AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #21 Del Skrevet 26. februar 2016 4 timer siden, Jordbæra skrev: Ser at flere av dere som skriver her inne bryr dere overdrevent mye om hva vennen deres gjør og hvilke valg hun tar. Noe jeg ikke skjønner meg på. Hvorfor skal du bry deg om hvilke valg hun tar? Og hvorfor skal du si ifra om hva du mener om saken (uten at hun har spurt.) Hvorfor er din mening riktig? Tror du vennen din endrer livet sitt fordi du har en mening? Altså dette er noe jeg har lagt veldig merke til i eget liv siste halve året. Det er alltid folk som skal mene noe. Og når jeg ikke gjør som de sier, uten å jeg ha bedt om deres meninger, så blir de sinte på meg for at jeg alltid gjør som jeg selv vil. Hva i all verden? Skulle jeg gjort som du ønsket, det er jo dine ønsker for ditt liv? Legger dere ikke merke til hvordan dere holder på selv? F.eks hvis en venninne av meg kikker på en jakke i et butikkvindu. Jeg ser med en gang at jeg ikke syns den er fin. Jeg sier jo ikke det til henne. Jeg har jo ikke alltid rett og det kan hende hun ser noe ikke jeg ser! Så til jenter spesielt i fremtiden! Hvorfor er dine meninger de rette? Kanskje du skal la vennene dine ta de valgene de ønsker. Uten å dømme til og med. Synes du skal begynne å lese tråder her inne litt mindre seriøst. Her er konstruertr problemstillinger mye for å få folk til å engasjere seg. Kritisk sans er sunt. Anonymkode: a396b...947 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 26. februar 2016 Forfatter #22 Del Skrevet 26. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Synes du skal begynne å lese tråder her inne litt mindre seriøst. Her er konstruertr problemstillinger mye for å få folk til å engasjere seg. Kritisk sans er sunt. Anonymkode: a396b...947 Det er ikke slik at jeg ikke er kritisk til hva jeg leser. Men hva får folk ut av å bry seg så mye med hva venner driver med. Mener generelt ikke bare her inne. Her tar jeg det mest som underholdning. Men tenkte for en gangs skyld å ta opp noe som plager meg en smule i mitt eget liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 26. februar 2016 Forfatter #23 Del Skrevet 26. februar 2016 1 minutt siden, O.G. skrev: Hvorfor ble de sinte da`? For at jeg fikk ring på fingeren. Det var for tidlig i følge en venn. Siden har vi ikke pratet. Fordi i hennes liv hadde det vært for tidlig. Jeg tenker som så at ingen vet hva vi deler. Det andre er yrket jeg begynte med. Eller bygget videre på. Et yrke jeg kan godt og trives med. Det var jeg for svak til, måtte heller finne på noe annet. Noe jeg ikke kan i det hele tatt. Bare det at med dette yrke har jeg det bedre enn på lenge. Navnet mitt spres i byen her med bare god ord. Jeg bygger opp noe som er mitt eget. Kan ikke kalle det lett, men føler det likevel går så utrolig bra! Eller at jeg kjøpte den bilen jeg gjorde. Trygg 4hjulstrekk. Bruker like mye som den forrige men nyere og billigere i lengden. Følge et par stk så var det tap å kjøpe bensinbil. En gang fikk jeg også kjeft for at jeg trente styrke. Da ble kroppen min stygg. Altså jeg stiller ikke i konkurranse, jeg trener pga jobben min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 26. februar 2016 #24 Del Skrevet 26. februar 2016 Et øyeblikk siden, Jordbæra skrev: For at jeg fikk ring på fingeren. Det var for tidlig i følge en venn. Siden har vi ikke pratet. Fordi i hennes liv hadde det vært for tidlig. Jeg tenker som så at ingen vet hva vi deler. Det andre er yrket jeg begynte med. Eller bygget videre på. Et yrke jeg kan godt og trives med. Det var jeg for svak til, måtte heller finne på noe annet. Noe jeg ikke kan i det hele tatt. Bare det at med dette yrke har jeg det bedre enn på lenge. Navnet mitt spres i byen her med bare god ord. Jeg bygger opp noe som er mitt eget. Kan ikke kalle det lett, men føler det likevel går så utrolig bra! Eller at jeg kjøpte den bilen jeg gjorde. Trygg 4hjulstrekk. Bruker like mye som den forrige men nyere og billigere i lengden. Følge et par stk så var det tap å kjøpe bensinbil. En gang fikk jeg også kjeft for at jeg trente styrke. Da ble kroppen min stygg. Altså jeg stiller ikke i konkurranse, jeg trener pga jobben min. Det her høres bare merkelig ut, er du sikker på at du ikke er for hårsår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 26. februar 2016 #25 Del Skrevet 26. februar 2016 Sant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 26. februar 2016 Forfatter #26 Del Skrevet 26. februar 2016 6 minutter siden, O.G. skrev: Det her høres bare merkelig ut, er du sikker på at du ikke er for hårsår? Ja. Jeg er lei av å høre alt jeg ikke kan. Nå og med de siste ordene satte jeg stopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 26. februar 2016 #27 Del Skrevet 26. februar 2016 Et øyeblikk siden, Jordbæra skrev: Ja. Jeg er lei av å høre alt jeg ikke kan. Nå og med de siste ordene satte jeg stopp. Vel, men da er det jo du som er hårsår da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 26. februar 2016 Forfatter #28 Del Skrevet 26. februar 2016 Det er helt greit på en måte at man har forskjellige meninger. Noen sier de kanskje litt oftere enn andre. Det jeg misliker er de som blir sinte hvis deres råd ikke blir fulgt. Enten vedkommende har bedt om råd eller ikke. Det er helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 26. februar 2016 Forfatter #29 Del Skrevet 26. februar 2016 Et øyeblikk siden, O.G. skrev: Vel, men da er det jo du som er hårsår da. Du skrev "sikker på at det er du som ikke er hårsår" Ja jeg er sikker på at jeg ikke er hårsår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 26. februar 2016 Forfatter #30 Del Skrevet 26. februar 2016 Er man automatisk hårsår fordi man er lei av å høre andres meninger om en? Det får i så fall være din mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 26. februar 2016 #31 Del Skrevet 26. februar 2016 2 minutter siden, Jordbæra skrev: Du skrev "sikker på at det er du som ikke er hårsår" Ja jeg er sikker på at jeg ikke er hårsår. Ja, ja. jeg vil vel si at både den med det jobben og ringen høres ut som at folk hadde omsorg for deg, jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 26. februar 2016 Forfatter #32 Del Skrevet 26. februar 2016 1 minutt siden, O.G. skrev: Ja, ja. jeg vil vel si at både den med det jobben og ringen høres ut som at folk hadde omsorg for deg, jeg da. Hva om de hadde ventet og sett hvordan det gikk da? Ingen hadde dødd av det. Ser det ikke sånn faktisk. Hvorfor dømme før man vet resultat verken ene eller ande veien. Nå sitter jeg med ganske mye godt i livet skal jeg liksom ringe opp de å slenge det i trynet deres? Nei. Jeg gjør ikke det. Siden jeg opplevde så lite støtte så ble det med det. Prøv et helt liv der folk mener du skal gjøre noe annet enn det ditt eget hjerte sier til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 26. februar 2016 #33 Del Skrevet 26. februar 2016 Et øyeblikk siden, Jordbæra skrev: Hva om de hadde ventet og sett hvordan det gikk da? Ingen hadde dødd av det. Ser det ikke sånn faktisk. Hvorfor dømme før man vet resultat verken ene eller ande veien. Nå sitter jeg med ganske mye godt i livet skal jeg liksom ringe opp de å slenge det i trynet deres? Nei. Jeg gjør ikke det. Siden jeg opplevde så lite støtte så ble det med det. Prøv et helt liv der folk mener du skal gjøre noe annet enn det ditt eget hjerte sier til deg. Men hvorfor trenger du så mye støtte når du mener venninnene dine ikke skal blande seg opp i ditt liv og dine valg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 26. februar 2016 #34 Del Skrevet 26. februar 2016 Det henger jo ikke på greip. Er du en sånn som SPØR om råd og så gjør det motsatte hver gang? Det er klart folk blir oppgitte da, de lurer på hvorfor i all verden du spurte da. Slutt å spør hvis meningen til den du spør ikke har noe å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 26. februar 2016 Forfatter #35 Del Skrevet 26. februar 2016 Et øyeblikk siden, O.G. skrev: Men hvorfor trenger du så mye støtte når du mener venninnene dine ikke skal blande seg opp i ditt liv og dine valg? Det at jeg mener dette så sterkt nå er et resultat av alle meningene som har blitt slengt til meg så lenge. Nå trenger jeg ikke deres stått lengre. Like lite som jeg trenger deres bedømmelse av noe slag. Jeg vet hva jeg klarer. Og de folka som er lite dømmende de er fortsatt mine venner. De som kan si sin mening uten å bli sinte for at man mener noe annet. De man kan ha det hyggelig med uten å dømme hverandres livssituasjon. Heldigvis har jeg gode venner som dette. Hender vi sier til hverandre at nå vil vi høre hva den andre mener. Men man er inne forstått med at man ikke trenger å følge rådet til punkt å prikke. Så snakker vi om det igjen etterpå og støtter hverandre for løsningen. Pleier å si eller få høre at "ringer deg når jeg vet hvordan det har gått." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 26. februar 2016 Forfatter #36 Del Skrevet 26. februar 2016 1 minutt siden, Evilposelos skrev: Det henger jo ikke på greip. Er du en sånn som SPØR om råd og så gjør det motsatte hver gang? Det er klart folk blir oppgitte da, de lurer på hvorfor i all verden du spurte da. Slutt å spør hvis meningen til den du spør ikke har noe å si. Nei. Jeg spør aldri om råd. Det er vel greia. Jeg får rådene deres selv om jeg ikke spør etter det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 26. februar 2016 #37 Del Skrevet 26. februar 2016 4 minutter siden, Jordbæra skrev: Det at jeg mener dette så sterkt nå er et resultat av alle meningene som har blitt slengt til meg så lenge. Nå trenger jeg ikke deres stått lengre. Like lite som jeg trenger deres bedømmelse av noe slag. Jeg vet hva jeg klarer. Og de folka som er lite dømmende de er fortsatt mine venner. De som kan si sin mening uten å bli sinte for at man mener noe annet. De man kan ha det hyggelig med uten å dømme hverandres livssituasjon. Heldigvis har jeg gode venner som dette. Hender vi sier til hverandre at nå vil vi høre hva den andre mener. Men man er inne forstått med at man ikke trenger å følge rådet til punkt å prikke. Så snakker vi om det igjen etterpå og støtter hverandre for løsningen. Pleier å si eller få høre at "ringer deg når jeg vet hvordan det har gått." Hæææ? Ingen som bedømmer deg for noe som helst her, men det er tydelig at du ber venninnene dine om deres mening og så blir du hårsår når de ikke sier det du vil høre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 26. februar 2016 #38 Del Skrevet 26. februar 2016 1 minutt siden, Jordbæra skrev: Nei. Jeg spør aldri om råd. Det er vel greia. Jeg får rådene deres selv om jeg ikke spør etter det. Skaff deg venner som ikke er så dominerende da Jeg har bare kjent ei sånn før, men kuttet henne ut, siden jeg ikke godtar at noen prøver å bestemme hva jeg skal gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 26. februar 2016 Forfatter #39 Del Skrevet 26. februar 2016 Et øyeblikk siden, O.G. skrev: Hæææ? Ingen som bedømmer deg for noe som helst her, men det er tydelig at du ber venninnene dine om deres mening og så blir du hårsår når de ikke sier det du vil høre. Nok en gang Jeg ber ikke om andre meninger angående meg og mitt. Men jeg får de likevel. Det kan være så lite at jeg deler noe som er nytt i mitt liv. Så får jeg det slengt til meg før et lite gratulerer eller noe. Jeg tar nok mange gale valg. Men det er mitt valg. Også rydder jeg opp etter meg. Mine nærmeste vet dette. Burde stole mer på meg. Men trenger ikke diskutere meg og mitt mer. Det er som det er. Har du aldri opplevd noe slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 26. februar 2016 #40 Del Skrevet 26. februar 2016 Et øyeblikk siden, Jordbæra skrev: Nok en gang Jeg ber ikke om andre meninger angående meg og mitt. Men jeg får de likevel. Det kan være så lite at jeg deler noe som er nytt i mitt liv. Så får jeg det slengt til meg før et lite gratulerer eller noe. Jeg tar nok mange gale valg. Men det er mitt valg. Også rydder jeg opp etter meg. Mine nærmeste vet dette. Burde stole mer på meg. Men trenger ikke diskutere meg og mitt mer. Det er som det er. Har du aldri opplevd noe slikt? Naturligvis sier folk meningen sin når du snakker med dem om ting, selv om du ikke eksplisitt ber dem om meningen deres. Hadde du forventet noe annet i en samtale med en venninne så er du jo av typen som alltid skal strykes medhårs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå