AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #1 Del Skrevet 29. februar 2016 Jeg har et lite "soveroms-problem". Jeg skal til syden sammen med noen venner i vinterferien. Vi skal bo i leiligheten til en bekjent av han ene. Vi er 7stk. Det er 2 par, 2 kompiser og meg. Det er 3 soverom + mulighet for å trekke ut sofaen i stuen til en sovesofa. De andre har derfor "bestemt" at parene + de to kompisene skal bo sammen på dobbeltrom. Dvs at jeg må sove på sovesofa. De snakket ikke med meg om dette, og jeg har tatt dette opp med de. Jeg synes ikke det er noe kjekt at de skal gå frem og tilbake forbi meg mens jeg sover. I tillegg sover jeg jo i oppholdsrommet, så jeg kan jo ikke legge meg når jeg vil om de andre er våkne. Jeg foreslo at vi kunne dele på å sove i stuen. I alle fall jeg og de to kompisene, for jeg forstår jo at parene har lyst på litt privatliv. Men dette gikk de ikke med på...... Vi skal alle betale lik sum for oppholdet, noe jeg har sagt jeg synes er feil dersom jeg faktisk ikke får like mye "privatliv" og komfort som de. Turen er bestilt, så jeg kan ikke trekke meg. Jeg synes det er ubehagelig å sove foran alle, det er ikke alle jeg kjenner like godt. Jeg ville feks synes det var bedre dersom vi kun var venninnegjengen... Hva tenker dere? Er det en annen måte jeg kan få frem på at dette er litt urettferdig? Anonymkode: 3f722...779 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #2 Del Skrevet 29. februar 2016 Hva avtalte dere før turen ble bestilt? Anonymkode: 2a510...7a8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #3 Del Skrevet 29. februar 2016 Er det kun flybilletten som blir din utgift? Kan du evt leie et hotellrom i nærheten dersom dere ikke kommer til enighet? Jeg synes ditt forslag om at du og de to kompisene bytter på å sove på oppholdsrommet og soverom er en god ide Anonymkode: 2a510...7a8 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 29. februar 2016 #4 Del Skrevet 29. februar 2016 (endret) Jo, det kunne de andre også ha delt på. Ikke riktig at kun du i hele ferien skal sove i stua + at du betaler like mye. Er det dyrt å leie et eget rom der dere skal? Isåfall bør du vurdere det. Endret 29. februar 2016 av wintergirl 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #5 Del Skrevet 29. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva avtalte dere før turen ble bestilt? Anonymkode: 2a510...7a8 Han som kjenner han vi skal leie av sa at "det er mer enn nok plass der". Så da tenkte jeg ikke så særlig mye på det. Jeg tenkte nå hvertfall at vi kom til å snakke om det alle sammen før vi reiser, men de bare bestemte seg uten å snakke med meg. Anonymkode: 3f722...779 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #6 Del Skrevet 29. februar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et lite "soveroms-problem". Jeg skal til syden sammen med noen venner i vinterferien. Vi skal bo i leiligheten til en bekjent av han ene. Vi er 7stk. Det er 2 par, 2 kompiser og meg. Det er 3 soverom + mulighet for å trekke ut sofaen i stuen til en sovesofa. De andre har derfor "bestemt" at parene + de to kompisene skal bo sammen på dobbeltrom. Dvs at jeg må sove på sovesofa. De snakket ikke med meg om dette, og jeg har tatt dette opp med de. Jeg synes ikke det er noe kjekt at de skal gå frem og tilbake forbi meg mens jeg sover. I tillegg sover jeg jo i oppholdsrommet, så jeg kan jo ikke legge meg når jeg vil om de andre er våkne. Jeg foreslo at vi kunne dele på å sove i stuen. I alle fall jeg og de to kompisene, for jeg forstår jo at parene har lyst på litt privatliv. Men dette gikk de ikke med på...... Vi skal alle betale lik sum for oppholdet, noe jeg har sagt jeg synes er feil dersom jeg faktisk ikke får like mye "privatliv" og komfort som de. Turen er bestilt, så jeg kan ikke trekke meg. Jeg synes det er ubehagelig å sove foran alle, det er ikke alle jeg kjenner like godt. Jeg ville feks synes det var bedre dersom vi kun var venninnegjengen... Hva tenker dere? Er det en annen måte jeg kan få frem på at dette er litt urettferdig? Anonymkode: 3f722...779 Nå ser jeg at du skrev at alle betaler lik sum. Da er det svært urettferdig at du blir tildelt soveplass på oppholdsrommet Anonymkode: 2a510...7a8 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #7 Del Skrevet 29. februar 2016 Jeg synes at de to kameratene kan ta oppholdsrommet så du får eget soverom Anonymkode: 2a510...7a8 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #8 Del Skrevet 29. februar 2016 1 minutt siden, wintergirl skrev: Jo, det kunne de andre også ha delt på. Ikke riktig at kun du i hele ferien skal sove i stua + at du betaler like mye. Er det dyrt å leie et eget rom der dere skal? Isåfall bær du vurdere det. Alle har overført penger til han vi skal leie av. Lik sum på alle. Prisen var for hele leil, ikke per rom. Jeg kommer jo ikke til å kunne ha noe sted å trekke meg tilbake, det er det jeg synes er dumt! Man trenger ofte litt alenetid når man er på ferie med flere andre. Anonymkode: 3f722...779 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #9 Del Skrevet 29. februar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et lite "soveroms-problem". Jeg skal til syden sammen med noen venner i vinterferien. Vi skal bo i leiligheten til en bekjent av han ene. Vi er 7stk. Det er 2 par, 2 kompiser og meg. Det er 3 soverom + mulighet for å trekke ut sofaen i stuen til en sovesofa. De andre har derfor "bestemt" at parene + de to kompisene skal bo sammen på dobbeltrom. Dvs at jeg må sove på sovesofa. De snakket ikke med meg om dette, og jeg har tatt dette opp med de. Jeg synes ikke det er noe kjekt at de skal gå frem og tilbake forbi meg mens jeg sover. I tillegg sover jeg jo i oppholdsrommet, så jeg kan jo ikke legge meg når jeg vil om de andre er våkne. Jeg foreslo at vi kunne dele på å sove i stuen. I alle fall jeg og de to kompisene, for jeg forstår jo at parene har lyst på litt privatliv. Men dette gikk de ikke med på...... Vi skal alle betale lik sum for oppholdet, noe jeg har sagt jeg synes er feil dersom jeg faktisk ikke får like mye "privatliv" og komfort som de. Turen er bestilt, så jeg kan ikke trekke meg. Jeg synes det er ubehagelig å sove foran alle, det er ikke alle jeg kjenner like godt. Jeg ville feks synes det var bedre dersom vi kun var venninnegjengen... Hva tenker dere? Er det en annen måte jeg kan få frem på at dette er litt urettferdig? Anonymkode: 3f722...779 Gjør som bestefaren min gjorde, sov på verandaen. Vil du ikke være med så får du avbestille. Du har vel betalt med kredittkort? Da er det en enkel sak. Det er en ferie på noen få netter, hvor grinete skal du være og hva kjente du til om soverom før du bestilte? Anonymkode: f5845...dab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 29. februar 2016 #10 Del Skrevet 29. februar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et lite "soveroms-problem". Jeg skal til syden sammen med noen venner i vinterferien. Vi skal bo i leiligheten til en bekjent av han ene. Vi er 7stk. Det er 2 par, 2 kompiser og meg. Det er 3 soverom + mulighet for å trekke ut sofaen i stuen til en sovesofa. De andre har derfor "bestemt" at parene + de to kompisene skal bo sammen på dobbeltrom. Dvs at jeg må sove på sovesofa. De snakket ikke med meg om dette, og jeg har tatt dette opp med de. Jeg synes ikke det er noe kjekt at de skal gå frem og tilbake forbi meg mens jeg sover. I tillegg sover jeg jo i oppholdsrommet, så jeg kan jo ikke legge meg når jeg vil om de andre er våkne. Jeg foreslo at vi kunne dele på å sove i stuen. I alle fall jeg og de to kompisene, for jeg forstår jo at parene har lyst på litt privatliv. Men dette gikk de ikke med på...... Vi skal alle betale lik sum for oppholdet, noe jeg har sagt jeg synes er feil dersom jeg faktisk ikke får like mye "privatliv" og komfort som de. Turen er bestilt, så jeg kan ikke trekke meg. Jeg synes det er ubehagelig å sove foran alle, det er ikke alle jeg kjenner like godt. Jeg ville feks synes det var bedre dersom vi kun var venninnegjengen... Hva tenker dere? Er det en annen måte jeg kan få frem på at dette er litt urettferdig? Anonymkode: 3f722...779 Hvis det er veranda e.l så kjøp myggnetting og oppblåsbar madrass og sov ute. Men ellers burde det jo gå an å bytte på rommene som du foreslo. Ihvertfall at du fikk rommet i tre netter. Det ville vært rettferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Omnivore Skrevet 29. februar 2016 #11 Del Skrevet 29. februar 2016 Hva med å ordne med oppblåsbar madrass og sove på gulvet på rommet med de to kompisene? greit at dere blir mange på samme rom, men da får du et sted å trekke deg tilbake på når du trenger det. Prøv å høre med dem i alle fall? :-) 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #12 Del Skrevet 29. februar 2016 i vinterferien? Anonymkode: 4ff64...5d8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #13 Del Skrevet 29. februar 2016 Vet du hvordan leiligheten er delt inn.? Nå virker det som du ligger midt i mellom alle soverom, og alle må gå igjennom stuen. Altså hvis stuen ligger litt mer skjermet, så hvis de andre feks skal på do eller sånn kan det hende at de ikke er direkte knyttet til stua. Du får uansett kreve litt privatliv. At hvis du vil sove får de andre trekke inn til sine rom osv. Det er kjipt at du ikke fikk lov til å bestemme, men på en måte virker det som en logisk greie siden du er "alene". Altså det er kanskje litt mer logisk å være to kompiser som deler rom enn en venninne og en kompis. Nå vet jeg ikke helt hvor dere skal, men om det er til et varmt strøk kan det også være fint å sove i stua. Det er ofte et større rom, og jeg har opplevd at noen stuer er kjøligere enn soverom. Uansett ville jeg nok ha sett leiligheten før jeg klikket helt, og som jeg nevner ville jeg bare har krevd litt av de andre siden du fikk den kjipeste plassen. De får rett og slett gå ut av stua hvis du trenger litt tid alene. Da er det på en måte ditt rom. Kjipt for de ikke sant? Anonymkode: e6257...da5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #14 Del Skrevet 29. februar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjør som bestefaren min gjorde, sov på verandaen. Vil du ikke være med så får du avbestille. Du har vel betalt med kredittkort? Da er det en enkel sak. Det er en ferie på noen få netter, hvor grinete skal du være og hva kjente du til om soverom før du bestilte? Anonymkode: f5845...dab Enig, du må jo dele med noen uansett eller mente du at de 2 kompisene skulle sove i stua og du skulle få soverommet alene? Anonymkode: 4ff64...5d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NumberSix Skrevet 29. februar 2016 #15 Del Skrevet 29. februar 2016 Skjønner deg veldig godt, og jeg hadde også krevd rullering på dere "single". Ellers er det vel lite du kan gjøre dersom det ikke går inn hos dem at det eneste rettferdige er å rullere på hvem som sover på sofaen, annet enn å trekke deg fra turen. Kanskje det å true med dette får det til å gå opp et lys for dem? Høres ikke ut som en ok vennegjeng dersom de bare bestemmer ting uten å involvere alle som skal dra, og attpåtil overkjører deg helt uten å vise forståelse for dine meninger. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 29. februar 2016 #16 Del Skrevet 29. februar 2016 At bare én person skal være den som er sist i seng og først opp er ikke rimelig når dere har betalt like mye for oppholdet. Og jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor parene skal fortrinnsrett på rommene heller. Du får bare si fra om at dette kan de ikke bestemme uten at alle får si hva de mener, så får de gå med på at ulempen fordeles. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #17 Del Skrevet 29. februar 2016 Jeg har kjæreste, men i denne situasjonen hadde jeg sagt jentene på et rom og gutta på det andre. Anonymkode: 7aedb...545 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #18 Del Skrevet 29. februar 2016 Jeg skjønner godt at du ikke liker denne situasjonen, og jeg syns de andre er mildt sagt frekke som bestemmer over hodet på deg og ikke engang tilbyr å redusere din andel av prisen. Syns heller ikke der er en selvfølge at parene skal ha egne rom. Men hvordan få de til å skjønne det? Beklager, ingen tips der. Lykke til. Anonymkode: 63178...f57 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 1. mars 2016 #19 Del Skrevet 1. mars 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Alle har overført penger til han vi skal leie av. Lik sum på alle. Prisen var for hele leil, ikke per rom. Jeg kommer jo ikke til å kunne ha noe sted å trekke meg tilbake, det er det jeg synes er dumt! Man trenger ofte litt alenetid når man er på ferie med flere andre. Anonymkode: 3f722...779 Som flere her sier så kan også paret være med på å rullere. Stå på ditt, eller så får du kreve pengene tilbake hvis dette virkelig er noe du ikke liker. Du betaler samme sum som alle de andre og det er ikke rett av dem å diskutere dette uten deg. Endret 1. mars 2016 av wintergirl 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2016 #20 Del Skrevet 1. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: i vinterferien? Anonymkode: 4ff64...5d8 Ah Du er mer våken enn meg Vinterferien var i forrige uke... Anonymkode: 2a510...7a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå