Gå til innhold

Hud og hår produkt-bytting


Gjest Jalileh

Anbefalte innlegg

Gjest Jalileh

Kanskje litt rar overskrift, men lønner det seg ikke å bytte på hud og hårprodukter?

F.eks bruke opp shampo&balsam, for så å bytte til ett annet merke.

Hørt håret kan bli for vandt til produktet :o

det samme har jeg hørt om hudprodukter.

stemmer det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Hvordan skal håret bli vant til noe som helst, det har ikke akkurat bevissthet eller intelligens...

Jeg pleier å bytte, men det er mest fordi jeg blir lei. Jeg hørte han på Homsepatruljen si at hver tredje shampoflaske burde være fra et annet merke.

Hudpleieprodukter bør du ikke variere for ofte, det stresser bare huden din. Men tilpass behovet etter årstidene, du trenger gjerne en rikere krem om vinteren enn om sommeren,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen vår har heller ikke "akkurat bevissthet eller intelligens" men den kan helt fint bli resist mot antibiotika og kortisonkremer...den tar ikke til seg behandlingen lenger....fordi den er for vant til det.

Jeg har også hørt at man skal bytte på sjampoo og balsam men jeg tar det egentlig ikke så alvorlig..det er uansett sjelden jeg bruker de samme produktene år etter år.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen vår har heller ikke "akkurat bevissthet eller intelligens" men den kan helt fint bli resist mot antibiotika og kortisonkremer...den tar ikke til seg behandlingen lenger....fordi den er for vant til det.

:

Nåja...celler/bakterier er levende organismer som har muligheten til å utvikle resistens. Hår er i prinsippet dødt materiale.

Håret kan ikke bli vant til noe, men shampo/styling-produkter kan kanskje legge seg som et lag utenfor hårstråen. Har ikke så veldig stor tro på dette, men bytter som regel merke etter at flasken er tom.

Når det gjelder hud tror jeg nesten det er motsatt. Jo oftere du bytter produkt, jo mer stresset blir huden. (Også er det ikke lett å finne GODE produkter heller) Jeg ser ikke noen grunn til å bytte produkt så lenge jeg ikke merker noe negativ reaksjon (som allergi etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nåja.. nå er vel de fleste hårprodukter ment for å stimulere hårsekk/hodebunn så vel som håret i seg selv. Hodebunnen er nok ikke dødt materiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

men hvis man eks: bruker dermalogica hver dag, året rundt...vil ikke huden ta til slutt slutte å ta til seg virkningen av produktene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...