Gå til innhold

Flytte langt unna barnefar

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes det er egoistisk ovenfor barnet å flytte 6 timer vekk fra barnefar. Joda barnefar burde vel gjerne tatt mer initiativ, fulgt opp avtaler om samvær og fulgt opp alt man må når man har barn. Men barnet har også rett å være med sin far. Flytter du vekk så er det stor sannsynlighet for at samværet med far ikke blir fulgt opp. For når han først skal ha henne annenhver helg, så er hun 6 timer unna. 
Hva med å heller sette deg ned med barnefaren og så går dere gjennom hva dere begge mener er viktig i arbeidet med å være mor, far og gi god oppfølgning til et barn. Kanskje dere kan få hjelp til dette på et familievernkontor eller hva det heter. 
Jeg vil også tro at barnet ditt har en nok stabil hverdag til tross for at h*n annenhver helg (eller sjeldnere) er hos sin far med litt friere tøyler, ikke noe "opplegg" når de er sammen, at det en og annen gang glemmes å ta hjem regntøy fra barnehagen osv. Hver andre uke er ikke så ofte. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Luckiness skrev:

Jeg synes det er egoistisk ovenfor barnet å flytte 6 timer vekk fra barnefar. Joda barnefar burde vel gjerne tatt mer initiativ, fulgt opp avtaler om samvær og fulgt opp alt man må når man har barn. Men barnet har også rett å være med sin far. Flytter du vekk så er det stor sannsynlighet for at samværet med far ikke blir fulgt opp. For når han først skal ha henne annenhver helg, så er hun 6 timer unna. 
Hva med å heller sette deg ned med barnefaren og så går dere gjennom hva dere begge mener er viktig i arbeidet med å være mor, far og gi god oppfølgning til et barn. Kanskje dere kan få hjelp til dette på et familievernkontor eller hva det heter. 
Jeg vil også tro at barnet ditt har en nok stabil hverdag til tross for at h*n annenhver helg (eller sjeldnere) er hos sin far med litt friere tøyler, ikke noe "opplegg" når de er sammen, at det en og annen gang glemmes å ta hjem regntøy fra barnehagen osv. Hver andre uke er ikke så ofte. 

Problemet er og at han sender ungen tilbake når noe kjekkere dukker opp som fest og slikt

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Den 3.3.2016 at 11.16, AnonymBruker skrev:

Jeg har den daglige omsorgen for barnet, men han har henne ca annenhver helg. Når jeg sier ca. Så er det fordi han er veldig ustabil. Plutserlig avlyser han, plutserlig ringer han lørdag kveld og vil at jeg skal hente henne fordi han skal 'ut med gutta'. Han er generelt lite interessert i vår datter, og er pappa når det passer han ( ja han er ganske ung og umoden). Han vet ikke hvordan han skal aktivisere henne og det blir stort sett TV og IPad hele helgen. Han greier heller ikke følge opp det praktiske rundt hemne eks. Passe på å sende med skift til barnehagen, glemmer stadig matpakke etc. Han er en sirkuspappa som bare vil ha det gøy, og ikke ta seg av jobben rundt. 

Jeg vurderer nå å flytte hjem til min by som er ca. 6 timers reise unna med fly og bil, dør til dør. Da vil han bare bli en feriepappa. På en side har jeg litt dårlig samvittighet for det, på en annen side så vil min familie være mye mer stabilt til stede i hennes liv da, enn det han evner å være nå. Noen som har erfaringer med det å flytte langt fra BF?

Anonymkode: 93fff...1f8

Så lenge BF er uinteressert i sin rolle som far, så skjønner jeg godt at du vil nærmere egen familie. Men da må du i så fall forte deg. Det fordi det er en endring i lovverket på gang nå, og da kan ikke du flytte uten den andre forelderens godkjennelse.

Anonymkode: 9d9a3...a5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge BF er uinteressert i sin rolle som far, så skjønner jeg godt at du vil nærmere egen familie. Men da må du i så fall forte deg. Det fordi det er en endring i lovverket på gang nå, og da kan ikke du flytte uten den andre forelderens godkjennelse.

Anonymkode: 9d9a3...a5c

Hvilke endringer og når trer de i kraft?

Anonymkode: 4aabd...36d

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, Maleficenta skrev:

Problemet er og at han sender ungen tilbake når noe kjekkere dukker opp som fest og slikt

Men da må det jo også være mye greiere å bo i nærheten. Slik at barnet får vært med sin far av og til, og slipper å plutselig måtte reise 6 timer hjem uten forvarsel når noe kjekkere dukker opp for faren. Neida, faren bør prioritere barnet sitt framfor fester, kompiser o.l. Men hvis det ikke kan gjøres noe med...

Skrevet

Om dere får det bedre, så flytt!

Skrevet

Ryddet for personangrep og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

Skrevet
21 timer siden, Luckiness skrev:

Men da må det jo også være mye greiere å bo i nærheten. Slik at barnet får vært med sin far av og til, og slipper å plutselig måtte reise 6 timer hjem uten forvarsel når noe kjekkere dukker opp for faren. Neida, faren bør prioritere barnet sitt framfor fester, kompiser o.l. Men hvis det ikke kan gjøres noe med...

Nei det er da ikke bedre. Det st han dumper kiden for andre ting beviser at han driter i ungen sin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...