AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #1 Del Skrevet 28. februar 2016 Jeg sitter her og er egentlig ganske lei meg nå, men jeg er usikker på om deg er fyllenervene som har tatt meg, eller om jeg faktisk har ødelagt vennskapet med min beste venn. I går var vi på fest sammen, og jeg drakk alt for mye. Jeg har noen vage minner om at hun fikk meg inn i en taxi og hjem. Jeg er ganske sikker på at jeg oppførte meg ufint, spydde, rotet rundt, klinte med en av hennes kompiser, og var bare generelt full og ekkel. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg gjør slike ting. Jeg kan ikke drikke, og dermed drikker jeg alt for mye, hver gang. Det er ikke første gangen dette har skjedd. Det jeg sitter og tenker på nå, er at hun nok aldri mer kommer til å ville ha meg med på fest, og jeg er utrolig usikker på hvordan jeg noen gang skal kunne snakke med henne igjen. Jeg sendte henne en melding nettopp, og hun har lest den, men ikke svart. Jeg er så flau at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi har vært veldig gode venner i flere år nå, men jeg tror hun sa noe i går om at dette orker hun ikke lengre. Og jeg klandrer henne ikke, men jeg er så glad i henne, og vil at vi skal fortsette å være venner. Er det noen som har et tips til hvordan jeg kan gjøre dette godt igjen? (Beklager eventuelle skrivefeil og rotete formuleringer, jeg er fortsatt full) Anonymkode: a9cfb...fab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 28. februar 2016 #2 Del Skrevet 28. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det jeg sitter og tenker på nå, er at hun nok aldri mer kommer til å ville ha meg med på fest, og jeg er utrolig usikker på hvordan jeg noen gang skal kunne snakke med henne igjen. Jeg sendte henne en melding nettopp, og hun har lest den, men ikke svart. Jeg er så flau at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi har vært veldig gode venner i flere år nå, men jeg tror hun sa noe i går om at dette orker hun ikke lengre. Og jeg klandrer henne ikke, men jeg er så glad i henne, og vil at vi skal fortsette å være venner. Anonymkode: a9cfb...fab Kan hende hun ikke orket fyllevrøvlet da, ikke nødvendigvis deg Ville vært ydmyk og beklaget meg, men hvis et vennskap går ad undas på grunn av en fest som tok litt av, var det ikke mye vennskap fra før. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #3 Del Skrevet 28. februar 2016 Et øyeblikk siden, globalagogo skrev: Kan hende hun ikke orket fyllevrøvlet da, ikke nødvendigvis deg Ville vært ydmyk og beklaget meg, men hvis et vennskap går ad undas på grunn av en fest som tok litt av, var det ikke mye vennskap fra før. Det kan være, men dette har skjedd mange ganger før. Det er ikke snakk om én fest, men sikker 20. Hun drikker nesten ikke fordi hun vet at hun må passe på meg. Og jeg forstår at hun blir lei av det. Jeg sendte en melding og beklaget, men hun har ikke svart. Anonymkode: a9cfb...fab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 28. februar 2016 #4 Del Skrevet 28. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det kan være, men dette har skjedd mange ganger før. Det er ikke snakk om én fest, men sikker 20. Hun drikker nesten ikke fordi hun vet at hun må passe på meg. Og jeg forstår at hun blir lei av det. Jeg sendte en melding og beklaget, men hun har ikke svart. Anonymkode: a9cfb...fab Da kanskje du kan prøve deg på en hvit måned (er jo snart mars ) og slutter med spriten. Lov å kose seg med en pils eller to, men det virker som om du har god innsikt og vet at du har et problem der. Det er jo ikke nødvendig å bli drita når man er på fest, hvertfall ikke hvis det går utover venner. Ikke mas mer på henne nå, kanskje hun er lei (eller fyllesyk?) og ikke orker mas på morgenen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #5 Del Skrevet 28. februar 2016 3 minutter siden, globalagogo skrev: Da kanskje du kan prøve deg på en hvit måned (er jo snart mars ) og slutter med spriten. Lov å kose seg med en pils eller to, men det virker som om du har god innsikt og vet at du har et problem der. Det er jo ikke nødvendig å bli drita når man er på fest, hvertfall ikke hvis det går utover venner. Ikke mas mer på henne nå, kanskje hun er lei (eller fyllesyk?) og ikke orker mas på morgenen. Takk for at du svarte, og tror jeg skal prøve det Anonymkode: a9cfb...fab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hattivatti Skrevet 28. februar 2016 #6 Del Skrevet 28. februar 2016 Det er ganske ille at du har holdt på slik så lenge. Jeg hadde sluttet å invitere deg lenge før fest nr 20 for å si det slik. Her må du legge deg langflat og enten garantere for at det aldri skjer igjen eller så må dere treffes på andre arenaer en festing rett og slett. Det er ikke greit å ødelegge fest etter fest for andre. Flott at du innser at du gjør noe feil, nå må du bare vise at du mener å endre på det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #7 Del Skrevet 28. februar 2016 2 minutter siden, The Silence skrev: Det er ganske ille at du har holdt på slik så lenge. Jeg hadde sluttet å invitere deg lenge før fest nr 20 for å si det slik. Her må du legge deg langflat og enten garantere for at det aldri skjer igjen eller så må dere treffes på andre arenaer en festing rett og slett. Det er ikke greit å ødelegge fest etter fest for andre. Flott at du innser at du gjør noe feil, nå må du bare vise at du mener å endre på det. Takk for svar. Ja, jeg tror nok jeg må slutte å drikke helt. Jeg er en sånn person som ikke kan drikke litt. For meg er det ingenting eller alt for mye. Og det verste er at jeg synes jo heller ikke at det er noe artig, så jeg forstår ikke hvorfor jeg gjør det. Anonymkode: a9cfb...fab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 28. februar 2016 #8 Del Skrevet 28. februar 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sitter her og er egentlig ganske lei meg nå, men jeg er usikker på om deg er fyllenervene som har tatt meg, eller om jeg faktisk har ødelagt vennskapet med min beste venn. I går var vi på fest sammen, og jeg drakk alt for mye. Jeg har noen vage minner om at hun fikk meg inn i en taxi og hjem. Jeg er ganske sikker på at jeg oppførte meg ufint, spydde, rotet rundt, klinte med en av hennes kompiser, og var bare generelt full og ekkel. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg gjør slike ting. Jeg kan ikke drikke, og dermed drikker jeg alt for mye, hver gang. Det er ikke første gangen dette har skjedd. Det jeg sitter og tenker på nå, er at hun nok aldri mer kommer til å ville ha meg med på fest, og jeg er utrolig usikker på hvordan jeg noen gang skal kunne snakke med henne igjen. Jeg sendte henne en melding nettopp, og hun har lest den, men ikke svart. Jeg er så flau at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi har vært veldig gode venner i flere år nå, men jeg tror hun sa noe i går om at dette orker hun ikke lengre. Og jeg klandrer henne ikke, men jeg er så glad i henne, og vil at vi skal fortsette å være venner. Er det noen som har et tips til hvordan jeg kan gjøre dette godt igjen? (Beklager eventuelle skrivefeil og rotete formuleringer, jeg er fortsatt full) Anonymkode: a9cfb...fab Unnskyld, men her må jeg le. Høres ut som en sinnsyk aften med ingen impulskontroll. Hun kommer sikkert til å være litt irritert, men hvis vennskapet er ødelagt pga det her så var det aldri et vennskap i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #9 Del Skrevet 28. februar 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sitter her og er egentlig ganske lei meg nå, men jeg er usikker på om deg er fyllenervene som har tatt meg, eller om jeg faktisk har ødelagt vennskapet med min beste venn. I går var vi på fest sammen, og jeg drakk alt for mye. Jeg har noen vage minner om at hun fikk meg inn i en taxi og hjem. Jeg er ganske sikker på at jeg oppførte meg ufint, spydde, rotet rundt, klinte med en av hennes kompiser, og var bare generelt full og ekkel. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg gjør slike ting. Jeg kan ikke drikke, og dermed drikker jeg alt for mye, hver gang. Det er ikke første gangen dette har skjedd. Det jeg sitter og tenker på nå, er at hun nok aldri mer kommer til å ville ha meg med på fest, og jeg er utrolig usikker på hvordan jeg noen gang skal kunne snakke med henne igjen. Jeg sendte henne en melding nettopp, og hun har lest den, men ikke svart. Jeg er så flau at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi har vært veldig gode venner i flere år nå, men jeg tror hun sa noe i går om at dette orker hun ikke lengre. Og jeg klandrer henne ikke, men jeg er så glad i henne, og vil at vi skal fortsette å være venner. Er det noen som har et tips til hvordan jeg kan gjøre dette godt igjen? (Beklager eventuelle skrivefeil og rotete formuleringer, jeg er fortsatt full) Anonymkode: a9cfb...fab Bare å beklage at du ble så full og at du lover å ikke drikke så mye neste gang. Det hadde vært verre om du rota med typen hennes, det gjorde en venninne av meg da hun var drita... men jeg ble egentlig glad, for da avslørte han hvilken drittsekk han var. men jeg har fortsatt problemer med å stole på henne... Anonymkode: 43dc1...b83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #10 Del Skrevet 28. februar 2016 Det eneste du kan gjøre for å rette dette opp, er å bevise at du har forandret deg. flere ganger, og permanent. Anonymkode: 36b8d...7da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #11 Del Skrevet 28. februar 2016 5 minutter siden, O.G. skrev: Unnskyld, men her må jeg le. Høres ut som en sinnsyk aften med ingen impulskontroll. Hun kommer sikkert til å være litt irritert, men hvis vennskapet er ødelagt pga det her så var det aldri et vennskap i det hele tatt. Takk for svar. Det roer nervene litt 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare å beklage at du ble så full og at du lover å ikke drikke så mye neste gang. Det hadde vært verre om du rota med typen hennes, det gjorde en venninne av meg da hun var drita... men jeg ble egentlig glad, for da avslørte han hvilken drittsekk han var. men jeg har fortsatt problemer med å stole på henne... Anonymkode: 43dc1...b83 Takk for svar, heldigvis har jeg aldri gjort noe så dumt som å rote med noen sin type. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det eneste du kan gjøre for å rette dette opp, er å bevise at du har forandret deg. flere ganger, og permanent. Anonymkode: 36b8d...7da Takk for svar, jeg skal gjøre det om hun fortsatt vil invitere meg med på fest Anonymkode: a9cfb...fab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 28. februar 2016 #12 Del Skrevet 28. februar 2016 Vel, neste gang er det hennes tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maya86 Skrevet 28. februar 2016 #13 Del Skrevet 28. februar 2016 Beklager, men jeg skjønner venninna di veldig godt dersom dette skjer hver bidige fest. Det går til et punkt hvor det sier stopp, og det har ingenting med hvor godt vennskapet er. Det å alltid måtte ta ansvar for en full person som ikke har kontroll selv gang på gang, er slitsomt, og ikke minst dritkjipt at ens egen kveld(er) ute går med på å passe på isteden for å kunne kose seg selv. Hadde aldri kutta ut vennskapet med en sånn person, men jeg hadde heller aldri reist på fest/invitert denne personen på fest igjen heller. For min del er det ikke ei venninne, men samboern. Alkohol skal bare bøttes ned, mest mulig, fortest mulig. Null kontroll, ufin osv. Det gikk noen ganger, han lovde at neste gang.. Vel neste gang kom og gikk.. flere ganger. Da han hadde fått nok sjanser så var det grei beskjed, nå går jeg aldri ut med han lengre, han får ikke ringe meg, sende mld, snakke til meg når han er full. Han syns et er dritkjipt, men hans eget valg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #14 Del Skrevet 28. februar 2016 38 minutter siden, maya86 skrev: Beklager, men jeg skjønner venninna di veldig godt dersom dette skjer hver bidige fest. Det går til et punkt hvor det sier stopp, og det har ingenting med hvor godt vennskapet er. Det å alltid måtte ta ansvar for en full person som ikke har kontroll selv gang på gang, er slitsomt, og ikke minst dritkjipt at ens egen kveld(er) ute går med på å passe på isteden for å kunne kose seg selv. Hadde aldri kutta ut vennskapet med en sånn person, men jeg hadde heller aldri reist på fest/invitert denne personen på fest igjen heller. For min del er det ikke ei venninne, men samboern. Alkohol skal bare bøttes ned, mest mulig, fortest mulig. Null kontroll, ufin osv. Det gikk noen ganger, han lovde at neste gang.. Vel neste gang kom og gikk.. flere ganger. Da han hadde fått nok sjanser så var det grei beskjed, nå går jeg aldri ut med han lengre, han får ikke ringe meg, sende mld, snakke til meg når han er full. Han syns et er dritkjipt, men hans eget valg. Takk for svar jeg skjønner st jeg er nødt til å skjerpe meg, og heller la være å drikke når jeg er på fest. Bra du ikke ville kutte ut vennskapet om du hadde en slik venn, håper min venn tenker det samme Anonymkode: a9cfb...fab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 28. februar 2016 #15 Del Skrevet 28. februar 2016 @maya86 Hvis det blir sånn gang på gang så snakker man med venninnen sin om det, man kutter ikke ut folk som kanskje trenger litt hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 28. februar 2016 #16 Del Skrevet 28. februar 2016 Slike venner slutter man fort å feste med. Innse at du har et problem med selvkontroll når det kommer til alkohol. Reduser frekvensen for festene dine, og når du drar ut holder du deg til ting du drikker sakte og helst med lav alkoholprosent. Jeg hadde selv et litt usunt forhold til alkohol, noe som fortsatt preger meg. Dermed holder jeg meg til øl (lav alkoholprosent) og whiskey (noe jeg nyter og dermed drikker sakte). Er også viktig å spise godt før du drar ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #17 Del Skrevet 28. februar 2016 22 minutter siden, O.G. skrev: @maya86 Hvis det blir sånn gang på gang så snakker man med venninnen sin om det, man kutter ikke ut folk som kanskje trenger litt hjelp. Det tenker jeg også. Heller hjelpe enn å kutte ut. Anonymkode: cce07...4d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maya86 Skrevet 28. februar 2016 #18 Del Skrevet 28. februar 2016 49 minutter siden, O.G. skrev: @maya86 Hvis det blir sånn gang på gang så snakker man med venninnen sin om det, man kutter ikke ut folk som kanskje trenger litt hjelp. Kom kanskje ikke godt nok fram i eksempelet, ville gjort samme med ei venninne som med samboer. Gitt flere sjanser, men uten forbedring, kutta ut personen i alkoholsammenheng men ikke ellers Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 28. februar 2016 #19 Del Skrevet 28. februar 2016 3 minutter siden, maya86 skrev: Kom kanskje ikke godt nok fram i eksempelet, ville gjort samme med ei venninne som med samboer. Gitt flere sjanser, men uten forbedring, kutta ut personen i alkoholsammenheng men ikke ellers Ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 28. februar 2016 #20 Del Skrevet 28. februar 2016 Det jeg lurer på, er hvorfor du drikker når du ikke klarer å håndtere det? Drikkingen har tydeligvis ødelagt for deg før, og da er det kanskje det beste å avstå fra det når du sårer venner og deg selv gang etter gang? Om venninnen din er sint på deg, vil hun kanskje tilgi deg om hun ser at du virkelig vil forandre deg. Å droppe alkohol er et eksempel på en slik forandring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå