Gjest TomKrus Skrevet 18. oktober 2004 #1 Skrevet 18. oktober 2004 Kvinner vinner på hjemmebane Kvinner er eksperter i å danke ut mannen i diskusjoner på hjemmebane. Menn føler nok ofte at de taper i diskusjonen, sier skuespiller Mari Maurstad. Eller svelger vi bare noen kameler, gidder ikke å diskutere bagateller og skjønner såpass at vi må gi dere litt også..? Selv har jeg ikke store problemer med å diskutere problemer i samlivet, men å diskutere med irrasjonelle kvinner som kan finne på å ta opp små bagaltellmessige hendelser som inntraff i en helt annen setting, i en helt annen tid, gidder jeg ikke så fryktelig lenge. Kvinner liker å gneldre, men gjør det henne til en vinner? Ville mannen blitt en vinner hjemme hvis han brukte mer av sin fysiske styrke?
Gjest Valhalla Skrevet 18. oktober 2004 #2 Skrevet 18. oktober 2004 Wow Mari"jeg MÅ ha oppmerksomhet hele tiden" Maurstad klarte å snike seg inn her også. Kanskje det er tegn på den feminiserte norske mannen. Jeg tror egentlig du har rett i det du sier Tom.
waco Skrevet 18. oktober 2004 #3 Skrevet 18. oktober 2004 Jeg er egentlig motbydelig lei av å diskutere med kvinner. Selv om de plaprer i ett vei hele tiden tar de aldri ansvar.... FAEN HELLER vi hører jo hele tiden at kvinner fikk stemmerett 1913, MEN IKKE ET ENESTE ORD OM AT KVINNER HAR HATT FLERPARTEN AV STEMMESEDLENE SIDEN DEN DATO..... Heldigvis betyr ikke damer så mye som andre mennesker.... deres lønn er således lavere og jeg har ingen problem med å forstå dette.... Mari Maurstad tar feil, dersom hun hadde hatt rett hadde kvinnene sittet i toppstillingene og tjent mest..... HAHA for noen selvbedragere jenter er... Waco Tom, du har helt rett, - hvis mannen valgte å vise sin overlegne styrke ville jentene på et øyeblikk vært tjora fast til kjøkkenet eller bodd i hundehus som bikkjer...
Suzy Skrevet 18. oktober 2004 #4 Skrevet 18. oktober 2004 Her konstruerer du problemer Tommelom... Det er vel snakk om å bruke det man har til rådighet og møte hverandres behov. Eksempelet som Maurstad trekker frem syns jeg var godt - hun ville egentlig at han skulle si at hun var den peneste tilstede og når hun først kommuniserte det så ble behovet møtt. Det er ikke så mye snakk om vinnere og tapere som det er å lære seg at menn ikke leser tanker og kvinner bryr seg mer om detaljer - klarer begge kjønn det er mye løst. Når du kaller kvinners kommunikasjon for gneldring og peker på at det bare er menns enorme goodwill som gjør at dere ikke har dengt oss alle Tom.. vel... what can I say PS: Se hvem som applauderer innlegget ditt....
Gjest TomKrus Skrevet 18. oktober 2004 #5 Skrevet 18. oktober 2004 PS: Se hvem som applauderer innlegget ditt.... Det er fordi kvinner ikke tør diskutere med meg. Og er det jeg, eller dagbladet, som konstruerer problemer(/overskrifter)?
Suzy Skrevet 18. oktober 2004 #6 Skrevet 18. oktober 2004 Og er det jeg, eller dagbladet, som konstruerer problemer(/overskrifter)? Begge to - hva har du å si til argumentene mine da?
waco Skrevet 18. oktober 2004 #7 Skrevet 18. oktober 2004 Begge to - hva har du å si til argumentene mine da? Suzy, skjønner du ikke selv at hvis kvinner virkelig var så flinke til å kommunisere ville de ikke HATET hverandre så mye? Waco
Gjest TomKrus Skrevet 18. oktober 2004 #8 Skrevet 18. oktober 2004 Begge to - hva har du å si til argumentene mine da? Du må slutte å spore av tråden. Må jo skjønne at dette er et angrep på dagbladet og deres resirkulering, oppgulping og gjentygging av gammelt møl. Kvinner, forventer at vi skal være tankelesere, men klarer tydligvis ikke å lese våre.
Suzy Skrevet 18. oktober 2004 #9 Skrevet 18. oktober 2004 Suzy, skjønner du ikke selv at hvis kvinner virkelig var så flinke til å kommunisere ville de ikke HATET hverandre så mye? Waco Øh.. hvor uttrykker jeg hat? :o
waco Skrevet 18. oktober 2004 #10 Skrevet 18. oktober 2004 Du vet Tom, jenter tar det personlig... samtidig som de nekter seg selv selvkritikkk.....du vet hvordan det går da... W
Suzy Skrevet 18. oktober 2004 #11 Skrevet 18. oktober 2004 Du må slutte å spore av tråden. Må jo skjønne at dette er et angrep på dagbladet og deres resirkulering, oppgulping og gjentygging av gammelt møl. Kvinner, forventer at vi skal være tankelesere, men klarer tydligvis ikke å lese våre. Vanskelig å skjønne det Tom når du virker som du lever deg så godt inn i artikkelens innhold... Kandkje på tide å ta litt sjølkritikk på fremstillingsevne når du har Waco og Valhalla som medløpere og ingen kvinner vil diskutere med deg mer
Suzy Skrevet 18. oktober 2004 #12 Skrevet 18. oktober 2004 Du vet Tom, jenter tar det personlig... samtidig som de nekter seg selv selvkritikkk.....du vet hvordan det går da... W Nå må du ikke spore av - svar på spørsmålet mitt please...
waco Skrevet 18. oktober 2004 #13 Skrevet 18. oktober 2004 Øh.. hvor uttrykker jeg hat? :o Det er bare et faktum. hvis det var sånn at jenter er så mye flinkere på hjemmebane hvorfor er ikke kommunikasjonen et bevis for at jenter løfter hverandre i stedet for å trekke hverandre bakover....? Du vet jo selv at det er jenter som forhindrer andre jenter å komme frem, FORDI gutter ikke forstår jentenes kommunikasjon.... Susy, du sa jo selv at deres (jenters) gneldring kun er forståelsefullt for andre jenter... Waco
Gjest TomKrus Skrevet 18. oktober 2004 #14 Skrevet 18. oktober 2004 Vanskelig å skjønne det Tom når du virker som du lever deg så godt inn i artikkelens innhold... Måtte jo konstruere enn fiktiv diskusjon mellom en mann og en kvinne. Kvinnene forsto deg sikkert veldig bra, og mennene meg. Og ja, var meningen at det ikke skulle være så lett å forstå. Velkommen til vår verden. Takk for innsatsen.
Suzy Skrevet 18. oktober 2004 #15 Skrevet 18. oktober 2004 Det er bare et faktum. hvis det var sånn at jenter er så mye flinkere på hjemmebane hvorfor er ikke kommunikasjonen et bevis for at jenter løfter hverandre i stedet for å trekke hverandre bakover....? Waco Ah... jenters manglende solidaritet med hverandre. Vel den kan vel enkelt forklares med at kvinner tradisjonelt ikke har hatt så mye annet å konkurrere med enn det å være mest mulig attraktiv for det annet kjønn (for å finne en god make og dermed oppnå høy status). [Du vet jo selv at det er jenter som forhindrer andre jenter å komme frem, FORDI gutter ikke forstår jentenes kommunikasjon.... Susy, du sa jo selv at deres (jenters) gneldring kun er forståelsefullt for andre jenter... Det sa jeg ikke, for det tror jeg ikke - men jeg tror vi har uriktig høye forventninger til våre mannlige partnere og tror at de forstår mer enn de gjør - derfor blir det misforståelser og konflikt. Når det gjelder andre arenaer - som fremgang i yrkeslivet så er det ikke jenter som hindrer andre jenter nei... Det er skitredde gubber og et glasstak, men det var ikke temaet her, var det vel...
Suzy Skrevet 18. oktober 2004 #16 Skrevet 18. oktober 2004 Måtte jo konstruere enn fiktiv diskusjon mellom en mann og en kvinne. Kvinnene forsto deg sikkert veldig bra, og mennene meg. Og ja, var meningen at det ikke skulle være så lett å forstå. Velkommen til vår verden. Takk for innsatsen. OK - da må du nesten ta deg bryet med å oversette da...? Vær så snill.....
Gjest Anonymous Skrevet 18. oktober 2004 #17 Skrevet 18. oktober 2004 Det er da opplest og vedtatt at kvinner stiller sterkere hva gjelder det verbale, enn det menn gjør. Så det er nok her skoen trykker, når menn feiger ut av diskusjoner. Det dreier seg ikke om at de "ikke gidder", men at de ikke tør, fordi erfaringen tilsier at de alltid kommer til kort. Å kalle verbal styrke, eller i det hele tatt evnen til å føre en rasjonell samtale (hvilket de fleste menn ikke duger til) for "gneldring", viser også at menn bare MÅ bagatellisere sine egne problemer, når de i realiteten har store vansker med å fungere i et samliv. Hvordan skal det noensinne bli bedring på ting da? Nok et tegn på at de, når alt kommer til alt, kun har litt ekstra muskler å rutte med. Heldigvis kan aldri mannen bli en vinner i det moderne samfunn, hvor fysisk styrke (vold??) både anses som moralsk forkastelig, simpelt og unyttig. Ha en god dag!
Gjest TomKrus Skrevet 18. oktober 2004 #18 Skrevet 18. oktober 2004 OK - da må du nesten ta deg bryet med å oversette da...? Vær så snill..... Skjønner du ikke hva som er problemet, så kan det være det samme.
waco Skrevet 18. oktober 2004 #19 Skrevet 18. oktober 2004 Og ja, var meningen at det ikke skulle være så lett å forstå. Velkommen til vår verden. Takk for innsatsen. Det værste er at menn må bruke tid på å forklare jenter hva de ikke greier å forstå.... Waco
waco Skrevet 18. oktober 2004 #20 Skrevet 18. oktober 2004 Vel den kan vel enkelt forklares med at kvinner tradisjonelt ikke har hatt så mye annet å konkurrere med enn det å være mest mulig attraktiv for det annet kjønn (for å finne en god make og dermed oppnå høy status). ... Og denne leken er det gutter eller jenter som har igangsatt den? Waco Og det glasstaket....det glasstaktet er virkelig, du har rett i det, - men den heter andre kvinner og ikke andre menn....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå