AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #181 Del Skrevet 2. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nei, selvfølgelig så er det ikke greit å si i fra til noen som mishandler sitt eget barn. Sier alt om deg som person, skal vi snakke om hvordan den mentale utviklingen går fremover? Anonymkode: 853bc...1f1 Det var snakk om hetsing, var det ikke? Ser ingenting om å ikke si fra. Anonymkode: 60ffc...d03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #182 Del Skrevet 2. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, selvfølgelig så er det ikke greit å si i fra til noen som mishandler sitt eget barn. Sier alt om deg som person, skal vi snakke om hvordan den mentale utviklingen går fremover? Anonymkode: 853bc...1f1 Syns det er DRØYT og kalle det for barnemishandling.. Uheldig og røyke ja. Men å bli kalt barnemishandler syns jeg er og dra den for langt.. Det er ikke dette jeg vil kalle barnemishandling.jeg har blitt misshandlet på ordentlig vis og dette er å dra den for langt. Hilsen ei som har hatt stor røykende mor med meg i magen, jeg er frisk og min mamma gjør alt for meg, alltid. Hun skånet meg mot mishandleren hun. Anonymkode: 6c18b...e46 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #183 Del Skrevet 2. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns det er DRØYT og kalle det for barnemishandling.. Uheldig og røyke ja. Men å bli kalt barnemishandler syns jeg er og dra den for langt.. Det er ikke dette jeg vil kalle barnemishandling.jeg har blitt misshandlet på ordentlig vis og dette er å dra den for langt. Hilsen ei som har hatt stor røykende mor med meg i magen, jeg er frisk og min mamma gjør alt for meg, alltid. Hun skånet meg mot mishandleren hun. Anonymkode: 6c18b...e46 Det er mange av oss som ikke har tatt skade av røykende mødre. Men orker ikke å krangle med mødremafiaen. Det er ikke verdt det. Ikke bra å røyke, ikke bra med hysteri. Astmaforekomsten har vel aldri vært større hos små barn enn den er nå. Da jeg gikk på skolen, var det ingen. Anonymkode: 60ffc...d03 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest New Girl Skrevet 2. mars 2016 #184 Del Skrevet 2. mars 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg lest gjennom store deler av tråden, og det gleder meg at det faktisk er en god del som ikke mener at det er ok å hetse en gravid røyker. Da går den mentale utviklingen fremover, tross alt. Anonymkode: 0e2a9...e85 På hvilken måte ble kollegaen til Ts hetset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #185 Del Skrevet 2. mars 2016 1 minutt siden, New Girl skrev: På hvilken måte ble kollegaen til Ts hetset? Har du lest noen av de andre svarene her? Hvordan enkelte individer mener at det er greit å hetse? Hva skulle det være godt for? Anonymkode: 0e2a9...e85 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #186 Del Skrevet 2. mars 2016 1 time siden, Puny skrev: Nå er det ikke levelig å drikke alkohol på norske arbeidsplasser, så situasjonen blir en litt annen, men Nei jeg syntes heller ikke hun burde være frekk om hun drakk alkohol ( på et sted det er lovlig) det er ikke hennes sak å kommentere. Hva tror alle dere, som syntes TS sin oppførsel var prisverdig, at hun oppnår med dette? Nå er det ikke uvanlig at kolleger går ut for å være litt sosiale utenfor arbeidsplassen. Så så fjernt er ikke scenariet om alkohol i stedet for røyk. Reaksjoner som den TS kom med må man regne med. Anonymkode: 7cfce...bfb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReyJu Skrevet 2. mars 2016 #187 Del Skrevet 2. mars 2016 Jeg blir helt sjokkert av noen av svarene her som mener at TS gikk over streken! Selvfølgelig bør man si ifra når man ser at noen gjør noe som påfører et annet menneske/dyr/vesen skade! Ts var jo ikke "slem" engang, hun sa jo bare ut hun ikke ville se på det. Og herregud, spar meg for de "gravide som røyker vet allerede at de gjør noe fælt, ikke strø salt i såret" kommentarene. Virkelig? Hvis de VET at de gjør noe som er bevist at det påfører barnet skade, men velger å gjøre det likevel, så må de faktisk tåle å høre det. Jeg hadde ikke tatt en "rolig" prat med noen som misshandlet barnet sitt. Hvis de vet at de gjør noe galt så vil uansett ikke en rolig prat hjelpe noe særlig, da får man sikkert bare et "ja, jeg vet, men det er så vanskelig," som svar. Det er enklere å rettferdiggjøre og stå for dårlige valg når man ikke blir konfrontert med det man gjør. Min mor røykte gjennom hele svangerskapet da hun var gravid med meg, og gjennom hele oppveksten min. Jeg er den ENESTE i hele familien (her snakker vi helt tilbake til mine oldeforeldre, med unntak av min mor som nå har fått KOLS) som har astma, allergier og generelt har et ekstremt dårlig immunforsvar. "Familielegen" mener det er fordi min mor ikke stumpet røyken. Jeg skulle ønske min mor hadde møtt noen som TS, som turte å si i fra at det IKKE er greit å røyke når man er gravid! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #188 Del Skrevet 2. mars 2016 Jeg har to brødre med alvorlig astma og stoppet og puste flere ganger som liten..og en dødfødt. Den ene med adhd attpåtil. Min mor har aldri røyket eller drukket. Hun er sprek og sunn. Anonymkode: 6c18b...e46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #189 Del Skrevet 2. mars 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Merkelig at det skal være særlig annerledes, ja. Jeg blir litt bekymret, og tenker at de som mener det ikke er greit å si ifra slik ts gjorde her, også er de personene som unnlater å si ifra når de ser at naboens barn ikke har det greit. Eller kanskje de gjør det, for da kan man jo bare sende en anonym melding til barnevernet, så slipper man konfrontasjonen. Veldig mye enklere, da. Anonymkode: dd221...6f6 De som mener det er greit og ts bare var frekk, er sikkert de som røyka selv under svangerskapet Anonymkode: 186b4...886 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #190 Del Skrevet 2. mars 2016 Bare syns hele greia med mishandling og preken blir for drøyt. Det finnes barn som virkelig har blitt mishandlet. Min mor, mormor og oldemor har røyket i alle de år og ingen i familien ser på de som onde. Eller er traumatisert. Jeg røyker ikke selv og lever sundt men syns ikke at man trenger og kommentere hva som er rett og galt når man ser noeman ikke liker. Blir så voldsomt. Anonymkode: 6c18b...e46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #191 Del Skrevet 2. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som mener det er greit og ts bare var frekk, er sikkert de som røyka selv under svangerskapet Anonymkode: 186b4...886 Du mener det ? Det er ikke greit men det er ikke nødvendig og kommentere. Jeg har ikke røyket igjennom mine svangerskap. Men regner med at de som røyker og prøver og slutte får god hjelp fra leger osv.. Man får det travelt om man skal passe på alle som gjør noe feil. Anonymkode: 6c18b...e46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #192 Del Skrevet 2. mars 2016 Hvor er dere som skal beskytte de ufødte barna i denne tråden? Anonymkode: 89339...80e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReyJu Skrevet 2. mars 2016 #193 Del Skrevet 2. mars 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare syns hele greia med mishandling og preken blir for drøyt. Det finnes barn som virkelig har blitt mishandlet. Min mor, mormor og oldemor har røyket i alle de år og ingen i familien ser på de som onde. Eller er traumatisert. Jeg røyker ikke selv og lever sundt men syns ikke at man trenger og kommentere hva som er rett og galt når man ser noeman ikke liker. Blir så voldsomt. Anonymkode: 6c18b...e46 Det finnes faktisk forskjellige former for mishandling. Å misshandle noen er ikke synoymt med vold, det kan f.eks være psykisk og seksuell mishandling også. Du kan mene hva du vil, men å med vitende vilje påføre noen andre skade, eller når det kommer til gravide røykere, å påføre noen større sjangse til å leve et liv med unødvendig sykdom, ER faktisk en form for mishandling. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momseguri Skrevet 2. mars 2016 #194 Del Skrevet 2. mars 2016 Jeg tenker det er viktig i hvilket tonefall røykeren og TS snakket til hverandre her. Om røykeren gav TS en tårevåt betroelse om hvor vanskelig det var å slutte å røyke i svangerskapet og dermed åpnet for å få hjelp og råd reagerte nok TS ufint. Men om røykeren derimot sa på et tilbakelent vis at joda, hun prøvde jo å slutte men det ble nå liksom så stress, og dermed gav uttrykk for at hun ikke egentlig var videre interessert i å slutte og mener at å trappe litt ned er godt nok mener jeg TS`reaksjon var helt på sin plass. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #195 Del Skrevet 2. mars 2016 4 minutter siden, ReyJu skrev: Det finnes faktisk forskjellige former for mishandling. Å misshandle noen er ikke synoymt med vold, det kan f.eks være psykisk og seksuell mishandling også. Du kan mene hva du vil, men å med vitende vilje påføre noen andre skade, eller når det kommer til gravide røykere, å påføre noen større sjangse til å leve et liv med unødvendig sykdom, ER faktisk en form for mishandling. Nei. Syns det er feil og kalle noen for mishandler for slike ting. Helt feil. Og dramatisk. Anonymkode: 6c18b...e46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReyJu Skrevet 2. mars 2016 #196 Del Skrevet 2. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei. Syns det er feil og kalle noen for mishandler for slike ting. Helt feil. Og dramatisk. Anonymkode: 6c18b...e46 Jaja, deg om det.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 2. mars 2016 #197 Del Skrevet 2. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ts har sin integritet, og den bør hun få holde på - hun bør få slippe å se det hvis hun ikke vil, og hun sa enkelt fra om det uten å bli ufin. Å bli såret av at noen ikke liker at man røyker høres rart ut, det kan jo neppe være noen overraskelse at ikke alle liker det. Anonymkode: 3663c...aba Hun var rimelig ufin jo. Hun hadde ikke trengt å være så frekk og dømmende, hun kunne funnet på en unnskyldning hvis hun absolutt ikke ønsket å se på. Isteden gjemmer hun seg bak "integritet" og oppfører seg støtende og hovererende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #198 Del Skrevet 2. mars 2016 da er det mange generasjoner barnemishandlere i norges land mafiamødre gir seg aldri. Regner med de lever plettfritt ellers. Wow sier jeg bare Anonymkode: 6c18b...e46 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #199 Del Skrevet 2. mars 2016 Hmm og jeg som trodde mammaen min ville meg godt og har oppdratt meg rett,sunn og frisk er jeg og...tar visst feil. Hun er en form for en mishandler og forøvrig resten av slekten Anonymkode: 6c18b...e46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #200 Del Skrevet 2. mars 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes det er idiotisk med dere som sier "det er jo ikke ulovlig å røyke som gravid" nei, men det er heller ikke ulovlig å drikke alkohol og ta narkotika. Det er uansett ekstremt egoistisk uansett hvordan man vrir og vender på det. Jeg kan love dere hvis jeg hadde sett en som var gravid drikke en sprit flaske, så hadde jeg røsket flasken ut av hendene hennes og sagt hva jeg mener. . Jeg driter i om kjerringa ikke har bedt om min mening eller det ikke er ulovlig. Sånt kan ikke jeg stå å se på. Ts var da ingen bitch. Herregud! Hun fortjener å høre det Anonymkode: 186b4...886 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå