Gå til innhold

Mamma har blitt sammen med en dame :(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner at dette er en trolletråd, men sånn ellers skjønner jeg ikke problemet - moren deres har fått en kjæreste,  liksom.  

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig å høre at moren din er lykkelig!! :hoppendeglad:

Dumt at du ikke gleder deg på hennes vegne men henger deg opp i en ubetydelig ting som kjønnet til kjæresten hennes... Folk er rare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt med broren min og latt han bo hos meg til sjokket har lagt seg. Makan til selvsentrerte folk, har man holdt på en hemmelighet i 50 år skader ikke de ekstra 4 årene, fram til sønnen har kommet ut av tenårene og er mindre hormonell

Anonymkode: 39d19...fa4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kompis fikk plutselig vite at pappaen hadde blitt homofil. Han er nå utstøtt av familien. Ikke fordi han er homofil, men fordi ungene føler det har blitt holdt for narr+ pluss at han fikk mammaen til å leve i et falskt ekteskap.

Sier ikke at dere skal støte henne ut. Dette var mer rettet til de som svarer "korrekt og diplomatisk" uten å tenke over at dette faktisk angår hele deres liv. Støtt broren din TS, men ikke avskriv mor og den nye situasjoen enda. Gi dere selv litt tid.

Håper vikelig at mor har vett nok til å snakke med sønnen sin om dette.

Anonymkode: d5559...835

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde tatt med broren min og latt han bo hos meg til sjokket har lagt seg. Makan til selvsentrerte folk, har man holdt på en hemmelighet i 50 år skader ikke de ekstra 4 årene, fram til sønnen har kommet ut av tenårene og er mindre hormonell

Anonymkode: 39d19...fa4

Hadde du ment det samme om moren fant en mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aucaman
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg anmelde? 

TS 

Anonymkode: e0133...a66

Sjekkliste:

Bor jeg i Uganda? Ja/Nei.

Hvis ja, da kan du anmelde. Hvis nei, ville jeg likt å se fjeset på politimannen/damen i det du leverer den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var mer rettet til de som svarer "korrekt og diplomatisk" uten å tenke over at dette faktisk angår hele deres liv. 

Jeg ser ikke helt hvordan kjønnet til mammas/pappas kjæreste angår barnas hele liv?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du skal gjøre? 

Du skal akseptere situasjonen. 

Du skal støtte din mor. Du skal trøste din bror. 

Dere skal oppføre dere overfor mor og hennes kjæreste. 

Det er viktigere å beholde et godt forhold enn hva slags legning folk i familien har. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sikkert en trolletråd, men jeg svarer likevel. 

Faren min kom ut av skapet da jeg var 20 og mine småsøsken var 16. Det var litt merkelig i starten, vi lo endel av det, men vi syntes det var koselig, og det var fint å se han lykkelig. Kjæresten hans var utrolig ålreit, så det var ikke noe stress for oss. Kjønn hadde ingenting å si.

Ts, jeg har bare en ting å si til deg;

SKJERP DEG! 

Anonymkode: 4f218...e58

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig mammaen din er som har funnet seg en hun vil være sammen med :) Både du og broren din er gamle nok til å akseptere dette. Det du kan gjøre er å hjelpe broren din å akseptere at moren deres har fått seg kjæreste. Mann eller dame, spiller da ingen rolle så lenge hun er lykkelig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FantasDick skrev:

Jeg ser ikke helt hvordan kjønnet til mammas/pappas kjæreste angår barnas hele liv?

Det har trodd hun elsket pappa, og fikk barna sammen med han av kjærlighet, de har kjente henne som heterofil. Det er en stor endring, og det er da klart barna må få tid til reagere og venne seg til det nye.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min kompis fikk plutselig vite at pappaen hadde blitt homofil. Han er nå utstøtt av familien. Ikke fordi han er homofil, men fordi ungene føler det har blitt holdt for narr+ pluss at han fikk mammaen til å leve i et falskt ekteskap.

Sier ikke at dere skal støte henne ut. Dette var mer rettet til de som svarer "korrekt og diplomatisk" uten å tenke over at dette faktisk angår hele deres liv. Støtt broren din TS, men ikke avskriv mor og den nye situasjoen enda. Gi dere selv litt tid.

Håper vikelig at mor har vett nok til å snakke med sønnen sin om dette.

Støtt ut av familien? Er det mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Det spiller forsåvidt ikke så stor ro le om dette er trolle-tråd. Den høster jo en debatt om et tema som kunne vær helt reelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Blomsterert skrev:

Støtt ut av familien? Er det mulig. 

Den utstøtte kunne ha oppført seg bedre selv også.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mammaen din fortjener å være lykkelig. :)

skjønner godt at moren din ikke turte å komme ut av skapet når hun var ung. Husker jeg ikke feil var homofili forbudt i Norge frem til 1980. Derfor hadde jeg ikke problemer med å forstå at farmoren min ikke syns noe om at jeg var lesbisk når hun først fikk vite det. Nå går der bedre å har ikke noe problemer med det. 

Skjønner at det er et sjokk, men tenk så heldig mammaen din er som turte å gjøre seg selv lykkelig, og ikke leve i en løgn de siste 30-40 årene (kanskje lengre) hun har igjen å leve. <3 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende at moren er bifil, og plutselig møtte sin store kjærlighet. Skulle hun da ha venten i noen år med å finne en annen fordi det er "feil kjønn"? Det er jo samme situasjon som om moren hadde funnet drømmemannen..

Anonymkode: f08f6...f74

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den utstøtte kunne ha oppført seg bedre selv også.

Ja, herlighet så stygg man er når man blir født homofil altså! Da bør man oppføre seg bedre og være hetero og ulykkelig :ironi: 

Anonymkode: 9a6ea...c55

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, herlighet så stygg man er når man blir født homofil altså! Da bør man oppføre seg bedre og være hetero og ulykkelig :ironi: 

Anonymkode: 9a6ea...c55

Hadde han trengt å holde ektefellen for narr? Tenk på dama som har brukt over 20 år sammen med en fyr som hun trodde elsket henne, bare fordi han var for feig til å ta ansvar for eget liv. Var det nødvendig å møte opp på døren men ny mannekjæreste, ny snakkemåte og ny klesstil helt uten forvarsel? Var det nødvendig å bortprioritere barna, fordi han nå skulle utforske sin nye levestil?

Verden er ikke svart/hvitt, og derfor kan man ikke alltid trykke ut av seg det som er politisk korrekt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...