Gå til innhold

Gi slipp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde kontakt med ei jente over en lengre periode helt til det plutselig gikk i vasken for en liten tid siden. Jeg var ganske betatt, og det er andre gangen i livet mitt jeg har fått den følelsen. Første gang var over 10 år siden.

Fikk aldri en blank avvisning. Hun sa hun var interessert, men at det var omgivelser som gjorde at det var vanskelig nå.

Jeg har alltid vært en veldig rolig og behersket person som har god kontroll på følelsene, men den siste perioden har jeg kun hatt følelse av tristhet og likegyldighet. Nå merker jeg at jeg nærmer meg et vendepunkt der jeg kan ta kontroll over følelsene mine igjen. Når jeg får kontroll, vet jeg at jeg gir helt slipp og ser meg aldri tilbake. 

Nå, før jeg har kommet til det punktet, har jeg ikke lyst til å gi slipp. Det er så sjelden jeg møter noen jeg blir betatt av, at jeg ikke ønsker at sjansen skal glippe når den først er der. Vil helst spørre henne igjen, om det er mulighet for å gi det en sjanse, men vil heller ikke la henne gå igjennom en avvisning en gang til, hvis det var det hun i utgangspunktet mente. Vet selv hvor vanskelig det er.

Så jenter, når dere sier dere er interessert, men det er best å gi slipp, og at det kanskje kan gå en annen gang; Er det det samme som en blank avvisning?

Anonymkode: f45ac...6d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ikke på det som en blank avvisning. Hun sier det for å ha noe å falle tilbake på. Du er backup og hun bruker deg som selvtillitsboost.

Anonymkode: 7aba0...63e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som ikke spør får aldri svar :) kjør på! Kanskje hun venter på at du skal ta initativet :) 

jeg sa til en for kort tid siden at vi kanskje burde droppe det, fordi vi hadde så liten tid til og møtes.. Nå angrer jeg på det, og jeg kunne ønske at han tok kontakt igjen! Så spør henne, det kan absolutt være verdt det, og om ikke annet, så får du svar :) lykke til! 

Anonymkode: 3657c...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den som ikke spør får aldri svar :) kjør på! Kanskje hun venter på at du skal ta initativet :) 

jeg sa til en for kort tid siden at vi kanskje burde droppe det, fordi vi hadde så liten tid til og møtes.. Nå angrer jeg på det, og jeg kunne ønske at han tok kontakt igjen! Så spør henne, det kan absolutt være verdt det, og om ikke annet, så får du svar :) lykke til! 

Anonymkode: 3657c...b41

Er det riktig at det er han som skal ta initiativ når det er jenta som har sagt nei? Bør ikke jenta da gjøre det dersom hun angrer?

Anonymkode: 7aba0...63e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men jeg for min del tør ikke ;) føler meg dum når jeg først sa at vi ikke skulle mer. Dessuten så sa han at han var enig, så da tenker jeg at det løpet er kjørt. Men jeg håper at trådstarter får svaret sitt :) 

Anonymkode: 3657c...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du ble betatt og at du gjerne skulle sett at det ble dere. Men hun vil ikke mer så det er på tide å gå videre. Glem henne, det dukker opp andre du kommer til å bli like betatt av. 

Anonymkode: d1e8b...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at du ble betatt og at du gjerne skulle sett at det ble dere. Men hun vil ikke mer så det er på tide å gå videre. Glem henne, det dukker opp andre du kommer til å bli like betatt av. 

Anonymkode: d1e8b...4d7

Takk for svar. Hadde en periode der jeg følte meg svak og sårbar, noe som gjorde meg usikker. Har fått litt tid til å samle tankene igjen og tenker at du har rett. Om jeg tar feil, så respekterer jeg i det minste valget hennes.

 

Den 2/29/2016 at 19.46, AnonymBruker skrev:

Jo, men jeg for min del tør ikke ;) føler meg dum når jeg først sa at vi ikke skulle mer. Dessuten så sa han at han var enig, så da tenker jeg at det løpet er kjørt. Men jeg håper at trådstarter får svaret sitt :) 

Anonymkode: 3657c...b41

Tusen takk for 2 fine svar. Det ga meg håp og et positivt løft :-) At jeg ikke følger rådet ditt har mer med teksten hun skrev enn noe annet. Har gått gjennom den noen ganger - det er noe av det mer diffuse jeg har lest, og det kan tolkes i mange retninger -, men jeg tror hun er en person som er redd for å såre andre, noe som gjør at jeg lander på en avvisning.

Samtidig vil jeg gjerne komme med en liten oppfordring til deg om å tørre og ta kontakt. Har alltid tenkt det ofte er en forsvarsmekanisme at motparten sier den er enig, når den andre bryter. Jeg er ikke sikker på at løpet er kjørt :-)

Ut i fra hva du skriver, så er det ikke meg, så ingen agenda fra min side :)

Anonymkode: f45ac...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede gitt han et par hint og han har fått sjansen til å si noe, men han har ikke sagt noe, så da velger jeg å tro at det er avsluttet. 

Synd at ikke du tør å sjanse, men samtidig så forstår jeg deg. Håper at alt ordner seg for deg :) lykke til. 

Anonymkode: 3657c...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har allerede gitt han et par hint og han har fått sjansen til å si noe, men han har ikke sagt noe, så da velger jeg å tro at det er avsluttet. 

Synd at ikke du tør å sjanse, men samtidig så forstår jeg deg. Håper at alt ordner seg for deg :) lykke til. 

Anonymkode: 3657c...b41

Da er det min tur til å spørre; Hva er et hint fra en jente? Snap med bilde og forklarende tekst? bilde på Snap? Felles snap som går til mange?

Har alltid lurt på hvor grensen går på å være hyggelig og å vise interesse fra jenter.

Anonymkode: 7aba0...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har allerede gitt han et par hint og han har fått sjansen til å si noe, men han har ikke sagt noe, så da velger jeg å tro at det er avsluttet. 

Synd at ikke du tør å sjanse, men samtidig så forstår jeg deg. Håper at alt ordner seg for deg :) lykke til. 

Anonymkode: 3657c...b41

Vet ikke om gutter alltid tar hint fra jenter :) Hva er et hint for deg?

Tror hun er i en litt stressende situasjon, så vil helst unngå å stresse henne enda mer. Hun har sendt noen snaps etter avvisningen, men antar det er for å være hyggelig. Det er ingen tekst med som tyder på at hun vil noe mer, så har svart med liknende snaps tilbake. 

Anonymkode: f45ac...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å ta kontakt et par ganger. Lagt opp til en samtale Osv, men jeg får bare korte, men hyggelige, svar tilbake :) har sendt noen snap også. 

han burde jo forstå at om jeg virkelig var ferdig med han, så hadde jeg bare avsluttet kontakten helt. 

Anonymkode: 3657c...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd å ta kontakt et par ganger. Lagt opp til en samtale Osv, men jeg får bare korte, men hyggelige, svar tilbake :) har sendt noen snap også. 

han burde jo forstå at om jeg virkelig var ferdig med han, så hadde jeg bare avsluttet kontakten helt. 

Anonymkode: 3657c...b41

Kunne vært meg i andre enden der. Jeg syns det er vanskelig å tolke hint etter et avslag. Tenker at det er lett å feiltolke ting som interesse siden man er interessert selv. 

Når jeg får kontakt fra henne blir jeg glad og øyner et håp, tar 2 skritt tilbake og tenker at hun i utgangspunktet sa nei, og at hun ville vært mer klar i måten hun tok kontakt på hvis hun ville noe mer.

Kanskje han du tenker på tenker på samme måte:)

Det her satt meg litt i tenkeboksen igjen. Ville du ha brutt absolutt all kontakt med en du ikke var interessert i?

Anonymkode: f45ac...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville brutt absolutt all kontakt om jeg ikke var interessert i noe mer. Jeg er kanskje ikke flink til å være helt tydelig om jeg faktisk vil noe mer, men om en jente ikke vil mer, da er alt veldig klart og tydelig.. Vi gidder ikke å skrive/bruke tid på noen som vi ikke vil noe med. 

Jeg synes du skal gi det en sjanse :) 

Anonymkode: 3657c...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har allerede gitt han et par hint og han har fått sjansen til å si noe, men han har ikke sagt noe, så da velger jeg å tro at det er avsluttet. 

Synd at ikke du tør å sjanse, men samtidig så forstår jeg deg. Håper at alt ordner seg for deg :) lykke til. 

Anonymkode: 3657c...b41

Ikke lur deg selv med det!

vi er så redde for å utsette oss selv for å bli såra at vi ikke tørr å si sannheten til folk..

 

Jeg datet en fyr i høst, etter 2-3 mnd sa han at han ikke ønsket og treffes mer og plutselig var vi ikke venner på snap lenger..

I desember tok han plutselig kontakt igjen og vi snappet mye frem og tilbake, han var så på.. Så møttes vi i romjula og gjorde ting vi ikke burde gjort :P og etter det ble han så av igjen. Sendte han tilslutt en melding om at jeg for min del måtte avslutte og legge dette bak meg, slettet han fra snap samme dag. Siden jeg hadde åpen story fikk han fortsatt se den, men da jeg lukket den etter en uke hadde han lagt meg til og slettet meg igjen.. Jeg synes det var litt rart så jeg sendte han en melding og sa at jeg likte han og at jeg antok han ikke gjorde det samme og at jeg derfor ikke ønsket noe mer kontakt.

da fikk han hvertfall vite hvor skoen trykte hos meg, samtidig fikk han mulighet til å si hva han følte:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville brutt absolutt all kontakt om jeg ikke var interessert i noe mer. Jeg er kanskje ikke flink til å være helt tydelig om jeg faktisk vil noe mer, men om en jente ikke vil mer, da er alt veldig klart og tydelig.. Vi gidder ikke å skrive/bruke tid på noen som vi ikke vil noe med. 

Jeg synes du skal gi det en sjanse :) 

Anonymkode: 3657c...b41

Takk :) Det ligger nok noe i det breiflabb skriver etter deg, at man er redd for å sette seg i en sårbar posisjon igjen. Kanskje det er et snev av stolthet også, fra min side. 

Skal gi det en sjanse. Syns du bør gjøre det samme :)

 

Anonymkode: f45ac...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal tenke på saken ;) lykke til!! Oppdater meg gjerne 😄

Anonymkode: 3657c...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal tenke på saken ;) lykke til!! Oppdater meg gjerne 😄

Anonymkode: 3657c...b41

Skal si fra :) Tester ut farvannet litt først, men sitter ikke med en helt god følelse. Det her er faen meg selvpining.

Anonymkode: f45ac...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke enkelt. Hvor gamle er dere? Jeg krysser fingrene for deg :) 

Anonymkode: 3657c...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er veldig usikker på hvordan jeg skal angripe det her videre. Føler jeg har tatt et lite første skritt, men har ikke funnet veien videre helt enda. Litt nerver med i spill også.

Har ikke lyst til å si eksakt alder. Hvis hun står der jeg håper hun står, tiltrekkes hun kanskje av et forum og samme type tema som dette. Med små modereringer på det du har skrevet, kunne det ha vært deg. Kall det å være paranoid :) Vi er begge i 20 årene, jeg har noen år på henne. Dere?

Takk for kryssing av fingre, kommer alltid godt med :)

Anonymkode: f45ac...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet det akkurat slik det er, så det er nok ikke oss :) vi er eldre enn dere :) 

ønsker deg veldig mye lykke til, og oppdater meg om det skjer noe mer. Jeg krysser fremdeles fingrene for deg :) 

Anonymkode: 3657c...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...