Jordbæra Skrevet 26. februar 2016 Forfatter #41 Del Skrevet 26. februar 2016 Et øyeblikk siden, Evilposelos skrev: Skaff deg venner som ikke er så dominerende da Jeg har bare kjent ei sånn før, men kuttet henne ut, siden jeg ikke godtar at noen prøver å bestemme hva jeg skal gjøre. Godt det er noen som har opplevd slikt! Det går an å ha andre meninger enn vennene sine uten å "tvinge" de på vennene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LucyLiu Skrevet 26. februar 2016 #42 Del Skrevet 26. februar 2016 (endret) Har en følelse av at mange omtaler seg selv som "venn", mens det egentlig handler om dem. Endret 26. februar 2016 av LucyLiu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 26. februar 2016 Forfatter #43 Del Skrevet 26. februar 2016 Et øyeblikk siden, O.G. skrev: Naturligvis sier folk meningen sin når du snakker med dem om ting, selv om du ikke eksplisitt ber dem om meningen deres. Hadde du forventet noe annet i en samtale med en venninne så er du jo av typen som alltid skal strykes medhårs. Javel. Si din mening. Men ikke bli sint når jeg fortsetter på min egen måte! Det er forskjellen. Og nei, jeg er ikke typen til å bli sint en gang. Jeg har nikket og smilt for mye til sånt men nei jeg blir ikke sint. I mitt 25 år lange liv har jeg første gang satt ned foten. Vil ikke si jeg er en som må strykes med hårene da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 26. februar 2016 #44 Del Skrevet 26. februar 2016 4 minutter siden, Jordbæra skrev: Javel. Si din mening. Men ikke bli sint når jeg fortsetter på min egen måte! Det er forskjellen. Og nei, jeg er ikke typen til å bli sint en gang. Jeg har nikket og smilt for mye til sånt men nei jeg blir ikke sint. I mitt 25 år lange liv har jeg første gang satt ned foten. Vil ikke si jeg er en som må strykes med hårene da. Hvor hen er jeg sint? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 26. februar 2016 Forfatter #45 Del Skrevet 26. februar 2016 Et øyeblikk siden, O.G. skrev: Hvor hen er jeg sint? Som et eksempel på samtale med andre mennesker. Jeg kan ikke se om du er sint nei. Hvis jeg snakke med venninne om ting. Hun sier sin mening om meg, javel det er helt greit at hun har sin mening. Men hun trenger ikke bli "sint" for at jeg fortsetter på min egen måte. Det er forskjellen. Jeg har ikke bedt om råd, jeg er ikke ute etter råd, vi er i et samtale emne om noe, jeg nevner noe jeg ønsker å gjøre. Hun sier sin mening om det jeg ønsker. Og det er greit. Der bør det stoppe på en måte. Der bør samtalen fortsette over på andre ting. En ekte venninne bør ikke bli sint for at jeg tar egne valg etter dette uten å følge hennes råd (som jeg ikke ba om) Kanskje vi er uenige. Men det er greit. Ingen uvennskap fordi man er uenig. Det er forskjellen. Dere på kg skriver at man må tåle å høre andres meninger og ikke kan bli strøket etter hårene. Det er helt greit det. Jeg godtar uenighet. Det jeg ikke godtar er folk som blir sinte eller irriterte for at jeg tar egne valg i mitt liv. Helt greit om du ikke er enig i dette. Folk er forskjellige. På samme måte som mine tidligere venner må godta at jeg tar andre valg enn dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 26. februar 2016 Forfatter #46 Del Skrevet 26. februar 2016 Og med det kommer det jeg startet med. Hvorfor er din mening riktig? Hvorfor har du rett? Og alt det der. Når du først har en mening om venninnes klær eller utdanning. Hva hvis det er bare du som mener det. Må du virkelig si din mening? Hvorfor MÅ du det selv om hun ikke har spurt etter hva du syns? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mythic Skrevet 26. februar 2016 #47 Del Skrevet 26. februar 2016 1 minutt siden, Jordbæra skrev: Og med det kommer det jeg startet med. Hvorfor er din mening riktig? Hvorfor har du rett? Og alt det der. Når du først har en mening om venninnes klær eller utdanning. Hva hvis det er bare du som mener det. Må du virkelig si din mening? Hvorfor MÅ du det selv om hun ikke har spurt etter hva du syns? Hvis venner og bekjente av deg virkelig er så besserwissere og har meninger om deg som du ikke har bedt om råd i forhold til, så er det i grunnen bare greit å avfeie dem med at "hvis jeg ønsker din mening om saken, så spør jeg deg". Sikkert litt krass måte å si det på, men direkte nok til at de kanskje gir seg med å mene så mye om deg. I samme slengen finner du ut hvem som er venner og hvem som ikke tåler å få svar på tiltale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 26. februar 2016 Forfatter #48 Del Skrevet 26. februar 2016 Et øyeblikk siden, Mythic skrev: Hvis venner og bekjente av deg virkelig er så besserwissere og har meninger om deg som du ikke har bedt om råd i forhold til, så er det i grunnen bare greit å avfeie dem med at "hvis jeg ønsker din mening om saken, så spør jeg deg". Sikkert litt krass måte å si det på, men direkte nok til at de kanskje gir seg med å mene så mye om deg. I samme slengen finner du ut hvem som er venner og hvem som ikke tåler å få svar på tiltale. Ja, så krass har jeg aldri vært. Jeg ha nikket og smilt. Uten å si for eller i mot. Bortsett fra nå i høst. Tre veldig nære som jeg sa sånt til på en krass måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 26. februar 2016 #49 Del Skrevet 26. februar 2016 19 minutter siden, Jordbæra skrev: Som et eksempel på samtale med andre mennesker. Jeg kan ikke se om du er sint nei. Hvis jeg snakke med venninne om ting. Hun sier sin mening om meg, javel det er helt greit at hun har sin mening. Men hun trenger ikke bli "sint" for at jeg fortsetter på min egen måte. Det er forskjellen. Jeg har ikke bedt om råd, jeg er ikke ute etter råd, vi er i et samtale emne om noe, jeg nevner noe jeg ønsker å gjøre. Hun sier sin mening om det jeg ønsker. Og det er greit. Der bør det stoppe på en måte. Der bør samtalen fortsette over på andre ting. En ekte venninne bør ikke bli sint for at jeg tar egne valg etter dette uten å følge hennes råd (som jeg ikke ba om) Kanskje vi er uenige. Men det er greit. Ingen uvennskap fordi man er uenig. Det er forskjellen. Dere på kg skriver at man må tåle å høre andres meninger og ikke kan bli strøket etter hårene. Det er helt greit det. Jeg godtar uenighet. Det jeg ikke godtar er folk som blir sinte eller irriterte for at jeg tar egne valg i mitt liv. Helt greit om du ikke er enig i dette. Folk er forskjellige. På samme måte som mine tidligere venner må godta at jeg tar andre valg enn dem. Godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 26. februar 2016 Forfatter #50 Del Skrevet 26. februar 2016 12 minutter siden, O.G. skrev: Godt. Men MÅ hun virkelig si sin mening? 😉😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 26. februar 2016 #51 Del Skrevet 26. februar 2016 45 minutter siden, Jordbæra skrev: Men MÅ hun virkelig si sin mening? 😉😜 Hvis det er noen tema du vet du ikke liker meningene til venninnene dine så bør du ikke snakke med dem om det siden du er så himla hårsår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 26. februar 2016 Forfatter #52 Del Skrevet 26. februar 2016 8 minutter siden, O.G. skrev: Hvis det er noen tema du vet du ikke liker meningene til venninnene dine så bør du ikke snakke med dem om det siden du er så himla hårsår. Du og jeg får nok bare være enige om å være uenig. Enkelte mennesker kan jeg da ikke ta opp noe med hvis jeg skal bruke din måte siden _jeg er så hårsår_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 26. februar 2016 #53 Del Skrevet 26. februar 2016 1 minutt siden, Jordbæra skrev: Du og jeg får nok bare være enige om å være uenig. Enkelte mennesker kan jeg da ikke ta opp noe med hvis jeg skal bruke din måte siden _jeg er så hårsår_ Uenig? Det er jo du som blir sur på venninna di når du ikke tåler hennes mening om ting du selv snakker med henne om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #54 Del Skrevet 26. februar 2016 2 timer siden, Jordbæra skrev: For at jeg fikk ring på fingeren. Det var for tidlig i følge en venn. Siden har vi ikke pratet. Fordi i hennes liv hadde det vært for tidlig. Jeg tenker som så at ingen vet hva vi deler. Det andre er yrket jeg begynte med. Eller bygget videre på. Et yrke jeg kan godt og trives med. Det var jeg for svak til, måtte heller finne på noe annet. Noe jeg ikke kan i det hele tatt. Bare det at med dette yrke har jeg det bedre enn på lenge. Navnet mitt spres i byen her med bare god ord. Jeg bygger opp noe som er mitt eget. Kan ikke kalle det lett, men føler det likevel går så utrolig bra! Eller at jeg kjøpte den bilen jeg gjorde. Trygg 4hjulstrekk. Bruker like mye som den forrige men nyere og billigere i lengden. Følge et par stk så var det tap å kjøpe bensinbil. En gang fikk jeg også kjeft for at jeg trente styrke. Da ble kroppen min stygg. Altså jeg stiller ikke i konkurranse, jeg trener pga jobben min. Nå må du bestemme deg, mener du her inne som nevnt i overskriften eller der ute i virkeligheten? Anonymkode: 5407a...7c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 26. februar 2016 Forfatter #55 Del Skrevet 26. februar 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå må du bestemme deg, mener du her inne som nevnt i overskriften eller der ute i virkeligheten? Anonymkode: 5407a...7c9 Generelt. Lagt merke til begge deler. Krise? Hvordan er du selv da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 26. februar 2016 Forfatter #56 Del Skrevet 26. februar 2016 1 time siden, O.G. skrev: Uenig? Det er jo du som blir sur på venninna di når du ikke tåler hennes mening om ting du selv snakker med henne om det. Du mener at jeg ikke har grunn til å irritere meg. Jeg mener at jeg har det. Du mener at jeg er hårsår. Jeg mener at jeg ikke er det. Vi får være enig om å være uenig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 26. februar 2016 #57 Del Skrevet 26. februar 2016 20 minutter siden, Jordbæra skrev: Du mener at jeg ikke har grunn til å irritere meg. Jeg mener at jeg har det. Du mener at jeg er hårsår. Jeg mener at jeg ikke er det. Vi får være enig om å være uenig. Du har ikke noen grunn til det nei når du selv er den som bringer diverse emner opp for samtale, da må du godta at folk sier meningen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 26. februar 2016 Forfatter #58 Del Skrevet 26. februar 2016 13 minutter siden, O.G. skrev: Du har ikke noen grunn til det nei når du selv er den som bringer diverse emner opp for samtale, da må du godta at folk sier meningen sin. Syns heller folk får godta at jeg ikke trenger å gjøre som de mener selv om jeg tar opp emnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 26. februar 2016 #59 Del Skrevet 26. februar 2016 1 minutt siden, Jordbæra skrev: Syns heller folk får godta at jeg ikke trenger å gjøre som de mener selv om jeg tar opp emnet. Jeg synes heller du bør slutte å snakke med folk når du er så hårsår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 26. februar 2016 #60 Del Skrevet 26. februar 2016 3 timer siden, Jordbæra skrev: Nok en gang Jeg ber ikke om andre meninger angående meg og mitt. Men jeg får de likevel. Det kan være så lite at jeg deler noe som er nytt i mitt liv. Så får jeg det slengt til meg før et lite gratulerer eller noe. Jeg tar nok mange gale valg. Men det er mitt valg. Også rydder jeg opp etter meg. Mine nærmeste vet dette. Burde stole mer på meg. Men trenger ikke diskutere meg og mitt mer. Det er som det er. Har du aldri opplevd noe slikt? Jeg har! Har ett par stykker som mener at meningen med livet er å få mann og barn..Det er toppen av lykken. Men hver gang de får vite at jeg skal ut å reise, enten det er til USA eller til Italia eller Japan, så blir de pottesure.. "Skjønner du ikke at du begynner å bli i en sånn alder, at om ikke du får deg mann nå, så får du aldri mann! Du kan bare drømme om å få barn, for klokken!Den tikker... Tic...toc...Du blir ikke noe yngre!" Og om jeg sier "Jammen...Jeg vet faktisk ikke om jeg vil ha barn..Jeg ser ikke for meg ett liv med barn.." Da er det noe galt med meg... "Du er født kvinne, det er meningen at du skal ha barn....!" Og jeg har faktisk type, jeg har en mann i livet mitt, men det står ikke på facebook og jeg prater bare om han til ei venninne, den venninna som står meg nærmest. Resten trenger ikke å vite hvem han er riktig enda. Og vi har faktisk pratet om barn, men det skjer ikke nå, rett og slett...Han liker å reise han også og vi ønsker å besøke nesten alle verdens hjørner FØR vi slår oss ned. Men det er jo galt det også Så har jeg mi nærmeste venninne som er stikk motsatt som de andre som sier ting rett fra hjerterota; "Du aner ikke hvor smart du er, du reiser og gjør ting DU vil før du får barn..Hadde jeg hatt valget, så ville jeg ventet med å få barn til jeg minst er 30, reist rundt og kost meg på venninneturer. Du er så heldig, fordi du kan pakke kofferten og flytte til en ny plass, ingenting holder deg igjen her eller neste plass. Hadde du hatt barn..Så kunne du ikke gjort det!, bare se på meg!" Tror de andre bare er sjalu jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå