AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #261 Del Skrevet 4. februar 2017 Ts gjorde det helt riktige Håper hun fikk ræva dårlig samvittighet og stompa røykingen. Æsj! Anonymkode: 186b4...886 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2017 #262 Del Skrevet 4. februar 2017 På 2/29/2016 den 23.57, AnonymBruker skrev: Jeg slutta å røyke for en del år tilbake, men har ofte blitt med røykerne ut i etterkant, rett og slett for å få meg en pause selv. En kollega fortalte for noen måneder siden at hun var 4 mnd på vei. Så ble jeg sykemeldt pga en operasjon, og var borte fra jobb i 3 mnd. Når jeg kom tilbake var kollegaen min temmelig synlig gravid (7 mmd). En dag spurte hun om jeg ville være med ut og ta en pause, jeg sa ja og ble med. Når vi kommer ut fyrer hun til min forskrekkelse opp en røyk. Hun fortalte at hun ikke hadde greid å slutte, og at hun uansett trodde det var verre for barnet at hun var stresset over å slutte kontra om hun bare fortsatte med røykingen. Hun la til at hun var nede i 5-8 stk om dagen. Jeg sa "beklager, men jeg forstod ikke at du ville ha en pause med meg for å ha selskap mens du røyker. Jeg ønsker ikke å stå her og se på at du røyker mens du er gravid. Du gjør som du vil, men jeg går inn igjen". Så gikk jeg inn. I etterkant har jeg hørt fra andre kolleger at hun klager over at jeg er tilbake, at jeg "forsurer arbeidsdagen med frekke kommentarer" (det er det eneste jeg har sagt, jeg har ikke kommentert det flere ganger), og at hun ønsker å bli flyttet til et annet prosjekt frem til hun går ut i permisjon for å slippe å jobbe med meg. Gikk jeg over streken? Bør jeg beklage? Hva gjør jeg videre? Anonymkode: 05537...8a9 Nei du bør ikke beklage - du bør være stolt! Det er direkte mishandling å røyke med et barn i magen eller i hus/bil med et barn som lever utenfor magen! Fortsett med å markere direkte og klar avstand til alle røykere! Anonymkode: 3674d...d32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 5. februar 2017 #263 Del Skrevet 5. februar 2017 På 1.3.2016 den 8.55, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er helt forferdelig at noen faktisk røyker under svangerskapet. Når jordmor/lege spurte meg om jeg røkte eller drakk alkohol i graviditeten, lo jeg. Tydeligvis er det en god grunn til at de faktisk spør. Jeg snuste frem til jeg bler gravid. Hadde jeg ikke sluttet å snuse, hadde jeg aldri vært frem barnet. At noen velger å satse på at det går greit et horribelt. 9 måneder uten nikotin er faktisk ikke vanskelig når man har en liten i magen å tenke på i tillegg til deg selv! Jeg snuste i 7 år og sluttet på dagen. Var det tøft den første uken? Absolutt, men heller det enn å risikere skade på et annet individ. Nei, jeg synes absolutt at du var tøff som sa fra! Gravide som røyker får tåle å høre det. Hadde jeg sett en FREMMED gjøre dette, hadde jeg sagt fra. Fy faen så egoistisk å røyke under svangerskap! Anonymkode: eed31...43e Så du ville abortert fosteret hvis du ikke hadde klart å slutte å snuse..? Godt du ikke sitter på din høye hest og kritiserer andre da... Greit at jeg kaller deg en potensiell barnemorder, eller? 😑 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå