Gå til innhold

Mamma har blitt sammen med en dame :(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min kompis fikk plutselig vite at pappaen hadde blitt homofil. Han er nå utstøtt av familien. Ikke fordi han er homofil, men fordi ungene føler det har blitt holdt for narr+ pluss at han fikk mammaen til å leve i et falskt ekteskap.

Sier ikke at dere skal støte henne ut. Dette var mer rettet til de som svarer "korrekt og diplomatisk" uten å tenke over at dette faktisk angår hele deres liv. Støtt broren din TS, men ikke avskriv mor og den nye situasjoen enda. Gi dere selv litt tid.

Håper vikelig at mor har vett nok til å snakke med sønnen sin om dette.

Anonymkode: d5559...835

Man blir ikke homofil. Homofil er noe man er hele livet. Forøvrig kan det være at han var bifil og aldri har levd i et "falskt" ekteskap. De som kommer ut i godt voksen alder, er menneseker som oppriktig har elsket partneren sin. Helt forkastelig å støte noen ut av familien for slike årsaker.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme skjedde i vår familie, moren min hadde da tre tenåringsbarn. Jeg er så glad fordi mine omgivelser, andre familiemedlemmer og venner aldri lot meg få lov til å reagere sånn som du gjør nå TS. Deres spontane reaksjon var at det var veldig hyggelig å høre at moren min hadde fått seg ny kjæreste - kjønn ble omtrent ikke nevnt. Her har du virkelig en god mulighet til å gi broren din mulighet til å reagere på en måte som han kan leve med i etterkant, som gjør at han vokser og utvikler seg på det (eller du kan bidra til det motsatte). Det handler ikke om kjønn, det handler om kjærlighet. Og det betyr ikke at det livet man har levd før betyr noe mindre eller har mindre gyldighet. 

Anonymkode: 344e3...959

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det gjør ingenting at dette faktisk er i ferd med å knekke min bror? Jeg synes det er viktigere at en sårbar tenåring blir ivaretatt før en godt voksen dame. Han mister faktisk litt av livsgnisten på grunn av dette. Og denne "utvalgte" hun er ikke spesielt fantastisk altså 

Kan jeg anmelde? 

TS 

Anonymkode: e0133...a66

hva er det som holder på å knekke ved broren din? egoet? imaget? Hva i alledager griner han for?? 

Anonymkode: 7167b...1b3

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, herremann skrev:
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva er det som holder på å knekke ved broren din? egoet? imaget? Hva i alledager griner han for?? 

Rar sitering.. Godt poeng! Jeg har lesbiske mødre, og du får trøste broren din TS med at jeg både er populær og har godt image, så ikke noe å bekmre seg for😉

Anonymkode: f08f6...f74

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rar sitering.. Godt poeng! Jeg har lesbiske mødre, og du får trøste broren din TS med at jeg både er populær og har godt image, så ikke noe å bekmre seg for😉

Anonymkode: f08f6...f74

Ler. 

Det var meg du siterte. At en 16 åring griner av fortvilelse fordi moren er sammen med en dame, er rett og slett helt sprøtt, men som 16åring er han vel redd for å bli mobbet. Det er vel det som er greia, trist nok. Om ikke han er lei seg for faren sin da? Eller? Vanskelig å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren til TS kan ha hatt forhold til kvinner før hun traff faren til TS. 

Anonymkode: 16b82...0fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til dere som fordømmer og kaller meg egoistisk; er det egoistisk å elske et annet menneske? Å være lykkelig? Å faktisk være en bedre mamma for barna mine fordi jeg har det så bra? For å ha blitt hel igjen?

Anonymkode: 21c2c...4df

Har ikke noe å gjøre med at du er lesbisk, men ny partner når barna er i tenårene kan være egoistisk. Sier ikke at du er det, men det kan bli for mye for skillsmissebarn og først oppleve samlivsbrudd mellom foreldrene, så en periode hvor man er litt hos hver, og så enda en ny forandring når nye partnere til foreldrene kommer inn i bildet. Det trenger ikke å være slik at fordi man selv har det bra med noe nytt, så skal ungene føle det samme.

Anonymkode: 8df3a...e11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg anmelde? 

TS 

Ja, men politiet kommer til å le av deg før de henlegger saken. :tongue:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min kompis fikk plutselig vite at pappaen hadde blitt homofil. Han er nå utstøtt av familien. Ikke fordi han er homofil, men fordi ungene føler det har blitt holdt for narr+ pluss at han fikk mammaen til å leve i et falskt ekteskap.

(...)

Anonymkode: d5559...835

Stygt gjort. Skjønner behovet for å avreagere, men dette er dårlig. Det virker som om det er fordi han er homofil. Hadde de gjort det samme hvis det var en kvinne det var snakk om? Homofobi kommer i mange former.

Anonymkode: c8025...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke noe å gjøre med at du er lesbisk, men ny partner når barna er i tenårene kan være egoistisk. Sier ikke at du er det, men det kan bli for mye for skillsmissebarn og først oppleve samlivsbrudd mellom foreldrene, så en periode hvor man er litt hos hver, og så enda en ny forandring når nye partnere til foreldrene kommer inn i bildet. Det trenger ikke å være slik at fordi man selv har det bra med noe nytt, så skal ungene føle det samme.

Enig denne,

og bare fordi vi mener dette betyr det ikke at vi ikke mener at man ikke komme ut skapet og leve lykkelig, men at man skjønner og har forståelse for at det er vanskelig for barn/ungdom/voksne og det har jeg ikke sett mye forståelse for i denne tråden.

og  mine øyne er dette helt forståelig, hvis min mamma eller pappa hadde skilt seg hadde jeg hatt problemmer med det og jeg hadde hatt store problemmer med å takle om de appotil hadde dratt med seg ny kjæreste av samme kjønn,

jeg er ikke homofob, jeg for homofile retigheter og har venner som er homser/lesber, er selv bi.

men jeg er kvinne nok til innrømme at jeg hadde hatt slit med det, forhåpendligvis med tiden hadde jeg nok kommet over det, da jeg ønsker at mine foreldre skal være lykkkelig.Men det vet jo ikke vet da jeg ikke har vært i den sitausjonen før.

Anonymkode: 37f02...4ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars tenåring..

Jeg hadde skjemtes om jeg som tenåring hadde fått vite at min mor elsket å slafse reker..

Anonymkode: 9e44f...5a9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars tenåring..

Jeg hadde skjemtes om jeg som tenåring hadde fått vite at min mor elsket å slafse reker..

Æsj...! 😳😮😷

Anonymkode: beabd...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sooool skrev:

Man blir ikke homofil. Homofil er noe man er hele livet. Forøvrig kan det være at han var bifil og aldri har levd i et "falskt" ekteskap. De som kommer ut i godt voksen alder, er menneseker som oppriktig har elsket partneren sin. Helt forkastelig å støte noen ut av familien for slike årsaker.

Blir ikke homofil?

Så du mener at de som er homofile allerede var det når de ble født?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars tenåring..

Det er akkurat sånn jeg tenker :( dessuten er "kjæresten" til mamma utrolig stygg. Rett og slett tragisk hele opplegget 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager skal du anmelde for noe TS? At mammaen din har fått en kjæreste som ikke svarer til dine forventninger?

Jeg skjønner veldig godt at dette er et sjokk for dere, men det var da en voldsom til reaksjon? Her må du gå inn som den voksne og fortelle broren din at dette ikke er verdens undergang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir ikke homofil?

Så du mener at de som er homofile allerede var det når de ble født?!

Ja, man blir født homofil. Homofili er ikke noe som plutselig bare oppstår ut av det blå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sirah skrev:

Hva i alle dager skal du anmelde for noe TS? At mammaen din har fått en kjæreste som ikke svarer til dine forventninger?

Jeg skjønner veldig godt at dette er et sjokk for dere, men det var da en voldsom til reaksjon? Her må du gå inn som den voksne og fortelle broren din at dette ikke er verdens undergang.

Mamma burde vært den voksne! :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mamma burde vært den voksne! :murvegg:

Hvordan da?

Anonymkode: 37f02...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat sånn jeg tenker :( dessuten er "kjæresten" til mamma utrolig stygg. Rett og slett tragisk hele opplegget 

Ts

Vel, jeg hadde en viss sympati for deg når du startet å skrive, med tanke på at det er mye nytt i livene til deg og din bror. Men etterhvert innlegg du skriver, så kjenner jeg at du virker som en overflatisk drittunge. Om problemet er at du synes at kjæresten er stygg, så får du ikke en dråpe sympati fra meg i alle fall. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...