AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #1 Skrevet 3. mars 2016 Jeg vil gjerne høre deres mening, uansett hva dere mener. Greia er at jeg er samboer med en flott kar, men jeg har ett lite problem. Eks-kona hans kommer til oss hver mandag og spiser middag sammen med han og fellesbarn. De ønsker ikke at jeg da er tilstedet under middagen, fordi de gjør dette for jentene sine. Det er jo en fin ting sånn sett, men jeg føler det blir litt rart å fortsette med dette når han har fått ny samboer. Jeg synes det er litt trist at jeg alle mandagene ikke kan være i mitt hjem de timene hun er her. Jeg har forslått at de kan holde det til annenhver uke foreksempel, men det er ikke greit for eks-kona spesielt. Eks-kona har forresten ny kjæreste så det virker da som hun har kommet videre. Er jeg dum som reagerer på dette? Anonymkode: e2bde...5eb 1
Gjest O.G. Skrevet 3. mars 2016 #2 Skrevet 3. mars 2016 Det der skal du ikke finne deg i, hvis de vil ete sammen så kan de gå på resturant, ikke i ditt hus og på ditt kjøkken. Makan!
GammelKaktus Skrevet 3. mars 2016 #3 Skrevet 3. mars 2016 (endret) Jeg er for at man skal gjøre alt for ungene sine, men når han har valgt å få seg samboer så kan man da ikke forvente at du skal forsvinne ut av ditt eget hus hver mandag. Men hvorfor i all verden valgte du å flytte inn med han før dere diskuterte dette? Hadde aldri flyttet sammen med en mann som forventet at jeg skulle rømme huset en gang i uka... Hva hvis dere får barn da, skal du ta med barnet på rømmen og da...? Endret 3. mars 2016 av FrøkenMånestråle Skriveleif 26
Eighth Planet Skrevet 3. mars 2016 #4 Skrevet 3. mars 2016 Hæ? noe av det rareste jeg har hørt. Hvorfor kan ikke du være der? 25
Berit Skrevet 3. mars 2016 #5 Skrevet 3. mars 2016 Enig med @O.G.. Synes det er en fin ting at de tre noen ganger kan være sammen bare de, men hjemme hos dere, er det klart at du og skal være der sammen. 19
PeppaGris Skrevet 3. mars 2016 #6 Skrevet 3. mars 2016 Virker snodig. Hadde forstått det om dere var særboere, men samboere? Nei. Hadde aldri gjort dette med min ex og nye kjæreste 6
Gjest Marillia Skrevet 3. mars 2016 #7 Skrevet 3. mars 2016 5 minutter siden, O.G. skrev: Det der skal du ikke finne deg i, hvis de vil ete sammen så kan de gå på resturant, ikke i ditt hus og på ditt kjøkken. Makan! Signerer dette!
Zienna Skrevet 3. mars 2016 #8 Skrevet 3. mars 2016 Nei, dette synes jeg ikke er greit. Barna er vel blitt større, ting har endret seg, og du bør foreslå at de alle går ut og spiser pizza i stedet. 13
smilo Skrevet 3. mars 2016 #9 Skrevet 3. mars 2016 Da kan de vel heller dra hjem til ekskona og spise middag de dagene. Ikke kaste ut deg. 33
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #10 Skrevet 3. mars 2016 Takk for svar dere. Jeg hadde ikke hatt noe problem med at de gikk ut og koste seg med barna, det var vel sånn jeg trodde det skulle bli også når vi flyttet sammen. At de møtes for barna sin skyld er supert sånn sett. Vi snakket litt om det før vi flyttet sammen og da var det nemlig sånn det virket som når han snakket om det, at de kom til å finne andre løsninger. Jeg slo meg til ro med det, men så ble det ikke sånn. Noe fellesbarn blir det ikke da vi begge er ferdig med å få barn. Mine to er ute av redet. Mens hans enda er relativt små. Anonymkode: e2bde...5eb
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #11 Skrevet 3. mars 2016 Jeg har også sagt at de kan ta det hos eks-kona, men pga at vi har bedre plass og at det er en vanesak fra den gang han bodde alene at hun kom til han, så blir det liksom hos oss da. Anonymkode: e2bde...5eb
GammelKaktus Skrevet 3. mars 2016 #12 Skrevet 3. mars 2016 Uansett så er det respektløst av han å forlange at du skal forsvinne en gang i uka. Dere er jo voksne mennesker, hadde jeg vært ekskona så hadde jeg jo selv følt det var ubehagelig å "jage" samboeren til eksen ut av hjemmet sitt en gang i uka... Blir jo bare merkelig. De får ta med barna ut for å spise, skulle da bare mangle. 12
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #13 Skrevet 3. mars 2016 Dette her hadde jeg aldri godtatt!! Flott om de har såpass god relasjon at de kan møtes for barnet, men helt ærlig så synes jeg deg nå er feil at de planlagt skal gjøre noe sammen uten nye partnere. Det er ikke rettferdig for barna at de skal ha begge foreldrene alene hver mandag. Hadde jeg opplevd det som barn hadde jeg aldri forstått hvorfor mamma og pappa ikke kunne bli sammen igjen og håpet på det. En gang i blant, kanskje, og da på offentlig sted eller om du faktisk skal noe, hjemme hos deg og mannen. Men at du skal ut av huset er tåpelig. Enten så er han samboer med deg, eller så kan han lele familie med eksem. Anonymkode: f0cf2...497 12
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #14 Skrevet 3. mars 2016 Familien til min samboer har stadig vekk middager og slikt hvor alle er samlet. Nå er de voksne. Stefaren er med, men han er mer i bakrunn, er sjafør hvis det blir alkohol etc. Men han er der. Anonymkode: 03859...1f7
Gjest O.G. Skrevet 3. mars 2016 #15 Skrevet 3. mars 2016 15 minutter siden, Berit skrev: Enig med @O.G.. Synes det er en fin ting at de tre noen ganger kan være sammen bare de, men hjemme hos dere, er det klart at du og skal være der sammen. 13 minutter siden, Marillia skrev: Signerer dette! Bra, damer!
MapleSirup Skrevet 3. mars 2016 #16 Skrevet 3. mars 2016 Enig med øvrigheta. Enten får TS spise med de, eller så får de dra ut av hjemmet til TS.... 7
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #17 Skrevet 3. mars 2016 Vi har det sånn, men ALLE er med. Nye kjæresten til mor og meg (fars nye kjæreste). Mor og far er veldig opptatt av at vi alle er en familie og fordi både stefar og jeg hjelper mye til med stebarn, synes begge det er naturlig. Både mor og far har fått barn med nye kjærester også og vi synes det er veldig hyggelig at alle kan samles Jeg ville ikke likt det hvis jeg måtte ut av huset fordi moren kom for å spise middag. En ting om vi bare var kjærester, men når man er samboere er det ikke greit for meg. Anonymkode: 1d33c...e64 13
lostpenguin Skrevet 3. mars 2016 #18 Skrevet 3. mars 2016 (endret) Nei, vettu hva! Jeg hadde ihvertfall reagert på dette! Fint at de kan treffes og spise middag med barna altså, men for det første syns jeg hver mandag er litt for ofte. For det andre er det maksimalt feil at du skal kastes ut av ditt eget hjem fordi de skal ha tid sammen. En ting er når de begge er single, og lever hver for seg, da kan de leke familie så mye de orker. Men når det har kommet nye kjærester og samboer inn i bildet er det helt noe annet. Hva lærer barna av dette da? Nå vet ikke jeg hvor små det er snakk om at de er, eller hvilket forhold du har og vil ha til barna, men det kan godt tenkes at de ønsker og tror at mamma og pappa blir sammen igjen til slutt. Og når du kastes ut av ditt eget hjem for at mamma skal komme på middag, og de skal ha "familietid", lærer de jo at du ikke er en del av det. Nei, det minste de kan gjøre er å enten la deg være en del av det, eller spise ute. De må innse at det ikke bare er dem lenger, og selv om de er vant til at det er sånn og sånn, så må det endres fordi ting ikke lenger er slik det var. Endret 3. mars 2016 av lostpenguin Skriveleif. 6
Gjest Blomsterert Skrevet 3. mars 2016 #19 Skrevet 3. mars 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også sagt at de kan ta det hos eks-kona, men pga at vi har bedre plass og at det er en vanesak fra den gang han bodde alene at hun kom til han, så blir det liksom hos oss da. Anonymkode: e2bde...5eb Nei,dette er ikke riktig altså! Dette er ditt og hans hjem,så vil de spise sammen så får de jammen respektere at du bor der. Skjønner ikke at de ikke kan møtes ute. Om det så er på McDonalds: -) det er jo egentlig helt innlysende at de burde skjønne dette selv.
Trampe Skrevet 4. mars 2016 #20 Skrevet 4. mars 2016 Nei, det der er overhodet ikke greit. Skal du kastes ut flere timer hver mandag for at eksen skal på besøk? Det er det dummeste jeg har hørt på lenge. Nei, du er overhodet ikke teit. Det er ditt hjem, du bor der, og når det lages middag der skal du da virkelig kunne være med på å spise den - med mindre det er snakk om en kompisgjeng som skal spise sammen en sjelden gang. Det er din familie det er snakk om, uavhengig av hvem som er biologiske foreldre til barna. Jeg har også stebarn, og særkullsbarn, og det kunne ikke falt meg inn å kaste ut mannen min for at eksen min skulle spise hos meg. Moren til mitt stebarn hadde heller aldri forlangt at jeg skulle forsvinne fra mitt eget hjem for at hun skulle komme på besøk. Det er da virkelig snakk om å respektere hverandre som mennesker. Og hva vil barna tenke om deg og ditt forhold til far når du må vike for at moren skal komme på besøk? Skjønner virkelig ikke mannen din at dette ikke går? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå