AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #1 Del Skrevet 28. februar 2016 Jeg er vanligvis svært lite sjalu, og godtar mye. Spørsmålet er om jeg selv har skylden for å komme i den floka jeg nå befinner meg i? Min samboer har familie i utlandet og drar med jevne mellomrom hjem, han har tidligere fortalt at han har overnattet hos eksen pga at foreldrene har flyttet fra barndomsbyen. Jeg ble ikke akkurat begeistret når han fortalte det, men hadde forståelse for at han ønsket å besøke venner. Sist han var hjemme så bodde han der igjen, og da kom det frem at han ikke lå på sofaen som jeg først antok, men at de delte seng. I tillegg hadde de vært på fest med venner og han hadde prøvd extacy, og de hadde kysset. Han sier han ikke har følelser for henne og at det ikke har skjedd noe mer. Men når jeg sier at det er uakseptabelt at han deler seng med henne blir han sint. I det siste har han begynt å Skype mye med henne, uten helt å være åpen om det. Jeg kjenner ingen av hans venner, og når han er ute å reiser ønsker han ikke å ha kontakt med meg. Han er med meg til mine venner, og bruker mitt sosiale nettverk. Jeg er veldig selvstendig og har bare akseptert det og holdt på med mine egne ting. Jeg har hund, og drar mye på utstillinger. Men nå kjenner jeg at jeg ikke stoler på han, og at jeg er sjalu. Derfor gikk jeg inn på hans messenger, der jeg så en samtale med en annen dame fra de første mndene vi var sammen, der han flørtet, benektet at han hadde kjæreste, og sa at hun var som en uoppnåelig drøm for han. Den samme dama dro han å besøkte når vi hadde vært sammen i 4 mnd. Det siste de hadde skrevet med hverandre er at de skulle treffes til sommeren. Han skal bla bo hos sin eks når han skal hjem til påske der han skal feire 40 års dagen. Jeg har fri fra jobb men han ønsket ikke at jeg kom fordi han ville bare være sammen med venner og at jeg heller skal være med når vi har bedre tid til å møte vennene hans. Han ønsker seg veldig barn, gir meg masse komplimenter. Og er kjærlig og veldig tydelig på at han bare vil ha et liv med meg. Han vasker og lager mat, flink til å jobbe, er med på hundeutstillinger men er samtidig krevende. Han kan være sjalu og oppfarende og det har hendt at han har dyttet meg. Som i dag morges var en av hundene urolig, jeg spurte om han orket å gå ut med den. Når han gjorde det spurte jeg om han kunne hente tlf, og omtrent samtidig sa han at kl var bare 7. Jeg tenkte shit det er tidlig, og ba han slippe inn bikkja. Da ble han kjempesur for at jeg fortalte ham hva han skulle gjøre, og fordi jeg ikke svarte når han sa hvor mye klokka var. Jeg sa takk for at han hentet tlf og luftet bikkja, men at han ikke trengte å være så sur og snudde ryggen til ham i senga. Da ble han sint og slo til meg med albuen i ryggen. Han sier at det ikke er riktig av ham å slå, men at det er så provoserende når jeg kaller ham sint, når han ikke er det, og at jeg ikke bare kan si unnskyld for at jeg "kommandert" ham ( jeg prøvde å forklare at siden det var så tidlig kunne han bare ta inn bikkja og komme å legge seg igjen, og at jeg trodde tlf lå vedsiden av der han slapp inn bikkja) Jeg tror jeg ikke klarer å se ting i riktig perspektiv og synes det blir vanskelig å vite hva jeg skal gjøre fremover. Anonymkode: 033c5...ed1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #2 Del Skrevet 28. februar 2016 Med så manglende åpen het og at han tar extasy (Som man blir veldig kåt av) - nei, dropp han! Det finnes ærlige menn... Anonymkode: 9178f...b1a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 28. februar 2016 #3 Del Skrevet 28. februar 2016 Det må være praktisk å kunne dra på ferie og feste/ligge rundt som man ønsker, samtidig som man har kjæreste og potensiell mor til sine barn som tålmodig sitter hjemme og venter. Man deler ikke seng med sin x samtidig som man har kjæreste! Man slår ikke ikke kjæresten sin, selv om man føler seg provosert! Jeg tror du vet hva du må gjøre, selv om det er vondt. Dropp han. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #4 Del Skrevet 28. februar 2016 Han er en gjennomført drittsekk som player og manipulerer deg. Kast mannen ut uten å si hvorfor. Han vet... ! Lykke til! Husk, han er ikke den eneste mannen i hele verden.. Finnes millioner av menn 👍 Anonymkode: ba52a...6d5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #5 Del Skrevet 28. februar 2016 Han er ca 40, ønsker seg barn, virker som det er derfor han er med deg... hvor gammel er du? Anonymkode: 68230...a56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyra-ti Skrevet 28. februar 2016 #6 Del Skrevet 28. februar 2016 (endret) 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er ca 40, ønsker seg barn, virker som det er derfor han er med deg... hvor gammel er du? Anonymkode: 68230...a56 Jeg er 37 år... Endret 28. februar 2016 av Tyra-ti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #7 Del Skrevet 28. februar 2016 Hvorfor gidder du engang spørre om hva vi syns? Hva TROR du folk synes om en mann som slår kjæresten sin, deler seng med eksen, chatter med andre damer, stenger henne ute fra bursdagsfeiringen sin, er sjalu og oppfarende..? Tror du vi synes at han høres ut som en skikkelig kjernekar, fordi han tross alt er kjærlig iblant og ønsker seg barn? Kjenner jeg blir helt matt. Man kan da ikke være en 37 år gammel voksen kvinne og tillate seg selv å ha såpass dårlig gangsyn. Ser du ikke selv hvilken klisjé du er? Hvilken klassisk klisjé av en drittsekk du har funnet deg? Mulig jeg er blitt herdet og kynisk etter for mange lignende tråder her på KG, men klarer ikke helt å synes synd på deg. Ingen mann kommer til å respektere deg når du ikke respekterer deg selv. Det finnes millioner av sympatiske, snille menn der ute, det er ditt valg å bruke livet ditt på samfunnets bunnslam. Anonymkode: 315d6...a8d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyra-ti Skrevet 29. februar 2016 #8 Del Skrevet 29. februar 2016 Jeg skjønner godt at du lurer, men hadde du møtt meg hadde du aldri trodd det gikk ann. Utenfra er det ingenting som synes. Andre synes jeg er sterk og selvstendig, jeg er en tydelig leder på jobb. Men som samboeren min sa, "du er egentlig svak, du bare gråter". Og det er kanskje sant... Jeg dveler mellom to ting. 1. Tanken på å være alene skremmer meg ikke, men økonomisk er det litt værre selv om jeg tjener bedre enn han. Vi deler likevel på det meste. 2. Blir det slutt så lurer jeg på om gresset egentlig er grønnere på andre siden. Lar jeg egentlig en kjempe mulighet gå fra meg? Han liker hobbyen min, elsker turer i skog og mark. Ordner mange dager med forberedelser til bursdagen min. Kan massere meg i timesvis, lager middager og rydder i huset.... Tenk om jeg virkelig liker familien hans og vennene når vi skal reise sammen i sommer? Er det egentlig jeg som er problemet, jeg som låser kommunikasjonen og ikke kommer med innrømmelser, ikke sier unnskyld, bare men...Og prøver å forklare ting? Fordi jeg er for stolt eller rett og slett dumt? Det siste har jeg begynt å lure på fordi jeg ikke greier å skjønne hvorfor han blir sint når jeg sier feks jeg vet jeg er sen, men det er fordi bla.bla og han sier at jeg ikke bør komme med forklaring men bare si unnskyld. Er det noen andre som har vært i samme situasjon? Det er ikke slik at jeg blir banket, men at han kan dytte,eller mere sjeldent slå, også er det litt tilfeldig hvor han treffer. På tre år har det skjedd 5 ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sidsel Skrevet 29. februar 2016 #9 Del Skrevet 29. februar 2016 (endret) Jeg var i en lignende situasjon, en fyr som flørtet med og la an på andre damer, som ble sint for helt meningsløse ting, som besøkte ei "god venninne" til lang på natt. Og jeg tenkte ganske likt på det du beskriver: 9 timer siden, Tyra-ti skrev: Er det egentlig jeg som er problemet, jeg som låser kommunikasjonen og ikke kommer med innrømmelser, ikke sier unnskyld, bare men...Og prøver å forklare ting? For så vidt jeg visste, så var han jo ikke *utro*...? Så jeg postet her på KG og spurte om råd, og alle rådet meg til å gå, og det gjorde jeg, og det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gikk lenge før. Det er utrolig hvor mye man bare venner seg til å finne seg i, og ikke ser selv når man sitter midt oppi det. Faktum er at uansett om man vet om han er utro eller ikke, så skal man ikke finne seg i å bli behandla så respektløst. Legge an på andre damer og sove i exens seng? Det er ikke greit, ikke finn deg i det, å prøve å være storsinnet her gjør ikke noe annet for deg enn å ødelegge selvfølelsen din! Endret 29. februar 2016 av Sidsel skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyra-ti Skrevet 29. februar 2016 #10 Del Skrevet 29. februar 2016 4 timer siden, Sidsel skrev: Jeg var i en lignende situasjon, en fyr som flørtet med og la an på andre damer, som ble sint for helt meningsløse ting, som besøkte ei "god venninne" til lang på natt. Og jeg tenkte ganske likt på det du beskriver: For så vidt jeg visste, så var han jo ikke *utro*...? Så jeg postet her på KG og spurte om råd, og alle rådet meg til å gå, og det gjorde jeg, og det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gikk lenge før. Det er utrolig hvor mye man bare venner seg til å finne seg i, og ikke ser selv når man sitter midt oppi det. Faktum er at uansett om man vet om han er utro eller ikke, så skal man ikke finne seg i å bli behandla så respektløst. Legge an på andre damer og sove i exens seng? Det er ikke greit, ikke finn deg i det, å prøve å være storsinnet her gjør ikke noe annet for deg enn å ødelegge selvfølelsen din! Jeg skal prøve å stå opp for meg selv nå... Uansett takk for at du delte dine tanker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ms. Underwood Skrevet 1. mars 2016 #11 Del Skrevet 1. mars 2016 Kan være at han mener alt han sier til deg om å ønske barn og et godt samliv.. Høres ut sånn om han har skutt gullfuglen, og at du kommer veldig tapende ut av det. det hadde vært noe annet om du også ønsket frie tøyler og sove over hos ekser og ha noen skjulte skype-samtaler på lur fra han. finnes så mange menn som støtter dama si uten å være drittsekk de resterende dagene av året! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananas. Skrevet 1. mars 2016 #12 Del Skrevet 1. mars 2016 1. Han prøve ecstasy - første dealbreaker for meg 2. Han sover i samme seng som eksen, uten å tenke over at det er noe du burde ha visst - andre dealbreaker for meg 3. Han kysset eksen sin, og fortsetter likevel å sove i samme seng som henne - tredje dealbreaker for meg 4. Han oppsøker aktivt damer han er interessert i, selv om han er i et forhold med deg - fjerde dealbreaker for meg 5. Han slår og dytter deg - femte dealbreaker for meg Så... Jeg tror ikke jeg trenger å oppsummere det, men jeg hadde gått fra mannen. Jeg er for det første helt imot bruk av illegale rusmidler, og for det andre så forventer jeg at partneren har respekt for meg, noe denne mannen åpenbart ikke har for deg. En ting er at fristelser kan oppstå, men han oppsøker dem jo. Om han sover hos eksen for å treffe vennene sine, så kunne han like gjerne sovet hos en av dem. Du lar ikke en kjempemulighet gå her, du lar en idiot med noen positive sider gå, og alle mennesker har positive sider. Det er bare sånn at ikke alle har fullt så mange negative som du beskriver her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charmisss Skrevet 1. mars 2016 #13 Del Skrevet 1. mars 2016 For å svare på det du spør om.. I dette tilfellet.. JA, gresset er grønnere på den andre siden. Kom deg bort, send mld og si at det er over. ikke la noen behandle deg sånn, ha litt selvrespekt og skjønn at du fortjener bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå