AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #1 Del Skrevet 27. februar 2016 Vi vet vel alle om noen... De finnes helt fra barndommen av, og man kan møte dem på arbeidsplassen, gjennom hobbyer, eller se dem på sosiale medier(de man ikke kjenner så godt). Mennesker som virker til å skape krangel og drama rundt alt de foretar seg. Er alt stille og rolig, så må de finne på noe ugreit. Det er ikke unormalt å ha noen krangler gjennom livet, men nå snakker jeg om mennesker som selv ikke har et godt ord å si om noen, og som mange ulike personer/grupper har hatt en dårlig opplevelse med... Hva tror du driver dem? Ser de selv hvordan de holder på, eller ser de seg selv som "feilfrie"? Fortell gjerne hvis du har noen spesielle opplevelser av den sorten. Og slike mennesker har ofte noen venner, eller i alle fall noen som tar dem i forsvar(sosiale medier). Er disse menneskene ekstra snille og tålmodige, eller ganske naive? Anonymkode: ec7f1...47c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #2 Del Skrevet 27. februar 2016 Jeg jobbet med en slik person som du beskriver. Hun fikk flere sparket, gjennom å skape problemer for dem og å være en favoritt hos sjefen. Hun var ellers veldig hyggelig, og vi kunne fint møtes utenfor jobb. Jeg så ikke annet med henne enn at hun kunne fortelle hvorfor hun var sint eller oppgitt over en annen ansatt og sin side av saken i en konflikt. Og det hørtes oppriktig ut, samtidig som jeg etter hvert så at hun var den som faktisk skapte problemene og som løy til sjefen for å få hanoen på sin side. Hun har hatt en tøff barndom og jeg tror det som driver henne er en ubevisst trang til å skape misnøye hos andre, for å kunne løfte seg selv og føle seg bedre. Denne kvinnen har det ikke bra og det har hun nok aldri hatt. Jeg forstår hvorfor hun ble som hun ble, men dette er et giftig menneske som jeg ikke ønsker at noen skal møte på. Attpåtil ønsker hun å jobbe med barn og ungdom som har hatt en vondel start. Det håper jeg aldri hun gjør... Anonymkode: fcf36...196 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cheshirecat Skrevet 27. februar 2016 #3 Del Skrevet 27. februar 2016 De jeg kjenner som var/er sånn har ofte vokst opp i belastende miljøer. Mye handler om å "sette seg i respekt" og de har ofte antennene ut om noen er ".respektløse" så de kan lage en helvetes til scene på grunn av det.. De har sett og opplevd så mye dritt at terskelen for å være en dick/bitch/dryg, rope,skrike, lage scene og drama - er liten. De har ofte ikke utviklet ordforråd/språk, evner eller ferdigheter til å utrykket frustrasjon eller negative følelser på en reflektert måte. Enkelte har ikke engang lært å forholde seg til egne følelser og impulser på en reflektert måte... STAY AWAY er mitt beste råd.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #4 Del Skrevet 27. februar 2016 Sånne personer er en del av samfunnet på lik linje med sånne personer som oppretter tråder om andres særegenheter. Anonymkode: 5f372...bf5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 27. februar 2016 #5 Del Skrevet 27. februar 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi vet vel alle om noen... De finnes helt fra barndommen av, og man kan møte dem på arbeidsplassen, gjennom hobbyer, eller se dem på sosiale medier(de man ikke kjenner så godt). Mennesker som virker til å skape krangel og drama rundt alt de foretar seg. Er alt stille og rolig, så må de finne på noe ugreit. Det er ikke unormalt å ha noen krangler gjennom livet, men nå snakker jeg om mennesker som selv ikke har et godt ord å si om noen, og som mange ulike personer/grupper har hatt en dårlig opplevelse med... Hva tror du driver dem? Ser de selv hvordan de holder på, eller ser de seg selv som "feilfrie"? Fortell gjerne hvis du har noen spesielle opplevelser av den sorten. Og slike mennesker har ofte noen venner, eller i alle fall noen som tar dem i forsvar(sosiale medier). Er disse menneskene ekstra snille og tålmodige, eller ganske naive? Anonymkode: ec7f1...47c Jeg tror,utfra det jeg har erfart,at de ofte ikke har så høy sosial intelligens. De vet ikke hvordan de skal klare å tilnærme seg andre på en normal måte,de klarer ikke lytte eller vite å bidra verbalt eller skriftlig på en hensiktsmessig måte. Hvorfor den sosiale intelligensen ikke er helt utviklet kan være pga feil bekreftelse i barndom/oppvekst eller visse psykiske lidelser. Noen diagnoser gir utslag sånn. Merk at jeg skriver NOEN altså: -) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 27. februar 2016 #6 Del Skrevet 27. februar 2016 Nå mener jeg ikke å være frekk ellerno, men jeg har faktisk opplevd eldre mennesker, type pensjonerte, som har lagd drama og krangling ut av fillesaker. Hadde en nabo før (nå er hun på gamlehjem) som klaga på alle naboene i gata. Hun ringte politiet fordi noen naboer av oss pussa opp huset og drev med hamring etc. En lørdag ettermiddag. Hun klagde på mora mi fordi mamma hengte opp et teppe på terassen. Grunnen var at teppet ødela for utsikten hennes fra kjøkkenet. Hun ringte også politiet fordi barna i gata lekte og klarte å sparke en ball i hagen hennes. Hun var ensom og kjeda seg mye, og det hjalp ikke hvor høflig vi naboer var, for hver minste fillesak lagde hun drama og krangling. Politiet gadd etter en stund ikke å komme når hun ringte å klagde, fordi de ble lei og hadde viltigere ting å gjøre. Familien har også hatt venner som har lagd drama mellom vår familie og andre familier hwlt uten grunn (type baksnakke andre hos oss og baksnakke oss hos andre forså å fortelle det). Slike mennesker er slitsomme å ha med å gjøre. Kan ikke fatte hvorfor noen driver med dette. Kjedsomhet og og mangel på et eller annet kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #7 Del Skrevet 27. februar 2016 Jeg er muligens en slik person. Jeg elsker å diskutere og "lage" konflikt ut av ting. Det er ikke sånn at jeg lager et problem ut av noe, og lar det være et virkelig problem, men jeg lar ikke en diskusjon gå fra meg. Men for all del, jeg gjør det for det meste med de jeg kjenner godt, og som kjenner meg, og vet at jeg ikke gjør det for å være slem, og jeg vet at de vet at jeg ikke mener noe vondt. Hvorfor jeg gjør det? Fordi jeg kjeder meg, og liker å gå i "dybden" på ting. Anonymkode: e042b...369 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cheshirecat Skrevet 27. februar 2016 #8 Del Skrevet 27. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er muligens en slik person. Jeg elsker å diskutere og "lage" konflikt ut av ting. Det er ikke sånn at jeg lager et problem ut av noe, og lar det være et virkelig problem, men jeg lar ikke en diskusjon gå fra meg. Men for all del, jeg gjør det for det meste med de jeg kjenner godt, og som kjenner meg, og vet at jeg ikke gjør det for å være slem, og jeg vet at de vet at jeg ikke mener noe vondt. Hvorfor jeg gjør det? Fordi jeg kjeder meg, og liker å gå i "dybden" på ting. Anonymkode: e042b...369 Dette er IKKE det samme.. Jeg er også sånn som du beskriver, men det T.S refererer til er noen som lager drama og krangling, samt har hyppige konflikter og baksnakker.. Det jeg oppfatter at du viser til (som jeg identifiserer meg med) - er at du liker en god diskusjon (fremfor masse banalt smalltalk) og at du kan provosere litt for moro skyld.. Det er milevis unna å lage drama og krangling.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #9 Del Skrevet 27. februar 2016 1 minutt siden, cheshirecat skrev: Dette er IKKE det samme.. Jeg er også sånn som du beskriver, men det T.S refererer til er noen som lager drama og krangling, samt har hyppige konflikter og baksnakker.. Det jeg oppfatter at du viser til (som jeg identifiserer meg med) - er at du liker en god diskusjon (fremfor masse banalt smalltalk) og at du kan provosere litt for moro skyld.. Det er milevis unna å lage drama og krangling.. Ahh ja, da så. Lager aldri konflikter eller drama, selv om jeg gjerne provoserer litt. Anonymkode: e042b...369 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #10 Del Skrevet 27. februar 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er muligens en slik person. Jeg elsker å diskutere og "lage" konflikt ut av ting. Det er ikke sånn at jeg lager et problem ut av noe, og lar det være et virkelig problem, men jeg lar ikke en diskusjon gå fra meg. Men for all del, jeg gjør det for det meste med de jeg kjenner godt, og som kjenner meg, og vet at jeg ikke gjør det for å være slem, og jeg vet at de vet at jeg ikke mener noe vondt. Hvorfor jeg gjør det? Fordi jeg kjeder meg, og liker å gå i "dybden" på ting. Anonymkode: e042b...369 Cheshirecat har rett, det var ikke ivrig debatt/diskusjon jeg mente, men de som virker til å gjøre krangel til en livsstil. Alt fra barndommen, hvor medelever går rent surr i hvem som har blitt ukens uvenn, til i voksen alder, da det alltid blir brettet ut drama til de som vil(og ikke vil) høre. Altså, de fleste pleier å la noen ting være "filleting" som man ikke gidder å bemerke eller gjøre noen stor sak av, og dersom man vil ta opp noe, gjør man det på tomannshånd. Noen mangler kanskje filter og tar slikt bak personens rygg, eller i en upassende setting med mange andre til stede. Det må være lov å undre rundt fenomenet, sånn generelt? Anonymkode: ec7f1...47c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå