AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #1 Del Skrevet 29. februar 2016 Jeg bor i kollektiv med to ganske gode venninner. En av venninnene mine har de sise ca. 3 mnd. virket veldig slapp og lat. Hun kan for eksempel finne på å tilbringe hele helgen på rommet sitt og gå i pysjbukese hele dagen. Om kvelden er hun i blant ganger med på ting, men hun tar sjeldent initiativ til å finne på noe. Trening virker det som om hun har sluttet med. Hun virker så giddalus og bruker ikke fritiden sin (studerer ellers) til noe annet enn å ligge i sengen og se på serier ol. Når vi først er sammen er det veldig hyggelig og hun er som regel blid og i godt humør. Jeg vet ikke hvordan jeg skal ta opp dette med henne eller hva jeg skal si. Er dette normalt? Anonymkode: 78c3c...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #2 Del Skrevet 29. februar 2016 Kan det være hun er deprimert? Du kan jo spørre om det går bra med henne. Anonymkode: 907bc...9d9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #3 Del Skrevet 29. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i kollektiv med to ganske gode venninner. En av venninnene mine har de sise ca. 3 mnd. virket veldig slapp og lat. Hun kan for eksempel finne på å tilbringe hele helgen på rommet sitt og gå i pysjbukese hele dagen. Om kvelden er hun i blant ganger med på ting, men hun tar sjeldent initiativ til å finne på noe. Trening virker det som om hun har sluttet med. Hun virker så giddalus og bruker ikke fritiden sin (studerer ellers) til noe annet enn å ligge i sengen og se på serier ol. Når vi først er sammen er det veldig hyggelig og hun er som regel blid og i godt humør. Jeg vet ikke hvordan jeg skal ta opp dette med henne eller hva jeg skal si. Er dette normalt? Anonymkode: 78c3c...e4b Høres ut som en depresjon, men det er jo noe nesten alle mennesker får innimellom Anonymkode: 77300...75f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #4 Del Skrevet 29. februar 2016 Har hun vært helt motsatt tidligere? Jeg hadde laange perioder under studiene hvor jeg ikke prket noe som helst utenom studiene. Så det ble mye daffing i pysj og serier når jeg først hadde fri. Dette var helst om vintern. Var ikke deppa eller noe, hadde bare ikke like mye energi. Anonymkode: 80dd8...616 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #5 Del Skrevet 29. februar 2016 Noen liker jo rolige daffeperioder i et ellers travelt liv! Anonymkode: 171da...eb9 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herremann Skrevet 29. februar 2016 #6 Del Skrevet 29. februar 2016 jo mindre aktiv man er, jo mindre energi har man til aktiviteter. er en ond sirkel. bare fortsett å inviter henne med på ting. selv om det er små ubetydelige ting som å gå på butikken sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cartman Skrevet 29. februar 2016 #7 Del Skrevet 29. februar 2016 Ikke unormalt. Mange mennesker har perioder der de har lavt energinivå. Du får finne på noe alene eller med andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wolfpotion Skrevet 29. februar 2016 #8 Del Skrevet 29. februar 2016 Hvis hun tidligere har vært aktiv og mer med på ting (som det virker utifra hva du skriver), så ville jeg ha prøvd å snakke med henne å hørt om alt var bra. Mulig hun er deprimert som noen sier, kan også hende hun er inne i en periode hvor hun bare er litt ekstra slapp/sliten. Spør henne, det er beste måten å finne det ut på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 29. februar 2016 #9 Del Skrevet 29. februar 2016 Jeg synes det er litt slemt av deg å kalle henne lat. For meg er lat et negativt ord, noe som brukes om folk som lar være å rydde fellesarealer, som ikke gidder å gå med søpla osv. Ikke en som er inne i en litt daff periode. Det kan jo hende hun er sliten? Vi er jo inne i den kalde årstiden også, mange som går litt i hi da. Hun kan jo også være deprimert selvfølgelig, spør henne hvordan hun har det! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurvetjofsa Skrevet 29. februar 2016 #10 Del Skrevet 29. februar 2016 Sånn er jeg også i perioder. Kommer an på hvor mye det er å gjøre på studiene, mye å gjøre på jobb eller om det har skjedd noe på privaten og så videre. Er ikke deppa av den grunn Men det er nå meg da. Jeg kjenner ikke din venninne så kan ikke si om det samme gjelder for henne. Du kan jo spørre henne om hvordan det går for tiden og ta det derfra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #11 Del Skrevet 29. februar 2016 Hvorfor skal du bry deg med det og "ta det opp"? La hu være! Anonymkode: 9300f...62b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #12 Del Skrevet 29. februar 2016 Kanskje hun er introvert og trives i sitt eget selskap med joggebuksa på? Alle er ikke supersosiale og avhengig av å finne på noe sammen med andre hele tiden. Hennes måte å avreagere på er kanskje å være alene, mens du og hun andre kanskje er mer ekstrovert og henter energi i å finne på noe sammen med andre. Jeg er selv introvert og blir bare sliten og lei av at folk nærmest skal tvinge meg til å sosialisere når jeg ikke har lyst. Dét gjør meg deprimert og sliten! Får jeg være for meg selv når jeg har behov for det, blir jeg en mye mer hyggelig og velbalansert person. For utrolig nok så er det fullt mulig å ikke ha lyst til å sosialisere. Det betyr ikke at man er lat, det betyr bare at man henter overskudd på en annen måte enn dem som er mer utpreget sosiale. Unntaket er jo selvfølgelig om hun tidligere var sosial og med på noe ofte, men plutselig endret personlighet. Da kan det være tegn på at hun ikke har det bra. Anonymkode: 9f7cd...2b7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2016 #13 Del Skrevet 29. februar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i kollektiv med to ganske gode venninner. En av venninnene mine har de sise ca. 3 mnd. virket veldig slapp og lat. Hun kan for eksempel finne på å tilbringe hele helgen på rommet sitt og gå i pysjbukese hele dagen. Om kvelden er hun i blant ganger med på ting, men hun tar sjeldent initiativ til å finne på noe. Trening virker det som om hun har sluttet med. Hun virker så giddalus og bruker ikke fritiden sin (studerer ellers) til noe annet enn å ligge i sengen og se på serier ol. Når vi først er sammen er det veldig hyggelig og hun er som regel blid og i godt humør. Jeg vet ikke hvordan jeg skal ta opp dette med henne eller hva jeg skal si. Er dette normalt? Anonymkode: 78c3c...e4b Tar du initiativ til ting da TS? Kanskje hun bare har lavt energinivå for tiden, studier kan ta på. Anonymkode: 10d98...834 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå