Gå til innhold

Flytte langt unna barnefar

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Jolene skrev:

Igjen, hun valgte å få barn med denne mannen. Det medfører konsekvenser enten man liker det eller ei. Far kan ha sine grunner, men det er fortsatt bedre med noe samvær en ekstremt sjeldent samvær som det blir dersom TS velger å være så egoistisk at hun flytter. Hun kan ikke endre far, det har jeg heller ikke skrevet, men hun kan i det minste bli boende slik at samværet ikke inkluderer mange timers reise med fly og bil.

Kanskje det er sånn det går når man ikke blir godt nok kjent med den man får barn med? Går man fra hverandre, burde man i det minste bo på samme sted. Man valgte å få barn sammen, ergo forplikter det faktisk litt.

Det kan jo også tenkes at far i utgangspunktet ikke ville ha barnet, men TS presset det gjennom. Da burde hun i hvertfall være kvinnfolk nok til å ikke bare stikke av på den måten. Da er det heller ikke rart at far oppfører seg som han gjør. Da er det faktisk synd på mannen.

Du skriver at TS er ute etter å svartemale far. Du holder deg ikke saklig, men innleggene dine er fulle av personangrep og spekulasjoner. Hva vet du egentlig om historien? Har du sett inn i krystallkulen din? Føler du deg litt kreativ i kveld? 

Husk, det er far som har ansvar for å danne et bånd til sitt eget barn! Han er den egoistiske som velger bort sitt eget barn gang på gang. Husk, det er barnet han er sårer gang på gang. Hvorfor er det greit at faren ikke tar konsekvensen? Hvorfor er greit at faren velger bort å være far? Hvorfor syns du dette er akseptabelt at han sårer sitt barn gang på gang? Hvorfor er det greit at far ikke tar noen form for ansvar? Er det dette du mener om menn? Mener du faktisk at de er så stakkarslige at de ikke klarer noen verdens ting? 

Du skriver at man valgte å få barn sammen, ergo så forplikter det faktisk litt. Hvorfor mener du at det er kun moren som er forpliktet til barnet og ikke faren? Hvorfor er det greit at faren ikke følger opp sine forpliktelser? Du vet, det koster ikke så mye å sette av annenhver helg til litt kvalitets-tid med sitt eget barn. 

Anonymkode: b9942...ee8

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Den 3/3/2016 at 17.43, Jessica skrev:

Enig med de to over. Prøv først andre tiltaksplan familievernkontoret og helsestasjonen for råd. Uansett hvor mange stabile mennesker du presenterer for henne så kan ingen av dem erstatte pappa 

Jeg kunne ønske om min pappa var ikke i bildet når jeg vokset opp.  Det er ikke alltid i barnets beste for å ha en mor eller far inn i bildet.  

Anonymkode: bcc61...d4d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Jolene skrev:

Vi vet kun den ene siden av historien. Jeg er alltid på side med den forelderen som er den forsmådde - altså den som ikke er så egoistisk at de tar med barnet og flytter langt unna.

Den lidende parten her er barnet. Prøv å tenk litt på det du, på barnet som må lide fordi faren ikke stiller opp. Hva med at du prøver å være litt på barnet sin side? Og hvem er det egentlig som er egoistisk? Moren som stiller opp hver dag eller faren som ikke er tilstede? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uansett er det egoistisk å flytte så langt unna bare for å virkelig sabotere samværet.

Den egoistiske her er faren som sabotere samværet i den nåværende situasjonen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Jolene skrev:

Igjen, TS er den egoistiske her. Spesielt siden hun kun er ute etter å svartmale far og ta fra han ungen.

Og du som driver med svartmaling av TS, samtidig en haugevis av spekulasjoner som de ikke vet den dritt om. Har du på deg skylappene dine i dag?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Maleficenta skrev:

Det kan man jo si om han og. Han burde ikke pult unge på ts om han ikke gidder å ta foreldreansvar. Er mange som førdt har ønsket unge men så snart de får ansvsret over seg så var det ikke så kjekt med unge likevel..

:pls::pls::pls: Tusen takk for et herlig svar!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi vet kun den ene siden av historien. Jeg er alltid på side med den forelderen som er den forsmådde - altså den som ikke er så egoistisk at de tar med barnet og flytter langt unna.

Har du egentlig lest tråden i det hele tatt? Er du virkelig så tett at du mener alt samvær er bra samvær og burde ikke den siden du holder med være barnets? Du er så opphengt i fars rettigheter at du glatt ignorer problemet bak TS situasjon. Og midt i det hele sitter en jentunge som gang på gang blir skuffa når far avlyser, blir shippet hjem igjen på lørdagskvelder fordi faren plutselig finner ut at han skal på fest og som tydeligvis får relativt dårlig oppfølging når far ikke en gang evner å sende med ungen matpakke i barnehagen. Men det bør hun med andre ord ikke ta så tungt for hun får jo litt samvær de timene far gidder. Også er det mor som i dine øyne er egoistisk! Er du seriøs?? 

Kjære TS. Ta det fra noen som også var uønsket av sin far, ta med deg jenta di og flytt til en mer stabil tilværelse enn det hun får nå. Ingen barn bør få gå og føle på at de er en byrde for foreldrene sine som ikke får den plassen de trenger fordi den ene forelderen ikke er villig til å ta det ansvaret å få barn medfører. Din jobb som mor er å beskytte barnet ditt mot far som ikke takler sin oppgave. Min mor gjorde akkurat det samme som du ønsker å gjøre, noe jeg er dypt takknemlig for i dag. Jeg ble kjent med den biologiske faren min i voksen alder og jeg kan bare forestille meg hvor turbulent den oppveksten ville blitt. Jeg fikk halvsøsken ikke lenge etter at jeg selv ble født og jeg ser hvordan oppveksten har preget dem i dag. De har sjeldent kontakt med faren sin. Jeg derimot fikk en trygg og god oppvekst med mor, verdens snilleste stefar og halvsøsken. Man kan kanskje argumentere for at du er egoistisk, jeg vil si du er det på din datters vegne og det bør du også være.  

Anonymkode: 0fa03...ebb

• Liker 6
Skrevet

Bare for å få inn et annet perspektiv så vil jeg stille noen spørsmål. Ikke for å klandre noen men for å utvide mulige årsakssammenhenger. 

Barnefaren er umoden i TS sine øyne (og sikkert med rette), men har hun gitt han mulighet til å bevise motsatt? Hun sitter altså hjemme og nærmest venter på telefonen om å måtte hente barnet i fars omsorgsperiode. Hvorfor ikke faktisk reise vekk (hjem), slik at BF ikke har denne muligheten? Da må han ta ansvar, og vil måtte finne ut ting selv. Kanskje finner han da omsorgsevnen TS mener han ikke har.

Tilsvarende med levering og matpakke. Får BF (blir tvunget til å) tilbringe mer tid med barnet sitt, vil han modnes betraktelig. Mange unge fedre blir tilsidesatt av (overbeskyttende?) mødre som tar fra BF muligheten til å ta eget ansvar og modnes med ansvaret. Mange menn blir tilsidesatt av kvinner fordi de løser oppgaver på annen måte enn kvinnen, og (for henne da) ikke riktig / godt nok. Gjelder forøvrig i også oppgaver utenom barn.

Når mor "definerer" far som uansvarlig, så svarer far med å oppfylle mors oppfattelse, ettersom "det nytter ikke å overbevise om annet"?

Hvorfor er det lettere å la BF ta ansvar for barnet når TS bor langt vekke, enn å reise langt vekk mens BF har barnet slik situasjonen er nå (i stedet for å sitte hjemme og vente på å måtte hente)?

AnonymBruker
Skrevet
Den 3. mars 2016 at 22.11, Peter007 skrev:

Her handler det ikke om å hjelpe til.......

Virker sånn som TS beskriver det jo.

Anonymkode: ad9b5...5d0

Skrevet

Ryddet for spekulasjoner.

Raven Emerald, mod.

Gjest AryaKillie
Skrevet (endret)

Jeg støtter deg ts. Javisst er det et tøft valg å ta men tenk på hvordan ting ER og ikke hvordan ting KAN bli om han forandrer seg. Om dere flytter nå så vil barnet ha en gladere mor med bedre livskvalitet, et godt og stabilt nettverk med besteforeldre på din side, muligheter for å kunne være hos dem på slike koselige bortskjemt-overnattinger jeg selv husker fra da jeg var barn.

Pr nå synes jeg du burde følge hjertet ditt, behold kontakt med bf, inviter han på besøk, dra selv med barnet på besøk til han osv. Men ikke bli der du er i TILFELLE han skal forandre seg. Det kan ende med mange skuffelser og bitterhet for barnet. Trust me. Man leker ikke pappa.

Endret av LeahJames
Skrevet
21 timer siden, Maleficenta skrev:

Det kan man jo si om han og. Han burde ikke pult unge på ts om han ikke gidder å ta foreldreansvar. Er mange som førdt har ønsket unge men så snart de får ansvsret over seg så var det ikke så kjekt med unge likevel..

Da burde hun tatt abort dersom hun ikke var villig til å bo der hun gjør. Å få et barn med noen du ikke er i forhold med, forplikter. Dessuten vet vi ingenting om han egentlig ønsket å bli far.

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men han må ikke ta konsekvensene av det han har gjort? Han har nemlig fått et barn som han tydeligvis ignorerer, et barn som han tydeligvis sårer, men det er tydeligvis greit? Hadde det vært han som flyttet så hadde du ikke løftet øyebryn. 

Jo, jeg hadde reagert uansett kjønn som flytter langt fra sitt barn. Dessuten, vi vet ikke om han ønsket dette barnet. Når det er kvinner som kan bestemme om noen skal bli far eller ikke, får kvinner ta konsekvensene også når hun velger å beholde. Å tinge noen til å bli far, er og blir forkastelig.

Skrevet
9 minutter siden, Jolene skrev:

Da burde hun tatt abort dersom hun ikke var villig til å bo der hun gjør. Å få et barn med noen du ikke er i forhold med, forplikter. Dessuten vet vi ingenting om han egentlig ønsket å bli far.

Jo, jeg hadde reagert uansett kjønn som flytter langt fra sitt barn. Dessuten, vi vet ikke om han ønsket dette barnet. Når det er kvinner som kan bestemme om noen skal bli far eller ikke, får kvinner ta konsekvensene også når hun velger å beholde. Å tinge noen til å bli far, er og blir forkastelig.

Vi vet da ingenting om det du spekulerer i her.

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Maleficenta skrev:

Vi vet da ingenting om det du spekulerer i her.

Nettopp. Derfor tar jeg utgangspunkt i akkurat det. TS er egoistisk dersom hun flytter. Skulle hun bare kunnet flytte hvorsomhelst, burde hun ikke fått barnet, men heller tatt abort.

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger er det ikke til det beste for barn å bo i nærheten av far kun pga han er faren til barnet/barna. Når en mor eller far har dårlig livskvalitet og når foreldrene ikke samarbeider om barnet er det bedre at barnet vokser opp med mor eller far som har det bra. Det er så enkelt for andre å komme med utalelser. Av erfaring er ikke kvinneguiden den rette plassen til å spørre om råd, for mangen klarer ikke forholde seg tii problemstillingen uten å måtte komme med pekefingeren sin. Jeg regner med at man føler og vet best hva som er det beste for en selv og barnet/barna. Ellers kan man aldri vite resultatet av et valg før det er tatt og i din sammenheng etter du har flyttet. Det hjelper ikke å være etterpåklok og mennekser kan forandre seg etter det blir slutt. Den mannen som man en gang bodde sammen trenger ikke være den samme mannen etter et brudd, så å komme med en påstand at man heller burde tatt abort etc blir for dumt. Livet er ikke enkelt alltid og det hadde vært fint å hatt en krystallkule der man kunne se hva som er riktigt eller galt. Ingen kan vite hvordan du har det eller hvordan du har hatt det. Folk vil dømme deg uansett, men det viktigste er at du gjør det som føles rett for deg å jenta du. Lykke til. 

Anonymkode: 8ed57...963

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Jolene skrev:

Nettopp. Derfor tar jeg utgangspunkt i akkurat det. TS er egoistisk dersom hun flytter. Skulle hun bare kunnet flytte hvorsomhelst, burde hun ikke fått barnet, men heller tatt abort.

Om han ikke ville ha barnet og pr nå driter i samværsavtalene og ditcher barnet for kompisene så virker det jo ikke som han vil bry seg om de flytter.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde barnefar kommet med sin versjon hadde garantert historien blitt presentert på en annen måte. Jeg synes det er så rart at så fort det blir skilsmisse så blir eksene uansvarlige idioter i beste fall, og psykopater med personlighets forstyrrelse i verste fall for mange. 
Og ts ser dette fra sitt ståsted og det er veldig farget av at hun vil flytte hjem som er 6 timer unna for egen del. Det er veldig lett å overbevise seg selv om alle feil far gjør, til og med de han ikke gjør. For titter man lenge nok så finner man feil. Har han gjort noe en gang, gjør han det sikkert alle gangene.

Jeg har sett verdens snilleste og flinkeste far bli fremstilt som psykopat og uegnet som omsorgs person av mor, og omvendt. Jeg har sett mødre gjør alt de kan for å sabotere samværet, for så og skylde på far når ungene nekter å dra til far. Unger blir brukt i maktkamper mellom voksne som ikke gjør annet å sverte hverandre. 

Den største gaven vi kan gi våre barn er å ta vare på voksen personene i livet dere, og da spesielt mor og far. 
Jeg tror at ts kommer til å flytte uansett, for hun har bestemt seg for at det hun vil, vil barnet, hun har fått det for seg at barnet har det bedre uten far. Hun skrev kun dette for å få støtte for valget sitt, og har også fått det av noen. 
Hvordan noen kan mene at det er greit å flytte 6 timer unna og frata et barn faren ut i fra noen få ord på internet av en mor som kun er ute etter å finne feil med  far er utenfor min fatte evne. Men dem om det. 

Anonymkode: 7504a...d44

Skrevet
6 timer siden, Maleficenta skrev:

Om han ikke ville ha barnet og pr nå driter i samværsavtalene og ditcher barnet for kompisene så virker det jo ikke som han vil bry seg om de flytter.

Igjen, vi vet kun TS' versjon. Det er uansett egoistisk å flytte langt unna den andre forelderen så lenge man har barn med en person man ikke er sammen med. Da burde man ikke fått barnet i utgangspunktet. Alle kan ta en abort, verre er det faktisk ikke. Siden TS valgte å gjøre han til far, får TS ta konsekvensene av å måtte bo der hun bor, nettopp for at jenta skal ha størst mulighet til samvær med far. For alt vi vet, kan det også hende at det bedrer seg, men det vil det jo ikke gjøre når TS er egoistisk nok til å flytte.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde barnefar kommet med sin versjon hadde garantert historien blitt presentert på en annen måte. Jeg synes det er så rart at så fort det blir skilsmisse så blir eksene uansvarlige idioter i beste fall, og psykopater med personlighets forstyrrelse i verste fall for mange. 
Og ts ser dette fra sitt ståsted og det er veldig farget av at hun vil flytte hjem som er 6 timer unna for egen del. Det er veldig lett å overbevise seg selv om alle feil far gjør, til og med de han ikke gjør. For titter man lenge nok så finner man feil. Har han gjort noe en gang, gjør han det sikkert alle gangene.

Jeg har sett verdens snilleste og flinkeste far bli fremstilt som psykopat og uegnet som omsorgs person av mor, og omvendt. Jeg har sett mødre gjør alt de kan for å sabotere samværet, for så og skylde på far når ungene nekter å dra til far. Unger blir brukt i maktkamper mellom voksne som ikke gjør annet å sverte hverandre. 

Den største gaven vi kan gi våre barn er å ta vare på voksen personene i livet dere, og da spesielt mor og far. 
Jeg tror at ts kommer til å flytte uansett, for hun har bestemt seg for at det hun vil, vil barnet, hun har fått det for seg at barnet har det bedre uten far. Hun skrev kun dette for å få støtte for valget sitt, og har også fått det av noen. 
Hvordan noen kan mene at det er greit å flytte 6 timer unna og frata et barn faren ut i fra noen få ord på internet av en mor som kun er ute etter å finne feil med  far er utenfor min fatte evne. Men dem om det. 

Anonymkode: 7504a...d44

Veldig veldig enig med det du skriver!

Skrevet

Er jo ikke belegg for å si at ts lyver eller svartmaler uten grunnlag. I noen tilfeller ER det faktisk slik at den ene forelderen ikke tar ansvar

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det du sier er sant hadde jeg flyttet. Slik jeg forstår det har du nå bortimot ansvaret alene. I lengden er det tungt. Jeg tror både du og barnet kan ha godt av et større nettverk. Barn trenger å ha flere voksen personer det kan stole på. Ja det det kan hende barnet synes det er trist å se far mindre, men når samværet blir mer stabilt kan det gi et bedre forhold mellom far og barn. 

Anonymkode: 3c6b2...467

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...