AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #1 Del Skrevet 2. mars 2016 Hei, jeg har nå gått nærmere to uker over ikm og testene er fremdeles negative. Jeg kan skimte en strek om jeg fokuserer men mtp hvor langt over jeg er burde den vært sterkere dersom jeg skulle vært gravid. Jeg bestilte legetime til førstkommende fredag da jeg har hatt et konstant "trykk" nederst i magen i samme område som menssmertene pleier å komme, men dette er ikke smerter. Mer ubehag i varierende grad. Men jeg vet fortsatt ikke hva jeg egentlig skal be om hos legen, skal jeg be om innvendig ultralyd for å sjekke for cyster? Burde jeg ta blodprøve? Skal jeg nevne noe om hvilken andre symptomer jeg har? Burde jeg be om å sjekke om jeg er gravid på tross av de negative testene? Jeg er rådløs etter to uker med tankekjøret og trenger litt veiledning. Anonymkode: e96df...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #2 Del Skrevet 2. mars 2016 Hadde bare forklart legen alt som du skriver også er det hans jobb å finne ut hva som er passende for deg og hva du trenger Anonymkode: 5dd31...ee5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #3 Del Skrevet 2. mars 2016 Du kan egentlig ikke kreve noenting annet enn at du blir tatt seriøst. Prøver som skal bli tatt er det han som bestemmer ut i fra undersøkelsene. Anonymkode: 3f420...429 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 2. mars 2016 #4 Del Skrevet 2. mars 2016 Kan jo være graviditet utenfor livmor? Det er farlig hvis det får gå for langt, så bra du skal få det sjekket. Det er det at du får svake positive som vekker mistanken hos meg. Du bør få UL i så fall, og/eller få sjekket hcg med blodprøve hvis testen fortsatt er svakt positiv. Har du hatt svakt positive tester i to uker, eller har de først nå blitt positive? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #5 Del Skrevet 2. mars 2016 7 timer siden, Sisti skrev: Kan jo være graviditet utenfor livmor? Det er farlig hvis det får gå for langt, så bra du skal få det sjekket. Det er det at du får svake positive som vekker mistanken hos meg. Du bør få UL i så fall, og/eller få sjekket hcg med blodprøve hvis testen fortsatt er svakt positiv. Har du hatt svakt positive tester i to uker, eller har de først nå blitt positive? Da ber jeg om UL. Takk for svar, hvis jeg mistenker slike ting kan de vel ikke nekte meg det håper jeg. Testene har vært det samme fra dag 1. Bytter mellom overdrevent svak og negativ. Tolker de begge som negativ men vet jo aldri dersom noe ikke er riktig, å det er det helt tydelig ikke. ☹️ Anonymkode: e96df...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #6 Del Skrevet 2. mars 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har nå gått nærmere to uker over ikm og testene er fremdeles negative. Jeg kan skimte en strek om jeg fokuserer men mtp hvor langt over jeg er burde den vært sterkere dersom jeg skulle vært gravid. Jeg bestilte legetime til førstkommende fredag da jeg har hatt et konstant "trykk" nederst i magen i samme område som menssmertene pleier å komme, men dette er ikke smerter. Mer ubehag i varierende grad. Men jeg vet fortsatt ikke hva jeg egentlig skal be om hos legen, skal jeg be om innvendig ultralyd for å sjekke for cyster? Burde jeg ta blodprøve? Skal jeg nevne noe om hvilken andre symptomer jeg har? Burde jeg be om å sjekke om jeg er gravid på tross av de negative testene? Jeg er rådløs etter to uker med tankekjøret og trenger litt veiledning. Anonymkode: e96df...b63 Dunkan ikke kreve noemsom helst hos en lege, det er ikke slik pasient/legeforholdet fungerer. Vanlige pasienter går til legen og legger frem problemstillingennde har med helsen sin, og overlater til legen å finne ut hvordan problemet kan løses i samarbeid med pasienten. Krav har du ved feil og mangler på noe du f.eks har kjøpt i en butikk. Da har du loven i ryggen. Hos legen er det annerledes. Anonymkode: c8d8c...7f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #7 Del Skrevet 2. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dunkan ikke kreve noemsom helst hos en lege, det er ikke slik pasient/legeforholdet fungerer. Vanlige pasienter går til legen og legger frem problemstillingennde har med helsen sin, og overlater til legen å finne ut hvordan problemet kan løses i samarbeid med pasienten. Krav har du ved feil og mangler på noe du f.eks har kjøpt i en butikk. Da har du loven i ryggen. Hos legen er det annerledes. Anonymkode: c8d8c...7f4 Jeg er sikker på st du egentlig forstår veldig godt hva jeg mener, med tanke på at du siterer innlegget mitt så ser du hva jeg har skrevet. Og det kommer på ingen måte frem der at jeg skal kreve verken det ene eller det andre. Poor choice of words, men det var det jeg følte passet best som en "korttekst" kommer ikke til å forstå hva enkelte får ut av å svare på et innlegg bare for å være kranglete. Anonymkode: e96df...b63 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
funginger Skrevet 3. mars 2016 #8 Del Skrevet 3. mars 2016 Jeg ville dratt til legen, forklart symptomene, fortalt hva jeg var redd/bekymret for og spurt om hjelp. Hvis legen ikke tar deg seriøst kan du lett bytte fastlege på nettet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #9 Del Skrevet 3. mars 2016 Du forklarer situasjonen, og ber om å få målt HCG-endring med blodprøver. Å stresse med ultralyd fordi det er en ørliten sjanse for graviditet utenfor livmor før du får svar på HCG-prøvene er bare tull. Anonymkode: 46cb9...432 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå