Sugerøret Skrevet 1. mars 2016 #2 Skrevet 1. mars 2016 jeg må ta b12 ,dette får jeg hos legen Ved siden av tar jeg folsyre,d vitamin og omega 3. Dette kjøper jeg fra https://bigvits.co.uk
Thorn Skrevet 1. mars 2016 #3 Skrevet 1. mars 2016 Tar multivitaminer fra apoteket og omega-3 (Møllers Dobbel og Møllers Ekstra sterk) fra dagligvarebutikk.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #4 Skrevet 1. mars 2016 6 minutter siden, Kårky skrev: jeg må ta b12 ,dette får jeg hos legen Ved siden av tar jeg folsyre,d vitamin og omega 3. Dette kjøper jeg fra https://bigvits.co.uk Har du fått beskjed av legen om å ta d-vitamin? Jeg gjorde nettopp den bommerten å ta det uten å ha fått beskjed om det og så ba jeg om få nivået sjekket og det viste seg at jeg hadde farlig for MYE d-vitamin! Grunnen til at jeg tok tilskudd var fordi jeg forrige vinter hadde et nivå på bare 15 og jeg kjente det veldig på kroppe som store smerter og slapphet og var redd for at det skulle skje igjen. Og jeg tok kun 20 mikrogram denne gangen, allikavel ble det farlig høyt, husker ikke hvor høyt. Bor norpå hvor det er mørketid store deler av vinteren. Så er lurt å ta blodprøver ******* Jeg tok D-vitamin men fikk streng beskjed om å slutte pga et forhøyt nivå. B-vitamin tar jeg og det var greit. Anonymkode: 44731...e77
Ulven Skrevet 1. mars 2016 #5 Skrevet 1. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du fått beskjed av legen om å ta d-vitamin? Jeg gjorde nettopp den bommerten å ta det uten å ha fått beskjed om det og så ba jeg om få nivået sjekket og det viste seg at jeg hadde farlig for MYE d-vitamin! Grunnen til at jeg tok tilskudd var fordi jeg forrige vinter hadde et nivå på bare 15 og jeg kjente det veldig på kroppe som store smerter og slapphet og var redd for at det skulle skje igjen. Og jeg tok kun 20 mikrogram denne gangen, allikavel ble det farlig høyt, husker ikke hvor høyt. Bor norpå hvor det er mørketid store deler av vinteren. Så er lurt å ta blodprøver ******* Jeg tok D-vitamin men fikk streng beskjed om å slutte pga et forhøyt nivå. B-vitamin tar jeg og det var greit. Anonymkode: 44731...e77 Det hadde vært interessant om du hadde lagt ut tallene på D-vitaminet ditt. Det er nemlig veldig sjelden at noen får farlig høyt d-vitamin, så jeg undrer jo på hvordan dette kan ha skjedd midt i mørketiden. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #6 Skrevet 1. mars 2016 Ingenting. Har ikke bruk for å støtte den industrien. Anonymkode: cf30e...7f5 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #7 Skrevet 1. mars 2016 Er det egentlig nødvendig med alle disse kosttilskuddene, men mindre man har for lave verdier av noe? Anonymkode: a5066...d81
fresia Skrevet 1. mars 2016 #8 Skrevet 1. mars 2016 (endret) jeg tar TrioBe som inneholder B6, B9 (folsyre) og B12. jeg tar det fordi jeg har vitaminmangel og har fått beskjed av legen om å ta det. ellers hadde jeg ikke tatt det... kjøpes på apoteket med resept ;-) Endret 1. mars 2016 av fresia
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #9 Skrevet 1. mars 2016 Tar D-vitamin i vinterhalvåret, 1000mg. C hver dag hele året og en multiviamin. Kan ikke huske sist jeg var syk. Er lakto-ovo-vegetarianer. Anonymkode: 51c71...39f
Fredsmegleren Skrevet 1. mars 2016 #10 Skrevet 1. mars 2016 B12, har aldri hatt lave verdier, men vil nok ende opp med et noe lavere nivå enn normalen dersom jeg ikke tar dem. Tar ingen andre kosttilskudd utenom.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #11 Skrevet 1. mars 2016 Jeg tar ca 800 mg med magnesium hver dag, 1000mg med omega 3, B-vitaminkompleks og D-vitaminer. (Kjøpt i Helsekost) Anonymkode: 747e1...c16
Thorn Skrevet 1. mars 2016 #12 Skrevet 1. mars 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det egentlig nødvendig med alle disse kosttilskuddene, men mindre man har for lave verdier av noe? Anonymkode: a5066...d81 Sannsynligvis ikke, for de aller fleste. Jeg begynte med kosttilskudd for et år siden etter å ha registrert matinntaket mitt over en periode på kostholdsplanleggeren, og så at jeg lå i underkant på de fleste vitaminer og mineraler pga redusert matinntak. Finurlig nok har jeg ikke vært syk det siste året, annet enn litt lett forkjølelse nå og da, og jeg pleier ellers å være syk flere ganger i året. Året før jeg begynte med tilskudd var jeg på tre antibiotikakurer, for eksempel, i tillegg til en kraftig halsinfeksjon som ikke kunne behandles med antibiotika. Kan jo være tilfeldig, men jeg tenker at jeg fortsetter med tilskudd til jeg får beskjed om noe annet!
Ewna Skrevet 1. mars 2016 #13 Skrevet 1. mars 2016 (endret) Jeg tar et multivitamin- og mineraltilskudd som inneholder blant annet A-vitamin, B1,B2, B3, folat, B12, sink, selen og jod. I tillegg tar jeg tilskudd av D-vitamin (20 mg). Er veganer. Kjøper det på Life. Endret 1. mars 2016 av ewna Skrivefeil
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 1. mars 2016 #14 Skrevet 1. mars 2016 (endret) w Endret 15. november 2023 av Nasse Nøff ❤
makkapakka Skrevet 1. mars 2016 #15 Skrevet 1. mars 2016 spiser litt avokado litt tomatpure i middagsretter masse masse sjokolade og kakao 1
makkapakka Skrevet 1. mars 2016 #16 Skrevet 1. mars 2016 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det egentlig nødvendig med alle disse kosttilskuddene, men mindre man har for lave verdier av noe? Anonymkode: a5066...d81 nei! 1
Gjest snowz Skrevet 1. mars 2016 #17 Skrevet 1. mars 2016 Multivitamin og omega 3 når jeg husker det.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #18 Skrevet 1. mars 2016 1 time siden, Ulven skrev: Det hadde vært interessant om du hadde lagt ut tallene på D-vitaminet ditt. Det er nemlig veldig sjelden at noen får farlig høyt d-vitamin, så jeg undrer jo på hvordan dette kan ha skjedd midt i mørketiden. Nei, det er ikke sjelden. Dersom du får d-vitamin gjennom sollys regulerer kroppen nivået selv, men dersom du tar tabletter kan du få kunstig høyt nivå. Det kan igjen føre til problemer med nyre og hjerte, og er absolutt ikke så ufarlig som mange tror. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: fab48...0e1 1
Ulven Skrevet 1. mars 2016 #19 Skrevet 1. mars 2016 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke sjelden. Dersom du får d-vitamin gjennom sollys regulerer kroppen nivået selv, men dersom du tar tabletter kan du få kunstig høyt nivå. Det kan igjen føre til problemer med nyre og hjerte, og er absolutt ikke så ufarlig som mange tror. Anonymkode: fab48...0e1 Kan du linke meg til forskning som bekrefter det du sier? For jeg har sjelden sett beskrevet overdosering med D-vitamin og da kun med veldig høyt inntak av vitamin D, og kun møtt en bruker Irl, men hun var klart feilbehandlet. Endret 1. mars 2016 av Ulven 1
Sugerøret Skrevet 1. mars 2016 #20 Skrevet 1. mars 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du fått beskjed av legen om å ta d-vitamin? Jeg gjorde nettopp den bommerten å ta det uten å ha fått beskjed om det og så ba jeg om få nivået sjekket og det viste seg at jeg hadde farlig for MYE d-vitamin! Grunnen til at jeg tok tilskudd var fordi jeg forrige vinter hadde et nivå på bare 15 og jeg kjente det veldig på kroppe som store smerter og slapphet og var redd for at det skulle skje igjen. Og jeg tok kun 20 mikrogram denne gangen, allikavel ble det farlig høyt, husker ikke hvor høyt. Bor norpå hvor det er mørketid store deler av vinteren. Så er lurt å ta blodprøver ******* Jeg tok D-vitamin men fikk streng beskjed om å slutte pga et forhøyt nivå. B-vitamin tar jeg og det var greit. Anonymkode: 44731...e77 jeg har flere autoimune sykdommer og har veldig lavt d lager.Så jeg tar gjevnlig prøver for å se. Legen som sier i fra
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå