Gå til innhold

Forventer jeg for mye av venninna mi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det har seg sånn at vi skal gifte oss i utlandet sommeren 2017, og forloveren min er også ei jeg har vært bestevenninne med i over 10 år. Det er ikke sikkert hun kommer, noe jeg syns er rart. Det er ikke fordi hun ikke har råd (det vet jeg helt sikkert, vi har også tilbudt å betale en stor del av reisen for henne), men mer for hun heller vil prioritere å bruke pengene på klær, sminke, sko, osv. Det hun sier er at hvis ikke kjæresten hennes har råd til å være med, så vil hun ikke være der ei uke, slik som de fleste av oss andre skal. Det er jo helt opp til henne, men hun sier også det at hun så absolutt ikke vil fly alene, noe hun vil komme til å måtte gjøre hvis hun skal ta rutefly (vi som skal være ei uke, reiser med charter). I tillegg sier hun at hun egentlig ikke vil ha ei uke ferie uten kjæresten. Hun kjenner mange som kommer i bryllupet, og er ikke alene, og jeg selv vil også invitere henne med på ting vi eventuelt skal finne på. Vi har ikke behov for å være alene den uka, da vi skal på bryllupsreise senere. Så i bunn og grunn, kan hun være med meg hele døgnet, bortsett fra om natta, liksom...

Hadde situasjonen vært omvendt, hadde jeg ikke tenkt to ganger over hva jeg skulle gjort. For meg hadde det vært en selvfølge å dra alene, om det så var. Derfor må jeg innrømme at jeg er ekstremt skuffa, tør ikke å si det til henne da, siden det slår meg at jeg kanskje forventer for mye? Samtidig føler jeg at jeg ikke forventer for mye.

Anonymkode: 02934...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor er utlandet? Sverige? Guatemala? Jeg hadde nok heller ikke hatt lyst til å reise til utlandet for et bryllup, samme hvor lenge vi hadde vært venninner. Fordi jeg ikke hadde hatt lyst til det. Rett og slett. Du hadde villet gjort det, so what? Det betyr ingenting hva du ville gjort i en tenkt situasjon. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Uansett hvor, mente jeg. Jeg forstår venninnen din, er det jeg prøver å si. Jeg ville ikke brukt en uke av ferien min på å dilte etter min venninne bruden, uansett hvor flotte omgivelsene var. Jeg ville også hatt mye imot å reise alene for å bli etpar dager. Vi er forskjellige. :) 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, O.G. skrev:

Hun prøver å signalisere at det blir for dyrt for henne.

Eller at hun rett og slett ikke har lyst til å reise til Spania. 

Anonymkode: ea250...f34

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en vanskelig situasjon, det forstår jeg godt, men så er det ennå sånn at dersom man bestemmer seg for å gifte seg i utlandet så kan man ikke bli skuffet dersom noen velger å ikke komme. Selvom du mener at hun har økonomi til det, så kan det hende at hun ikke føler det sånn selv. Man skal ha flybillett, hotell og mat. Kanskje hun ikke liker å reise bort uten kjæresten, og føler at det er bortkastet å bruke så mye penger på en ferietur alene. Du kommer jo ikke til å ha tid til å tilbringe mye av din tid sammen med henne.

Velger man utenlandsbryllup må man bare sette pris på at de som kommer, kommer. Man kan ikke forvente at folk prioriterer flere dager (eller en uke, som du nevner), og en god slump penger på å reise bort, desverre.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å forvente at noen reiser til Spania en uke alene for sitt egent bryllup er for mye ja. Ikke alle er komfortable med å reise alene, i tillegg til å legge ut flerfoldige tusen for andres feiringer. 

At du hadde reist, betyr ikke at alle har samme ønske om det. 

Anonymkode: ed1fc...cc2

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har seg sånn at vi skal gifte oss i utlandet sommeren 2017, og forloveren min er også ei jeg har vært bestevenninne med i over 10 år. Det er ikke sikkert hun kommer, noe jeg syns er rart. Det er ikke fordi hun ikke har råd (det vet jeg helt sikkert, vi har også tilbudt å betale en stor del av reisen for henne), men mer for hun heller vil prioritere å bruke pengene på klær, sminke, sko, osv. Det hun sier er at hvis ikke kjæresten hennes har råd til å være med, så vil hun ikke være der ei uke, slik som de fleste av oss andre skal. Det er jo helt opp til henne, men hun sier også det at hun så absolutt ikke vil fly alene, noe hun vil komme til å måtte gjøre hvis hun skal ta rutefly (vi som skal være ei uke, reiser med charter). I tillegg sier hun at hun egentlig ikke vil ha ei uke ferie uten kjæresten. Hun kjenner mange som kommer i bryllupet, og er ikke alene, og jeg selv vil også invitere henne med på ting vi eventuelt skal finne på. Vi har ikke behov for å være alene den uka, da vi skal på bryllupsreise senere. Så i bunn og grunn, kan hun være med meg hele døgnet, bortsett fra om natta, liksom...

Hadde situasjonen vært omvendt, hadde jeg ikke tenkt to ganger over hva jeg skulle gjort. For meg hadde det vært en selvfølge å dra alene, om det så var. Derfor må jeg innrømme at jeg er ekstremt skuffa, tør ikke å si det til henne da, siden det slår meg at jeg kanskje forventer for mye? Samtidig føler jeg at jeg ikke forventer for mye.

Jeg tror det er dette som er grunnen.

Hva med et kompromiss, du deler seng med henne annenhver natt. Jeg hadde heller ikke orket en uke alene om natten uten noen å holde rundt.

Anonymkode: 650bb...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS skriver at hu har tilbud venninnen om å betale STORE DELER AV REISEN.

Nå man lese ordnli her, jeg skjønner deg da-spesielt når det er kun 1 uke. og hun har tilogmed mulighet til å dra tidligere-nei dette høres bare ut som unskyldninger for å bli. men jeg skjønner henne litt,men hun virker lite fleksibel synes jeg når det prat om så kort tid og hun trenger ikke å betale spesielt mye.-tar ikke sååå lang  tid å fly til spania.

Men nå har  du visst til henne du prioterer henne,mens hun priotere kjæresten-nå vet du det.

Anonymkode: 95e95...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lenge har hun vært med kjæresten, og er han invitert?

Anonymkode: 67cdc...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han er invitert, og de har vært sammen i 2(?) år. Greia er at han mest sannsynlig ikke har råd, og da vil ikke hun heller, selv om hun har råd.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke du forventer for mye. Jeg hadde nesten ventet at hun hadde hjulpet kjæresten med å komme også jeg. Det hadde iallfall jeg gjort om jeg var henne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS skriver at hu har tilbud venninnen om å betale STORE DELER AV REISEN.

Nå man lese ordnli her, jeg skjønner deg da-spesielt når det er kun 1 uke. og hun har tilogmed mulighet til å dra tidligere-nei dette høres bare ut som unskyldninger for å bli. men jeg skjønner henne litt,men hun virker lite fleksibel synes jeg når det prat om så kort tid og hun trenger ikke å betale spesielt mye.-tar ikke sååå lang  tid å fly til spania.

Men nå har  du visst til henne du prioterer henne,mens hun priotere kjæresten-nå vet du det.

I dette tilfellet burde man å klare å sette av noen dager for noe som kun sker en gang i året,som er en stoor bevighet for tydeligvis for en veldig god venninne, jeg synes hun er litt egoistisk. Det er ikke såå mye som blir bedt om her, toppen 2-3dager kanskje 1 uke,

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er invitert, og de har vært sammen i 2(?) år. Greia er at han mest sannsynlig ikke har råd, og da vil ikke hun heller, selv om hun har råd.

TS

Hvorfor blir ikke tilbudet om å betale store deler av reisen gitt til kjæresten hennes i stedet, når det er han som trenger det?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje de planlegger barn omkring den tiden, eller at de planlegger å kjøpe seg bolig, kanskje gifte seg selv (og derav må spare til det)? Kanskje hun vet at den sommeren er det noen som har et jubileum som faller til samme tid.

Det kan være mange årsaker til at de ikke kan bli med, og det er vanskelig å balansere hva man skal prioritere. Om mamma fyller 60 år og tar oss med til et sted samme tid som du skal feire bryllupet ditt, beklager, uansett hvor gode venner vi er, så kommer jeg til å dra med mor. 

Anonymkode: 6abdf...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir ikke tilbudet om å betale store deler av reisen gitt til kjæresten hennes i stedet, når det er han som trenger det?

Så enkelt som at han ikke er forlover. Min kommende manns forlover får akkurat samme pengesum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan jo hun selv hjelpe kjæresten siden hun har fått støtte.

Anonymkode: 67cdc...f71

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også heller prioritert kjæreste da. Bedre å heller spare den tiden og pengene til en kjærestetur enn en annen sin feiring... Og litt kjedelig å dra for å bare være der et par dager, og kan være ekkelt å fly alene om det ikke er noe man gjør så ofte. Så ja jeg synes du forventer litt for mye, sånn blir det dessverre ofte når man skal giftes i utlandet 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det litt gitt at det ligger i kortene?? Seriøst tror du kjæresten kommer til å ha eget hotelrom?

Men på annen side kan du tilbu det, kommer hun med de samme unskyldningene som hun har kommet til nå-så er ikke hun god venninne. 7 dager eller kortere burde kjæresten og hun klare for en goood venninne. det er prat 1 gang for ett meget spesiel beviginhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...