Gå til innhold

Ingen kontroll over mus. Eller noe annet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Side etter side ( det vil si reklamer, artikler rundtomring siden jeg er inne på ) åpnes uten at jeg har valgt å åpne eller klikke meg inn på disse. Videre blir områder blå, som om jeg igjen har trykket på disse for å markere og deretter slette. ( vet ikke om noen skjønte den ). Denne blåe markering skjer og forsvinner i millisekunder. 

Det tok meg nå evigheter å komme meg inn på dette underforumet. Det ble hele tiden valgt for meg, og jeg havnet inn på helt gale plasser. Jeg måtte til slutt bruke laptopens innebygde mus. Kan det a være at det er musa det er noe galt med? Jeg prøvde å reinstallerde mus, jeg har også prøvd systemgjenopprett. Ingen av disse hjalp. Jeg må ha mus ved siden av. Synes innebygd er for slitsomt.

Anonymkode: a45d0...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres mer ut som du har pådratt deg en virusfaen.
Koble maskinen fra internett, få en venn til å laste ned Malwarebytes og innstaller det på maskinen din via en minnepinne. Kjør en deep scan og fjern alt som dukker opp.
Gjenta scan minst en gang og fjern evt flere ting som dukker opp.
Restart maskinen etter scan FØR du kobler deg tilbake på internett.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt umulig her nå. Alle reklamene her åpnes. Disse småvinduene angre,kopier,lim-inn popper hele tiden opp, blåe områder, blir gal her.

Anonymkode: a45d0...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du legger opp til smash med den overskriften der, jeg tenkte iallefall koffert med en gang.

Høres litt ut som et meget trøblete virus.

Men har du prøvd å reinstallere/oppdatere driveren?

Gå inn på innstillinger, og enheter/devices, der skal det være en liste over drivere og en mulighet for å oppdatere.

Eller gå inn i kontrollpanel, velg feilsøker og velg konfigurer en enhet under maskinvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp. Virusfaen. Gjør som jeg sa. Få noen andre til å laste ned Malwarebytes for deg, ikke last det ned selv fordi du uten full kontroll over maskina kan risikere å laste ned en fake versjon som gjør det enda verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var virus ja, Installerte Walware, den fant 26 stk men fant visst ikke den som skapte problemer. Jeg har Windows defender på min PC installert men vet ikke hvorfor den ikke hadde stoppe det, tok oppdatering, kjørte for virus, den fant to, en høy riksiko og en alvorlig, en av dem trojan og jeg fikk slettet begge, så forsvant problemene. :)

Anonymkode: a45d0...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Windows Defender er noe drit. Den oppdateres ikke ofte nok på hva som er der ute, og trojanere har en tendens til å snike seg inn under radaren dens uansett hva du gjør. Ikke regn med at det er over enda. Et par ekstra full scans er som regel nødvendige for å bli kvitt gjenstridige virus, og særlig browservirus som det kan virke som du hadde fått.
Innstaller AVG eller Avast gratisversjoner, evt pung ut med noen kroner og betal for fullversjonene. Mye bedre realtime beskyttelse, samt mye grundigere malware/virus/trojan/keylogger/whatever-oppdateringer.

Og pass selvfølgelig på hva du klikker på i ettertid. Keyloggers, trojans og annen malware kommer ikke automagisk inn på maskina. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...