AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #1 Skrevet 2. mars 2016 Jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle formulere tittelen fordi nå høres jeg ut som en snobbete brud som vil ha hele bryllupet spandert, men jeg er gjesten. Vi er invitert i et bryllup i sommer. Har fått save the date kortene og de offisiellebryllupsinvitasjonene kom i posten i dag. Med save the date kortene så stod det at vi skulle bekrefte eller avkrefte om vi ville komme. Vi bekreftet at vi kom. Jeg føler at dette har vi ikke råd til. Det står at de som ønsker å komme skal betale inn 800 kroner per person til utvalgt konto og merke med navn. Jeg synes dette er så frekt! Ikke nok med at det skjer, men antrekket er galla.. Jeg skjønner ikke helt logikken her. Alt på ønskelista er dyre ting. Jeg får faktisk ikke pengene til å gå rundt, selv om vi er to stykker med relativt god inntekt. Er dette virkelig normalt? 1600 kroner, pluss kjole til meg, gave og turen ditt kommer jo på endel.. Spesielt når vi skal dra så langt. Samboer har dress. Må innrømme at dette synes jeg er veldig spesielt.. Anonymkode: 1c3f0...506 12
Blekkulf Skrevet 2. mars 2016 #2 Skrevet 2. mars 2016 Betale for å delta på et bryllup?! Nei, dette hadde jeg ikke dratt i. Enten så kan du si det som det er - at det blir for dyrt, eller så kan du bare si at du ikka har mulighet til å delta. Herlighet, dette synes jeg var toppen av frekkhet fra brudeparets side 33
Gjest incognita Skrevet 2. mars 2016 #3 Skrevet 2. mars 2016 Jeg håper nesten jeg misforsto. Skal dere betale for å delta i bryllupet?
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #4 Skrevet 2. mars 2016 Og så 800 kroner per person da...! Frekkhetens nådegaver. Anonymkode: 254a5...a52 4
Fjaselina Skrevet 2. mars 2016 #5 Skrevet 2. mars 2016 Sånt har eg aldri høyrt om. Kva er det meininga at desse pengane skal dekke?? Mat og drikke?
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #7 Skrevet 2. mars 2016 De 1600 kronene får være gaven da... Anonymkode: 53d14...334 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #8 Skrevet 2. mars 2016 Ja, dere har forstått riktig. Disse pengene skal gå til å dekke mat/leie av lokale/drikke. De har en egen facebook side hvor de "redegjør" for pengebruken og at dette må folk betale for at det skal gå opp. Men kjole til mange tusen skulle hu ha! Jeg snakker med samboer om vi bsre skal melde avbud. Anonymkode: 1c3f0...506 16
Fjaselina Skrevet 2. mars 2016 #9 Skrevet 2. mars 2016 Dersom dette ikkje er nær familie eller veldig nære venner, hadde eg glatt kutta det ut. Du får sette opp eit reknestykke som viser kva det vil koste deg og sambo, og vurdere kva du syns det er verdt. 7
Doge Skrevet 2. mars 2016 #10 Skrevet 2. mars 2016 Jeg er klar over at kommende brudepar har en merkelig tendens til å bli gale, men får være grenser. Dette hadde jeg sagt nei til. Om de ikke har råd til det bryllupet de ønsker seg så får de spare til de har råd eller finne en rimeligere løsning 14
Pinkee Skrevet 2. mars 2016 #11 Skrevet 2. mars 2016 Dere er invitert i bryllup, men skal betale mat og drikke selv? Betal-baren har fått en sterk utfordrer!! Jeg hadde bare takket nei! 22
Macro Skrevet 2. mars 2016 #13 Skrevet 2. mars 2016 Da bør dere mye heller kjøpe biletter til en konsert dere to virkelig har lyst på, og ta en kjæresteweekend i stedet. For noe tull. 27
Gjest hulderjenta Skrevet 2. mars 2016 #14 Skrevet 2. mars 2016 1 minutt siden, Macro skrev: Da bør dere mye heller kjøpe biletter til en konsert dere to virkelig har lyst på, og ta en kjæresteweekend i stedet. For noe tull. Helt enig!
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #15 Skrevet 2. mars 2016 Fy faen så frekt. At foreldrene eller andre mennesker som står brudeparet nært ikke har sagt noe til brudeparet om at sånt gjør man bare ikke?! Nei fy faen. Takk nei. Håper noen tør og har vett til å si frs til brudeparet. Anonymkode: c9c7e...7a2 5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #16 Skrevet 2. mars 2016 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle formulere tittelen fordi nå høres jeg ut som en snobbete brud som vil ha hele bryllupet spandert, men jeg er gjesten. Vi er invitert i et bryllup i sommer. Har fått save the date kortene og de offisiellebryllupsinvitasjonene kom i posten i dag. Med save the date kortene så stod det at vi skulle bekrefte eller avkrefte om vi ville komme. Vi bekreftet at vi kom. Jeg føler at dette har vi ikke råd til. Det står at de som ønsker å komme skal betale inn 800 kroner per person til utvalgt konto og merke med navn. Jeg synes dette er så frekt! Ikke nok med at det skjer, men antrekket er galla.. Jeg skjønner ikke helt logikken her. Alt på ønskelista er dyre ting. Jeg får faktisk ikke pengene til å gå rundt, selv om vi er to stykker med relativt god inntekt. Er dette virkelig normalt? 1600 kroner, pluss kjole til meg, gave og turen ditt kommer jo på endel.. Spesielt når vi skal dra så langt. Samboer har dress. Må innrømme at dette synes jeg er veldig spesielt.. Anonymkode: 1c3f0...506 Jeg nekter å tro dette. Er det en tullete innlegg? Kan du ikke vise oss fb.siden hennes? Aldri hørt om et sånt tilfelle. Aldri Anonymkode: 67084...61b
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #17 Skrevet 2. mars 2016 Frekkeste jeg har hørt på lenge. Av brudeparet altså. Anonymkode: 1caec...93c 3
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 2. mars 2016 #18 Skrevet 2. mars 2016 Hva er det folk tenker med egentlig? Skulle tro noen ikke har hjerne. Hvis dette ikke er nær familie, så ikke dra. Og hvis det er det, så si ifra. Dette er faktisk frekt.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #19 Skrevet 2. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg nekter å tro dette. Er det en tullete innlegg? Kan du ikke vise oss fb.siden hennes? Aldri hørt om et sånt tilfelle. Aldri Anonymkode: 67084...61b Hvorfor skal jeg tulle om dette? Og jeg kommer ikke til å legge til folk på en privat (lukket) facebook side altså. 14 minutter siden, Fjaselina skrev: Kor mange gjestar er invitert, mon tru?? Det er rundt 80 medlemmer i facebook gruppen 16 minutter siden, Pinkee skrev: Dere er invitert i bryllup, men skal betale mat og drikke selv? Betal-baren har fått en sterk utfordrer!! Jeg hadde bare takket nei! Js, her er det jaggu betalmat og betalbar og egentlig betaltissing. Det er ikke familie, men derimot ei studievenninne av meg som jeg var veldig nær med når vi begge bodde i den byen. Vi har holdt kontakten, og møtt hverandre kanskje 2 ganger i året. Vi bor på feil siden av fjellet ift de. God idé med konsert! Skal definitivt sjekke det ut Anonymkode: 1c3f0...506
Skywise Skrevet 2. mars 2016 #20 Skrevet 2. mars 2016 Om de vil ha hjelp økonomisk med feiringen, får de spørre nære venner og familie på et skikkelig vis, ikke bare sende ut en invitasjon med pris på deltakelse. Kunne godtatt noe sånt om pengene var selve gaven, men penger + gave? Hadde takket nei og gjort noe annet den helga. Noen besitter virkelig frekkhetens nådegave. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå