AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #41 Del Skrevet 4. mars 2016 Den Wednesday, March 02, 2016 at 23.48, Persephone skrev: Moren min har de siste årene blitt veldig hormonell og vanskelig å leve med. Jeg må konstant prøve å snike meg rundt henne når det kommer til hvordan jeg formulerer meg og hva jeg gjør for at hun ikke skal bli sint. Det hjelper vel sikkert ikke at jeg veldig lett lar meg irritere av henne. Men noe må gjøres, for jeg orker ikke å ha det på denne måten lenger, så jeg vurderer sterkt å flytte ut for å slippe det. Det går jo selvfølgelig opp og ned, men ofte klarer vi så vidt å snakke sammen uten at det blir kjefting og smelling, og jeg merker at hun er like hormonell som jeg og lillesøstra mi, så det er vel overgangsalderen da tenker jeg? Men hvor lenge varer egentlig dette for kvinner? Det er vel kanskje tre år siden det begynte, men jeg er litt usikker siden jeg var på utveksling et år ikke så lenge etter det begynte og ikke fikk så mye av støyten. Når jeg søker på nett står det at overgangsalderen varer noen år, men hvor lenge varer denne "hormonelle fasen"? - Jente 19, lei Google Anonymkode: f633c...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ss82 Skrevet 4. mars 2016 #42 Del Skrevet 4. mars 2016 Har du prøvd å snakke med faren din om dette? Han har vel sikkert merket noe til dette han også. Hvis de oppfordrer deg til å bo hjemme mens du studerer, må de jo bry seg om hvordan dere har det hjemme? Forøvrig er det veldig individuelt hvor lenge man merker overgangsalderen. Moren min var plaget i ti år, men det er visst uvanlig lenge. Uansett kan det jo være andre ting som plager moren din også. Lykke til, skjønner at dette må være vanskelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #43 Del Skrevet 4. mars 2016 Min mor var oppfarende når hun var i overgangsalderen. Hun var veldig sliten fordi hormonforandringene gav henne søvnproblemer, og virket derfor sur og gretten. Det ble bedre når hun fikk søvndyssende medisin. Og enda bedre når hormonene hadde stabilisert seg. Men jeg flyttet hjemmefra før det😊 Anonymkode: 0c5c9...eeb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå