AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #1 Del Skrevet 3. mars 2016 Hvis du er forelder selv, så kan du svare som om jeg spør hvordan du reagerer når du hører at barnet ditt har møtt noen/fått kjæreste. Jeg skjønner at det er naturlig for foreldre å bekymre seg over barna sine, virkelig, men er det nødvendig å krisemaksimere, eller komme med negative forutdømminger fordi om? Nå lurer jeg på hva som er vanlig reaksjon hos foreldre når barna forteller at de har møtt noen, dater noen, eller har fått seg en kjæreste. På hvilket tidspunkt i datingen sa du noe til foreldrene dine, hvor mye fortalte du og hvordan reagerte de? Og påvirker det deg noe hvordan de reagerer? Jeg kjenner jeg blir sur av reaksjonen jeg fikk, og det er (selv om jeg innser at det er teit) som om den negative reaksjonen jeg fikk, og de spørsmålene, og antagelsene de kom med, er som at det ... "forurenser" det jeg har med denne karen som jeg har møtt. Som at kommentarene til foreldrene mine har gjort det til noe styggere enn det det er, og noe mindre enn det det er. Det handler ikke om at jeg vil at de skal lage stor ståhei, absolutt ikke! Men å være så redd for at jeg skal bli såret, at de nesten får det til å virke som at jeg bør holde meg unna, før de en gang vet noe, det blir bare for dumt. Og jeg føler det er skikkelig frekt å si at han jeg dater nok kun kan være ute etter en ting, siden han har overnattet. De mente også at siden han har overnattet så burde vi være sammen. Æsj, jeg blir så ... irritert, og føler at de skitner til det som er så fint med denne mannen. Ja, han har overnattet, vi har ikke hatt sex. Tar det sakte, og det føles som at "this is it". Føles krenkende, og jeg synes det er ufint, å snakke som at pga overnatting så handler det kun om sex, det vet de ingenting om, og det har de ingenting med, og jeg synes i grunn ikke de hadde trengt å TENKE (ja, faktisk) på det aspektet en gang. Så, ja, tar jeg feil i at dette er en negativ reaksjon, eller er det bare sånn alle reagerer? Hva er en vanlig reaksjon når man deler at man har møtt noen? Hvordan reagerte dine foreldre? TS Anonymkode: abf94...098 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super-s Skrevet 3. mars 2016 #2 Del Skrevet 3. mars 2016 De eneste gangene pappa viser at han er stolt av meg, er hvis jeg dater/har fått meg kjæreste. Jeg får altså motsatt reaksjon, og det er kjipt det også, siden jeg faktisk trives som singel, og ikke ser noe problem i det. Han er opptatt av fasade, og å være singel gir feil fasade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #3 Del Skrevet 3. mars 2016 Flere? Anonymkode: abf94...098 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cartman Skrevet 3. mars 2016 #4 Del Skrevet 3. mars 2016 Moren min har lyst til at jeg skal finne en snill og hyggelig kvinne, så hun stiller mange spørsmål. Faren min er mer opptatt av den økonomiske biten. De reagerer forskjellig, men begge stoler på min dømmekraft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 3. mars 2016 #5 Del Skrevet 3. mars 2016 Jeg har hatt 4 kjærester. Nr 1 ble de glade for. Nr 2 tok de helt av og kalte meg ludder og skulle ødelegge for meg og truet med å henvende seg til barnevernet( jeg var 18). Nr 3 ble de glade for siden de hadde klart å ødelegge for det forrige forholdet og at jeg gikk videre. Nr 4 ble de og glade for, heldigvis for han giftet jeg meg med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #6 Del Skrevet 3. mars 2016 Litt på spissen, men hvis ei dame har som mønster å rote seg bort i menn som er sykelig sjalu, kontrollerende, voldelige osv. så er det ikke rart at de reagerer negativt når hun får kjæreste. Av frykt for hva som vil skje denne gangen. Da jeg var yngre, pleide mamma å like guttene jeg hang med mer og mer etter hvert som hun møtte dem, og ble litt kjent med dem/hørte mye bra om dem. Jeg ble fort betatt, men det gikk også fort over. Så når jeg møtte en ny iblant, sa hun "Har du møtt en ny..? Hva med Petter da? Han var jo så hyggelig.." og når hun hadde vennet seg til den nye, ble han igjen erstattet. Dette skjedde 3-4 ganger. Har bare hatt to seriøse forhold. Begge foreldrene mine syntes det var fint at jeg hadde møtt dem, og likte dem fra starten. Anonymkode: 060ce...59e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #7 Del Skrevet 3. mars 2016 11 minutter siden, melatonin skrev: Jeg har hatt 4 kjærester. Nr 1 ble de glade for. Nr 2 tok de helt av og kalte meg ludder og skulle ødelegge for meg og truet med å henvende seg til barnevernet( jeg var 18). Nr 3 ble de glade for siden de hadde klart å ødelegge for det forrige forholdet og at jeg gikk videre. Nr 4 ble de og glade for, heldigvis for han giftet jeg meg med. Men hvorfor kalte de deg ludder, og prøvde å ødelegge det? Synes du det var greit i ettertid at de hadde vært sånn? 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Litt på spissen, men hvis ei dame har som mønster å rote seg bort i menn som er sykelig sjalu, kontrollerende, voldelige osv. så er det ikke rart at de reagerer negativt når hun får kjæreste. Av frykt for hva som vil skje denne gangen. Da jeg var yngre, pleide mamma å like guttene jeg hang med mer og mer etter hvert som hun møtte dem, og ble litt kjent med dem/hørte mye bra om dem. Jeg ble fort betatt, men det gikk også fort over. Så når jeg møtte en ny iblant, sa hun "Har du møtt en ny..? Hva med Petter da? Han var jo så hyggelig.." og når hun hadde vennet seg til den nye, ble han igjen erstattet. Dette skjedde 3-4 ganger. Har bare hatt to seriøse forhold. Begge foreldrene mine syntes det var fint at jeg hadde møtt dem, og likte dem fra starten. Anonymkode: 060ce...59e Ja, jeg skjønner jo at de vil beskytte i det tilfellet. Men ja, jeg synes ikke mitt tilfelle er sånn. Så jeg ble såret når foreldrene mine skulle snakke sånn. Jeg får ikke lyst til å fortelle noe om ham når de snakket sånn, for da føles det som at de kommer til å "skitne" det til mer. Men takk for innspill. TS. Anonymkode: abf94...098 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 3. mars 2016 #8 Del Skrevet 3. mars 2016 Mine foreldre var nysgjerrige, spesielt mamma. Hva heter han? Hvor gammel er han? Kommer han hit? Osv. Delte litt med dem, men ikke alt på en gang, men de var glade begge to, men pappa la spesielt vekt på at han ville at jenta hans skulle få/ha det bra. Det var kravet hans, mens nykommeren hørte det. Jeg som forelder reagerte jo som mamma, men spurte ikke så mye, bare sendte litt spesielle blikk slik at ho skjønte at jeg visste. Hehe, spennende....de forsvant inn på rommet etter å ha hilst på oss og fortalt litt om seg selv. Da maste ikke vi mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #9 Del Skrevet 3. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg skjønner jo at de vil beskytte i det tilfellet. Men ja, jeg synes ikke mitt tilfelle er sånn. Så jeg ble såret når foreldrene mine skulle snakke sånn. Så du har ikke tidligere vært sammen med tvilsomme typer, så de tror han nye også er det? Kanskje de ser noe du ikke ser? Går du fort fra et forhold til et annet, er du vinglete, finner deg i for mye, vil gjøre alle til lags, men mister deg selv? Er det noen fellesnevnere hos eksene dine/årsakene til brudd osv? Er de helt grunnløst skeptiske, ville jeg blitt nokså fornærmet selv, og tatt en skikkelig prat med dem. Når jeg er i forhold, betyr kjæresten mye for meg. Da er han min aller nærmeste, og på linje med familie for meg. Anonymkode: 060ce...59e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 4. mars 2016 #10 Del Skrevet 4. mars 2016 De ble glade og synes han hørtes ut som en fin fyr. De visste hvem han var fordi vi hadde kjent hverandre i noen år, og mine foreldre visste hvem hans foreldre var. Når de ble kjent med han, likte de han bare bedre og bedre. Så nå er det null stress for de alle tre å snakke sammen uten meg. Skikkelig koselig er det. Foreldrene mine har alltid vært positive til de kjærestene jeg har hatt i grunn. Så reaksjonen har alltid vært hyggelig og imøtekommende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #11 Del Skrevet 4. mars 2016 Mamma fikk mistanke om at jeg hadde noe på gang, og gjorde alt hun kunne for å ødelegge. Hun mente jeg ikke burde ha kjæreste mens jeg var student. Anonymkode: 5a69b...cff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caskerette Skrevet 4. mars 2016 #12 Del Skrevet 4. mars 2016 Var gift i flere år før de fikk greie på det, de sa ikke noe spesielt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 5. mars 2016 #13 Del Skrevet 5. mars 2016 Jeg skjønner ikke helt Ts. Er det en historie bak dette,som at du har vært med andre som ikke har vært bra for deg? Er det noe med kjæresten din som gjør at de blir skeptiske? Siden du ikke vil fortelle mer? Hvis det er sånn at de overbeskytter deg uten grunn så er det dårlig. Men la de møte ham,så de har mer å forholde seg til? Når mine fikk kjærester så ville jeg møte dem. Sa egentlig bare det. Etter at jeg hadde truffet dem,så hadde jeg ikke noe negativt å si. Og var det noe så snakket jeg med både dem og kjærestene. Om de skulle på fest,på de første bilturer og hytteturer. Ble noen advarsler da,men er jo som alle foreldre gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå