Gå til innhold

Mamma har blitt sammen med en dame :(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterert
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Den utstøtte kunne ha oppført seg bedre selv også.

Anonymkode: d5559...835

Det er forståelige grunner til at noen ikke står fram som homofile. Så prøver de å leve som heterofile. Som denne faren. Det kan ikke være lett! Jeg forstår at moren blir knust når han viser seg å være homofil. 

Men barna kan ikke støte ham ut pga det. Og det bør moren også skjønne. Og så bør jo barna hans tenk Even liten tanke på hva faren ofret for at de ble født i det hele tatt. Men den tanken har nok ikke slått dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Blomsterert skrev:

Det er forståelige grunner til at noen ikke står fram som homofile. Så prøver de å leve som heterofile. Som denne faren. Det kan ikke være lett! Jeg forstår at moren blir knust når han viser seg å være homofil. 

Men barna kan ikke støte ham ut pga det. Og det bør moren også skjønne. Og så bør jo barna hans tenk Even liten tanke på hva faren ofret for at de ble født i det hele tatt. Men den tanken har nok ikke slått dem.

Har svart over her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har svart over her. 

Ok,men hvis det var fordi faren ikke var ålreit på andre måter,så hadde det jo lite med at han var homofil å gjøre da. Så hvor var det relevant at han var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har trodd hun elsket pappa, og fikk barna sammen med han av kjærlighet, de har kjente henne som heterofil. Det er en stor endring, og det er da klart barna må få tid til reagere og venne seg til det nye.

Her har du jo allerede lagt premissene for at forholdet med pappa bare var et spill for galleriet, og da er det jo ikke noe gøy å diskutere med deg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FantasDick skrev:

Her har du jo allerede lagt premissene for at forholdet med pappa bare var et spill for galleriet, og da er det jo ikke noe gøy å diskutere med deg. 

Ja, men det dere ikke forstår er at dette angår mange flere enn faren. På hvilken måte kan man forvente at folk skal legge om tankesettet sitt umiddelbart? Det klarer dere ikke svare på. For ja, det hadde vært annerledes om det var enn mann, for det kunne det jo forestille seg. Man kan ikke danse etter farens pipe fordi han er homofil og har følelser, for følelser har alle mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte kan man forvente at folk skal legge om tankesettet sitt umiddelbart? Det klarer dere ikke svare på. 

Så var det dette med å legge premisser igjen, da.. Det er jo ikke noe å svare på for hvorfor skal folk legge om tankesett sitt bare fordi en person liker en mann istedet for en dame - eller begge deler? 

Edit; vil forresten legge til om folk må "endre tankesettet sitt" eller ikke så kvalifiserer det uansett ikke som grunn til å fryse ut av familien.  

Endret av FantasDick
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det dere ikke forstår er at dette angår mange flere enn faren. På hvilken måte kan man forvente at folk skal legge om tankesettet sitt umiddelbart? Det klarer dere ikke svare på. For ja, det hadde vært annerledes om det var enn mann, for det kunne det jo forestille seg. Man kan ikke danse etter farens pipe fordi han er homofil og har følelser, for følelser har alle mennesker.

Legge om tankesettet sitt? Jeg skjønner ikke hvorfor dette er verre enn at pappaen og mammaen skilles. Pappaen har ikke lyst til å være kjæreste med mammaen mer. Om han får en ny kjæreste burde ikke dennes kjønn ha noen innvirkning i det hele tatt. At mammaen føler seg såret og lurt er ikke noe hun burde legge over på barna, helst burde hun ikke snakke med dem om det i hele tatt.

Anonymkode: e313a...609

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ynskyld meg, men skjønner ikke hva du skal anmelde og til hvem? Som jeg forstår utifra det du skriver har ikke moren din gjort noe annet en å forelske seg. Kjærlighet kan da ikke være så ille.

Virker som du og broren din bør jobbe litt med holdningene deres å lære å akseptere at det ikke er noe galt i å forelske seg i samme kjønn. Her lever man trossalt i 2016. Skjønner ikke hvorfor dette liksom skal ta knekken på broren din. Han er praktisk talt voksen. Skjønner ikke hva som er problemet her. At moren din har fått ny kjæreste eller at kjæresten er kvinne?

Anonymkode: fbbd7...0b6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FantasDick skrev:

Så var det dette med å legge premisser igjen, da.. Det er jo ikke noe å svare på for hvorfor skal folk legge om tankesett sitt bare fordi en person liker en mann istedet for en dame - eller begge deler? 

Hæ? Altså, folk blir sinte på TS fordi hun og broren reagerer negativt nå begynnelsen, og det virker ikke som om folk prøver å forstå de engang. 

Er ikke sikker på om jeg forstår hva du mener. Men poenget mitt er at det er lov å reagere, og jeg synest det er merkelig at folk ikke forstår det. Javisst skal vi lovprise og hylle homofile som tørr å stå frem, men.. Ja... Vet ikke lenger. 

Jeg tror ikke problemet er kjønnet på kjæresten, problemet er at moren har skiftet legning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Altså, folk blir sinte på TS fordi hun og broren reagerer negativt nå begynnelsen, og det virker ikke som om folk prøver å forstå de engang. 

Er ikke sikker på om jeg forstår hva du mener. Men poenget mitt er at det er lov å reagere, og jeg synest det er merkelig at folk ikke forstår det. Javisst skal vi lovprise og hylle homofile som tørr å stå frem, men.. Ja... Vet ikke lenger. 

Jeg tror ikke problemet er kjønnet på kjæresten, problemet er at moren har skiftet legning.

Jo, jeg prøver å forstå, men kan faktisk ikke se hvorfor barna skal bli sure på foreldrene fordi de får ny kjæreste av samme kjønn. Det er ikke snakk om å være PK, hylling av homofile osv men min ærlige og oppriktige mening. 

Til det siste der.. Du legger premisser igjen. Du går automatisk ut fra at moren har skiftet legning og derfor må ha løyet om kjærligheten til barnas far osv,  men det trenger da slettes ikke være sant. Kanskje hun er bi? Kanskje hun er pan? Kanskje hun ville fortrenge følelsene for kvinner og forsøke å passe inn? Vi vet ikke, men det er da ingen grunn til å skulle gå ut fra det verste. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det gjør ingenting at dette faktisk er i ferd med å knekke min bror? Jeg synes det er viktigere at en sårbar tenåring blir ivaretatt før en godt voksen dame. Han mister faktisk litt av livsgnisten på grunn av dette. Og denne "utvalgte" hun er ikke spesielt fantastisk altså 

Kan jeg anmelde? 

TS 

Anonymkode: e0133...a66

Anmelde? Er du dum? Moren din har ikke gjort noe galt. Og Be broren din slutte å være så ego.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

En sekstenåring er mer enn gammel nok til å forstå at han ikke kan blande seg opp i sin mors privatliv. Om din bror er så selvsentrert at han ikke klarer å forstå dette har han nok slitt psykisk en stund allerede.

Anonymkode: 16b82...0fe

Forskning viser vel at ungdom og unge voksne ikke har ferdigutviklet alle sider med hjernen. Forskning viser dermed at det er normalt at tenåringer er selvsentrerte, og ikke i stand til å se det store perspektivet. Har derfor høyst sannsynligvis lite å gjøre med psykisk tilstand ellers. 

Bare for å forklare hvordan hjernen til en sekstenåring fungerer :)

Anonymkode: 8df3a...e11

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke slik at dersom man har vært i et heterofilt forhold først, og så hår inn i et forhold med et nenneske av samne kjønn, så har alt man har gjort før det vært falskt. 

Det er ikke nødvendigvis slik at man passer inn i en bås, og man utvikler seg gjennom livet. 

Jeg gjetter på at moren til TS er mer opptatt av menbesket hun har blitt sammen med, enn av at hun er en kvinne. 

Jeg forstår at dette er tøft for en sekstenåring. Det handler om at det trygge forandrer seg. Og om å plutselig måtte forholde seg til at foreldre har en seksualitet. Det er ille nok å forholde seg til at foreldre trolig har sex. Men da kan man overbevise seg selv om at de sikkert ikke gjør det lengre ;) og så tenke på noe annet.  Med en mor som har ny kjæreste som også er dame så må man plutselig forholde seg til ting som jeg forstår at kan føles som "way to much". 

Men det betyr ikke at mor ikke har lov til å få ny damekjæreste. Men at det kan være lurt å ta det rolig. 

I bunn og grunn kan det være en bra ting på mange måter. Mor blir nok lykkelig. Og alternativet er mye verre. Ulykkelige og ensomme foreldre som bare har levd gjennom barna, og gjør at man alltid har dårlig samvittighet når man prøver å leve eget liv....

Dere er voksne. Men kanskje du bør snakke med moren din om å finne måter å gjøre overgangen lettere for broren din. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler
Spoiler

Skjerp deg TS. 

Anonymkode: 73ae1...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som moren din, bare noen år yngre, og har tenåringsbarn.

Ja, jeg var gift med en mann i 17 år, og elsket ham. Ekteskapet tok slutt for flere år siden, av mange årsaker, og nå har jeg blitt sammen med en kvinne. Jeg falt for personen.

Mine barn er ikke informert enda, eldstemann er 15, så det er jo klart en sårbar alder.

Til dere som fordømmer og kaller meg egoistisk; er det egoistisk å elske et annet menneske? Å være lykkelig? Å faktisk være en bedre mamma for barna mine fordi jeg har det så bra? For å ha blitt hel igjen?

Jeg har aldri lurt min eksmann eller levd under falsk flagg. Det var like ekte den gang som det jeg har fått oppleve på nytt nå, men denne gangen med en kvinne.

Anonymkode: 21c2c...4df

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

En sekstenåring er mer enn gammel nok til å forstå at han ikke kan blande seg opp i sin mors privatliv. Om din bror er så selvsentrert at han ikke klarer å forstå dette har han nok slitt psykisk en stund allerede.

Anonymkode: 16b82...0fe

om han ikke er gammel nok til å stemme ved valg, drikke alkohol, kjøre bil. Er han da automatisk gammel nok til å forstå og takle at hans 50 år gamle mor er blitt lesbisk?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...