Gå til innhold

Depresjon = gyldig fravær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil og presisere at dersom det aktuelle emne du mangler er endel av spesialiseringen i faget - og du får F kan du søke om et 4 gangs forsøk da gradsoppnåelse veier tyngst.

om emnet er frie studiepoeng , må du dessverre avlegge et annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Dormouse skrev:

Vil og presisere at dersom det aktuelle emne du mangler er endel av spesialiseringen i faget - og du får F kan du søke om et 4 gangs forsøk da gradsoppnåelse veier tyngst.

om emnet er frie studiepoeng , må du dessverre avlegge et annet.

Tusen takk for informasjonen!:)

Jeg går integrert master (heldigvis). Har spurt studieveileder om jeg kan begynne å skrive masteroppgaven i høst dersom jeg mangler poeng, og det var greit. Dette faget er obligatorisk, så da betyr det at jeg kan søke om en fjerde eksamen hvis ting krøller seg skikkelig? ^^ Det er iallefall gode nyheter, og gjør meg mindre stresset når det gjelder å få tak i en sykemelding nå. Det går kanskje an å ha et vedlegg fra psykolog/fastlege i en eventuell søknad om en fjerde eksamen?

Benyttet meg av SIB-psykologen i 2014/2015. Vet ikke om jeg kan bruke den tjenesten gratis igjen? Jeg skal prate med fastlegen så fort jeg får time der, og høre hva hen mener.

Anonymkode: e2535...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.2.2016 at 21.59, AnonymBruker skrev:

Min samboer forsov seg. Gikk til legen og sa han hadde diaré. Legen er ikke streng på dette.

Anonymkode: 1ff81...10b

Xcuse me?

For en uproff lege.

Djesus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være slem mot TS, men jeg syns det er litt underlig å si ifra på eksamensdagen at man har vært syk så lenge at man ikke kan ta eksamen...

Å bruke en kronisk sykdom for å få legeærklæring i siste liten, syns jeg var en unnskyldning TS bruker for å slippe unna noe ubehagelig.

Gå til legen og få utredet tilstanden din, men kom deg på eksamen, du slik som alle oss andre som har eksamens-skrekk. Og stryker du, så får du konte, du som oss.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for informasjonen!:)

Jeg går integrert master (heldigvis). Har spurt studieveileder om jeg kan begynne å skrive masteroppgaven i høst dersom jeg mangler poeng, og det var greit. Dette faget er obligatorisk, så da betyr det at jeg kan søke om en fjerde eksamen hvis ting krøller seg skikkelig? ^^ Det er iallefall gode nyheter, og gjør meg mindre stresset når det gjelder å få tak i en sykemelding nå. Det går kanskje an å ha et vedlegg fra psykolog/fastlege i en eventuell søknad om en fjerde eksamen?

Benyttet meg av SIB-psykologen i 2014/2015. Vet ikke om jeg kan bruke den tjenesten gratis igjen? Jeg skal prate med fastlegen så fort jeg får time der, og høre hva hen mener.

Anonymkode: e2535...e22

Du kan søke om fjerde eksamen dersom det krøller seg veldig ja. For da handler det om gradsfullførelse. Du kan legge ved legeattest/psykologerklæring dersom du har det. Husk den må være fra nyere tid. 

Du kan fint benytte deg av SiB psykologene igjen, så lenge du er student har du lov å bruke de. Når du fullfører studiene - så er de og flink til å henvise til psykologer uten for SiB. Husk SiB psykologene har lang ventetid , så det kan hende det er like raskt å få en henvising til psykolog via fastlegen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...