visp Skrevet 1. mars 2016 #21 Skrevet 1. mars 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Tar D-vitamin i vinterhalvåret, 1000mg. C hver dag hele året og en multiviamin. Kan ikke huske sist jeg var syk. Er lakto-ovo-vegetarianer. Anonymkode: 51c71...39f 7 timer siden, ewna skrev: Jeg tar et multivitamin- og mineraltilskudd som inneholder blant annet A-vitamin, B1,B2, B3, folat, B12, sink, selen og jod. I tillegg tar jeg tilskudd av D-vitamin (20 mg). Er veganer. Kjøper det på Life. D-vitaminen dere tar er i µg. mg blir litt mye, bare slik at noen ikke begynner å eksperimentere med så store doser. 1
Ewna Skrevet 1. mars 2016 #22 Skrevet 1. mars 2016 1 time siden, visp skrev: D-vitaminen dere tar er i µg. mg blir litt mye, bare slik at noen ikke begynner å eksperimentere med så store doser. Tenkte feil, mente selvsagt mikrogram.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #23 Skrevet 2. mars 2016 D, B og tran. Apotek og dagligvare. Anonymkode: e4311...c87
visp Skrevet 2. mars 2016 #24 Skrevet 2. mars 2016 Den 1.3.2016 at 14.38, AnonymBruker skrev: Tar D-vitamin i vinterhalvåret, 1000mg. C hver dag hele året og en multiviamin. Kan ikke huske sist jeg var syk. Er lakto-ovo-vegetarianer. Anonymkode: 51c71...39f Jeg sa feil; du tenker nok (håper jeg) på IU (som tilsvarer 25 µg). 23 timer siden, ewna skrev: Tenkte feil, mente selvsagt mikrogram. Ja, fort gjort å gå i surr i benevningene:)
Gjest Dwight Skrevet 2. mars 2016 #25 Skrevet 2. mars 2016 (endret) TrioBe, jern og magnesium. De to første fra legen, får tak i alle på apoteket Endret 2. mars 2016 av Dwight
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #26 Skrevet 2. mars 2016 Sanasol og omega-3-gelefisker. Anonymkode: 9fb06...1ba
muffinshaker Skrevet 3. mars 2016 #28 Skrevet 3. mars 2016 Magnesium, d vitamin og K2 de dagene jeg jogger, biotin ca to ganger i uken, jern etter mensen og omega 3, b vitamin og/eller multivitamin daglig (de dagene jeg ikke tar andre ting). Pleier å få mangel på b vitamin og jern. Er mye sliten, vondt i muskler og ledd og nedstemt nå om vinteren. Derfor tar jeg sikkert mer vitaminer enn jeg trenger. Doser og hyppighet varierer, tok f.eks mer magnesium og d vitamin ved juletider, og tror jeg har hatt god nytte av de. Tar jevnlig blodprøver pga stoffskifte, og sjekker vitaminer jeg nylig har økt dosen på samtidig da . Ellers er jeg enig i at mye er nok unødvendig, og at man uansett bør sette seg inn i hva som kan være skadelig om man tar for mye av det, hva som ikkebør kombineres , hvordan man kan bedre effekten ved å ta sammen med annet- inkludert mat, at man bør informere legen og sjekke blodprøver ved store endringer osv. Men jeg tror at mange kanskje går og føler seg litt dårlige, slitne, trøtte osv uten at det er noe å plage legen med, og da tenker man at kosttilskudd kanskje kan hjelpe:-)
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #29 Skrevet 3. mars 2016 Den Tuesday, March 01, 2016 at 14.22, Ulven skrev: Det hadde vært interessant om du hadde lagt ut tallene på D-vitaminet ditt. Det er nemlig veldig sjelden at noen får farlig høyt d-vitamin, så jeg undrer jo på hvordan dette kan ha skjedd midt i mørketiden. Jeg syns og at det er veldig rart med tanke på at jeg har vært sengeliggende med kronisk sykdom de siste mnd. Og i fjor når jeg hadde et nivå på bare 15 så var jeg mye ute, selv om det var mørketid. Men det har vel ikke noe å si. Jeg klarer ikke å huske nivået, jeg fikk vite det på tlf. Anonymkode: 44731...e77
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå