PrimaDonna_ Skrevet 2. mars 2016 #21 Skrevet 2. mars 2016 Inngangspenger i et bryllup ?! Det blir et nei fra meg... 5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #23 Skrevet 2. mars 2016 Selvsagt skal dere melde avbud til dette bryllupet. Jo flere som deltar jo større signal sendes til brudeparet om at dette er greit, noe det ikke er! 800,- per person, dvs. 1600,- for et par, er mer enn jeg ville gitt i bryllupsgave til ei studievenninne. Også forventer de gaver i tillegg?!? Toppen av frekkhet! Gjestene behøver ikke noen facebook-side med regnestykke som viser hva ting koster og at gjestene må bidra for å få det til å gå opp. Bryllupets kostnad er ene og alene brudeparets utgift. Gjestene vil kunne kose seg like mye dersom de leide et billig grendehus og serverte gryterett og vin fra papp. Ønsker brudeparet et dyrere bryllup får de stå for kostnaden selv. Anonymkode: 21dfe...107 19
Gjest chisandra Skrevet 2. mars 2016 #24 Skrevet 2. mars 2016 Det må jo være mange andre gjester også som reagerer på dette? Nei, i dette bryllupet hadde jeg nok glimret med mitt fravær.
Sapientia Skrevet 2. mars 2016 #25 Skrevet 2. mars 2016 Filler'n at vi ikke tenkte på denne løsningen Hadde glatt meldt avbud ja 3
Luckiness Skrevet 2. mars 2016 #26 Skrevet 2. mars 2016 Du må takke nei! Jeg hadde aldri giddet å sponset noens bryllup, isåfall skulle det vært et ekstremt spesielt tilfelle. Type at bruden er dødssyk og for at de skal få giftet seg på ordentlig vis måtte alle spleiset litt. Men jeg ville aldri sponset et bryllup hvor bruden skal ha kjempedyr kjole og lage luksusfest av andres penger. Man har fest etter økonomisk evne. Vil de absolutt ha en superdyr kjole framfor å dekke fest for seg selv og gjester, så får hun heller gifte seg på tinghuset alene med sin brudgom. 9
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #27 Skrevet 2. mars 2016 Altså wow. Av nysgjerrighet; kan du poste ønskelisten? Anonymkode: c267a...170 7
Fireflies Skrevet 3. mars 2016 #28 Skrevet 3. mars 2016 Når det er 80 inviterte, så er det 64 000,- det totalt kommer på. Det hadde jeg bare sagt nei til. 10
Gjest O.G. Skrevet 3. mars 2016 #29 Skrevet 3. mars 2016 8 timer siden, Pinkee skrev: Dere er invitert i bryllup, men skal betale mat og drikke selv? Betal-baren har fått en sterk utfordrer!! Jeg hadde bare takket nei! Det begynte med betalbar og nu skal gjestene dekke maten og i tillegg kjøpe gave.
EvaLena Skrevet 3. mars 2016 #30 Skrevet 3. mars 2016 Jeg hadde sagt det rett ut at betaling for å komme overhode ikke er aktuellt. Hadde de hardnakket stått fast på det, så hadde jeg sagt at da foretrekker jeg horisontalen i egen sofa den helgen- for det er gratis. Hadde seriøst vurdert det vennskapet også. Herregud, så frekke folk kan være 😳 6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #31 Skrevet 3. mars 2016 Dette tror jeg faktisk ikke på... Anonymkode: 2e735...42b 1
Gjest O.G. Skrevet 3. mars 2016 #32 Skrevet 3. mars 2016 18 minutter siden, EvaLena skrev: Jeg hadde sagt det rett ut at betaling for å komme overhode ikke er aktuellt. Hadde de hardnakket stått fast på det, så hadde jeg sagt at da foretrekker jeg horisontalen i egen sofa den helgen- for det er gratis. Hadde seriøst vurdert det vennskapet også. Herregud, så frekke folk kan være 😳 Ja, går ikke an å bruke tid på slike folk. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette tror jeg faktisk ikke på... Anonymkode: 2e735...42b Jeg har hørt om covercharge i bryllup før, så det her er trolig.
Rosa Sitron Skrevet 3. mars 2016 #33 Skrevet 3. mars 2016 Jeg hadde meldt avbud. Og jeg er en av de som ikke har noe problem med at bryllup koster penger, men å kreve 800 kr i cc, galla og gave, det er for mye for meg også. Er det ingen andre som reagerer? Må også legge til at jeg syntes det er veldig rart å kreve svar på save the date kortet. Det er gjerne delt ut såpass tidlig at man ikke kan garantere at man har fri. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #34 Skrevet 3. mars 2016 Dette var drøyt. Men ja det er en del som prøver seg. Da vi giftet oss hadde vi satt 100 kroner pr pr for baren, fordi det ikke var sjenkebevilgning med betalbar men løsningen var at de betalte inn på forhånd, men , det var fritt med drikke og vi har flere bryllup etter dette som har gjorty det slik her vi kommer i fra. Anonymkode: 567f8...28f 1
FruGlad Skrevet 3. mars 2016 #35 Skrevet 3. mars 2016 Dette går bare ikke an! Har man ikke råd til gifte seg slik man vil så får man enten spare et år eller to til, eller så får man fire på kravene sine! Dette er det verste jeg har hørt hva angår bryllup!! Stod det noe om at det kostet penger på det "save-the-date" kortet? Hvis ikke så er det grunn nok i seg selv til å takke nei nå i ettertid - UTEN at du skal ha noe som helst dårlig samvittighet for det! 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #36 Skrevet 3. mars 2016 Det stod ingenting at det skulle koste noe på save the date kortet nei. Jeg hadde sagt nei allerede da, siden jeg synes det blir for mye for noe jeg egentlig ikke er så glad i å gjøre fra før av. 18 timer siden, Sooool skrev: Når det er 80 inviterte, så er det 64 000,- det totalt kommer på. Det hadde jeg bare sagt nei til. Vet du hva, det tenkte jeg faktisk ikke på. Herregud, de må jo nesten tjente på bryllupet? Jeg har i hvert fall meldt avbud via melding. Hvor hun prøvde å ringe meg opp igjen tre ganger etter hun hadde sett meldingen. Det tok 20 minutter. Hun sendte i hvert fall en veldig sint melding. Hun synes det var dårlig gjort at jeg droppet bryllupet pga begrunnelsen jeg ga. Det var trist at vi ikke kom, men hun skulle KOSE seg UTEN meg!!!! (Ja, skrevet slik) Hun har gått absolutt bridezilla altså. Etter jeg snakket med ei annen studievenninne av oss som også var invitert hadde de også sagt nei, og hun fikk en guilt trip uten like hun også. Enden på visa er at vi er i hvert fall meldt ut av facebookgruppen og hun har ikke svart på meldingen jeg sendte henne tilbake. Og jeg kan sikkert sende deg ønskelisten hennes på PM (eller det jeg husker) om du vil. Anonymkode: 1c3f0...506 8
Fjaselina Skrevet 3. mars 2016 #37 Skrevet 3. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har i hvert fall meldt avbud via melding. Hvor hun prøvde å ringe meg opp igjen tre ganger etter hun hadde sett meldingen. Det tok 20 minutter. Hun sendte i hvert fall en veldig sint melding. Hun synes det var dårlig gjort at jeg droppet bryllupet pga begrunnelsen jeg ga. Det var trist at vi ikke kom, men hun skulle KOSE seg UTEN meg!!!! (Ja, skrevet slik) Hun har gått absolutt bridezilla altså. Etter jeg snakket med ei annen studievenninne av oss som også var invitert hadde de også sagt nei, og hun fikk en guilt trip uten like hun også. Enden på visa er at vi er i hvert fall meldt ut av facebookgruppen og hun har ikke svart på meldingen jeg sendte henne tilbake. Anonymkode: 1c3f0...506 For ei brud.... Jaja, godt at du har meldt avbud, så kan bridezilla kanskje kjenne litt etter når ting har roa seg. Kanskje innser ho at ho har gått over streken, kanskje ikkje. Uansett: Ha ei strålande helg utan bryllup! Det er ikkje noko å stusse på:) 2
Fireflies Skrevet 3. mars 2016 #38 Skrevet 3. mars 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stod ingenting at det skulle koste noe på save the date kortet nei. Jeg hadde sagt nei allerede da, siden jeg synes det blir for mye for noe jeg egentlig ikke er så glad i å gjøre fra før av. Vet du hva, det tenkte jeg faktisk ikke på. Herregud, de må jo nesten tjente på bryllupet? Jeg har i hvert fall meldt avbud via melding. Hvor hun prøvde å ringe meg opp igjen tre ganger etter hun hadde sett meldingen. Det tok 20 minutter. Hun sendte i hvert fall en veldig sint melding. Hun synes det var dårlig gjort at jeg droppet bryllupet pga begrunnelsen jeg ga. Det var trist at vi ikke kom, men hun skulle KOSE seg UTEN meg!!!! (Ja, skrevet slik) Hun har gått absolutt bridezilla altså. Etter jeg snakket med ei annen studievenninne av oss som også var invitert hadde de også sagt nei, og hun fikk en guilt trip uten like hun også. Enden på visa er at vi er i hvert fall meldt ut av facebookgruppen og hun har ikke svart på meldingen jeg sendte henne tilbake. Og jeg kan sikkert sende deg ønskelisten hennes på PM (eller det jeg husker) om du vil. Anonymkode: 1c3f0...506 Det dekker mye av kostnadene de har ja. Greit å melde avbud da. Spesielt siden hun oppfører seg slikt. 2
estrella Skrevet 3. mars 2016 #39 Skrevet 3. mars 2016 Eh, nei. Uaktuelt! Hadde ikke betalt det selv til nær familie. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #40 Skrevet 3. mars 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stod ingenting at det skulle koste noe på save the date kortet nei. Jeg hadde sagt nei allerede da, siden jeg synes det blir for mye for noe jeg egentlig ikke er så glad i å gjøre fra før av. Vet du hva, det tenkte jeg faktisk ikke på. Herregud, de må jo nesten tjente på bryllupet? Jeg har i hvert fall meldt avbud via melding. Hvor hun prøvde å ringe meg opp igjen tre ganger etter hun hadde sett meldingen. Det tok 20 minutter. Hun sendte i hvert fall en veldig sint melding. Hun synes det var dårlig gjort at jeg droppet bryllupet pga begrunnelsen jeg ga. Det var trist at vi ikke kom, men hun skulle KOSE seg UTEN meg!!!! (Ja, skrevet slik) Hun har gått absolutt bridezilla altså. Etter jeg snakket med ei annen studievenninne av oss som også var invitert hadde de også sagt nei, og hun fikk en guilt trip uten like hun også. Enden på visa er at vi er i hvert fall meldt ut av facebookgruppen og hun har ikke svart på meldingen jeg sendte henne tilbake. Og jeg kan sikkert sende deg ønskelisten hennes på PM (eller det jeg husker) om du vil. Anonymkode: 1c3f0...506 Hva skrev du som begrunnelse da? Anonymkode: c9c7e...7a2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå