AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #21 Skrevet 2. mars 2016 23 minutter siden, stemorrollen skrev: Ikke snakk som om du kjenner meg. Det høres ut som du ikke vet nok til at det er vits i å diskutere med deg en gang. Så sykt egoistisk. Tenk om du var en 17 år gammel jente uten foreldre, hjem og eiendeler. Møtte faktisk en slik jente på fredag. Hvor får du din informasjon fra? Kjære deg, skjønner du ikke at alle gjerne ville hjelpe alle om det var mulig? Det finnes ikke den skjebnen som er verre enn når folk står uten hjem, inntekter eller er i krig. Å se sultne barn som skriker av sult, tror du virkelig at folk liker å se slike grusomheter? Se her er noen snutter fra Youtube, hvorfor skal vi ikke hjelpe disse menneskene også? . Og sånn kan jeg fortsette, og så kan vi legge inn kulturer som mishandler kvinner og barn. Vi har store områder hvor folk blir syke av å bo fordi grunnvannet er ødelagt av forurensing osv osv. Men vi har ikke mulighet til å hjelpe alle, enn så gjerne vi vil. Slipper vi inn alle vi synes fortjener hjelp kan vi bare legge ned hele Europa, og det er det fleste av oss ikke villige til. Vi har røtter her, våre barn skal fortsette med å bo i Europa. Det som må gjøres er at folket selv må bygge opp landet sitt, det er en jobb bare de kan gjøre. Det er ikke riktig at det er blonde soldater som slåss for fred i Midt-Østen, men landets egen befolkning (mennene) løper vekk. De må jo ta tak i problemene å starte dialoger med hverandre og ikke bare skyte eller drepe om man ikke er enige. Mange som kommer hit vil ikke klare å forsørge seg selv, og jeg regner med at det er like ydmykende for en araber eller nord-afrikaner å måtte ta i mot penger uten å ha gjort seg fortjent til de. Og aldri kunne delta i samfunnslivet fordi det ikke er økonomi til å gjøre det andre gjør. Og trygdeordningene kommer til å minke, jeg har selv fått varig men etter kreftsykdom, mens jeg studerte på universitetet. Derfor er jeg ufør, og fordi det kommer mennesker uten noen som helst tilknytning til landet, som skal leve på trygd hele livet, ja så vet jeg at jeg får svi for det. Jeg kan ikke spare inn 500 kr i måneden, da må jeg velge mellom medisiner og mat. Begge deler må jeg ha. Og nå er trygden så lav at jeg har ikke mer å kutte i. Det er min historie, mange andre her som har sin historie, men det vi vet er at det er oss med minst som som vanlig skal finansiere dette. Og når det kommer folk hit som spekulerer i trygdeordningene våre blir jeg mildt sagt forbanna. Og vi vet at mange kommer som ikke har asylrett i det hele tatt. Hvor mange forsvant fra norske mottak i fjor? Veldig mange av dem gjorde det fordi de visste at de ikke ville få asyl. Disse skal forsørge seg ved hjelp av kriminalitet, det skaper utrygghet i bybildet, høyere forsikringspremier og ikke minst angst for å bevege seg på steder som var helt trygge for kort tid siden. Dette med flyktningene har så mange nyanser og vi har alle forskjellige erfaringer i livet som gjør at vi mener ditt og datt. Så ikke kall andre for egoistiske uten at du kjenner vedkommende, det blir en ekkel debatt av det når man ikke tåler at andre har en annen mening enn deg selv :). Forøvrig ønsker jeg deg en god natt Anonymkode: 36230...71a 4
Drizzt Skrevet 2. mars 2016 #22 Skrevet 2. mars 2016 (endret) 14 timer siden, stemorrollen skrev: Ikke snakk som om du kjenner meg. Det høres ut som du ikke vet nok til at det er vits i å diskutere med deg en gang. Så sykt egoistisk. Tenk om du var en 17 år gammel jente uten foreldre, hjem og eiendeler. Møtte faktisk en slik jente på fredag. Hvor får du din informasjon fra? Jeg kjenner også folk. Skal vi ha en konkurranse om hvem som kjenner flest? Jeg får følelsen av at jeg snakker til en naiv og uvitende tenåring nå, så jeg må bare si at jeg foretrekker å diskutere alvorlige ting med voksne. Og litt om språk - de fleste er ikke lik alle. Altså, helt basic norsk her. Endret 2. mars 2016 av Drizzt 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå