Gå til innhold

Sitte å drikke på en pub Alene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er en kvinne på 22 år med veldig fåå venner. Jeg trives godt i midt eget selskap og har ikke noe problemer med det egentlig. Jeg lurte på hva hadde DU helt ærlig tenkt om du så en jente sitte å drikke alene på en bar? 

Jeg er litt skeptisk egentlig for at noen skal synes synd på meg eller tro er venneløs eller rar. Noen i den duren. Men jeg har også veldig lyst til å dra ut å drikke alene men orker ikke sånn synes-synd-på-deg blikk.

har noen av dere dratt til en pub alene? Fikk du noe stygg blikk osv.?

Anonymkode: 24d5e...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det værste og mest sannsynelig som kommer til å skje er at en del menn kommer til å sjenke deg en del oppmerksomhet. Ei veninne av meg, helt normalt og grei jente holdt nesten på å bli sikler ned da hun satt alene i en time rundt kl 21 på en torsdagskveld, og endte opp med å gå. 

sånn ellers så tenker jeg ikke noe videre over folk generelt som sitter alene og nyter eget selskap på puben. 

Anonymkode: 6f596...173

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica

Jeg syns ikke at det er rart 😊 Og hva andre tenker er deres sak og ikke din 😉 Jeg elsker å sitte alene i et hjørne  med et glass vin og observere hvordan folk oppfører seg ute.  Jeg har fått mange menn på mitt bord , men det løser jeg enkelt med å si at jeg ønsker å sitte alene. Gjør det. Det er deilig og befriende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Ikke bry deg hva andre tenker om du vil drikke på en pub alene så gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar ofte på pub for å drikke øl i fred. Har aldri opplevd noen negative reaksjoner før bartenderen ber meg dra.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å gå ut mye alene før, ble jo sjekket opp av noen menn hver gang, men det var ikke noe problem. Liker egentlig bare å sitte og observere andre, kanskje slå av en prat med fremmede. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 2.3.2016 at 23.33, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kvinne på 22 år . Jeg lurte på hva hadde DU helt ærlig tenkt om du så en jente sitte å drikke alene på en bar? 

Anonymkode: 24d5e...219

Hadde tenkt der sitter en kvinne som HAR valgt å ikke bli sjekka opp/ONSet eller trengt et bekreftelseknull den kvelden.

Var du mann hadde jeg tenkt der sitter en mann som kvinner HAR valgt å ikke være sammen med den kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Khloe

Hadde tenkt at det er tøft å tørre å sitte alene sånn! De fleste av oss klarer jo ikke det uten å ha noen med seg.
Skulle gjerne hatt den evnen selv til å kunne gå ut alene uten å føle meg stakkarslig, for man er jo egentlig ikke det.

Hvem er det egentlig som har bestemt at man kun kan kose seg i sitt eget selskap hjemme i sofaen? Og hvor deilig er det ikke å komme seg ut en tur fremfor å sitte å stirre i veggen en lørdagskveld? :) 

Så har du lyst, go for it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gjør det innimellom, får stort sett sitte i fred, men bartender og tilfeldige folk skal gjerne prate litt, så varierer det hvor interessert jeg er i det. Er hurpete nok til å ikke bli sjekka opp når jeg ikke har lyst. 

Anonymkode: fa410...98c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror helt ærlig at folk flest idag er så selvopptatte at de ikke tenker noe særlig over det.

Og hvem bryr seg om hva folk mener uansett? Nei stikk ut og kos deg du! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Hvis jeg skal være helt ærlig, så hadde jeg syntes synd på deg. Jeg synes generelt synd på folk, som ser ensomme ut. Når det er sagt, så bør du gjøre det du liker best. Hvis du liker å drikke alene på en bar, så gjør du det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gjorde dette rett som det var før jeg ble gravid. Syns det var veldig behagelig å sitte på brun pub og lese og ta en øl f eks. Akkurat passe med støy, også er det ikke helt kjøttmarked (selv om det hender at noen spør om å få sette seg ned). Så personlig ville jeg ikke tenkt over det. Og jeg syns ikke du skal gjøre det heller :) gjør det du har lyst til.

Anonymkode: 2900e...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Jeg reiser mye alene og drar også mye på pub alene. Er morsomt å snakke med lokalbefolkningen der jeg er. Er ikke noe stress i det hele tatt. Man blir sjekket opp kanskje, men man kan også ha flere interessante samtaler. Jeg hadde ikke syntes synd på deg eller tenkt det var rart om jeg så deg. Folk må ikke ha tusen venner rundt seg hele tida for å ha det bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kommer litt an på hvor det er, men med tanke på hvor lett det er å være uoppmerksom slik at noen kan putte voldtektsdop i drinken din, eller at noen har lagt merke til deg og følger etter deg når du går hjem eller på toalettet, så hadde jeg nok ikke gjort det.

Anonymkode: 23826...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes du synd på, eller tror noen er rare eller venneløse fordi de sitter på en pub alene? Jeg gjør ikke det. De fleste gjør vel ikke det? Mange legger nok ikke engang merke til at en person sitter alene.

Tror det er sunt å utfordre seg selv litt. Lenge var det uaktuelt for meg å gå på kafè alene, nå gjør jeg det mer enn gjerne. Helst med en bok.. Om noen synes det er snålt, så får de bare synes det. Jeg koser meg fordet. Samme med pub/bar. Der kommer man jo lett i prat med folk om man ønsker det, og får sitte i fred om man vil det. Jeg har mer problemer med kino, det vil jeg ikke på alene. Bare tåpelig av meg det og, jeg synes jo ikke det er rart om andre velger å gå alene dit. Men venter heller til filmer kommer på dvd enn å gå alene.

Befriende å drite i hva andre synes. Uansett hva man gjør, er det noen som vil reagere negativt/tenke sitt. Men hva så?

Anonymkode: b6dd3...d9a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat

Hadde ikke tenkt noe, meget mulig begynt å prate med deg om du virket åpen og imøtekommende. Har vært ute med venner og møtt på folk som dro aleine som har endt opp med å henge seg på oss resten av kvelden, flere ganger. Har også vært ut alene et par ganger, alltid endt opp med å sitte i selskap med noen intressante folk. Ser ikke problemet. Spør noen og du synes det er pinlig kan du bare si at du venter på noen, ikke værre enn det, men de færreste bryr seg. 

Endret av cheshirecat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det er vel bare i norge man kan lage et problem av dette? Jeg liker å sitte alene på pub. Da kan jeg observere verden. Om noen ønsker å betrakte meg som en venneløs alkoholiker av den gunn, får de bare gjøre det.

Anonymkode: fd7f8...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det greit å dra ut alene og søke etter oppmerksomhet av andre da? Om ikke for et ONS men snakke med mennesker , komme seg ut litt? 

Anonymkode: d6982...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter ofte på bar alene, typisk om jeg skal møte en venninne og har en time eller to døtid mellom jeg er ferdig på jobb og møtetidspunktet. Det er helt uproblematisk, har med en avis/bok. Noen steder unngår jeg, for der kan man ikke sitte som enslig jente uten at en horde menn dobbelt så gammel kommer bort og lurer på "åssen det går". Andre steder er det helt uproblematisk å være alene, og halvparten av klientellet sitter på alenebord. 

Det kjentes litt uvandt og ekkelt ut første gang, men nå liker jeg det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser ofte det på chille pubber  :) Noen bare sitter å leser bok/legger kabal og pilser  og jeg har aldri reagert negativt på det. Er jo også lett å komme i kontakt med andre på pub om man vil, ofte det er jenter og gutter som er ute alene og spør om de kan slå seg ned eller få låne lighter så er praten igang og nytt selskap :)

Anonymkode: 08cf0...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...