Humlemora Skrevet 28. februar 2016 #1 Skrevet 28. februar 2016 Hei! Det virker som om folk har veldig peilig på barn og utstyr her:) Hvilke egenskaper bør en vogn ha? Ser etter vogn, og har ingen erfaring med dette:) Hvor anbefaler dere å kjøpe vogn? 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #2 Skrevet 28. februar 2016 Det er jo veldig individuelt. Jeg er bare 156 cm høy og skal få vogna opp og ned trapper. Derfor var det veldig viktig for meg at den var lett å håndtere og ikke for tung å flytte på. Er også mye ulendt terreng rundt her vi bor, så det var viktig for meg at hjulene var robuste. Men anbefaler deg å lese litt tester. Finne ut hva DINE behov her. Bor du i by eller på landet? Kommer du til å trille mest i skogen eller på kjøpesenteret? Trenger du stor oppbevaringsplass under vogna? Vil du ha bagvogn, duovogn eller kombi? Hva er budsjettet(ikke minst)? Anonymkode: 9bdd6...d48 2
Minlillelykke Skrevet 28. februar 2016 #3 Skrevet 28. februar 2016 For vår del er stor bag, svingbare fremhjul og vendbar sittedel ett must. Denne gangen har vi emmaljunga city cross og babyjogger city versa. Har også vært innom babyjogger city elite. De to første har vi vært relativt fornøyd med. Eliten hadde vørt perfekt når som junipr snart er 1 år, men det var altfor tidlig å snu han ved 4 mnder. Det vi har savmet veldig er stor bag og svinghjul på hovedvogna. Til nestemann blir det Emmaljunga edge med duos air understell. Denne egner seg dog ikke om man må bære den opp trapper, da det er en relativt stor vogn 1
FantasDick Skrevet 28. februar 2016 #4 Skrevet 28. februar 2016 Jeg ville ha kombivogn, vendbar sittedel (eller vendt mot meg), pent utseende både som bagvogn og sportsvogn, lett å trille, myk og komfy for barnet, stor bag, god plass under vogna. Valget falt på Silver Cross Sleepover Elegance og jeg elsker den! Den er stor og tung og tar enormt med plass i bilen, men skal aldri bære den i trapper og vi kjøpte ny bil for å få plass til den så det har ikke noe å si for oss. Har kjøpt egen vogn til jogging, da SC ikke var spesielt egnet til akkurat det. Der var kravene; svart, kombivogn, tre hjul, store hjul, stabil på alle underlag - også i skogen, lett å trille. Kjøpte en enkel Beemoo Duo jogger som viste seg å være helt perfekt! 2
Minlillelykke Skrevet 28. februar 2016 #5 Skrevet 28. februar 2016 35 minutter siden, FantasDick skrev: Jeg ville ha kombivogn, vendbar sittedel (eller vendt mot meg), pent utseende både som bagvogn og sportsvogn, lett å trille, myk og komfy for barnet, stor bag, god plass under vogna. Valget falt på Silver Cross Sleepover Elegance og jeg elsker den! Den er stor og tung og tar enormt med plass i bilen, men skal aldri bære den i trapper og vi kjøpte ny bil for å få plass til den så det har ikke noe å si for oss. Har kjøpt egen vogn til jogging, da SC ikke var spesielt egnet til akkurat det. Der var kravene; svart, kombivogn, tre hjul, store hjul, stabil på alle underlag - også i skogen, lett å trille. Kjøpte en enkel Beemoo Duo jogger som viste seg å være helt perfekt! For å pirke så er silvercross en duo vogn med bag og sportsdel hver for seg. Kombi vogn er der du setter bagen inni sportsdelen.
FantasDick Skrevet 28. februar 2016 #6 Skrevet 28. februar 2016 13 minutter siden, Minlillelykke skrev: For å pirke så er silvercross en duo vogn med bag og sportsdel hver for seg. Kombi vogn er der du setter bagen inni sportsdelen. Bagen ER sportsdelen på Sleepover - og ikke to separate deler. Vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener? 1
Fiberhusk Skrevet 28. februar 2016 #7 Skrevet 28. februar 2016 Svingbare fronthjul og robuste hjul er det jeg foreløpig har bestemt at jeg må ha. Letingen er i gang her også 1
Suss81 Skrevet 28. februar 2016 #8 Skrevet 28. februar 2016 Leter som bare Søren selv. Jeg vil ha en med svingbare robuste fronthjul og som ikke veier så mye.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #9 Skrevet 28. februar 2016 Søk på beemoo ( Jollyroom har den hvertfall) for de som ønsker en super lett vogn med svingbare hjul. Anonymkode: 9f5c0...203
Minlillelykke Skrevet 28. februar 2016 #10 Skrevet 28. februar 2016 1 time siden, FantasDick skrev: Bagen ER sportsdelen på Sleepover - og ikke to separate deler. Vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener? De vi så på var separate, da beklager jeg..
Momseguri Skrevet 28. februar 2016 #11 Skrevet 28. februar 2016 Vi ville ha en duo-vogn. Aller viktigst var det at den kunne vendes mot oss, at den var ganske høy slik at jeg slipper å bøye meg så veldig og at høyden på håndtaket lett kunne stilles da far er mye høyere enn mor I tillegg ville vi han vogn som var enkel å legge sammen, lett å ta bagen av/på, med svingbare hjul og som var lett og liten. Vi endte opp med å kompromissere på lett og liten, og gikk for Stokke Trailz som fyller alle de andre kriteriene. Den har jo ikke vært i bruk enda, men vi har trillet den en god del rundt i huset (verpesyk ja) og er så langt veldig fornøyd. Slet lenge med å velge vogn, og det hjalp å lage en ganske hard prioriteringsliste over hva vi tror blir viktigst
Faria Skrevet 28. februar 2016 #12 Skrevet 28. februar 2016 Vi hadde et hovedkriterie og det var håndbrems, siden vi bodde i toppen av en lang bakke. Hadde ikke så mye valg da lenger. Endte opp med joggster twist med multi x bag, så kunne hun være vendt mot meg lenger.
toneeee_ Skrevet 28. februar 2016 #13 Skrevet 28. februar 2016 For oss var det viktig med en lett vogn, enkel å legge sammen, praktisk på alle underlag, svingbare og låsbare forhjul, ikke trehjuling pga veltefare, og at vi kan ha baby mot oss hvis vi vil i sportsdelen. Den måtte heller ikke være for høy, men med enkelt regulerbart håndtak. Valget falt på Bugaboo Buffalo Litt dyr, men den er nydelig og vi gleder oss til å begynne å bruke den. Ulempen med Bugaboo er at det er litt som med Apple, ekstrautstyret fra samme produsent passer helt klart best, men det gjør ikke noe for oss. Det er også en stor fordel at den er så enkel, jeg er daglig borti andre vogner (Emmaljunga, Simo, Brio), og jeg syns de har så utrolig mange lapper, glidelåser, trykknapper, borrelåser etc. Det er en jungel, og så ulogisk hvordan man justerer rygger, kalesjer, seler og fotbrett. Bugaboo har produsert vogner der alle justerbare deler er lett synlige og hvite Superpraktisk!
Frøken Smilla Skrevet 28. februar 2016 #14 Skrevet 28. februar 2016 Min anbefaling er å finne ut hva som er viktige egenskaper for deg. Da vi, som fikk høstbarn, bor i hus i en forstad, liker å gå turer (grusveier o.l), men er avhengige av bil for en del praktiske gjøremål i hverdagen, skulle ha vogn, hadde vi åpenbart helt andre kriterier enn svigerinnen min, som hadde vårbarn, er billøs og bor i 3. etg i en bygård uten heis midt i Oslo sentrum, og helst løper hvor enn hun skal. Selv hadde jeg kriteriene: - mulig å få vognen inn i bagasjerommet på bilen (ikke stasjonsvogn), fortrinnsvis uten å måtte demontere hele vognen ... - (relativt) lett å løfte - romslig bag - stødig (mtp utesoving) - enkel å trille, også på litt ulendt underlag (og snø) - mulig å heve/senke håndtaket (far og jeg er ikke like høye) - mulig å oppbevare varer etc under vognen - kombivogn - mulighet for både forover- og bakovervendt Vi endte med en Emmaljunga City Cross, og har vært strålende fornøyde (så fornøyde at vi har beholdt den til nestemann, som kommer i april). Nevnte svigerinne hadde andre kriterier: - nett vogn, som ville få plass i butikker/på kafeer uten problem - lett å dytte/løpe med - lett å slå sammen - lett å bære - lett å demontere - håndbrems Hun endte med en TFK, og har vært superfornøyd med den. 1
FantasDick Skrevet 28. februar 2016 #15 Skrevet 28. februar 2016 2 timer siden, Minlillelykke skrev: De vi så på var separate, da beklager jeg.. Den er grei du, men Silver Cross har mange modeller, da.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #16 Skrevet 28. februar 2016 Ville ha en vogn som var lett å slå sammen og tok liten plass i bilen. Lett å trille og hvor sportsdelen kunne snus begge veier. Kjøpte Bugaboo Buffalo og er superfornøyd. Anbefales hvis du triller mest på vei/ grus! Hadde jeg trillet mye i skogen ville jeg nok valgt en vogn som var mer beregnet på å kunne trilles i terrenget. Det aller beste er uansett at sportsdelen kan snus mot den som triller. Babyen vår er supernysgjerring og vi måtte bytte til sportsdel da hun var 5 måneder selv om hun fremdeles hadde kjempegod plass i baggen. Da var det veldig fint å kunne ha henne vendt mot oss. Nå når hun er eldre er det veldig koselig å kunne snakke med henne når vi triller. Anonymkode: 75d94...fef
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå