AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #1 Skrevet 27. februar 2016 Da flyktningbølgen kom var innvandringsfantastene snare med å hevde at det dreide seg om høyt utdannede mennesker, som kom til å gli rett inn i samfunnet. Det var ikke måte på hvor flinke de var. Enkelte hevdet i fullt alvor at de hadde et høyere utdanningsnivå enn nordmenn, og at det kom til å bli utfordringer med å finne spesialiserte arbeidsplasser til alle disse høyt kvalifiserte menneskene. http://www.tv2.no/2015/09/13/nyheter/flyktningkrisen/syria/7351837 For oss noenlunde fornuftige mennesker var det absurd å høre på dette våset. Det var keiserens nye klær på høyt nivå. I realiteten er det selvfølgelig svært lavt utdannede mennesker som har kommet hit, som har en VELDIG land vei å gp om de noengang skal kunne bidra med noe som helst i samfunnet. http://www.folkebladet.no/utenriks/2016/02/27/Seks-av-ti-flyktninger-i-Danmark-mangler-utdanning-12210247.ece Kommer vi til å høre noen beklagelser eller unnskyldning fra innvandringstilhengerne? Jeg tviler. Anonymkode: d8bf4...e63 8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #2 Skrevet 27. februar 2016 Jeg jobber med en som er flyktning, han tok voksenopplæring for grunnskole først og så tok han yrkesfag. Ei dame jeg jobber med er også flyktning og tar yrkesfag på voksenopplæringen og er ferdigutdannet nå til sommeren. Og så studerer jeg med to damer som tok voksenopplæring og fikk generell studiekompetanse og som nå tar høyere utdanning sammen med meg. Jeg har også jobbet med mange andre innvandrere som har tatt voksenopplæring. Er det ikke flott? Anonymkode: 79ba2...541 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #3 Skrevet 27. februar 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber med en som er flyktning, han tok voksenopplæring for grunnskole først og så tok han yrkesfag. Ei dame jeg jobber med er også flyktning og tar yrkesfag på voksenopplæringen og er ferdigutdannet nå til sommeren. Og så studerer jeg med to damer som tok voksenopplæring og fikk generell studiekompetanse og som nå tar høyere utdanning sammen med meg. Jeg har også jobbet med mange andre innvandrere som har tatt voksenopplæring. Er det ikke flott? Anonymkode: 79ba2...541 Jo, det var jo flott, men du svarte ikke på spørsmålet TS hadde, vil venstresiden beklage at de både løy og lot seg hjernevaske ihht innvandrerne som kom/kommer? Anonymkode: 36230...71a 4
Drizzt Skrevet 27. februar 2016 #4 Skrevet 27. februar 2016 Akkurat det Norge trenger i krisetider med økende arbeidsledighet hvor flere og flere MED utdanning mister jobben. Mmmm, få enda flere hit! Venstre-Trine har jobb til alle sammen! 10
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #5 Skrevet 27. februar 2016 1 minutt siden, Drizzt skrev: Akkurat det Norge trenger i krisetider med økende arbeidsledighet hvor flere og flere MED utdanning mister jobben. Mmmm, få enda flere hit! Venstre-Trine har jobb til alle sammen! Jeg sitter spent hver gang Trine er i eteren, kommer hun med alle arbeidsplassene til immigrantene nå? Og med en stor stab med arbeidsledige nordmenn med høye kvalifikasjoner blir dette enda mer spennende. For jeg regner med at norske sosionomer ikke gjør forskjell på immigranter og nordmenn som de gjør i Sverige:http://avpixlat.info/2016/02/26/socialsekreterare-berattar-vi-sarbehandlar-svenskar-negativt/ Hon berättar vidare hur hon systematiskt nekar svenskar som ansöker om det mest basala. Hon visar papper på avslag från en svensk familj som behövde vinterjackor till sina fyra barn. Mamman i familjen hade hittat begagnade jackor för en kostnad av 900 kronor. En man i 30-årsåldern ansökte om en rekvisition för mat. Helena berättar hon hon gav mannen avslag och menade att han säkert kunde låna pengar av någon. – Vi ställer helt andra krav på svenskar. Vi kan t.ex. hänvisa dem till att fråga sina föräldrar eller släktingar om pengar. Vi kräver att de säljer av bilar och andra saker vi tolkar som lyxartiklar. Vilket vi aldrig skulle göra med vissa invandrare. Vi kollar med på hyreskostnaden. Är den för hög, har vi rätt att neka, Vilket vi ofta gör, berättar hon. Helena tror att hon gjort många individer och familjer hemlösa via sitt arbete. Hon visar oss en ansökan från en familj med härkomst i Somalia. Hon berättar att familjen bott i Sverige i knappt fyra år. Gång på gång kommer denna familj in med ansökningar till oss, som vi per automatik godkänner. I detta fall rörde det sig om en stor summa pengar för en ny barnvagn. Den barnvagn familjen ville ha kostade närmare 10 000 kronor. Detta är den sjunde gången som den somaliska familjen ansöker om en ny barnvagn och de får sin ansökan beviljad varje gång. Anonymkode: 36230...71a 7
stemorrollen Skrevet 27. februar 2016 #6 Skrevet 27. februar 2016 Dette handler først og fremst om mennesker som har mistet alt og trenger et nytt trygt sted å kalle hjem. Det er ingen av de som VIL bo i Norge - der de ikke føler seg velkommen. Syria var et flott land før krigen. Hvis de er ekstemt utdannet så klager folk på at de tar jobbene våres, og hvis de ikke er utdannet så klarer folk på at de uke bidrar.. Folk er så egoistiske.. Gjør meg kvalm 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #7 Skrevet 27. februar 2016 7 minutter siden, stemorrollen skrev: Dette handler først og fremst om mennesker som har mistet alt og trenger et nytt trygt sted å kalle hjem. Det er ingen av de som VIL bo i Norge - der de ikke føler seg velkommen. Syria var et flott land før krigen. Hvis de er ekstemt utdannet så klager folk på at de tar jobbene våres, og hvis de ikke er utdannet så klarer folk på at de uke bidrar.. Folk er så egoistiske.. Gjør meg kvalm Du står fritt til å overgi hjemmet ditt til noen som har større behov enn deg. Du kan bo hos familie eller venner. Men du er vel for egoistisk til å gjøre noe sånt? De andre kan gjøre det, eller? Anonymkode: 36230...71a 10
Drizzt Skrevet 27. februar 2016 #8 Skrevet 27. februar 2016 19 minutter siden, stemorrollen skrev: Dette handler først og fremst om mennesker som har mistet alt og trenger et nytt trygt sted å kalle hjem. Det er ingen av de som VIL bo i Norge - der de ikke føler seg velkommen. Syria var et flott land før krigen. Hvis de er ekstemt utdannet så klager folk på at de tar jobbene våres, og hvis de ikke er utdannet så klarer folk på at de uke bidrar.. Folk er så egoistiske.. Gjør meg kvalm For noe svada! De fleste er økonomiske migranter. De har ikke mistet alt, de har solgt alt de eier for å finansiere menneskesmuglere i drømmen etter et rikere og lettere liv i Europa (Norge). Hva slags hjem får man når man har nærmest null sjanser å komme i jobb? Er det et fullverdig hjem å reise til et land på den andre siden av verden for så å være utenfor arbeidslivet livet ut og håpe at staten har penger å gi deg gratis? Et fullverdig hjem å være i et land som er såpass annerledes og til dels det motsatte av det du er vant til og trives med at du føler deg utenfor livet ut? Hvis de ikke vil bo i Norge, kan de velge et land nærmere hjemlandet med lignende kultur og skikk som de de er vant med. Så slipper de å reise verden rundt. Norge ville neppe vært så attraktiv hadde det ikke vært for de rause velferdsordningene og alt det gratis de får servert i hendene. Jeg tviler på det sterkeste at Syria var ''et flott land før krigen'', men du får mene hva du vil. 8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #9 Skrevet 27. februar 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, det var jo flott, men du svarte ikke på spørsmålet TS hadde, vil venstresiden beklage at de både løy og lot seg hjernevaske ihht innvandrerne som kom/kommer? Anonymkode: 36230...71a De fleste innvandrerne er unge, og det er da ikke så verst om 40% er velutdannede? De fleste er i en alder der det er vanlig fortsatt å være under utdanning, og vi må sørge for at flyktningene får den utdanninga de trenger for å fylle en nyttig plass i samfunnet vårt. Dette burde gå rimelig greit. Anonymkode: 801ca...f2b
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #10 Skrevet 27. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: De fleste innvandrerne er unge, og det er da ikke så verst om 40% er velutdannede? De fleste er i en alder der det er vanlig fortsatt å være under utdanning, og vi må sørge for at flyktningene får den utdanninga de trenger for å fylle en nyttig plass i samfunnet vårt. Dette burde gå rimelig greit. Anonymkode: 801ca...f2b Selvbedraget fortsetter... Anonymkode: d8bf4...e63 8
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 27. februar 2016 #11 Skrevet 27. februar 2016 1 time siden, Drizzt skrev: Akkurat det Norge trenger i krisetider med økende arbeidsledighet hvor flere og flere MED utdanning mister jobben. Mmmm, få enda flere hit! Venstre-Trine har jobb til alle sammen! Så lenge man får opplæring så kan man gjøre de fleste jobber uten særlig utdanning. Det at alt skal ga doktorgrader\universitetsutdannelse nå er ekstremt overdrevent. Sannheten er at de fleste jobber kan man bli opplært til på arbeidsplassen uten at man trenger å ha en universitetsutdannelser. Så jeg synes faktisk man skal få inn nordmenn uten særlig utdanning i jobb før man gir innvandrere noe jobb. Det er nok de som mener det er rasistisk men jeg synes faktisk at nordmenn skal få jobb før man begynner å gi dem til innvandrerne,. .
Tibbie Skrevet 27. februar 2016 #12 Skrevet 27. februar 2016 Jeg husker ganske godt at dette var mye i mediene ikke lenge etter. "De som kommer er ikke like godt utdannet som vi trodde" ol. Skjønner ikke hvorfor du vil ha en unnskyldning? For hva? At ekspertene trodde det var andre folk som kom? Og jeg skjønner heller ikke hvordan dette skal ha noe betydning likevel. Du har like mye rett til å frykte fra krig og elendighet som meg, selv om jeg har gått flere år på skole enn deg. Forstår jo at det gagner OSS bedre med en økonom enn en snekker, men snekkeren fortjener minst like mye hjelp. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #13 Skrevet 27. februar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Da flyktningbølgen kom var innvandringsfantastene snare med å hevde at det dreide seg om høyt utdannede mennesker, som kom til å gli rett inn i samfunnet. Det var ikke måte på hvor flinke de var. Enkelte hevdet i fullt alvor at de hadde et høyere utdanningsnivå enn nordmenn, og at det kom til å bli utfordringer med å finne spesialiserte arbeidsplasser til alle disse høyt kvalifiserte menneskene. http://www.tv2.no/2015/09/13/nyheter/flyktningkrisen/syria/7351837 For oss noenlunde fornuftige mennesker var det absurd å høre på dette våset. Det var keiserens nye klær på høyt nivå. I realiteten er det selvfølgelig svært lavt utdannede mennesker som har kommet hit, som har en VELDIG land vei å gp om de noengang skal kunne bidra med noe som helst i samfunnet. http://www.folkebladet.no/utenriks/2016/02/27/Seks-av-ti-flyktninger-i-Danmark-mangler-utdanning-12210247.ece Kommer vi til å høre noen beklagelser eller unnskyldning fra innvandringstilhengerne? Jeg tviler. Anonymkode: d8bf4...e63 Dette er vel syriske OG afghanske flyktninger? Det er veldig høyt utdanningsnivå i Syria, men det er det derimot ikke i Afghanistan. Folk var positive til syriske flyktningers utdannelse Anonymkode: b682a...faa
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #14 Skrevet 27. februar 2016 Det var vel en reportasje i avisen om dette for en tid tilbake. Bare 30 % av de som kom hadde grunnskole som høyeste utdannelse. Andelen som hadde videregående eller høyere utdannelse, var jo selvfølgelig veldig mye lavere..... Anonymkode: 97bee...859 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #15 Skrevet 27. februar 2016 4 timer siden, Drizzt skrev: Akkurat det Norge trenger i krisetider med økende arbeidsledighet hvor flere og flere MED utdanning mister jobben. Mmmm, få enda flere hit! Venstre-Trine har jobb til alle sammen! Grande er jo i full gang med å gjøre noe med arbeidsplassene. Hun krevde flyavgift for å dekke asylkostnadene noe som vil koste tusenvis av arbeidsplasser. Anonymkode: 788c8...dc3 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #16 Skrevet 27. februar 2016 2 timer siden, Tibbie skrev: Jeg husker ganske godt at dette var mye i mediene ikke lenge etter. "De som kommer er ikke like godt utdannet som vi trodde" ol. Skjønner ikke hvorfor du vil ha en unnskyldning? For hva? At ekspertene trodde det var andre folk som kom? Og jeg skjønner heller ikke hvordan dette skal ha noe betydning likevel. Du har like mye rett til å frykte fra krig og elendighet som meg, selv om jeg har gått flere år på skole enn deg. Forstår jo at det gagner OSS bedre med en økonom enn en snekker, men snekkeren fortjener minst like mye hjelp. De visste hva de gjorde når de forsøkte å lure befolkningen for å få befolkningen til å bli mer positive. Enhver med vettet i behold forstår at et av de mest religiøse og kvinnefiendtlige landene i den tredje verden ikke har en høyt utdannet befolkning. Dette VET professorer i Norge. Selvsagt vet de det. Men de opptrer som propagandister for myndighetene. Anonymkode: 788c8...dc3 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #17 Skrevet 27. februar 2016 2 timer siden, Tibbie skrev: Jeg husker ganske godt at dette var mye i mediene ikke lenge etter. "De som kommer er ikke like godt utdannet som vi trodde" ol. Skjønner ikke hvorfor du vil ha en unnskyldning? For hva? At ekspertene trodde det var andre folk som kom? Og jeg skjønner heller ikke hvordan dette skal ha noe betydning likevel. Du har like mye rett til å frykte fra krig og elendighet som meg, selv om jeg har gått flere år på skole enn deg. Forstår jo at det gagner OSS bedre med en økonom enn en snekker, men snekkeren fortjener minst like mye hjelp. Man kan forvente en unnskyldning fra de som drev med denne løgnpropagandaen. Disse "ekspertene" som du kaller dem (på hvilken måte er de "eksperter" egentlig?). Og når det er mulig å være så dum og spre slike løgner, så må man miste jobben. Man kan ikke drive og spre løgn og propaganda ustraffet. Anonymkode: d8bf4...e63 2
Drizzt Skrevet 27. februar 2016 #18 Skrevet 27. februar 2016 3 timer siden, Aegon Targaryen skrev: Så lenge man får opplæring så kan man gjøre de fleste jobber uten særlig utdanning. Det at alt skal ga doktorgrader\universitetsutdannelse nå er ekstremt overdrevent. Sannheten er at de fleste jobber kan man bli opplært til på arbeidsplassen uten at man trenger å ha en universitetsutdannelser. Så jeg synes faktisk man skal få inn nordmenn uten særlig utdanning i jobb før man gir innvandrere noe jobb. Det er nok de som mener det er rasistisk men jeg synes faktisk at nordmenn skal få jobb før man begynner å gi dem til innvandrerne,. . Problemet dere ikke ser er at det ikke er akkurat en flust av ledige jobber som ikke krever utdanning. Dere glemmer at det er allerede mange sør-europeere som rømte fra arbeidsledighet i hjemlandene sine som er her og prøver lykken. Sannheten er at det ikke er overskudd på lavtlønte jobber som ikke krever utdanning. Sannheten er også at det ikke er så mange jobber i Norge for analfabeter. Og at det kommer flere og flere som havner rett i arbeidsledighet køen og blir det veldig lenge. 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #19 Skrevet 27. februar 2016 Naive nordmenn vet du. Som tror på gjernevaskingen de hører i den ene avisen de leser på internett. Jeg er for ytringsfrihet, men godt ment er det når jeg sier hold kjeft om du ikke vet hva islam er. Anonymkode: 18e2a...1b0 1
stemorrollen Skrevet 1. mars 2016 #20 Skrevet 1. mars 2016 Den 27 February 2016 at 14.59, AnonymBruker skrev: Du står fritt til å overgi hjemmet ditt til noen som har større behov enn deg. Du kan bo hos familie eller venner. Men du er vel for egoistisk til å gjøre noe sånt? De andre kan gjøre det, eller? Anonymkode: 36230...71a Ikke snakk som om du kjenner meg. Den 27 February 2016 at 15.17, Drizzt skrev: For noe svada! De fleste er økonomiske migranter. De har ikke mistet alt, de har solgt alt de eier for å finansiere menneskesmuglere i drømmen etter et rikere og lettere liv i Europa (Norge). Hva slags hjem får man når man har nærmest null sjanser å komme i jobb? Er det et fullverdig hjem å reise til et land på den andre siden av verden for så å være utenfor arbeidslivet livet ut og håpe at staten har penger å gi deg gratis? Et fullverdig hjem å være i et land som er såpass annerledes og til dels det motsatte av det du er vant til og trives med at du føler deg utenfor livet ut? Hvis de ikke vil bo i Norge, kan de velge et land nærmere hjemlandet med lignende kultur og skikk som de de er vant med. Så slipper de å reise verden rundt. Norge ville neppe vært så attraktiv hadde det ikke vært for de rause velferdsordningene og alt det gratis de får servert i hendene. Jeg tviler på det sterkeste at Syria var ''et flott land før krigen'', men du får mene hva du vil. Det høres ut som du ikke vet nok til at det er vits i å diskutere med deg en gang. Så sykt egoistisk. Tenk om du var en 17 år gammel jente uten foreldre, hjem og eiendeler. Møtte faktisk en slik jente på fredag. Hvor får du din informasjon fra?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå