Plexus Skrevet 3. mars 2016 #61 Del Skrevet 3. mars 2016 300 000 er MYE penger! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 3. mars 2016 #62 Del Skrevet 3. mars 2016 Spinnvilt, sier nå jeg 😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_LanciA_ Skrevet 3. mars 2016 #63 Del Skrevet 3. mars 2016 Jeg hadde ikke giddet å brukt så mye penger på 1 dag. Men hver sin greie. Har mye bedre ting å bruke pengene på, ville heller ikke at mine foreldre skulle kastet bort så mye penger på det hvis de ikke var millionærer da og ikke hadde bedre å gjøre. De dyreste å stiveste bryllupene jeg har vært i har som regel vært kjedelig og bare alt for overdådige for min smak. Men hver sin greie. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thinkerbelle Skrevet 19. mars 2016 #64 Del Skrevet 19. mars 2016 Vi brukte ca så mye på vårt bryllup, satset mye på ringer, fotograf, plass for bryllupet, mat/drikke, og bryllupsreise. vi hadde fest også dagen før bryllupet. fikk virkelig drømmebryllupet, og hører fremdeles fra venner og familie at det var en skikkelig flott feiring:) syns absolutt det var verdt det👌🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissEi Skrevet 25. mars 2016 #65 Del Skrevet 25. mars 2016 Det er kjempe mye! Vi betalte 150 000 og hadde stort prinsesse bryllup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #66 Del Skrevet 25. mars 2016 Jeg ville ikke brukt så mye på et bryllup personlig, men hvis dere har råd til å bruke så mye uten at det svir er det jo bare å kjøre på. Dere vet selv best hva økonomien deres kan tåle. Anonymkode: 84eed...fcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #67 Del Skrevet 26. mars 2016 Den 01.03.2016 at 4.44, AnonymBruker skrev: Synes dere det er mye? Man gifter seg jo bare en gang. Planen vår er at foreldrene hans betaler 100.000, foreldrene mine 100.000 og så betaler vi 100.000 selv. Anonymkode: 49cf6...b91 Jeg mener iallefall at det er fullstendig unødvendig å bruke så latterlig store pengesummer på bare ett bryllup! Finnes langt bedre ting å bruke så mye penger på ..... Anonymkode: 6c55c...ef5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #68 Del Skrevet 26. mars 2016 Hvis dere allerede har bilene og huset dere ønsker dere uten en stor sum i lån så kjør på. Selv brukte vi nærmere 200 000 på vårt bryllup og angrer i dag. Tapte budrunden på drømmehuset vårt med 80 000 kroner, gjett hvor de pengene ble brukt liksom... Man har så god råd når man kun er to og bor i en leilighet, men virkeligheten kommer fort straks man blir gravid og finner ut hvor mye barn faktisk koster. Anonymkode: f3e9b...a27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #69 Del Skrevet 26. mars 2016 Ja, veldig mye penger å bruke. Ville heller ha valgt et bryllup som kostet mindre og heller lagt resten av pengene i en lang reise med ektefellen og kanskje avsluttet ferien sammen ferien med svigers siden de betaler en stor del av det. Eller eventuelt satt av en del av pengene som eventuelle fremtidige barn kunne hatt glede av. Feks utdanning eller boligkjøp. Anonymkode: d6eba...ff0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 26. mars 2016 #70 Del Skrevet 26. mars 2016 Jeg synes det er mye, men nå er jeg ikke den jenta som sitter og drømmer om bryllup heller da. Jeg hadde lett reist for de pengene heller, og svingt innom Las Vegas på turen og bli viet av Captain Kirk eller Elvis eller noe dersom mannen absolutt ville gifte seg. Når det er sagt, har du råd og lyst, så har du lov =) Dersom du er opptatt av hva folk tenker, og det er du jo siden du lager tråd her, så ville jeg passet på at det står litt i stil til deres økonomi om det gir mening. Er man Celina Midelfart så forventes det vel en viss standard uten at folk tenker at du prøver for hardt (men du trenger ikke flashe med penger da), er du en lastebilsjåfør fra Fredrikstad så ser det bare strebersk og økonomisk idiotisk ut å slippe hundre hvite duer imens Elton John spiller piano. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #71 Del Skrevet 26. mars 2016 For å sette det i perspektiv: 300 000 er egenkapital til en bolig til 1 500 000 kroner. 300 000 er matutgiftene til ett menneske i 10 år. 300 000 er 1/3 av hva det er forventet å koste å forsørge et barn gjennom de første 18 årene. Ja, det er mye penger, og pengene kunne blitt brukt på fremtiden i stedet for å brukes å en dag eller en hendelse. Men det samme kan man si om forbruket av andre luksusartikler mange velger å bruke penger på også. Nye biler, dataer, mobiler, undøvendige oppgraderinger i hjemmet bare fordi det hadde vært moro med noe nytt. For ikke å snakke om designervesker og designerklær. Ingenting av dette er nødvendig, men likevel noe mange velger å bruke mye penger på uten at det løftes så mye som et øyenbryn fra omverdenen. Fordi det brukes over tid, og ikke på en enkelt hendelse, virker det ikke så mye der og da, men samlet sett kan dette med god margin overstige den summen dere vil bruke til bryllupet. Og så kommer det an på hva dere planlegger å la disse 300 000 kr dekke. Bruker dere pengene på la 300 av deres nærmeste familie,venner og bekjente være statister for å gi dere den perfekte rammen for et overdådig lukseriøst bryllup, eller bruker dere pengene på å gi deres nærmeste familie og de nærmeste vennene en fantastisk opplevelse? Er motivet å gi nærmeste familie og venner en fantastisk dag, kan det være verd det dersom dere har råd til det. Men har dere virkelig råd til det? Det er hyggelig at foreldrene vil bidra med 1/3, men for meg hadde dette vært en motivator for å holde kostnadene nede, slik at den økonomiske belastningen på foreldrene ikke blir så stor, ikke å satse på et lukseriøst og overdådig selskap. Jeg kan godt bruke egne oppsparte midler til luksus, men andres penger? Nei, det er en fjern tanke for meg. Anonymkode: 2daa9...dab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #72 Del Skrevet 26. mars 2016 Jeg må ta denne som anonym da jeg ikke ønsker å bli assosiert med dette her inne senere. Bryllupet vårt hadde en samlet kostnad på rett i underkant av to millioner, alt inkludert. Dvs håndlagde invitasjoner, bryllupsplanlegger, overnatting for gjester, ringer, middag kvelden før og lunsj dagen etter, i tillegg til selve bryllupet. Jeg har giftet meg inn i en svært velstående familie og min svigermor og hennes team stod for hele planleggingen og selvfølgelig alle kostnader, selv var vi bare gjester. Slik føltes det i hvertfall. Og det var ingen hyggelig dag og se tilbake på. Det var så langt i fra meg som det går ann å komme og mine foreldre og øvrige familie følte seg som utenforstående og passet ikke inn. Hadde jeg vært litt eldre og hadde hatt mot til å stå opp for meg selv, så hadde dagen blitt veldig annerledes og det jeg prøver å si er at ikke la prisen på bryllupet være det avgjørende for hvordan bryllupet skal være (så sant man er innenfor sine egne økonomiske rammer). Det viktigste er jo at man feirer slik man selv vil og at man tenker tilbake på den dagen som den lykkeligste dagen så langt i livet. Hvorfor bruke 300 000,- hvis man egentlig vil ha et lite og intimt bryllup og motsatt. Har man lyst på et stort og overdådig og ikke har råd der og da så må man vente litt og spare. Men jeg ville vært forsiktig med å sette meg i noen form for takknemlighetsgjeld-situasjon til foreldre og svigerforeldre. Vi lever i 2016 og man bør leve etter egen evne. Det vil på lang sikt føles mye bedre. Anonymkode: b72b9...0a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calypso Skrevet 26. mars 2016 #73 Del Skrevet 26. mars 2016 Bortkasta penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #74 Del Skrevet 27. mars 2016 I min kultur så har vi 3 (4) dager med bryllup. Da blir hele slekta invitert og venner. Ofte blir vi over 400 personer! I mitt bryllup betalte vi mye mer enn det!! men siden jeg gjetter dette er 1 dag? så syntes jeg det er greit nok hvis man har råd til det! Anonymkode: ce7c2...0fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå