Gå til innhold

Lønn - Advokatsekretær

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg skjønner det at det sikkert varierer fra advokatkontor til advokatkontor, men er det noen her som vet hvor mye en advokatsekretær ca har i årslønn?!?

På forhånd takk!

Mvh takknemlige meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Wow! 270 000 UTBETALT, med en skatteprosent på rundt 35, vil det da si at hun tjener godt over 400 000.....Som advokatSEKRETÆE. Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Wow! 270 000 UTBETALT, med en skatteprosent på rundt 35, vil det da si at hun tjener godt over 400 000.....Som advokatSEKRETÆE. Hmm...

Ikke noe å hmmm for det.. :-? Jeg er selv advokatsekretær, og har omtrent akkurat det samme i lønn. Det varierer stort fra firma til firma når det gjelder lønn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

For å trekke en en parallell til kommuner/stat:

En jurist med 6 års utdanning, eller en person med hovedfag på 6 år: tjener altså brutto 270.000,- ca.

Mens en sekretær med ingen utdannelse/ett år på adv.sekretær-utdann. tjener fra 300.000- 500.000,-

Tja....hvem sa at utdanning lønner seg??? :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart ledig

Hvordan blir man advokatsekretær?

Hvilke arbeidsoppgaver har man?

Jeg er administrasjonssekretær, blir snart ledig med sluttpakke og vurderer mer utdanning. Kanskje adv.sekr hadde vært noe for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Monika25

Jeg jobber selv som advokatsekretær og har ikke mer

enn 109,50 i timen. Jeg har advokatsekretærskolen og administrasjon og ledelse så jeg ser nå at jeg er dyktig underbetalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Konklusjonen blir altså at advokatsekretærer med 1 års utdanning utover vdg.skole tjener 400.000,- brutto,

mens de med 6 års høyere utdanning utover vdg. skole bare tjener 270.000,- brutto, i kommunen. Annerledes blir det derimot i privat sektor, der denne gruppen heldigvis får uttelling med over 500.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...