Gå til innhold

Må betale for bryllupet

Fremhevede innlegg

Gjest Evans
Skrevet

Jeg syns nesten det verste med dette var at dere fikk beskjed om å takke ja eller nei, før dere fikk kunnskap om at det kostet penger. Svindel kaller man vel det ellers. 

At bruden har null forståelse for at reise, overnatting, kjole, inngangspenger og gave ikke blir formye bekrefter at det var helt, helt riktig av deg å si nei. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dagens lættis må jo være denne tråden. Hvordan er det mulig å bli så frekk og i tillegg snurt på de som takker nei? Har lyst til å møte denne dama jeg... :jolie:

Endret av Ava Mae
  • Liker 7
Skrevet
Den 3. mars 2016 at 21.58, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte at vi hadde ikke råd til å ta oss både turen, gi 800 kroner per person og deretter gi gave. Vi må ligge på hotell, kjøre ned (eventelt fly) og jeg må kjøpe kjole og deretter gave. Det blir for dyrt rett og slett. 
Hun forstod ikke det helt da. Hun mente jeg var urimelig.

Anonymkode: 1c3f0...506

Jeg tenker at det er en fin gave at folk bruker tid og penger på å komme i det hele tatt! Både reise og hotel blir jo mer enn jeg ville forventet at folk ga gave for. Hvis man håper å få penger i gave fordi bryllupet ble kostbart, kan man sikkert ønske seg det, men man kan aldri kreve en sum, når det er noe som skal være ment som en gest fra gjestenes side. Disse folka høres dårlig oppdratt ut, og virker ikke som de kunne hatt et mer fornuftig forhold til penger... (Spar til det du ønsker deg, ikke bruk mer enn du har, vær realistisk, osv...)

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Frøken I skrev:

Jeg tenker at det er en fin gave at folk bruker tid og penger på å komme i det hele tatt! Både reise og hotel blir jo mer enn jeg ville forventet at folk ga gave for. Hvis man håper å få penger i gave fordi bryllupet ble kostbart, kan man sikkert ønske seg det, men man kan aldri kreve en sum, når det er noe som skal være ment som en gest fra gjestenes side. Disse folka høres dårlig oppdratt ut, og virker ikke som de kunne hatt et mer fornuftig forhold til penger... (Spar til det du ønsker deg, ikke bruk mer enn du har, vær realistisk, osv...)

*virker som de kunne hatt et mer fornuftig forhold til penger. 

Skrevet

Håper brudeparet leser tråden, kjenner seg igjen og skjønner hvor flaut dette er (det er da lov å håpe..)

Ufattelig frekt! 

• Liker 3
Skrevet

Dette er det verste jeg har hørt! Jeg er nysgjerrig på hvor mange av de 80 inviterte som dukker opp. Kunne vurdert det for lillesøsteren min den dagen hun kanskje skal gifte seg (samtidig som jeg hadde sagt at det er uhørt å kreve at alle gjestene skal betale så mye), men ingen andre!

• Liker 1
Gjest bruker83924
Skrevet

Blir sjokkert over det jeg leser! For et par. Hadde skjemtes hadde jeg foreldrene til paret. Håper virkelig noen setter de på plass :angry:

Og ja, som det blir sagt her over, det kan nesten regnes som svindel når de vil ha ja før denne informasjonen kom. De vet nok ganske så godt at dette her er toppen av frekkhet.

Skrevet

Jeg hadde nok takket nei, men sendt en gave. Hvis det var kun meg (altså at det ble 800 kr og ikke 1600 kr) hadde jeg takket ja, og reist i bryllup uten gave. Og ikke minst hadde jeg brukt en kjole som allerede var i skapet ;) 

Ellers helt enig i at det er veldig frekt! :angry: Spesielt å be om svar før man opplyser om at det koster penger.

Skrevet
Den Thursday, March 03, 2016 at 21.58, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte at vi hadde ikke råd til å ta oss både turen, gi 800 kroner per person og deretter gi gave. Vi må ligge på hotell, kjøre ned (eventelt fly) og jeg må kjøpe kjole og deretter gave. Det blir for dyrt rett og slett. 
Hun forstod ikke det helt da. Hun mente jeg var urimelig.

Anonymkode: 1c3f0...506

Ja, det er vel helt uforståelig av henne at dere ikke har råd til alt sammen når hun selv får sponset halve bryllupet... eeeeeh... :klo::ler: 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...