. mars 2016 Ikke pokker om jeg hadde finne meg i å bli hivet ut av mitt eget hjem en dag i uken. Det er kjempe bra at de har en god tone pga barna men om det er så forferdelig at du er der så får de enten stikke på restaurant eller ta det hos eksen. Anonymkode: 9778c...54a 5
GørilB Skrevet 4. mars 2016 #24 Skrevet 4. mars 2016 Ikke greit!! Hva kommer til å skje hvis du nekter å forlate ditt eget hjem? Forstår ikke at din samboer godtar at du må ut av huset. 3
Gjest Magnifiq Skrevet 4. mars 2016 #25 Skrevet 4. mars 2016 Det er urimelig at du må ut av ditt eget hjem hver uke! Hvorfor kan du ikke spise sammen med dem?
Engel Skrevet 4. mars 2016 #26 Skrevet 4. mars 2016 Når dere har flyttet sammen så er det ikke riktig at du må ut av huset nei. Hvis de ikke ønsker å inkludere nye partnere/steforeldre i dette så bør de ta middagen utenfor huset. 3
:-) anna Skrevet 4. mars 2016 #27 Skrevet 4. mars 2016 Hva med å foreslå at dere nye blir tatt med også. Dere kan jo starte med en gang i blant, men etterhvert så kan det bli hver gang. Du sier ikke noe om hvor gamle ungene er, eller hvor lenge det er siden bruddet. Eller hva slags "stemor" du er. Er du involvert i ungene, eller er du det ikke. For ungene ser jeg klart fordelene med et slikt møtepunkt. Det er åpenbart at foreldrene snakker sammen og samarbeider om foreldreoppgaven. Det er kjempepositivt. Men en gang i uken er veldig ofte. Og at du skal bannlyses fra eget hjem, er merkelig. Da blir det jo mest hans og ungenes hjem, mens du er en som bare bor der. Det er fint at de har bra kontakt, men når dere bor sammen så er det jo dere (du han og ungene) som er enheten han skal være mest lojal til. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #28 Skrevet 4. mars 2016 Jeg slutte meg til de andre her - dette synes jeg ikke du skal finne deg i, TS. Du skriver at det særlig er eksen som ønsker at det skal være bare dem på disse mandagsmiddagene - om hun ikke vil se deg så får hun bare ha middagene hjemme hos seg selv. Det er rett og slett uhørt å forvente at du skal holde deg unna ditt eget hjem en fast kveld i uka fordi samboerens eks ikke ønsker at du skal være der. Hva sier egentlig samboeren din til det? Synes han virkelig at et er rimelig? Jeg tror jeg bare ville vært hjemme neste mandag. Nå vet jo ikke hva du liker å gjøre - jeg hadde satt meg i stua og lest ei bok eller noe, og så tatt en skikkelig prat med samboeren min etterpå. Ønsker han virkelig å bli kontrollert av eksen sin på denne måten? Det kunne aldri falle meg inn å be mannen min reise bort om eksen kommer for innom for å snakke om noe som har med barnet vårt å gjøre, og jeg forventer at jeg kan være her hjemme om eksen hans kommer. Anonymkode: 7dee9...e3b 2
Cleopatra. Skrevet 4. mars 2016 #29 Skrevet 4. mars 2016 Håper faktisk dette er troll; ingen er vel så kjipe? 1
1smash Skrevet 4. mars 2016 #30 Skrevet 4. mars 2016 Jeg er ikke stemor, bare mor. Men kan ikke skjønne poenget med å ha "familietid" med en familie som faktisk er delt nå. Enten alle (både bio og ste), eller la være. Høres ut som denne eksen er ekstremt eiesyk. 4
minister-mio Skrevet 4. mars 2016 #31 Skrevet 4. mars 2016 Jeg hadde aldri i livet funnet meg i å bli kastet ut av eget hjem
Outlander Skrevet 4. mars 2016 #32 Skrevet 4. mars 2016 Hvis jeg var deg ville jeg har bare nektet å forlatte huset lenger og slått meg ned på sofaen med en gigant pose med popcorn og en god tvserie....og aldri forlatt huset igjen på mandager. 1
super-s Skrevet 5. mars 2016 #34 Skrevet 5. mars 2016 Enig med de andre. Jeg synes det er en flott greie å spise sammen selv om det er slutt mellom dem. Det er utrolig bra at de faktisk har et så godt forhold. Det som ikke er greit er det de andre sier, at du blir kastet ut av ditt eget hjem, og attpåtil hver eneste mandag! Hadde det vært en gang i måneden hadde jeg kanskje funnet meg i det, men ikke hver uke. Da er det bedre at de drar ut og spiser.
Gjest bruker83924 Skrevet 5. mars 2016 #35 Skrevet 5. mars 2016 Den 03.03.2016 at 20.58, O.G. skrev: Det der skal du ikke finne deg i, hvis de vil ete sammen så kan de gå på resturant, ikke i ditt hus og på ditt kjøkken. Makan! Den 03.03.2016 at 21.16, AnonymBruker skrev: Dette her hadde jeg aldri godtatt!! Flott om de har såpass god relasjon at de kan møtes for barnet, men helt ærlig så synes jeg deg nå er feil at de planlagt skal gjøre noe sammen uten nye partnere. Det er ikke rettferdig for barna at de skal ha begge foreldrene alene hver mandag. Hadde jeg opplevd det som barn hadde jeg aldri forstått hvorfor mamma og pappa ikke kunne bli sammen igjen og håpet på det. En gang i blant, kanskje, og da på offentlig sted eller om du faktisk skal noe, hjemme hos deg og mannen. Men at du skal ut av huset er tåpelig. Enten så er han samboer med deg, eller så kan han lele familie med eksem. Anonymkode: f0cf2...497 Støtter disse jeg, og for så vidt alle andre som har svart. Ikke godta dette ts
powski Skrevet 5. mars 2016 #36 Skrevet 5. mars 2016 Synes det er rart at du ikke kan være i ditt eget hus pga eks-kona, dette blir for dumt! Skjønner at mannen din og eksen har barn sammen, og det er viktig, spesielt for barna sin skyld at de har litt familietid. Men da kan dem dra ut/spise et annet sted enn hjemme hos deg. Dette må du ikke finne deg i, bank i bordet 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #37 Skrevet 5. mars 2016 Kan de ikke gå ut og spise eller spise annen hver gang hos dere og hennes hjem? Anonymkode: ca37e...26b
Gjest Jessica Skrevet 5. mars 2016 #38 Skrevet 5. mars 2016 Jeg har en bekjent som krever dette av hennes eks. At hun,ungene og eksmannen spiser sammen engang i uka og er familie. Jeg syns at dette blir feil og frekt av foreldrene. Barna deres snakker med andre barn og er glade for at mamma og pappa snart er gift igjen. Ekskona blir også ganske sint hvis fars nye kjæreste nærmer seg "familietiden" Feil feil feil. For meg virker det ikke som om din samboers eks har kommet over bruddet . Men det er jo bare synsing fra min side 🙈
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #39 Skrevet 5. mars 2016 Det der hadde jeg aldri funnet meg i! Nå er han sammen med deg. Ekskona er bare heldig som får komme til DERE og spise middag en gang i uka. Du skal da ikke ekskluderes? Da jeg ble sammen med min samboer, hadde også eksen hans som han har et felles barn med, merkelige krav til hvordan vårt forhold skulle være. Jeg skulle aldri bidra med å kjøre/ hente barnet på skolen, de to skulle gå i parterapi, de skulle reise på ferie hver sommer uten meg osv.. Det var helt sprøtt. Jeg sa tidlig ifra at sånn ville ikke jeg ha det. Enten fikk han innkludere meg, ellers var det over. Da ble valget heldigvis ganske enkelt for han! Mannfolk er litt tøfler sånn:) I dag har vi to barn, og eksen hans kan fremdeles ikke fordra meg for å ha satt foten ned. Men det er ikke min feil. Jeg ville innkludere henne, men ikke omvendt så da får hun bare sitte der og surmule resten av livet sitt. Anonymkode: 72719...989 3
Ava Mae Skrevet 5. mars 2016 #40 Skrevet 5. mars 2016 Jeg er enig med resten her inne. Hadde dere enda vært "bare" kjærester så kunne jeg skjønt det, men dette er jo tross alt ditt hjem like mye som hans nå. Helt merkelig at en voksen mann ikke ser dette selv? Hva er egentlig begrunnelsen for at du ikke kan være med på disse felles middagene? Siden du tross alt bor i huset så går jeg jo ut i fra at du har en del med barna å gjøre? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå