Gå til innhold

Venninne er trygdesvindler, sladre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men slik jeg oppfatter det så har venninna til TS innrømt rett frem at hun ikke gidder å jobbe, da syntes jeg ikke situasjonen er spesielt uklar. 

Å bli rapportert til NAV betyr da på ingen måte at den som blir rapportert blir fratatt alt. Er det likevel reelle grunner til at vedkommende får ytelse så skjer det ingen verdens ting. 

Ser du oppfordrer noen her til å passe på seg selv, men ytelser mottar man fra fellesskapet, dvs. deg og meg som betaler skatt. Om noen lurer til seg stønader på falskt grunnlag så er det faktisk både din og min sak i kraft av å være skatteytere. Man skal være forsiktig med å "fjerndiagnostere" andre, men vet du hva - når noen regelrett selv oppgir at de ikke gidder å jobbe og attpåtil er stolt over hvor mye man får - da hadde jeg hatt få sperrer mot å rapportere dette til NAV. Da har de spurt om ris til egen bak. 

Anonymkode: 2fe44...cfe

Du mener mye, men du veit jo faktisk ikke noe annet enn det ts forteller.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er flere ting her jeg syns ikke stemmer. For det første sier TS at hun er misunnelig på livsstilen til venninne. hvordan kan vi stole på at hennes vurdering ikke er farget av misunnelse? 

Det andre jeg syns er rart er at venninnen bare sier hun ikke gidder å jobbe, og sier hun har sosial angst når hun i følge TS er fryktelig sosial og er ute å reiser. Grunnen til at det er rart er at hvis du har gått igjennom prosessen med trygd så er du antagelig der fordi du skal ha trygd, eller du er en svindler. De som svindler har drevet med systematisk juks i flere år, og svært få som driver med slike ting innrømme dette for folk. 

Det at psykologen skal ha sagt til henne at det ikke virker som hun har angst er også veldig spesielt. Skal venninna ha satt en sosial angst diagnose selv som psykologen ikke er enig i? Høres ut som hun venninnen lyver når hun snakker om dette. Som igjen forsterker mistanken om at hun ikke er ærlig med hva som er greia med helsa hennes. Det er stor sjanse for at når venninne melder henne fordi hun ikke har sosial angst, så kan det hende at det ikke er så rart, fordi sosial angst ikke er diagnosen hennes. Det er IKKE uvanlig at folk som er trygdet lyver om hva som er galt. Det å si at man har vondt i ryggen, men egentlig er bipolar er sikker ikke så uvanlig. Derfor kan det kanskje se rart ut om en som har problemer med ryggen kan male huset sitt. Dette kan gjøre det vanskelig for de som skal melde. Så kan man jo spørre seg hvorfor lyver folk om hva som feiler de? Hva hadde du gjort om du var i en slik situasjon? Det å være ærlig om slike personlig og private ting er ikke veldig enkelt. De uføre blir sett ned på og i mange kretser behandlet svært dårlig. Jeg vet om uføre som er i selskap når det kommer opp hva de jobber med, og de sier de er trygdet snur folk seg bort. Akkurat som da er de ikke verdt å snakke med engang. Hvordan ville du følte det om dette var deg? 

Det er viktig å ta NAV snyltere, men samtidig er det viktig at uføre ikke skal måtte bevise sin sykdom hele tiden. Med engang du er ufør så blir alle aktivitetene dine nøye vurdert. De blir vurdert av folk som ikke har vært med til leger, behandlere, psykologer osv. TS får ta avgjørelsen selv om hun skal melde, men jeg syns det er viktig å få frem at det er ikke alltid lurt å grave i folk sitt privatliv. 

Dessuten høres det ut som hun venninna har problemer med tanke på livsstilen som blir lagt frem her. Jeg kan hvert fall ikke se at jeg skal gå rundt å være misunnelig på noen som taper penger hver dag, ramler utenfor samfunnet, kommer seg ikke opp om morgenen og drikker masse alkohol. Det kan høres fint ut som en ferie, men som livsstil høres det ut som en person med problemer.

Anonymkode: bd903...f1e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp - av 1559 saker ble kun 19 anmeldt for svindel med uføretrygd. Det er en forsvinnende liten andel. Og som alltid, det er flere som svindler med ytelser som er ment å være kortvarig, som også sykepenger. Her er det mindre byråkrati og undersøkelser før det blir innvilga - mens uføretrygd er en lang prosess, med krav uttalelser fra div. leger, spesialister, som blir overprøvd av NAV's lege osv. 

Det er derimot mange som ser på seg selv som friske folk, og aldeles IKKE nav'ere - som faktisk svindler til seg sykepenger de ikke skulle hatt. Gråter til seg sykemelding av sosiale grunner som ikke dekkes av sykemeldingsordninga. Men nav'er? Tar skattepenga til folk? Nei, det er det visst de bare de uføre som gjør..... *panneklask*

Som sagt, de svimlende summene det svindles for? 6 milliarder du vet? Det er dagpenger og foreldrepenger. Til sammenlikning blir det kun lusne 6-7 millioner i svindel med uføretrygd. (om en regner på tallene du selv oppga) Knapt så det lønner seg å etterforske. Men likevel er det de kronisk syke som hever uføretrygd som får pepper, mens såkalte alenemødre og arbeidsledige knapt blir nevnt - forstå den som kan.

Merkelig nok er det allment godtatt å motta, og tilsynelatende også svindle  med,  foreldrepenger, sykepenger, arbeidsledighetstrygd. 6 milliarder du vet. Men er du så uheldig å bli ufør, ja, da er du fritt villt! Fordi det finnes svindel for lusne 6-7 millioner. Klart det er mye mye verre enn alenemødre med samboere, arbeidsledige som jobber ved siden av og friske folk som tar seg 3-dagers for å slappe av litt. Klart det.

Anonymkode: dccb8...28e

Snylting er aldri greit, uavhengig av hva slags ytelser det gjelder. I denne tråden er det snakk om uføretrygd, og da blir det naturlig nok det som blir hovedtema.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fjaselina skrev:

Berre for å presisere. Det var 19 som  vart tatt for svindel med uføretrygd, 93 med sjukepengar. Men det er ikkje 6 mill på dei uføretrygda, andelen var ca 20 mill på kvar av dei to gruppene. Kan ikkje seie at det er veldig viktig for meg, men det er unødvendig late som det ikkje er eit problem. 

Og det største problemet er at dei som svindlar til seg uføretrygd, ødelegger for dei som faktisk treng slik trygd.

Jaja, 6-7 eller 20 millioner, Det var litt korttenkt av meg å dele på summen på alle, beklager det. Men begge deler er dråper i havet mot de 6-10 milliardene friske folk svindler NAV for.

Det er det som er reelle problemet - friske folk svindler NAV, men av en eller annen grunn er det syke folk i en helt annen del av systemet som får skylda. 

Det er stuerent for alle å enhver å "ta" uføre - mens egentlig er det arbeidsledige, alenemødre og til dels AAP-mottakere som svindler. Ikke nødvendigvis fordi uføre er så mye mer lovlydige enn andre folk, men fordi det er svært strenge kontrollrutiner inn til å få innvilga en uføretrygd. Sier seg selv det - lettere å krysse av for "ja, jeg lever alene" enn å gjennomgå utredningsrunder, både gjennom helsevesen og nav, arbeidsutprøving osv. Du skal være ganske så iherdig for å gjennomføre den svindelen, framfor å la være å fylle ut timer du har jobba som arbeidsledig. Så hvordan trygdesvindel = svindel med uføretrygd kan jeg ikke fatte og begripe, det er simpelthen ikke riktig. Det er friske folk som svindler NAV. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Grønt blad skrev:

Snylting er aldri greit, uavhengig av hva slags ytelser det gjelder. I denne tråden er det snakk om uføretrygd, og da blir det naturlig nok det som blir hovedtema.

Selvfølgelig er ikke snylting greit, uansett ytelse. Men når flere her i tråden drar opp tall for trygdesvindel for aap, arbeidsledige og forelrepenger for å argumentere for at det er alt for lett å få uføretrygd, og mange får det urettsmessig. Ja, så er ikke det riktig. Trygdesvindel er ikke lik svindel med uføretrygd. Og det kommer jeg til å fortsette å påpeke, så lenge folk ikke klarer å skille de ulike ordningene fra hverandre.

Poenget er - at det er ikke så lett å få en uføreytelse. Det var kun 19 svindelsaker på landsbasis.. Folk er undersøkt opp og ned før en får uføre innvilga. Og det sterke stigmaet som er bygd opp rundt uføre siste årene gjør at mange lyver om uføretrygd og hvorfor de får den. Så er sannsynligheten for at denne venninna egentlig svindler forsvinnende lav. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er ikke snylting greit, uansett ytelse. Men når flere her i tråden drar opp tall for trygdesvindel for aap, arbeidsledige og forelrepenger for å argumentere for at det er alt for lett å få uføretrygd, og mange får det urettsmessig. Ja, så er ikke det riktig. Trygdesvindel er ikke lik svindel med uføretrygd. Og det kommer jeg til å fortsette å påpeke, så lenge folk ikke klarer å skille de ulike ordningene fra hverandre.

Poenget er - at det er ikke så lett å få en uføreytelse. Det var kun 19 svindelsaker på landsbasis.. Folk er undersøkt opp og ned før en får uføre innvilga. Og det sterke stigmaet som er bygd opp rundt uføre siste årene gjør at mange lyver om uføretrygd og hvorfor de får den. Så er sannsynligheten for at denne venninna egentlig svindler forsvinnende lav. 

Selv om sannsynligheten for at venninna svindler, er svært lav, så betyr ikke det at akkurat hun ikke svindler.

Man har plikt til melde ifra om man mistenker trygdesvindel (uavhengig av hvilken stønad det er snakk om). Om uføretrygden er rettmessig, vil dette bare bli bekreftet. Om det er svindel, så blir det forhåpentligvis avslørt. "Ekte uføre" har alt å vinne på at flere "uekte uføre" blir avslørt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 26.2.2016 at 11.07, Badebuksa skrev:

En person som klarer å feste med fremmede klarer så absolutt å sitte i kassa på rimi. Det er ikke noe å stille spørsmål ved engang!!! 

Jeg har sett dette på nært hold og det provoserer meg at folk sitter og skal unnskylde slik umoralsk oppførsel. 

La oss se nærmere på det. Har man lov til å ruse seg på jobb? Skjønner du ikke at alt blir lettere så fort personen bruker lovlig rus? Det ser ut som folk glemmer at personen er full eller blir full på fest. Om hun fikk sitte i kassa i den tilstanden hadde det nok ikke vært noe problem. Og hadde det vært lov, så blir man ikke bare avhengi av alkoholen, man blir utrolig sliten, ødelegger organer, ødelegger for bedriften, surrer osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo

TS,

Har du tenkt på hvor vanskelig det er å få seg jobb i dag? Tipper din venninne ikke ønsker å gå gjennom det samme helvete jeg går gjennom. Hvem klarer å få avslag etter avslag i år etter år? Fornuftig venninne du har. 

Med mindre du kan tilby henne jobb, synes jeg du bør tie stille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som gjør nesten det samme. Hun overdriver til psykologen sin og sier hun ikke klarer å jobbe. Hun har sosial angst, greit det, men det provoserer meg. Jeg har sosial angst selv men presser meg søren meg på jobb i butikken for å pate med KUNDER (som jeg syns er dritskummelt). Når vi er på sosiale sammenkomster sammen føler jeg en trang til å drikke for å tørre å være meg selv og slappe av med andre. Mens hun derimot, sitter ofte edru og er ti ganger mer pratsom enn meg ... Sånn sett skulle JEG latt være å jobbe, men jeg vil ikke slutte å jobbe fordi jeg vet det er å ødelegge for seg selv. Når jeg tenker over dette blir jeg mektig provosert. Har aldri vurdert å gå til nav med det da.. Selv om hun snylter på mine skattepenger som jeg jobber for, så er det jeg som jobber inn pensjon, feriepenger og ikke minst erfaring. For henne er det et kortvarig tapsprosjekt som vil ødelegge for henne i lengden. Jeg føler jeg sliter mer psykisk enn henne, men hun utnytter det til det fulle. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, hypes skrev:

Har en venninne som gjør nesten det samme. Hun overdriver til psykologen sin og sier hun ikke klarer å jobbe. Hun har sosial angst, greit det, men det provoserer meg. Jeg har sosial angst selv men presser meg søren meg på jobb i butikken for å pate med KUNDER (som jeg syns er dritskummelt). Når vi er på sosiale sammenkomster sammen føler jeg en trang til å drikke for å tørre å være meg selv og slappe av med andre. Mens hun derimot, sitter ofte edru og er ti ganger mer pratsom enn meg ... Sånn sett skulle JEG latt være å jobbe, men jeg vil ikke slutte å jobbe fordi jeg vet det er å ødelegge for seg selv. Når jeg tenker over dette blir jeg mektig provosert. Har aldri vurdert å gå til nav med det da.. Selv om hun snylter på mine skattepenger som jeg jobber for, så er det jeg som jobber inn pensjon, feriepenger og ikke minst erfaring. For henne er det et kortvarig tapsprosjekt som vil ødelegge for henne i lengden. Jeg føler jeg sliter mer psykisk enn henne, men hun utnytter det til det fulle. 

Kanskje hun synes du overdriver problemet ditt også? Er ikke sikkert hun har fortalt deg alt om hvordan og hvorfor hun ikke orker jobbe. Kanskje hun tidligere har presset seg så mye til å gå på jobb i flere år at det en dag sa stopp og at hun har fått langvarige skader av dette.

Anonymkode: 772f0...d7a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keiserensnyeklær
3 minutter siden, hypes skrev:

Har en venninne som gjør nesten det samme. Hun overdriver til psykologen sin og sier hun ikke klarer å jobbe. 

Hvordan vet du at hun overdriver? Kan det være så enkelt som at du takler jobb bedre enn henne og at hun (_tilsynelatende_) takler sosiale sammenkomster bedre enn deg? Det er to forskjellige ting..Jeg forstår ikke hvor du tar det fra at "det betyr at du sånn sett skulle ha latt være å jobbe". Dere er to unike personer. Du skriver at hun er venninnen din. Hva med å være glad på hennes vegne for det hun klarer i sosiale settinger heller enn å mistenkeliggjøre det hun ikke klarer i jobbsammenheng? Hvordan hadde du følt det om noen sa at du overdrev din sosiale angst, for du klarer jo å jobbe?

Mulig jeg høres vel krass ut,men jeg forstår virkelig ikke greia med å rakke ned på andre som sliter med sosial angst, -i hvert fall ikke når en har kjent det på kroppen selv. Sosial angst arter seg forskjellig fra person til person, det varierer også hvor mye hver enkelt klarer å presse seg selv. Og hvor _forsvarlig_ det er å presse seg selv. Noen tyr f.eks til selvskading eller selvmedisinering for å klare å gjennomføre det de frykter, og da er det i tillegg et spørsmål hvor hensiktsmessig det er å presse seg selv. Det er noe som er opp til f.eks din venninne og hennes psykolog å vurdere,ikke meg eller deg. (Nå sier jeg ikke at dette gjelder din eller Ts sin venninne,men bare som et eksempel på ting som kan være tilleggsproblematikk som utenforstående ikke har noen forutsetninger for å vite noe om) Om du lurer på om hun overdriver, så ville jeg heller ha tatt det opp med henne enn å skrive bak hennes rygg her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, hypes skrev:

Hva mener du med overdriver til psykologen? Går man til en psykolog og bruker tid på å lyve om sosial angst da har man et stort problem. Om man svindler NAV har man et enda større problem. Det at noen sier rett ut at de VET at noen svindler og ikke gjør noe med det er du ikke mange gram bedre selv. Hvis noen kommer til deg å sier at de svindler NAV og du ikke gidder å gjøre noe med det. Da syns jeg i det minste du skal holde kjeft om det. Ja, selv her inne også. Du sier hun provoserer deg, men skjønner du ikke selv at du ikke hjelper samfunnet, NAV-systemet eller noe andre ved å syte her inne. 

Man kan si det bare er å få NAV til å sjekke ut om noen svindler. Det er veldig lett og det burde være en lav terskel for å melde. Jeg kan si jeg ikke er enig i det. Barnevern, NAV systemer osv bruker masse ressurser for å sjekke ut saker. Altså masse penger går til å sjekke ut om folk burde etterforskes. Derfor burde de ikke bli nedlesset med mulige svindel når folk ikke engang vet. Men her inne på KG er det alltid noen som påstår at de vet, men si ifra gjør de ikke. De sitter bare å klager om det. Enten er noen så inn i skauen dum som svindler NAV, og går rundt å skryter av det etterpå. Ellers er det veldig mange mennesker som sitter å tror de vet noe de egentlig ikke vet noenting om. Hvorfor skal man sitte å klage på at noen svindler når det finnes en måte å stoppe svindelen på? Er det ubehaget av å si ifra?

Herregud, hvis du vil hjelpe samfunnet så sier du ifra hvis du vet om svindel. Og vet du ikke om svindel så slutt å døm venner for noe du bare mistenker. 

Anonymkode: bd903...f1e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.2.2016 at 12.49, makkapakka skrev:

skjønner ikke at dere forsvarer trygdesvindel 

Det sier bare litt om hvor lett det er å lure systemet i Norge...når det atpåtil er akseptert at late drog av noen mennesker skal få penger kastet etter seg for å sitte på rompa.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MadameDeRosa
Den 25. februar 2016 at 22.41, AnonymBruker skrev:

Venninnen min får penger fra nav fordi hun har så sosial angst at hun ikke kan jobbe (sier hun til terapautene hvertfall).. Hun er skikkelig partyjente, drar på ferier og møter folk og er med folk hele tiden. Hun er den mest sosiale jeg kjenner og hun har ikke noe problemer med å snakke med fremmede.. Her om dagen spurte jeg hva planene hennes var fremover, da sa hun at hun ikke visste helt, og at hun ikke gadd å jobbe(!!). Hun er bare veldig lat, sover til langt på dagen, handler litt på nettet, drar ut og møter folk. 

Jeg har så lyst til å si i fra til NAV om dette for hun svindler de for penger! Men på en annen side så vet jeg at det er veldig dårlig av meg. Jeg har prøvd å prate med henne om dette før, men hun har bare helt LOL-holdning til NAV og hun er nesten litt stolt over hvor mye hun klarer å få av de (TTkort som hun bruker frem og tilbake på byen osv).. 

Skal jeg si i fra til NAV eller ikke? Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 4f917...9ac

Det finnes mange grader av sosial angst. Det at hun tilsynelatende fungerer når hun fester og drikker, behøver ikke bety at hun takler når hun skal prestere noe på et profesjonelt nivå. 

Det at hun sier til deg at hun ikke gidder å jobbe, kan også bety at hun forsøker å spille tøff og dekke over svakheten sin. 

Tror kanskje du skal la være å forsøke å angi henne, er det virkelig noe, så kommer alt for en dag uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. februar 2016 at 15.19, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun synes du overdriver problemet ditt også? Er ikke sikkert hun har fortalt deg alt om hvordan og hvorfor hun ikke orker jobbe. Kanskje hun tidligere har presset seg så mye til å gå på jobb i flere år at det en dag sa stopp og at hun har fått langvarige skader av dette.

Anonymkode: 772f0...d7a

Hahaha. Tro meg, jeg veit godt hva som er greia. Og den er at hun har festa i stykker hodet sitt og dermed pådratt seg angst. Vi kjenner hverandre utrolig godt, og hun hadde fortalt meg. Sorry men hva er problemet til folk er inne egentlig? Alle har piggene så ute at det er helt latterlig. Her kommer jeg og forteller noe også blir jeg nærmest angripi? Jeeeez! Ta heller å spør litt mer først, FØR du blir så frekk og tøff i trynet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28. februar 2016 at 5.00, TalithaG skrev:

Det finnes mange grader av sosial angst. Det at hun tilsynelatende fungerer når hun fester og drikker, behøver ikke bety at hun takler når hun skal prestere noe på et profesjonelt nivå. 

Det at hun sier til deg at hun ikke gidder å jobbe, kan også bety at hun forsøker å spille tøff og dekke over svakheten sin. 

Tror kanskje du skal la være å forsøke å angi henne, er det virkelig noe, så kommer alt for en dag uansett. 

Endret av hypes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den 25. februar 2016 at 22.45, Jerry Lee skrev:

Vil du bli stemplet som ANGIVER....?  Angiveri er i manges øyne siste sort. Og det opphørte tydeligvis ikke i -45!

Den som intet vet og intet sier, er en imbesil. Men den som vet og intet sier, er en forbryter.

-Berthold Brecht

Anonymkode: 9ae60...687

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville prøvd å snakke med henne en gang til, og evt spurt henne rett ut. Tror det vil være lettere for henne å tilgi deg for at du spør henne om hun snylter enn at du varsler nav dersom du skulle ta feil. 

Anonymkode: 316ad...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 25.2.2016 at 23.37, AnonymBruker skrev:

Ja, hun gjør ingenting på dagtid annet enn å kanskje dra ut for å handle litt eller er med venner som ikke er på jobb. På kveldene er hun ofte ute. Ja jeg vet at sosial angst kan "kamufleres" med alkohol. Men vi har vært venninner i snart 20 år. jeg har vært med henne  uten at hun har drukket alkohol. Hun er veldig fungerende, noe som terapautene hennes også har stusset over (som hun har sagt selv). Jeg vet man ikke skal sammenligne folk med psykiske sykdommer, men en annen venninne (fra en helt annen "gjeng") har virkelig sosial angst og funker ikke med mindre hun tar på seg en rolle på jobben. Hun får ikke noe støtte, vet ikke om hun har søkt om det hellr men. ja det er en annen sak... 

For cirka syv månder siden var hun en hel måned i spania og bare slappet av med noen hun kjente og var ute hele tiden.. 

Jeg vet ikke om jeg kanskje er litt "sjalu" siden hun får det til å høres så enkelt ut, mens jeg sliter med å få endene til å møtes.. Ble bare så paff og provosert av å høre hun si at "hun ikke gadd" å jobbe.. :( og vi har prøvd å snakke om det men hun bare ler av hvor enkelt hun har det. TTkort har hun fått fordi hun har fortalt at hun ikke tør å gå ut blant folk og må bli kjørt hit og dit (men hun bruker altså dette også på byen, fra bar til bar, hjem osv).. 

Anonymkode: 4f917...9ac

Har ikke lest gjennom alle innleggene her, men merker at en del påpeker dette med alkohol og angst. Det som er det virkelige gale her er jo åpenbart at hun sier at hun ikke GIDDER å jobbe. Hun kan dele med venninnene sine at hun ikke jobber pga sosial angst, men hvorfor sier hun da dette andre om at hun ikke gidder? Når hun i tillegg ler bort alt og sier at hun tar alt så enkelt.

For meg er ikke festinga et problem, men måten hun snakker om jobb og nav-ytelser. Det er DET som er avgjørende for meg om hun virkelig er syk eller ikke. Og åpenbart er hun det ikke. Hadde hun vært ordentlig syk hadde hun ikke hatt noe til overs for snyltere.

Jeg synes du skal fortelle henne at du synes det hun gjør er forferdelig, og at du nekter å stå og se på. Enten kutter hun NAV-støtten ellers melder du fra. Dersom DU blir nødt til å melde fra vil NAV i tillegg komme med krav om tilbakebetaling, og det blir dyrt.

Anonymkode: 898d8...33a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger og angrep på anonym bruker funksjonen. 

Mynona, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...