Gå til innhold

Hvor er Hoppetaujenta akkurat nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hoppetaujenta skrev (10 minutter siden):

Joda, jeg laiket, men det var visst Cid ikke fornøyd med. :jolie: 

De er vel ikke oppfunnet ennå? :P 

Hva prater du om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror en må regne med å bruke en del penger i forsøksstadiet. :sukk: Kanskje derfor en stopper opp også, for det som blir til overs av ingredienser blir aldri brukt til noe annet...og står/ligger der, tar opp plass og minner en på mislykketheten på kjøkkenet. Ønsker meg fremdeles en kokkevenn jeg. Tror det blir billigere, selv om det ikke er helt sannsynlig i dette livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering om julebrusisen: det var litt flere småpunkter med brussmak nedover, men det er fremdeles for mye kun hvit vaniljeis der. Jeg vil ha mer som skjer i en is. :spise:   Avslutter boksen nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Jeg tror en må regne med å bruke en del penger i forsøksstadiet. :sukk: Kanskje derfor en stopper opp også, for det som blir til overs av ingredienser blir aldri brukt til noe annet...og står/ligger der, tar opp plass og minner en på mislykketheten på kjøkkenet. Ønsker meg fremdeles en kokkevenn jeg. Tror det blir billigere, selv om det ikke er helt sannsynlig i dette livet. 

Ja, det er også et problem. Mange oppskrifter blir skamdyre fordi man må kjøpe inn så mange ingredienser man ikke har fra før og som man aldri kommer til å bruke igjen. 

Synes flere oppskrifter burde bygge på ingredienser man allerede har i kjøleskapet og ingredienser som brukes i de fleste matretter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (1 minutt siden):

Ja, det er også et problem. Mange oppskrifter blir skamdyre fordi man må kjøpe inn så mange ingredienser man ikke har fra før og som man aldri kommer til å bruke igjen. 

Synes flere oppskrifter burde bygge på ingredienser man allerede har i kjøleskapet og ingredienser som brukes i de fleste matretter. 

Eller man kommer ikke til å bruke dem igjen før ingrediensene har gått ut på dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellstrøm har sikkert ikke slike problemer, men vi andre tuslinger ved kjøkkenbenken sliter litt. *underdrivelse* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (2 minutter siden):

Hellstrøm har sikkert ikke slike problemer, men vi andre tuslinger ved kjøkkenbenken sliter litt. *underdrivelse* 

Enig. Dessuten har ofte slike kjendiskokker en annen forståelse for økonomi enn oss andre. Husker jeg så Hellstrøm fortelle studenter hvordan de kunne lage billig pastasaus hjemme. Også brukte han rødvin i sausen. Det var vel 150 kroner kun i vinutgifter. Kanskje billig for Hellstrøm, men ikke billig for en vanlig student. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (3 minutter siden):

Nå får hun lip fillers. 

Det vil hun aldri ha nei. Hun er fornøyd med alt som det er. Uvanlig i våre tide kanskje, men slik er det. 
Hoppen mot strømmen. :nigo: 

SVK skrev (Akkurat nå):

Enig. Dessuten har ofte slike kjendiskokker en annen forståelse for økonomi enn oss andre. Husker jeg så Hellstrøm fortelle studenter hvordan de kunne lage billig pastasaus hjemme. Også brukte han rødvin i sausen. Det var vel 150 kroner kun i vinutgifter. Kanskje billig for Hellstrøm, men ikke billig for en vanlig student. 

Ja, regner med at hva en ingrediens koster og/eller maskineri til å lage mat med...er et problem som ordentligkokkene ikke har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (13 minutter siden):

Ja, regner med at hva en ingrediens koster og/eller maskineri til å lage mat med...er et problem som ordentligkokkene ikke har. 

Jepp. Så en kokkevideo tidligere denne uka.  Kokken ble intervjuet om hvordan det føltes om han mislyktes med oppskriften han prøvde å. Da sa han "null stress, jeg bare kaster maten i søpla og prøver på nytt." Så ble han spurt om hvor mye penger an hadde brukt på den siste middagen han hadde kastet i søpla og da svarte han 1000 kroner! 

1000 kroner rett i søpla! 

Nå kastet han trolig sjeldent mat i søpla siden han er en profesjonell kokk og sjeldent mislykkes helt .Men likevel. Vi som ser på videoene hans er ikke profesjonelle kokker og mislykkes hele tiden når vi prøver å lage en oppskrift for første gang. Jeg hadde grått om jeg måtte kaste noe jeg hadde brukt 1000 kroner på og mange timer på å prøve å få til. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (7 timer siden):

Nei, dette er fremmede folk. :fy: 

Ganske typisk syns jeg. :fy: 

:klappe::klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cassidy Tvillingene logger av nå, vi kommer tilbake her i kveld.👨‍🦰👩‍🦰👍👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SVK skrev (13 minutter siden):

Jepp. Så en kokkevideo tidligere denne uka.  Kokken ble intervjuet om hvordan det føltes om han mislyktes med oppskriften han prøvde å. Da sa han "null stress, jeg bare kaster maten i søpla og prøver på nytt." Så ble han spurt om hvor mye penger an hadde brukt på den siste middagen han hadde kastet i søpla og da svarte han 1000 kroner! 

1000 kroner rett i søpla! 

Nå kastet han sjeldent mat i søpla siden han er en profesjonell kokk og sjeldent mislykkes helt .Men likevel. Vi som ser på videoene hans er ikke profesjonelle kokker og mislykkes hele tiden når vi prøver å lage en oppskrift for første gang. Jeg hadde grått om jeg måtte kaste noe jeg hadde brukt 1000 kroner på og mange timer på å prøve å få til. 

Jeg hadde gått med sørgbind rundt armen en hel mnd. :( 

Freyja Valkyrie skrev (11 minutter siden):

Hoppe er sulten

Kan være et bilde av biff

Ååååå...... En slik velfylt tallerken nå hadde vært himmelsk! :rodmer: ...eller er det et fat for alle? :fnise: Upps! 

Ciaran og Ciara skrev (11 minutter siden):

Cassidy Tvillingene logger av nå, vi kommer tilbake her i kveld.👨‍🦰👩‍🦰👍👍

Hadebra så lenge, mine to små mus som ofte småsmaker maten her før jeg har sett den. :P:P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde gått med sørgbind rundt armen en hel mnd. :( 

Enig. Synes som sagt det viser at mange av disse kokkene har et helt annet perspektiv på økonomi enn oss andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er bare slik og jeg kommer aldri til å ende opp der. Røkke er ikke min onkel. :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (4 minutter siden):

Ja, det er bare slik og jeg kommer aldri til å ende opp der. Røkke er ikke min onkel. :vetikke: 

Ikke min heller, selv om jeg skulle likt å hatt en rik onkel i Sveits som ikke visste hva han skulle gjøre med pengene sine nå som han ikke lenger betaler formuesskatt. :fornøyd:

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (45 minutter siden):

Eller man kommer ikke til å bruke dem igjen før ingrediensene har gått ut på dato.

Typisk med krydder. Men det bruker jeg lenge etter utløpsdatoen. Men som oftest blir det helt avglemt i skapet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (Akkurat nå):

Typisk med krydder. Men det bruker jeg lenge etter utløpsdatoen. Men som oftest blir det helt avglemt i skapet. 

Samme her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...